Etwinning

etwnining logoΣτο eTwinning, οι εκπαιδευτικοί διοργανώνουν και διεξάγουν επιτόπιες και διαδικτυακές δραστηριότητες με τους μαθητές τους σε συνεργασία με συναδέλφους από χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+. Συμμετέχουν σε συνεργατικά έργα με την υποστήριξη του περιβάλλοντος TwinSpace.

Τη σχολική χρονιά 2023-2024 το Νηπιαγωγείο Ροδόπολης ίδρυσε το συνεργατικό έργο “PhysisLab: The art of Nature” σε συνεργασία με το 15ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου, το 15ο Νηπιαγωγείο Αχαρνών και το 22ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς.

PHYSIS Lab: The art of nature

Στόχος τουproject «PHYSIS Lab: The art of nature» είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων να γνωρίσουν το φυσικό περιβάλλον της αυλής του σχολείου αλλά και της δικής τους γειτονιάς.

Μέσα από συνεργατικές δράσεις θα γνωρίσουν το φυσικό περιβάλλον των άλλων περιοχών, θα συνειδητοποιήσουν την αξία των φυσικών υλικών και πόρων καλλιεργώντας μία οικολογική συνείδηση που πηγάζει από την αγάπη για τα στοιχεία της φύσης. Τα φυσικά υλικά γίνονται αντικείμενο παρατήρησης, έρευνας και μελέτης ενώ μετατρέπονται σε  εικαστικά έργα. Με εργαλείο τη συνεργασία αλλά και με στοιχεία παιχνιδοποίησης  η δημιουργία των έργων θα γίνεται μέσα από τη διαδικασία αποστολών και υλικών που θα αναθέτει το κάθε νηπιαγωγείο στο άλλο.

schools 0

Βασικοί στόχοι είναι:

Η βελτίωση  των δεξιοτήτων  των παιδιών προσχολικής ηλικίας σε σχέση με τη συνεργατική διάσταση της τεχνολογίας.

Η παιχνιδοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Γνωριμία με μαθητές και μαθήτριες άλλων σχολείων μέσα στο πλαίσιο συνεργασίας για τη μεταλαμπάδευση πληροφοριών και κοινών καλών πρακτικών.

Η απόκτηση βασικών γνώσεων για το φυσικό περιβάλλον και τα φυσικά υλικά

Να διαμορφώσουν στάσεις, αξίες και πεποιθήσεις πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

Η υιοθέτηση συλλογικής οικολογικής στάσης.
Η αναγνώριση της αξίας του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.
Η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης προς μη καταναλωτικά πρότυπα.
Η ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από τα προβλήματα που δημιουργεί η υπερκατανάλωση.

Η γνωριμία με την τέχνη με φυσικά υλικά και η δημιουργική επαναχρησιμοποίηση των υλικών της φύσης.

Να γνωρίσουν βασικές έννοιες του περιβάλλοντος καθώς και τον επιστημονικό τρόπο μελέτης και παρατήρησής του

Να επικοινωνούν τις ιδέες τους πέρα από τα στενά όρια της τάξης τους (global communication)

Η ενεργή συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών σε διερευνήσεις, εξερευνήσεις ώστε να δράσουν οι μαθητές/τριες σε πολλαπλά επίπεδα όπως στο σχολείο, στην τοπική κοινωνία και μέσα από τη συνεργασία με τα σχολεία να συνδεθούν σε εθνικό επίπεδο.

1η αποστολή: Χριστουγεννιάτική αποστολή: Στολίδια της φύσης

Η πρώτη μας αποστολή είναι να δημιουργήσουμε ένα οικολογικό χριστουγεννιάτικο δέντρο. Μία καλλιτεχνική δημιουργία από υλικά της φύσης και συγκεκριμένα από την αυλή του κάθε σχολείου. Γνωριζόμαστε μέσα από την αυλή μας…και δημιουργούμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με άξονα τη φύση.

christmas lab

Ο συνδεσμος του συνεργατικού εργαλείου Jamboard https://jamboard.google.com/d/15iC8Zbhe1nuJgComTVrdIA1zQbqBO3n7FSIPQ9gXzH4/viewer


2η αποστολή: Το συνεργατικό μας βιβλίο για τη φύση 

Τα παιδιά επιλέγουν ανάμεσα σε φυτά, ζώα καθώς εξερευνούν την αυλή και γύρω από αυτήν, αναζητούν με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού τις ονομασίες των φυτών και ενδεχομένως κάποια χαρακτηριστικά τους. Στο τέλος οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των σχολείων διαβάζουν το φυτολόγιο και μαθαίνουν για μία πληθώρα φυτών και ζώων που αναπτύσσονται στον κόσμο μας.

Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο μας κάνοντας κλι στον σύνδεσμο https://www.storyjumper.com/book/read/169363621/physis-lab-the-art-of-nature—-

βιβλιο


3η αποστολή: Απόκριες…φυσικά!

Με φαντασία και χαρά δημιουργούμε μάσκες, καπέλα, κορόνες και αποκριάτικες κατασκευές! Καλή Αποκριά!!!


4η αποστολή: Άνοιξη και η Φύσις αλλάζει! 

Τα παιδιά παρατηρούν με τον ερχομό της Άνοιξης τις αλλαγές στα δέντρα και τα φυτά στην αυλή του σχολείου και τη γειτονιά. Μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες για τα χελιδόνια που επιστρέφουν και τα έντομα που γεννιούνται.

Η Άνοιξη στην αυλή του Νηπιαγωγείου Ροδόπολης

αναζητώντας εξωφ

Κάντε κλικ στον σύνδεσμο https://view.genially.com/6609985f4dc08d0014055a34/video-presentation-in-search-for-spring

Αποτυπώνουν συνεργατικά στις ζωγραφιές τους ό,τι τα εντυπωσιάζει ή αν επιθυμούν μπορούν να γράψουν ποιηματάκια και μικρές ιστορίες. Τις δημιουργίες των σχολείων βρίσκονται στον σύνδεσμο http://linoit.com/groups/%CE%86%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7….%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%B7%20%CF%86%CF%8D%CF%83%CE%B7%20%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9%21/canvases/PHYSIS%20Lab%204%CE%B7%20%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE

lino


Αποστολή συνεργασίας….και έκπληξη :Συνεργατική ιστορία ….PhysisLab

Κάθε σχολείο πρότεινε έναν ήρωα που ζει στη φύση και μέσα από συνεργατική ψηφοφορία όλων των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών τους νίκησε … Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ.

Η ιστορία ξεκίνησε από το 15ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου, συνέχισε το 22ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς , στη συνέχεια το Νηπιαγωγείο Ροδόπολης ανακάλυψε τις φυσικές της δυνάμεις για να ολοκληρωθεί η ιστορία από το 15ο Νηπιαγωγείο Αχαρνών όπου κάπου στην Πάρνηθα γράφτηκε η τελική ιστορία της πεταλούδας μας.

Μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία μας και να δείτε το βιβλίο μας

Book titled 'Μία ωραία πεταλούδα'


Τελική αποστολή : Ολοκλήρωση του προγράμματος με το …LOGO μας
4 Τμήματα , 4 ιδέες, ένα logo
γίνονται ….ένα συνεργατικό logo
logo 1