Τον Απρίλιο και το Μάιο δουλέψαμε στο Νηπιαγωγείο μας και ολοκληρώσαμε με επιτυχία τον 2ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Φροντίζω το Περιβάλλον).
Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 2ου Θεματικού Κύκλου ήταν: “Γνωρίζω και προστατεύω τη θάλασσα του τόπου μου” με υποθεματική: Οικολογική συνείδηση, Αειφόρος ανάπτυξη, Κλιματική αλλαγή.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε στο πρόγραμμα της HELMEPA, της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος.
Στόχος του προγράμματος ήταν να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας, να ενισχύσει τη γνώση των μαθητών/τριών για τους ωκεανούς (αλλά και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας) και να τους ενθαρρύνει να αναλάβουν ενεργό ρόλο στις παγκόσμιες προσπάθειες για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της Θάλασσας», της Agenda 2030 των Ηνωμένων Εθνών.
Στον Κύκλο αυτό καλλιεργήθηκαν στοχευόμενα Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες του Νου, Δεξιότητες Ζωής και Δεξιότητες Τεχνολογίας και Επιστήμης, μέσα από 7 εργαστήρια με ποικίλη θεματολογία και διάφορες βιωματικές δραστηριότητες.
*************************************
2η Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση, Αειφόρος ανάπτυξη, Κλιματική αλλαγή
Τίτλος: “Γνωρίζω και προστατεύω τη θάλασσα του τόπου μου”
Εργαστήριο 1: Ας γνωρίσουμε τον τουρισμό
Εργαστήριο 2: Ο κόσμος της αλιείας
Εργαστήριο 3: Καθαρισμός ακτής
Εργαστήριο 4: Η «πλαστική απειλή»
Εργαστήριο 5: Το κλίμα αλλάζει
Εργαστήριο 6: Η σπουδαιότητα της ναυτιλίας και της ασφάλειας στη θάλασσα
Εργαστήριο 7: Ενημερώνω τους συντοπίτες μου
*************************************
1ο Εργαστήριο: Ας γνωρίσουμε τον τουρισμό
Εργαστήριο 2: Ο κόσμος της αλιείας
Επίσκεψη του κ. Καλαμάρα Θωμά, δασκάλου του Δ.Σ. Πλαταμώνα και αλιέα, για να μας γνωρίσει τον κόσμο της αλιείας.
1ο Πρωινό Τμήμα:
2ο Πρωινό Τμήμα:
Εργαστήριο 3: Καθαρισμός ακτής
Με στόχο τον εθελοντικό καθαρισμό μιας κοντινής μας ακτής, επισκεφθήκαμε μια παραλία στον Πλαταμώνα (περιοχή “Καλαμάκι”).
Εφοδιαστήκαμε µε γάντια και σακούλες και χωριστήκαμε σε ομάδες: 1. Οι “ανιχνευτές” και 2. Οι “ομάδες υπηρεσίας”.
Οι ανιχνευτές έψαχναν την ακτή για να εντοπίσουν τα σημεία όπου υπάρχουν απορρίμματα και έπειτα καλούσαν τις ομάδες υπηρεσίας για να πάνε και να τα μαζέψουν με τα γάντια τους.
Ανιχνευτές
Ομάδες υπηρεσίας
Αφού καθαρίσαμε την ακτή επιστρέψαμε στο σχολείο και καταγράψαμε στο ειδικό Δελτίο Καταγραφής το είδος και τον ακριβή αριθμό των απορριμμάτων που μαζέψαμε.
Δεν βρήκαμε πολλά απορρίμματα, οι σακούλες μας έμειναν σχεδόν άδειες και χαρήκαμε ιδιαίτερα γι’ αυτό!
Εργαστήριο 4: Η «πλαστική απειλή»
1ο Πρωινό Τμήμα:
Εργαστήριο 6: Η σπουδαιότητα της ναυτιλίας και της ασφάλειας στη θάλασσα
Πραγματοποιήσαμε το πείραμα με τίτλο «Καθαρισμός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα» προκειμένου να καταλάβουμε πόσο δύσκολο είναι να αντιμετωπιστεί μια πετρελαιοκηλίδα.
1ο Πρωινό Τμήμα:
Επίσκεψη εκπροσώπων του Λιμενικού Σώματος για να ενημερωθούμε για την ασφάλεια των πλοίων, την πρόληψη της ρύπανσης, τη συνεργασία του Λιμενικού Σώματος με την ελληνική εμπορική ναυτιλία και τις διαδικασίες περιορισμού μιας πετρελαιοκηλίδας.
Ευχαριστούμε θερμά το 4ο Λιμενικό Τμήμα Πλαταμώνα για την άμεση ανταπόκρισή τους στην πρόσκλησή μας, για το χρόνο που αφιέρωσαν για να μας μάθουν τόσα πράγματα και για τις εκπλήξεις που είχαν για εμάς!
1ο Πρωινό Τμήμα:
Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από όσα έμαθαν κατά την επίσκεψη και με ενθουσιασμό αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους στις εργασίες τους.
(ενδεικτικά)
2ο Πρωινό Τμήμα:
Εργαστήριο 7: Ενημερώνω τους συντοπίτες μου
1ο Πρωινό Τμήμα:
2ο Πρωινό Τμήμα, δημιουργία αφίσας: