Φτάνει Πάσχα, πασχαλιά
και γι’ αυτό προετοιμάζονται στο σχολείο τα παιδιά.
Δείχνουμε στην τάξη ανάλογο εποπτικό υλικό
και το ενδιαφέρον των παιδιών κινητοποιούμε στο λεπτό.
Την Ιστορία του Πάσχα λέμε στα παιδιά,
συζητάμε και βάζουμε την ιστορία με εικόνες στη σειρά.
Διαβάζουμε το ποίημα Πάσχα, Πάσχα, Πασχαλιά
και με ωραία χρώματα το ζωγραφίζουν τα παιδιά.
Βλέπουμε βίντεο για τη γιορτή του Πάσχα,
την Μεγάλη Εβδομάδα, τα ήθη και τα έθιμα σε όλη την Ελλάδα.
Σε φύλλο εργασίας ξεχωρίζουμε τις εικόνες τις πασχαλινές
και με ωραία χρώματα ζωγραφίζουμε αυτές.
Έπειτα φτιάχνουμε το Σταυρό
και ζωγραφίζουμε τον Χριστούλη
που σταυρώσανε σ’ αυτόν.
Το παραμύθι “Τα λουλούδια της ελπίδας”
που για τη σταύρωση μιλά ακούνε τα παιδιά
κι έπειτα το αποτυπώνουν καλλιτεχνικά.
Για το Σάββατο του Λαζάρου φτιάχνουμε μια ζωγραφιά
που δείχνει τα καλαθάκια και τα μικρά τα Λαζαράκια.
Ακούμε ένα παραμύθι για την “Κότα με τα κόκκινα αυγά”
και κάνουμε γι’ αυτό όλοι μια ζωγραφιά.
Μετράω αυγουλάκια, γράφω τον αριθμό
και τα ζωγραφίζω όπως θέλω εγώ.
Κυκλώνουμε τον κατάλληλο αριθμό πολύ προσεχτικά
που αντιστοιχεί στο σύνολο αυγών στα τετράγωνα.
Έπειτα σε κάθε μικρή κοτούλα βάζουμε τόσα αυγά,
όσα μας λέει ο αριθμός κάθε φορά.
Μαθαίνουμε ένα ποίημα για το κόκκινο αυγό,
κόβουμε χάρτινα αυγουλάκια
και τα στολίζουμε μ’ αυτό.
Παίρνουμε ψαλιδάκια, χαρτάκια, μαρκαδοράκια
και φτιάχνουμε καλαθάκια με χάρτινα αυγουλάκια.
Ύστερα κόβουμε και χρωματίζουμε χαρτάκια
και φτιάχνουμε τις δικές μας κότες
με τα χρωματιστά τους αυγουλάκια.
Ακούμε το παραμύθι “Πασχαλινή σκανδαλιά”
που αφορά τα πασχαλινά αυγά
και κάνουμε έπειτα όλοι μία ζωγραφιά.
Ζωγραφίζουμε αντικείμενα πασχαλινά,
τόσα όσα μας λέει ο αριθμός κάθε φορά.
Τη σωστή λεξούλα κυκλώνουν τα παιδιά
που σχετίζεται με κάθε ζωγραφιά.
Ξεχωρίζουμε και ζωγραφίζουμε όλα τα παιδιά
την πιο ψηλή λαμπάδα που πάει στην εκκλησιά.
Σε φύλλο εργασίας σχεδιάζουμε πολύ προσεχτικά
το δρόμο για να πάνε τα παιδιά με τις λαμπάδες τους στην εκκλησιά.
Στολίζω τη λαμπάδα όπως θέλω εγώ
και σχεδιάζω το δώρο που θέλω απ’ τον νονό.
Βρίσκουμε και κυκλώνουμε πολύ προσεχτικά
τα γράμματα που αποτελούν τη λέξη “ΛΑΜΠΑΔΑ”.
Το παραμύθι “Η νεραϊδοπασχαλίτσα, τα πτηνά και τα πασχαλινά αυγά”
ακούνε τα παιδιά και το αποτυπώνουν καλλιτεχνικά.
Βλέπουμε κουκλοθέατρο με το Πάσχα σχετικό,
με τον Λαλού, τον Τραλαλού και το πασχαλινό αυγό.
“Το σπιτάκι της αγάπης” ακούνε τα παιδιά
κι έπειτα φτιάχνουν όλα μία ζωγραφιά.
Στα κοτοπουλάκια και στα αυγουλάκια
γράφουμε την ευχή “ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ” όλα τα παιδάκια.
Σταυρόλεξο-εικονολεξο κάνουν τα παιδιά
και γράφουν με δικά τους γραμματακια “ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ”.
“Το Πάσχα της Νόνας της χελώνας” βλέπουν τα παιδιά
και το αποτυπώνουν καλλιτεχνικά.
Ύστερα φτιάχνουμε τα δικά μας λαγουδάκια
που θα βάλουμε στα πασχαλινά μας καλαθάκια.
Φτιάχνουμε καρτούλες με φτερά, αυγουλάκια, κουνελάκια
και γράφουμε ευχές με δικά μας γραμματάκια.
Βάφουμε αυγουλάκια
και τα κάνουμε διάφορα σχεδιάκια.
Στολίζουμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια
με παπάκια, λαγουδάκια και ωραία κοκοράκια.
“ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ” λένε τα λαγουδάκια
και τα παιδιά γράφουν την ευχή
με δικά τους γραμματάκια.
“ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ” σας ευχόμαστε με μία ζωγραφιά
και δύο τραγουδάκια ωραία πασχαλινά.