28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ- ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ “ΟΧΙ”

Χρόνια πολλά Ελλάδα! Τιμή και δόξα στους ήρωες προγόνούς μας!

Η βαλίτσα του στρατιώτη έφτασε στο σχολείο μας. Είδαμε φωτογραφίες, το παράσημο του γενναίου στρατιώτη, την εικόνα της Παναγίας που κουβαλούσε για να τον προσέχει και τα γράμματα που του έγγραφε η οικογένειά του!

396549582 873903000945071 8528980715166734720 n 397214585 874134084255296 2079517702032780874 n 397172901 873903244278380 3071301456178201306 n

Ακούσαμε τις “Γυναίκες Ηπειρώτισσες”, τις γενναίες αγωνίστριες που γεμίζαν με πολεμοφόδια και τρόφιμα τις τσάντες τους και ανέβαιναν κρυφά στα βουνά για να βοηθήσουν τους στρατιώτες!

396696955 873903204278384 7082711166834402231 n

Φυσικά δεν παραλείψαμε να μιλήσουμε για τον μεγάλο ζωγράφο Πάμπλο Πικάσο που δημιούργησε την Γκερνίκα και αποτύπωσε την ασχήμια και την φρίκη του πολέμου. Οι εικόνες μας εντυπωσίασαν και κάναμε αναπαράσταση!

397187033 874134070921964 9122943363164221538 n 397074265 873903370945034 11931782590717674 n 397206971 873903430945028 1462416391950923119 n

Αφού προβληματιστήκαμε με τα άσχημα πράγματα που προκαλεί ο πόλεμος, ήρθε η ώρα για να φέρουμε την ειρήνη, παρατηρώντας και πάλι τις ξεχωριστές δημιουργίες του Πικάσο!

397152804 873903107611727 7198946016071045210 n 396707239 873903174278387 1869179170076326375 n 366758534 1416575392405729 3608700993408262373 n 371461046 278612584633930 1702415519148081496 n

Παίξαμε κουκλοθέατρο με το Κανόνι της Ειρήνης,

397187381 873903440945027 5057127206418889984 n

αναζητήσαμε την Ειρήνη, που βρίσκεται σε κάθε τι γύρω μας, όπως την περιέγραψε ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος μέσα από το ποίημα του “Ειρήνη”,

396581776 873903277611710 1824601245718295038 n

φτιάξαμε την ελληνική σημαία και φυσικά κάναμε παρέλαση!

397160597 873903317611706 7319164933605709062 n 397232377 873902764278428 592193628194163470 n

 

 

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ- ΦΡΟΥΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ- ΜΗΛΟ ΤΟΥ ΝΕΥΤΩΝΑ- ΜΗΛΟ ΤΗΣ ΕΡΙΔΑΣ

Τα φρούτα του φθινοπώρου έχουν την τιμητική τους! Σταφύλια, αχλάδια, λωτοί, κυδώνια, ρόδια, μήλα. Τα μετρήσαμε, τα κόψαμε, τα βάλαμε σε καλάθια και τα μυρίσαμε!

393306799 870519691283402 142425569302763651 n391703839 870519707950067 1013762625301925025 n394311155 870519641283407 5981826258593619817 n394284940 870519951283376 3038317457088972771 n391698284 870519674616737 6370177271618478051 n

Γνωρίσαμε τον Νεύτωνα και το σοφό του μήλο και μάθαμε πως ανακάλυψε την Βαρύτητα. Η Βαρύτητα είναι ένας τεράστιος φυσικός μαγνήτης που τα ελκύει όλα προς τον πυρήνα της Γης. Γίναμε μαγνήτες και χορέψαμε!

394331987 870519617950076 634792160006673032 n391700065 870519807950057 1373055561219571140 n391700119 870519601283411 7692734337834413875 n391698494 870519587950079 1027814020998035705 n391696315 870519761283395 4520194221020485128 n391695620 870519884616716 6583032879302258523 n393811514 870519901283381 3875240469666881105 n393830261 870519924616712 3645049434835399761 n

 

Το χρυσό μήλο της Έριδος μας έβαλε σε μπελάδες! Η Ήρα, η Αθηνά και η Αφροδίτη, οι θεές του Ολύμπου, μαλώνουν ποια θα το πάρει. Ο Πάρης όμως διάλεξε και το μήλο χάρισε, στην Αφροδίτη την θεά που του έταξε γυναίκα με σπάνια ομορφιά!

391695902 870519747950063 2244467663996189066 n 391699370 870519724616732 7334064226343297848 n 391699401 870519861283385 4432058611231443800 n 394284609 870519827950055 7936074220526712071 n

 

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ “ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ”

Γιορτάσαμε την Παγκόσμια ημέρα Ζώων παρέα με τον αγαπημένο “‘Ελμερ”, τον παρδαλό ελέφαντα! Γνωρίσαμε τους σκύλους- οδηγούς και ενημερωθήκαμε για την πολύτιμη βοήθεια που προσφέρουν στους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Οι κατασκευές μας, μας έκαναν πολύ χαρούμενους!

385419207 860853942249977 8676534432700099663 n370119906 860853982249973 5501647521766923882 n 385389293 860854052249966 6962744211996642010 n 385397244 860854228916615 3356426642853738301 n385381367 860854255583279 6773640731475744257 n

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ- Η ΤΕΛΕΙΑ- ΣΧΗΜΑΤΑ- ΚΑΝΤΙΝΣΚΙ

Η Λία από το αγαπημένο βιβλίο “Η ΤΕΛΕΙΑ” ήρθε στο σχολείο μας για να μας θυμίσει πως όταν προσπαθούμε, μπορούμε να τα καταφέρουμε! Η τάξη μας γέμισε γραμμές και παίξαμε με τις ευθείες και τις τεθλασμένες. Μελετήσαμε το έργο και την τέχνη του Βασίλι Καντίνσκι και ζωντανέψαμε τους πίνακές του!

FB IMG 1697740580578FB IMG 1697740588976FB IMG 1697740592320FB IMG 1697740571932FB IMG 1697740575254FB IMG 1697740584727FB IMG 1697740561631FB IMG 1697740554525FB IMG 1697740564799 FB IMG 1697740558173FB IMG 1697740568413 FB IMG 1697740543736 FB IMG 1697740547635 FB IMG 1697740551134

1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας και βρήκαμε έναν τρόπο να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους παππούδες και τις γιαγιάδες μας για την αγάπη που μας προσφέρουν! Γίναμε “Παππουδογιαγιάδες” μέσα στο χωρίο, αναπαραστήσαμε την “Αγαπημένη της γιαγιάς”, μοιραστήκαμε φωτογραφίες των παππούδων μας με τους φίλους μας και φυσικά τους φτιάξαμε δώρα γεμάτα αγάπη από τα μικρά μας χεράκια!

FB IMG 1697740526356 FB IMG 1697740529687 FB IMG 1697740532828 FB IMG 1697740536187 FB IMG 1697740539502

1η ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Μαγική πρώτη μέρα, καλή αρχή μικρά μας θαυματάκια! Είμαστε τυχεροί που ήρθατε στο σχολείο μας! Το ταξίδι μας ξεκινάει και θα είναι συναρπαστικό, θα σας βοηθήσουμε να γνωρίσετε τον εαυτό σας και την δύναμη της γνώσης. Πυξίδα μας θα είναι τα χαμόγελά σας να λάμπουν καθημερινά!

IMG 5de424d13216183171496ecd10b80b25 V FB IMG 1697740104439

ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ- ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ

Τα παιδιά από ένστικτο ερευνούν, πειραματίζονται, ρωτούν και τελικά μαθαίνουν γιατί απλά θέλουν να γνωρίσουν το περιβάλλον γύρω τους. Το ενδιαφέρον τους να γνωρίσουν τον κόσμο γύρω τους αποτελεί το μεγαλύτερο κίνητρο για μάθηση. Η Περιβαλλοντική εκπαίδευση έρχεται λοιπόν να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού εξυπηρετεί την σύνδεση του σχολείου με περιβαλλοντικά ζητήματα, ενισχύει την κοινωνική ευαισθησία, την οικολογική συνείδηση, την περιβαλλοντική ευθύνη και ενσυναίσθηση. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με την Ανακύκλωση, γνώρισαν ανακυκλώσιμα υλικά γνωστά σε όλους όπως χαρτί- γυαλί- πλαστικό και αλουμίνιο αλλά και πιο πρωτότυπους τρόπους ανακύκλωσης όπως υφάσματα, λάστιχα. Ενημερωθήκαμε για τα οφέλη της ανακύκλωσης και τα “δώρα” που προσφέρει στον πλανήτη μας, ανακύκλωσαν στο σχολείο αλλά έψαξαν και για υλικά και αντικείμενα στο σπίτι τους. Έπειτα περάσαμε στο σοβαρό πρόβλημα της μόλυνσης των υδάτων και την απειλή που εγκυμονεί προς τα θαλάσσια ζώα. Γνωρίσαμε τα προστατευόμενα είδη.

  • Το ταξίδι μας ξεκίνησε με την γνωριμία μας με την κυρία Ανακύκλωση! Τα παιδιά ερεύνησαν τον ορισμό της ανακύκλωσης, τα οφέλη της προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Ταξινόμησαν τα ανακυκλώσιμα αντικείμενα με βάση το υλικό τους, χόρεψαν τις μουσικές καρέκλες τις ανακύκλωσης και έπαιξαν το παιχνίδι των κρυμμένων ανακυκλώσιμων αντικειμένων.

356982643 613417750768747 3835637858290694414 n 355806400 6285005084954475 6656072434420699110 n 355802784 1389595495105669 4055407575574853735 n 356322079 1948151685562393 2840564537111504544 n 356297395 770271454824056 9177287507514370352 n

  • Ένα λάστιχο αυτοκινήτου μας διηγήθηκε την ιστορία του και μας εξήγησε πώς μπορούμε να το κρατήσουμε ζωντανό και να το ανακυκλώσουμε χωρίς να το πετάξουμε στο περιβάλλον! Εμπνευστήκαμε και ζωγραφίσαμε!

355803580 661871308623060 3425455864185482451 n 1

  • Το ταξίδι μας συνεχίστηκε στον θαυμαστό κόσμο της θάλασσας! Τα θαλάσσια ζώα εκπέμπουν SOS εξαιτίας της μόλυνσης των υδάτων, της υπεραλίευσης, της ρίψης πετρελαίου στις θάλασσες και του τουρισμού. Η χελώνα Καρέτα- Καρέτα μας μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, παίξαμε με την φώκια μονάχους- μονάχους, κάναμε κόλπα και εμείς σαν φώκιες και κουνήσαμε μπάλες στις μουσούδες μας. Φτιάξαμε χελώνες από πλαστελίνη και τις οδηγήσαμε στην παραλία τους για να αφήσουν τα αβγά τους, τις ταΐσαμε και τις ζωγραφίσαμε. Η ζωή στην θάλασσα ήταν υπέροχη!

355806229 6237429836353378 2359596141402189967 n 356666348 213712261138238 6508535574828586228 n 356584923 3118064205161458 8219741953320450016 n 356797766 804849061219651 4483307677711176932 n 355911647 599658848667635 19547746212221058 n

  • Τέλος δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι κατασκευές!

357042172 596088069330840 5948605329206446801 n

STE(A)M ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΉ!!!

Ακολουθώντας τις ενότητες του STE(A)M, ασχοληθήκαμε  με την  τεχνολογία και συγκεκριμένα με αυτή  της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Η ρομποτική τεχνολογία αποτελεί εφαρμογή των επιστημών της φυσικής, της μηχανικής των μαθηματικών και της πληροφορικής. Τα γνωστικά αντικείμενα αυτών των επιστημών λειτουργούν ως δομικά στοιχεία της ρομποτικής, εφαρμόζοντας μέσα σε αυτή κανόνες και αξιώματα τα οποία οι μαθητές καλούνται να μάθουν προκειμένου να κατανοήσουν τη λειτουργία ενός ρομποτικού μηχανισμού. Μπορεί όμως αυτή η διαδικασία να λειτουργήσει και αντίθετα, χρησιμοποιώντας ρομποτικά μοντέλα ως αντικείμενο μελέτης και μέσα από τη λειτουργία τους να γίνει αντιληπτή η εφαρμογή ενός αξιώματος μιας θετικής ή μιας τεχνολογικής επιστήμης. Από όποια σκοπιά και αν κοιτάξει κανείς θα διαπιστώσει πως η ρομποτική αποτελεί ένα πολύ ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο. Αποτελεί επίσης, και μία πολύ καλή εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης καθώς οι μαθητές μπορούν να διαμοιράζονται εργασίες πάνω σε έναν ρομποτικό μηχανισμό και να συνεργάζονται μεταξύ τους για την επίτευξη στόχων, αναπτύσσοντας παράλληλα κρητική σκέψη.

  • Αρχικός στόχος ήταν οι μαθητές να έρθουν σε  επαφή με βασικές έννοιες του προγραμματισμό και  την εκτέλεση επαναλαμβανόμενων  εντολών. Για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι όπου ένα παιδί αναπαρίστανε τον προγραμματιστή και το άλλο παιδί το πομπό του οποίο ακολουθούσε εντολές:

356928129 769269471335878 4119174889675412939 n 357278599 1124944631795028 5317454960057767690 n 356807091 283976784006849 4466371018250681568 n 354755582 236529465829144 7536922547540746080 n

  • Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την θεματική ενότητα της Μινωικής Κρήτης και μας δόθηκε η ευκαιρία να σχεδιάσουμε  και να κατασκευάσουμε έναν λαβύρινθο χρησιμοποιώντας χαρτοταινία. Επόμενος στόχος ήταν η Αριάδνη (προγραμματιστής)  να  δώσεις τις κατάλληλες εντολές ώστε ο Θησέας να μπει στο λαβύρινθο και να βρει τον Μινώταυρο:

355034832 647534673969893 9078505009626903149 n 357090216 219265344345078 6917705472821566671 n 354719963 1193498094660147 1761441206221789039 n

  • Έπειτα μας επισκέφτηκε ο Τάκης ο ρομποτάκης, ο οποίος  έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν  και να καλλιεργήσουν την δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη. Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “Αργοναυτική εκστρατεία” δημιουργήσαμε μια δραστηριότητα κατα την οποία  στόχος ήταν  να προγραμματίσουν τα παιδιά τον Τάκη τον ρομποτάκη, ώστε να αποφύγει τα εμπόδια και να φτάσει είτε στην Αργώ, είτε στο χρυσόμαλλο δέρας:

355403501 1337112283540142 7754580501045914760 n 355412857 956022492187622 8368779172936564123 n 353824958 808517833904219 5167900029869965015 n 353773423 576301894696439 8407342705636639717 n 356012252 996398731702401 4840006003554604727 n

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ STEAM!!!!

To ακρωνύμιο STEΑM (Science, Technology, Engineering, Arts,  Mathematic – Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη, Μαθηματικά) χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει την έννοια της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης μέσα από πέντε γνωστικά αντικείμενα, της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, της Τέχνης και των Μαθηματικών.

Η μάθηση STEΑM γίνεται φυσικά κάθε μέρα, όταν οι μαθητές εξερευνούν, παίζουν και δοκιμάζουν νέα πράγματα. Συνεπώς, δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να αυξήσουν τις γνώσεις τους στις  παραπάνω επιστήμες  και με την εφαρμογή τους στην τάξη τους δίνεται η ευκαιρία, μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες, να εξερευνήσουν βιωματικά έννοιες και φαινόμενα και να βγάλουν συμπεράσματα για τον κόσμο γύρω τους. Επιπλέον, πλαισιώνει τον τρόπο με τον οποίο το μυαλό ενός παιδιού μαθαίνει, καθώς εξερευνά τον κόσμο,  περιβάλλοντας τα τέσσερα στοιχεία εκείνα που αναγνωρίζονται ως βασικά στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα: Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία, και Επικοινωνία, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης!

Ακολουθούν ενδεικτικές δραστηριότητες:

  • Επιστήμη: Ανακαλύψαμε το φαινόμενο της Τήξης- Πήξης, δημιουργώντας παγόβουνα (βλ. εικόνα 1,2) – Ανακαλύψαμε τον Νόμο της έλξης, παίζοντας με τους μαγνήτες ( βλ. εικόνα 3, 4, 5)- Ψαρεύω ( βλ εικονα 6,7)

354775879 815501153105608 4323009821040325079 n354804141 572529961722529 5320257401099677762 n354717945 191581873848594 4524226321493881606 n356673494 654851306541247 7087403794221483593 n356814985 1273052546666514 5174470335338115904 n354793431 1662095920864629 7320354708074291373 n356770271 938513863902222 7072852226002059235 n

  • Τέχνη:  “Η τέχνη είναι η εξωτερική έκφραση της εσωτερικής ζωής”, βασιζόμενοι στην φράση αυτή τα παιδιά προσπάθησαν να προσεγγίσουν την τέχνη, μέσω της καθοδηγούμενης ζωγραφικής, ανακαλύπτοντας διάσημα έργα και αξιοθέατα

354782149 601908345091522 8752979928811555314 n 356799801 780226216978285 4043782411747517479 n

  • Μηχανική: Η ομάδα συνεργάστηκε, σκέφτηκε και ανακάλυψε έναν τρόπο μετακίνησης του Φαραώ (βλ. εικόνα 1) – Η ομάδα της κυρίας Δικτατορίας κατασκεύασε μια φυλακή για την κυρία Δημοκρατία  (βλ. εικόνα 2) – Μηχανικοί εν δράσει (βλ. εικόνα 3,4)- Οι μηχανικοί κατασκεύασαν ψησταριά για φάνε τα ψάρια που έπιασαν νωρίτερα (βλ. εικόνα 5,6)

337241385 604398514874310 5189913112160724392 n 316109405 679308983737808 3598669826852423937 n356829874 918023825941254 2400431556402667353 n 1 354796326 782933169998590 8050388889159551694 n 1355091026 1667025520410918 1562902916847168935 n356605488 1651706751923897 8843231012903778190 n

  • Μαθηματικά: Ταΐσαμε τον πεινασμένο πιγκουίνο, χρησιμοποιώντας τον Νόμο της Έλξης που είχαμε προσεγγίσει νωρίτερα (βλ. εικόνα 1,2)- Ακολουθώντας το μοτίβο (χρώμα/ αριθμός) σειροθετήσαμε τα λουλούδια και τους πιγκουίνους (βλ. εικόνα 3,4,5)

355175062 1757205951377227 7972979192591282460 n 356937039 3661709967420851 4243393174598702050 n355042090 279028977997447 1554537248944065986 n354873557 936226984276792 8065935618154130960 n354873562 1038737607505071 4973713092737412653 n

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ “Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥΣ”

Σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας ,θα πραγματοποιηθεί μια όμορφη επιμόρφωση για τους γονείς των νηπίων και προνηπίων .
Στόχος μιλήσουμε για τα συναισθήματα της παιδική ψυχή και πως αυτά παίζουν καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη του παιδιού μας .
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κύρια Όλγα Λέτσιου – ψυχολόγο που θα είναι η ομιλήτρια.
346620168 300804782275295 8773896675002492520 n