Δραστηριότητες Μαρτίου 2025

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δ.Θ.Δ. "Ασφάλεια στο Διαδίκτυο", Δραστηριότητες | , στις 30-03-2025

“Καλώς ήρθες Μάρτη, καλώς ήρθες Άνοιξη!”

Κι όπως μάθαμε,

“Του Μάρτη ο ήλιος βάφει και πέντε μήνες δεν ξεβάφει”

 

έτσι την πρώτη μέρα του καινούριου μήνα ετοιμάσαμε και φορέσαμε τα μαρτάκια μας, για να είμαστε σίγουροι/ες ότι δε θα μας κάψει ο ήλιος!

1

 

Συζητήσαμε για την περίοδο της Σαρακοστής που τώρα ξεκινάει κι έπειτα φτιάξαμε τη δική μας κυρα-Σαρακοστή και την πήραμε μαζί μας στο σπίτι, για να μας βοηθάει στο μέτρημα των εβδομάδων που μας μένουν μέχρι να έρθει το Πάσχα.

2

 

Στις 6 Μαρτίου, Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, συζητήσαμε για το θέμα. Διαβάσαμε ένα σχετικό βιβλίο και με τη βοήθειά του προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε, ώστε η καθημερινότητα όλων μας να είναι όμορφη στο σχολείο. Αποφασίσαμε ότι είναι πάντοτε καλύτερο να λειτουργούμε με αλληλεγγύη, σεβασμό στη διαφορετικότητα, ομαδικότητα, ισότητα, φιλία και πάνω από όλα με ΑΓΑΠΗ!

Για να θυμόμαστε όλα όσα συζητήσαμε, φτιάξαμε ένα μικρό σύνθημα και το ενσωματώσαμε πάνω σε μια κατασκευή μας, την οποία και πήραμε μαζί μας στο σπίτι.

3

 

Καθώς το Β΄ Τρίμηνο έφτανε πια στο τέλος του, συζητήσαμε για όσα μάθαμε μέσα σε αυτό και κάναμε μια μικρή αξιολόγηση. Τι ήταν αυτό που θυμόμαστε περισσότερο από όσα μάθαμε και που μας άρεσε πιο πολύ; Οι περισσότεροι απάντησαν κάτι σχετικό με τη Φωτογραφία, που είναι και το θέμα του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων που υλοποιούμε αυτό το διάστημα (τίτλος: “Κλικ! Αποτύπωσέ το!” // αναλυτική παρουσίαση του Προγράμματος θα γίνει με την ολοκλήρωσή του, σε επόμενη δημοσίευσή μας).

4

 

Κάναμε μια επανάληψη στις εποχές και στη συνέχεια γνωρίσαμε λίγο καλύτερα το μήνα Μάρτιο και την Άνοιξη. Τη φέραμε στην τάξη μας με διάφορες δραστηριότητες αλλά και ατομικές και ομαδικές κατασκευές…

5 6

7 8

13 14

9

 

Γνωρίσαμε και την Αμυγδαλιά, τη νυφούλα της Άνοιξης, και ακούσαμε το μύθο της…

10

 

… και στο μάθημα των Αγγλικών, επεξεργαστήκαμε το παραμύθι The Very Hungry Caterpillar / Μια κάμπια πολύ πεινασμένη του Έρικ Καρλ.

11

 

Στα μέσα του μήνα δεχτήκαμε μια πολύ σημαντική δωρεά, ένα καινούριο κλιματιστικό μηχάνημα για την Αίθουσα 1 του νηπιαγωγείου μας, από τον κ. Δάσσιο Νικόλαο (Dassios Clima).

Ευχαριστήσαμε θερμά το δωρητή για την άμεση ανταπόκρισή του στο αίτημά μας με μια επιστολή αλλά και με το μοναδικό τρόπο των παιδιών, τα οποία θέλησαν να του ετοιμάσουν και να του αποστείλουν μια ομαδική κατασκευή για “ευχαριστώ”.

Ευχαριστούμε θερμά για τη βοήθεια αλλά και για όλες τις ενέργειές του και το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα. Η καθημερινότητά μας στην τάξη κατά τους ζεστούς μήνες θα γίνει πολύ-πολύ καλύτερη!

12b  12

 

Ανάμεσα σε όλα τα άλλα, κάναμε και Μαθηματικά. Μιλήσαμε για το ημικύκλιο και κάναμε επαναλήψεις στους αριθμούς.

15 16

 

Παίξαμε πολλά παιχνίδια μέσα και έξω από την τάξη, οργανωμένα και ελεύθερα, και απασχοληθήκαμε ελεύθερα σε διάφορες γωνιές ενδιαφέροντος της τάξης.

17 18

19 20

21

 

Παράλληλα, συνεχίσαμε και ολοκληρώσαμε τον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο με θέμα την Οικογένεια και τίτλο: «Οικογένεια: εκεί που μπορείς να είσαι ο εαυτός σου» και αποστείλαμε στις εκδόσεις Μεταίχμιο τις συμμετοχές μας στο Διαγωνισμό, με τη μορφή φύλλων εργασίας. 

Diagonismos Filanagnosias ekdoseis Metaichmio 1

Στις 19 Μαρτίου, το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα κάλεσαν στο χώρο του σχολείου την κα. Τσιπτσέ Δέσποινα, παιδαγωγό και εμψυχώτρια, για να παρακολουθήσουμε και να συμμετέχουμε στο διαδραστικό εκπαιδευτικό της Πρόγραμμα με θέμα το βιβλίο της Άλκης Ζέη «Γατοκουβέντες».
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήταν ενταγμένο στις δράσεις που υλοποίησε το σχολείο μας για τον 6ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο. Το βιβλίο «Γατοκουβέντες» της Άλκης Ζέη ήταν ένα από τα 3 βιβλία που επέλεξε το Νηπιαγωγείο για να συμμετέχει στο συγκεκριμένο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού, για το σχολικό έτος 2024-2025.

Τα παιδιά συμμετείχαν σε μια διαφορετική ανάγνωση του βιβλίου, έπαιξαν παιχνίδια (“γατομίμα” και “αν ήμουν γάτος τι θα έκανα”) και κατασκεύασαν τις δικές τους γατομάσκες.

37

 

Κι αυτό το μήνα επίσης, κάναμε διάφορα πειράματα: ανάλυσης και σύνθεσης του φωτός, καθώς και πείραμα ατμοσφαιρικής πίεσης και μεταφοράς νερού. 

22 23

24

 

Αφού γιορτάσαμε τα γενέθλια του Βασίλη μας…

25

 

… αρχίσαμε έπειτα τις ετοιμασίες μας, μαθαίνοντας για τον Ευαγγελισμό και για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 και συνεχίσαμε με τις προετοιμασίες μας για τη σχολική μας γιορτή και για την παρέλαση.

26

 

Επί τη ευκαιρία, παρακολουθήσαμε και μια διαδικτυακή εκδήλωση για μαθητές και εκπαιδευτικούς με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 ζωντανά από την πλατφόρμα ΖΟΟΜ των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ και μάθαμε με τη βοήθεια της συγγραφέα Κωνσταντίνας Αρμενιάκου και του βιβλίου της “Οι ιππότες της ελευθερίας“, ότι στα Επτάνησα, περίπου διακόσια χρόνια πριν, δύο άνθρωποι συναντήθηκαν και μια δυνατή φιλία γεννήθηκε. Ο ρομαντικός ποιητής Διονύσιος Σολωμός και ο αριστοκράτης συνθέτης Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος ενώθηκαν με φιλική και δημιουργική σχέση και ένα ποίημα, ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν, ντύθηκε με μια όμορφη μελωδία, ταξίδεψε από στόμα σε στόμα, τραγουδήθηκε και τελικά έγινε ο Εθνικός μας Ύμνος.

27

28 29

30 31

32

 

Δουλέψαμε όλοι μαζί, στολίσαμε την τάξη και ετοιμάσαμε μια όμορφη γιορτή…

33 34

 

Έπειτα από τη λήξη της γιορτής, το Νηπιαγωγείο μας διοργάνωσε μια ενημερωτική ομιλία για τους γονείς με θέμα: «Κουλτούρες οθόνης σε γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας –  Καλές πρακτικές», η οποία εντάσσεται στο πρόγραμμα που υλοποιούμε για το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”, για το σχολικό έτος 2024-2025. Οι γονείς ενημερώθηκαν σχετικά με το θέμα και ακολούθησε συζήτηση με τις νηπιαγωγούς. 

35

 

Στις 25 Μαρτίου καταθέσαμε στεφάνι στη μνήμη των Ηρώων μαζί με το Δημοτικό Σχολείο και έπειτα παρελάσαμε με περηφάνια.

36

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση