Δράσεις ευαισθητοποίησης για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο (6 Μαρτίου)

0

Συγγραφέας: Νηπιαγωγείο Πλαταμώνα | Κατηγορία Δράσεις, Κοινωνικά | , στις 05-03-2022

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο.

Η ημέρα αυτή είναι μια αφορμή για τη σχολική κοινότητα να ανταλλάξει σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να πραγματοποιήσει δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών.

Στόχος είναι να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές
συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Εμείς επιλέξαμε να διαβάσουμε ένα παραμύθι της Έρης Παπαμιχαλοπούλου με τίτλο “Λιζέτ, η Πολική Αρκούδα“. Το παραμύθι προτείνεται από το ΙΕΠ και αν θέλετε, μπορείτε να το βρείτε κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο που ακολουθεί.

Λιζέτ, η Πολική Αρκούδα

 

Ξεκινήσαμε να διαβάζουμε το παραμύθι και, λίγο πριν δοθεί το τέλος του, σταματήσαμε (“για μια στιγμή, μάλιστα, νόμιζε ότι θα ραγίσει”…)

IMG 20220304 104207

Σκοπός μας ήταν να συζητήσουμε το γεγονός του σχολικού εκφοβισμού, να το εξετάσουμε και να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει σε αυτό το σημείο της ιστορίας. Μιλήσαμε για το θύμα – Λιζέτ, τους θύτες – καφέ αρκούδες, τους παρατηρητές – αρκούδες με ποδοσφαιρικές μπλούζες, την παρουσία της δασκάλας και συζητήσαμε το ρόλο και τη στάση του καθένα τους. Ήταν σωστή; Δεν ήταν; Γιατί; Τι θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά; Τι θα έπρεπε ο καθένας τους να κάνει;

Προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση της Λιζέτ και να καταλάβουμε πώς νιώθει γι’ αυτό που της συμβαίνει (ενσυναίσθηση). Έπειτα, προσπαθήσαμε να μαντέψουμε το τέλος της ιστορίας (καλό; άσχημο;) και τα παιδιά είπαν τις ιδέες τους.

Ύστερα διαβάσαμε το τέλος της ιστορίας και συζητήσαμε ξανά την τελική στάση της Λιζέτ.

Μετά τα παιδιά ζωγράφισαν ελεύθερα τη Λιζέτ και σκέφτηκαν τι θα μπορούσαν να της πουν, ώστε να πάψει να είναι στενοχωρημένη. Κάθε παιδί υπαγόρευσε στη νηπιαγωγό του τις συμβουλές αντιμετώπισης και τα λόγια υποστήριξης που σκέφτηκε προς τη Λιζέτ και η νηπιαγωγός τα κατέγραψε επακριβώς στην εργασία του.

 

“Λιζέτ, βοήθησε μόνη σου τον εαυτό σου. Πήγαινε στη δασκάλα σου να το πεις για να σε βοηθήσει. Να μη στενοχωριέσαι!”

“Πήγαινε να μιλήσεις στην κυρία σου Λιζέτ. Να σε βοηθήσει!”

1

“Να μην τα παρατάς, να προσπαθείς Λιζέτ να το συζητήσεις με τους άλλους”.

“Να προσπαθήσεις να τα καταφέρεις Λιζέτ. Πήγαινε στη δασκάλα σου να της πεις να σε βοηθήσει!”

2

“Πήγαινε στην κυρία σου να πεις ότι σε κοροϊδεύουνε. Θα σε βοηθήσει Λιζέτ”.

“Πήγαινε στην κυρία σου Λιζέτ και πες την ότι σε κοροϊδεύουνε. Να μη φοβάσαι!”

3

“Πήγαινε στην κυρία σου να πεις ότι σε κοροϊδεύουνε. Η κυρία σου θα μαλώσει τα άλλα παιδιά και θα σε βοηθήσει Λιζέτ. Να κάνεις καλύτερους φίλους.”

“Να μη στενοχωριέσαι Λιζέτ! Η κυρία μπορεί να σε βοηθήσει.”

4

“Η δασκάλα είναι εδώ Λιζέτ. Να πηγαίνεις στο σχολείο”.

“Να έχεις φίλους Λιζέτ. Να το πεις στην κυρία γιατί θα σε βοηθήσει!”

6

“Λιζέτ σε αγαπάω! Να το πεις στην κυρία σου γιατί θα σε βοηθήσει. Μη στενοχωριέσαι!”

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση