Υλοποίηση Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: Φροντίζω το περιβάλλον

ΥΠΟΑΞΟΝΑΣ: «Προστατεύω το δάσος»

ΤΙΤΛΟΣ: «Δάσος – Πηγή ζωής»

 

Ο βασικός σκοπός του προγράμματος είναι ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών και των μαθητριών μας σ’ ότι αφορά στο περιβάλλον και ειδικά στο δασικό οικοσύστημα.

Οι επιμέρους στόχοι είναι:

  • Η ανάδειξη των σχέσεων και η αλληλεπίδραση ανάμεσα στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον,
  • Να εντοπίσουμε τις ανθρώπινες δραστηριότητες που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον,
  • Να προτείνουμε μέτρα πρόληψης του φυσικού περιβάλλοντος μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος και διερευνητικής μάθησης.

Το πρόγραμμα ενθαρρύνει επίσης τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, γονέων/κηδεμόνων και στοχεύει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως της κριτικής σκέψης, επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργικότητας.

Το ερέθισμα δόθηκε από φωτογραφίες που είδαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, στις οποίες σωροί σκουπιδιών ήταν διάσπαρτοι στο δάσος.

 

1

Χωρίς τίτλο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας εξέφρασαν τον προβληματισμό τους :

  • Πώς βρέθηκαν τα σκουπίδια στο δάσος;
  • Ποιος είναι ο κίνδυνος για το δάσος;
  • Τι μπορούμε να κάνουμε για να προστατεύσουμε το δάσος;

Αποφασίζουμε να χωριστούμε σε ομάδες και να διαμορφώσουμε το πλαίσιο δράσης και ορίζουμε τους κανόνες που διέπουν τις ομάδες .

3

 

Συνεχίζοντας τη συζήτηση , δημιουργείται ο προβληματισμός « Πώς νιώθει ένα δέντρο μέσα σ’ ένα δάσος με σκουπίδια » ;

Μερικές από τις απαντήσεις των μαθητών/τριών : Είναι λυπημένο, στενοχωρημένο, νιώθει χάλια, φοβάται ότι θα πάρει το δάσος φωτιά και θα καεί.

4

 

Από τι απειλείται το δάσος; …………

  • Οι άνθρωποι πετάνε σκουπίδια στο δάσος……..
  • Δεν σβήνουν τη φωτιά όταν κάνουν πικ νικ στο δάσος. Φεύγουν, χωρίς να σβήσουν τη φωτιά!

 

5      6

 

 Βοήθησε και συ να σωθεί το δάσος από την καταστροφή……..

Χωρίς τίτλο1 Χωρίς τίτλο2

Έπειτα από συζήτηση και αναζήτηση στο διαδίκτυο βρήκαμε πως η Πυροσβεστική Υπηρεσία  προσφέρει υπηρεσίες στην προστασία των δασών. Έτσι, σκεφτήκαμε να επισκεφτούμε την Π.Υ. της Κω ώστε να μάθουμε περισσότερα για τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι πυροσβέστες στην προστασία των δασών αλλά και να δούμε τα εργαλεία και τα μέσα που χρησιμοποιούν. Έπειτα από επικοινωνία μαζί τους η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε και η εμπειρία που ζήσαμε, αξέχαστη!

1010aa

9a 7a

 

 

Αφού πήραμε όλοι το βραβείο του δόκιμου πυροσβέστη, επιστρέφοντας στο σχολείο και αφού συζητήσαμε όλα όσα είδαμε και ακούσαμε από τους πυροσβέστες, αποφασίσαμε να κάνουμε  τον  « κατάλογο του καλού επισκέπτη ».

                        

« Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ»

                                 kata

         

 

Τέλος κάνουμε τις  δικές μας  αφίσες  και στέλνουμε το δικό μας μήνυμα για την προστασία των δασών……………….

5t 4t

3t 2t 1t

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

ΥΠΟΑΞΟΝΑΣ: «Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Ασφάλεια»

ΤΙΤΛΟΣ: «Χόπα Ήρωες Fast Face Arms Speech time – 112»

Ο βασικός σκοπός του εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση των μαθητών και των μαθητριών πάνω στις πρώτες βοήθειες που πρέπει να δοθούν σε άτομα που παθαίνουν εγκεφαλικό επεισόδιο.

Στοχευόμενες δεξιότητες :

  • Επικοινωνία – Κριτική σκέψη – Συνεργασία – Αυτομέριμνα – Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία – Κοινωνικές δεξιότητες – Πρωτοβουλία – Υπευθυνότητα – Επίλυση προβλημάτων – Στρατηγική σκέψη

Οι επιμέρους στόχοι είναι:

  • Η καλλιέργεια της ετοιμότητας των νηπίων όταν κάποιος έχει ανάγκη από βοήθεια
  • Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης ως προς τον συνάνθρωπο
  • Γνωριμία με τα αίτια του εγκεφαλικού επεισοδίου
  • Γνωριμία με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου
  • Μέτρα πρόληψης αποφυγής εγκεφαλικού επεισοδίου

Το πρόγραμμα ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ 112 είναι ένα πρόγραμμα ειδικά διαμορφωμένο για την ηλικία των μαθητών (5-9 χρονών) και προάγει τη συνεργασία των μαθητών και μαθητριών, των εκπαιδευτικών, των γονέων/κηδεμόνων μέσα από την ενεργό εμπλοκή τους σε αυτό, καθώς καλούνται να συμμετέχουν όλοι έμμεσα ή άμεσα στο χώρο του σχολείου ή/και από το σπίτι. Υπάρχει ειδικά σχεδιασμένο βιβλίο δραστηριοτήτων το οποίο πάει βήμα – βήμα τους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να κατανοήσουν τα αίτια που προκαλούν το εγκεφαλικό επεισόδιο, τα συμπτώματα του και το πώς πρέπει να κινηθούν άμεσα οι μικροί ήρωες. Στόχος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά ότι ο αριθμός έκτακτης ανάγκης  είναι το «112» . Επίσης, τα παιδιά καλούνται να μάθουν  τη συνομιλία που θα ακολουθήσει καλώντας τον  αριθμό «112». Ακόμη, να καλλιεργηθεί το αίσθημα της ενσυναίσθησης  καθώς και της υπευθυνότητας απέναντι στους ανθρώπους  όταν υπάρχει ανάγκη.

Γίναμε ήρωες …

εικόνα Viber 2024 02 12 14 22 00 819

Βρήκαμε τον ήρωά μας…

DSC 4397

Γνωρίσαμε τον κακό θρόμβο και που εμφανίζεται…

DSC 4398a

Μάθαμε τα συμπτώματα του εγκεφαλικού μέσα από τους ήρωες του Αλέξη….

Πέτρος το Πρόσωπο … Ένα πρόσωπο στραβώνει…

DSC 4399   εικόνα Viber 2024 05 16 13 57 09 606a

Κάναμε τις δικές μας γκριμάτσες…

εικόνα Viber 2024 02 14 18 08 38 766 DSC 2910

Παίξαμε με το πρόσωπο…

εικόνα Viber 2024 02 28 19 48 13 590 DSC 2954

Χάρης το Χέρι…Ένα χέρι χάνει τη δύναμή του…

εικόνα Viber 2024 05 16 13 57 09 469 εικόνα Viber 2024 05 16 13 57 08 263

DSC 4404 DSC 0000 BURST20240516134415215 COVER

Είδαμε πως είναι να χάνεις τη δύναμη του χεριού σου …

 

εικόνα Viber 2024 02 14 18 05 09 678 εικόνα Viber 2024 02 14 18 05 09 540 εικόνα Viber 2024 02 14 18 04 52 107

DSC 3003

Γνωρίσαμε την Όλγα την ομιλήτρια… και συζητήσαμε πως αισθάνεται που χάνει την ομιλία της…

DSC 4400  εικόνα Viber 2024 05 16 13 57 09 032

Ο Αλέξης ο Αμέσως μας έδειξε τι κάνουμε όταν δούμε…

Πρόσωπο να στραβώνει Χέρι να χάνει τη δύναμή του 2 Χείλη να μπερδεύουν τα λόγια τους 

Καλούμε αμέσως το 112 !

DSC 4401 εικόνα Viber 2024 05 16 13 57 08 940

Για να αποφύγουμε όλα αυτά μπορούμε… να υπενθυμίζουμε στους ήρωές μας …

DSC 4402 εικόνα Viber 2024 05 16 13 57 07 957

εικόνα Viber 2024 05 16 13 57 08 150 εικόνα Viber 2024 05 16 13 57 08 851

Στο σπίτι με τους γονείς /κηδεμόνες δουλέψαμε το παρακάτω βιβλίο του προγράμματος 

DSC 2428

 

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΑΞΟΝΑΣ: «WRO – Μεσόγειος, Πηγή ζωής και Πολιτισμού»

ΤΙΤΛΟΣ: «Προστατεύω το Φώκο και τους φίλους του»

Το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με τίτλο « Προστατεύω το Φώκο και τους Φίλους του» είναι ένα Πρόγραμμα STEM που στόχο είχε τα παιδιά να μάθουν να αναγνωρίζουν τα βασικά σύμβολα ενός ψηφιακού χάρτη, να βελτιώσουν τις χωρικές τους δεξιότητες με την μετακίνηση τους στο χώρο και στη χρήση εννοιών προσανατολισμού. Παράλληλα, μέσα από την ενασχόληση με το θέμα στόχος επίσης ήταν να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σε σχέση με την προστασία των θαλασσών και ειδικότερα τη θάλασσα που «βρέχει» τη χώρα μας, τη Μεσόγειο. Έτσι, εντάχθηκε στον υποάξοανα «WRO – Μεσόγειος: Πηγής ζωής και Πολιτισμού».

Ειδικότερα μέσα από αυτό το πρόγραμμα προσδοκώμενα ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν τη Μεσόγειο ως γεωγραφική περιοχή, τα πλάσματα που φιλοξενεί στο βυθό της, τα προστατευόμενα είδη που βρίσκουν καταφύγιο σε αυτή και τους κινδύνους που διατρέχουν. Όλα αυτά κλήθηκαν να τα αποτυπώσουν πάνω στο «χαλάκι» της Beebot και να οδηγήσουν τον Φώκο ασφαλή στην σπηλιά του, σχεδιάζοντας μια διαδρομή,  αποφεύγοντας  τους κινδύνους που μπορούν να βλάψουν τον Φώκο – Beebot. Μετά το σχεδιασμό ακολούθησε ο προγραμματισμός της Beebot – Φώκο για να εκτελέσει τη διαδρομή με ακρίβεια, σύμφωνα με το σχεδιασμό. Τέλος, μέσα από έρευνα και μετά από συζήτηση στην ολομέλεια, τα παιδιά πρότειναν λύσεις προστασίας της Μεσογείου και  δημιούργησαν με συνεργασία και ομαδικότητα τα δικά τους μηνύματα για την προστασία της Μεσογείου, του Φώκου και των φίλων του, που ζουν σε αυτή.

Σε αυτό το Εργαστήριο Δεξιοτήτων:

  • Μάθαμε που βρίσκεται η μεσόγειος με τη βοήθεια της Google Earth: https://earth.google.com/web/
  • Οδηγήσαμε την Beebot στην Ευρώπη με τη βοήθεια προσομοιωτή:

DSC 4470

DSC 4472

 

  • Γνωρίσαμε τι υπάρχει μέσα στο βυθό της Μεσογείου: 

εικόνα Viber 2024 03 27 20 08 33 108 εικόνα Viber 2024 03 27 20 08 39 687 εικόνα Viber 2024 03 27 20 08 39 726

 

  • Γνωρίσαμε και κατασκευάσαμε τους κινδύνους :

433653727 939124720931771 1092457729231456795 n 1434038240 964139378562816 7875433838730196826 n 1

 

  • Στήσαμε την πίστα της Beebot:

434057910 738513238407705 6125022543537734275 n 433968037 752129610006692 7329380136440593144 n 1

  • Προγραμματίσαμε την Beebot / Φώκο βήμα βήμα και πατήσαμε το κουμπί της έναρξης για να ξεκινήσει το ταξίδι προς την σπηλιά της με ασφάλεια:
  • 433799928 1736461290174974 6162349302040759600 n433917072 940969014236039 6196682084232209688 n

 

  • Δημιουργήσαμε τα μηνύματα μας: 

 

434139350 2486329674884733 2062631390458491434 n 434176028 449869877382844 8097135052914621382 n εικόνα Viber 2024 05 21 11 41 01 671

 

 

 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

    ΥΠΟΑΞΟΝΑΣ: Ανθρώπινα δικαιώματα

            ΤΙΤΛΟΣ: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική»

 

Το  εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).

Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τη δομή άλλων οικογενειών εκτός απ’ τη δική τους.
  • Να γνωρίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών/τριών τους.
  • Να εκφράσουν ιδέες, αντιλήψεις, συναισθήματα για την έννοια της <<οικογένειας>>.
  • Να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές.

 

Τα παιδιά εκφράζουν ιδέες για την έννοια «οικογένεια»…

εικόνα Viber 2024 06 02 19 33 29 673

Ζωγράφισαν την οικογένεια τους και μίλησαν γι’ αυτήν…

Messenger creation b1402e4f b79a 411d b069 6783d6608527 εικόνα Viber 2024 06 02 19 33 30 464

εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 28 355 εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 28 809

 

Εκφράσανε τα συναισθήματα τους – πώς νιώθουνε στην οικογένεια τους…..

Messenger creation 03ef7d45 a6c3 4e67 8cc6 7fdc27343996 εικόνα Viber 2024 06 02 19 33 30 688 εικόνα Viber 2024 06 02 19 33 31 196 εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 27 833

Ήρθαν σ’ επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού…..

Messenger creation fafc4326 d80d 4222 baec d6bfbc22cd84 εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 28 243

Προτείνουν λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις ή δυσκολίες για κάθε τύπο οικογένειας…………

εικόνα Viber 2024 06 02 19 33 31 121 εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 27 924

εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 28 727 εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 28 973

Εκφράζουν συναισθήματα για τα παιδιά που δεν έχουν οικογένεια και προτείνουν λύσεις γι’ αυτά τα παιδιά.

εικόνα Viber 2024 06 02 19 33 31 391 εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 27 657 εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 28 883

Messenger creation 6297c84e 25e8 481b 9f1e 154af6501112 εικόνα Viber 2024 06 02 19 33 31 653 εικόνα Viber 2024 06 02 19 35 28 438