Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ!!!!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ!!!

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ: “Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 2Π ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ…..”
Η δανειστική εκπαιδευτική βαλίτσα 2Π ταξίδεψε στο σχολείο μας και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να προσεγγίσουν την έννοια του Ενεργού Παγκόσμιου Πολίτη. Ο κύριος 2Π, μια κούκλα που ενσαρκώνει τον Παγκόσμιο Πολίτη και τα ταξίδια του, έγινε η αφορμή να αναπτυχθούν οι δραστηριότητες και να “ξεκινήσει” και το δικό μας ταξίδι στον κόσμο. Μέσα από μια πληθώρα υλικού τα παιδιά ανακάλυψαν τι συμβαίνει στο κόσμο και πώς αυτός λειτουργεί, δίνοντας τους το ερέθισμα να προβληματιστούν για το ποιος είναι ο δικός τους ρόλος μέσα σε αυτόν.
Συγκεκριμένα, μας μίλησε για την Αφρική και μας έδωσε την ευκαιρία να δουλέψουμε την Διαθεματική για τον “Τρίτο Κόσμο” και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εστιασμένα κυρίως γύρω από τα παιδιά. Βασικοί στόχοι της εκπαιδευτικής βαλίτσας ήταν: η καλλιέργεια της συνείδησης του ενεργού πολίτη σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο και η ευαισθητοποίηση γύρω από τα παγκόσμια ζητήματα. Τέλος, μας δίδαξε τον ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΌ, που σημαίνει νοιάζομαι και δρώ και εμπεριέχει την έννοια της αγάπης και της προσφοράς ανεξαρτήτως ηλικίας.
ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ!!!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ!!!
«Το Παπάκι Πάει….»
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην πρώτη ενότητα «Ζω καλύτερα- Ευ ζειν» επιλέξαμε να πραγματοποιήσουμε ένα πρόγραμμα που προάγει τη αυτο- μέριμνα και αυτο- προστασία των παιδιών.
Το πρόγραμμα ονομάζεται «Το Παπάκι πάει…» και τον σχεδιασμό του αναλαμβάνει εξειδικευμένη ομάδα παιδαγωγών και ψυχολόγων του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Tο πρόγραμμα πραγματοποιείται μέσω της αφήγησης ιστοριών και βασίζεται στο παιδαγωγικό μοντέλο της Ανάπτυξης Δεξιοτήτων ζωής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Κύριοι στόχοι του προγράμματος, είναι μετά το πέρας του τα παιδιά να έχουν εκπαιδευτεί στα εξής πεδία:
- σε περίπτωση που είμαι σε δημόσιο χώρο και δε βλέπω τον κηδεμόνα μου δεν κρύβομαι, δεν τρέχω, δεν απομακρύνομαι αλλά μένω σταθερά στο σημείο που τον είδα τελευταία φορά
- δεν ακολουθώ ποτέ κάποιον άγνωστο και φωνάζω δυνατά σε περίπτωση που προσπαθήσει να με κάνει με τη βία να τον ακολουθήσω
- εμπιστεύομαι τους αστυνομικούς
- γνωρίζω το ονοματεπώνυμο μου και κάποιον αριθμό τηλεφώνου από το σπίτι ή τους κηδεμόνες μου
- μαθαίνω να πληκτρολογώ στους δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους τα νούμερα έκτακτης ανάγκης 100 και 11600
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους.
Οι δεξιότητες που επιδιώξαμε να καλλιεργηθούν ήταν: από τις Δεξιότητες Μάθησης η δημιουργικότητα, η επικοινωνία, η κριτική σκέψη καθώς και η συνεργασία. Από τις Δεξιότητες Ζωής η αυτομέριμνα, η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία, η προσαρμοστικότητα και η υπευθυνότητα. Τέλος, όσον αφορά τις Δεξιότητες του Νου στοχεύσαμε στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που έχουν σχέση με την επίλυση προβλημάτων και τη μελέτη περιπτώσεων.
\