Σχήματα

 ΜΕ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ ΟΣΑ ΘΕΣ!
Κλασική ερώτηση των νηπίων είναι η “κυρία, πώς θα φτιάξω ένα σπιτάκι, ένα ανθρωπάκι…¨” Κάπως έτσι γίνεται η αρχή να ασχοληθούμε με τα σχήματα, ως εισαγωγή στις προμαθηματικές έννοιες . Σχήματα υπάρχουν παντού άλλωστε. Για αρχή παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα τα σχήματα. Έπειτα προβήκαμε σε ερωτήσεις αναγνώρισης των σχημάτων. Τα περισσότερα σχήματα ήταν γνωστά, κάποια άλλα ακούγονταν περίεργα στα αυτιά των παιδιών π.χ. οβάλ. Τα παιδιά άγγιξαν τα ξύλινα σχήματα και βίωσαν τις γραμμές και γωνίες τους. Ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες προφορικού λόγου περιγράφοντάς τα. Ζητήσαμε από τα παιδιά να συσχετίσουν τα σχήματα με γνωστά υπαρκτά αντικείμενα και όχι μόνο. Οι απαντήσεις τους ήταν γρήγορες “κύκλος όπως ο ήλιος “, “ορθογώνιο όπως η πόρτα” κ.τ.λ. Σε ένα κυνήγι σχημάτων τα παιδιά αναζήτησαν σε όλη την τάξη αντικείμενα σε σχήμα κύκλου, τετραγώνου, ορθογωνίου, τριγώνου, ρόμβου ακόμη και οβάλ. Προέβησαν σε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις. Στη συνέχεια τοποθέτησαν τα σχήματα στη σωστή θέση της ξύλινης πλακέτας φτιάχνοντας παζλ. Ακολούθως έκοψαν από τα πολύχρωμα χαρτόνια τα γεωμετρικά σχήματα και τα κόλλησαν συνθέτοντας τον Σχηματούλη, το ρομπότ της τάξης μας, έφτιαξαν πύραυλο με το όνομά τους  και προσπάθησαν να τα σχηματίσουν με πλαστελίνη , όλα ασκώντας τη λεπτή κινητικότητα, την προσοχή και φαντασία τους. Τέλος συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας στα οποία χρωμάτιζαν αντικείμενα που είχαν το κατάλληλο σχήμα.