Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση κι Ευθύνη «Γνωρίζουμε τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

DSC05019DSC05020

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Γνωρίζουμε τα Ανθρώπινα Δικαιώματα», έχει σκοπό οι μαθητές του Νηπιαγωγείου να γνωρίσουν και να μιλήσουν για τα ανθρώπινα δικαιώματα, να μάθουν να τα σέβονται και να τα υπερασπίζονται.Να γνωρίσουν τα δικαιώματα των παιδιών και την αξία τους για μια ισορροπημένη ανάπτυξη και μια ευτυχισμένη ζωή.Να αντιληφθούν ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά του πλανήτη ίση πρόσβαση σε φαγητό,νερό και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.Να ευαισθητοποιηθούν, στο θέμα αποδοχής του διαφορετικού και του μοναδικού, να προβληματιστούν και να διαμορφώσουν θετική στάση απέναντι στο δικαίωμα της ποιοτικής ζωής που έχουν όλοι οι άνθρωποι.

DSC05009DSC04991

 DSC05007   DSC05011

DSC05016DSC05021DSC05045DSC05046DSC05048

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος

ΕΓΓΡΑΦΈΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2023-2024

ΕΓΓΡΑΦΈΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2023-2024
Θα γίνουν από
1 Μαρτίου 2023 – 20 Μαρτίου 2023
Φέτος, στο Νηπιαγωγείο θα εγγραφούν :
Υποχρεωτικά όλα τα παιδιά (νήπια), που γεννήθηκαν το 2018

Υποχρεωτικά όλα τα παιδιά (προνήπια), που γεννήθηκαν το 2019

Η εγγραφή πρoνηπίου (ήδη γραμμένο) στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα και ο γονέας δηλώνει αν επιθυμεί την συμμετοχή του μαθητή στο ολοήμερο τμήμα.

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ και

ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ :

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.Οι γονείς, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία, αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων taxisnet και συμπληρώνουν τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησης.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα.

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

(κατόπιν ραντεβού) στο τηλ του νηπιαγωγείου μας 2663095887

1.Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) που συμπληρώνει ο παιδίατρος.

2.Φωτοτυπία των σελίδων εμβολιασμού και της πρώτης σελίδας με τα στοιχεία του μαθητή από το Βιβλιάριο Υγείας.

3.ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

4.ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΕΤΕΡΟΥ ΚΗΔΕΜΟΝΑ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ

ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

1.Εάν το παιδί πάσχει από χρόνια ασθένεια, φωτοτυπία σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.

2.Βεβαίωση από ΚΕΔΑΣΥ ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία σε περίπτωση μαθητών-τριων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

3. Φωτοτυπία Δικαστικής Απόφασης ή Ιδιωτικού Συμφωνητικού Επιμέλειας (σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης).

ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ Οι αλλοδαποί μαθητές, εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο,
προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά που αναφέρονται παραπάνω,

καθώς και ληξιαρχική πράξη γέννησης ή πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένο.
Η εγγραφή στο ολοήμερο τμήμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.
Ώρα αποχώρησης ολοήμερου τμήματος:16:00 ΄

Στα νήπια που πρόκειται να φοιτήσουν στην Α΄ Δημοτικού χορηγείται Βεβαίωση φοίτησης την οποία έχουν μαζί τους οι γονείς κατά την εγγραφή τους στο Δημοτικό.

Οι ώρες που μπορείτε να προσέρχεστε στο Νηπιαγωγείο για τα δικαιολογητικά των εγγραφών και για όποια βοήθεια χρειαστείτε για την υποβολή της αίτησης είναι 12:00 με 13:00 μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με την Προϊσταμένη για την αποφυγή συνωστισμού.

Τηλέφωνα επικοινωνίας 2663095887

Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ : STEAM ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ και η Γη γυρίζει

DSC04783DSC04704

330289881 692288849295911 2738313048362335875 n330111312 914302103035674 1767966869239352710 n

 

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες,περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θαπειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

DSC04710     DSC04707

DSC04837 DSC04768327434767 1274656173091876 5263136968591195273 nDSC04774 DSC04776  DSC04789 DSC04795  DSC04800DSC04872DSC04846DSC04845

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

Θεματικός Κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην: Οδική Ασφάλεια : «Μαθαίνω ν’ αγαπάω τον εαυτό μου και να τον προστατεύω από ατυχήματα».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μαθαίνω ν’ αγαπάω τον εαυτό μου και να τον προστατεύω από ατυχήματα» είναι μία πρόταση που έχει στόχο τα παιδιά:

– να γνωρίσουν τα μέσα μεταφοράς. DSC04392DSC04390 1

– να γνωρίσουν τους φωτεινούς σηματοδότες, να κατανοήσουν το ρόλο αυτών, να τους αναγνωρίζουν ως επιβάτες οχήματος και να προσπαθήσουν να κινούνται ως πεζοί χρησιμοποιώντας τους ως σωστά στη χρήστη  του δρόμου, με τη βοήθεια πάντα κάποιου ενήλικα (γονέα, εκπαιδευτικού)

-να γνωρίσουν τις διαβάσεις πεζών και να μάθουν τους ασφαλείς τρόπους διέλευσης του δρόμου με τη συνοδεία κάποιου ενήλικα.DSC04423DSC04421DSC04420

-να γνωρίσουν τα είδη σήμανσης και τις κατηγορίες πινακίδων και να μάθουν να κυκλοφορούν σωστά. Να εξετάσουν και να σχεδιάσουν γνωστές τους πινακίδες από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.). Να έρθουν σε επαφή με θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και ασφάλειας που απορρέουν από τα μηνύματα που στέλνουν οι πινακίδες.DSC04505 1DSC04485

– να έρθουν σε επαφή και να κατανοήσουν έννοιες, όπως ειδικό καθισματάκι, ζώνη ασφάλειας, αερόσακος κ.τ.λ., να μάθουν να τα αναγνωρίζουν ως αντικείμενα, να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα του καθενός για την ασφάλειά τους ως επιβάτες και να ευαισθητοποιηθούν στην απαραίτητη  χρήση τους στο αυτοκίνητο.

-να αναγνωρίσουν  το ποδήλατο ως έννοια και ως όχημα κατά την κίνησή του στο δρόμο, να μάθουν για τα οφέλη του στην υγεία μας, να έρθουν σε επαφή με τις βασικές αρχές ασφαλούς οδήγησης ποδήλατου και τα βασικά σήματα, να μάθουν για τον βασικό εξοπλισμό του ποδηλάτη, να αναγνωρίσουν τα γράμματα της λέξης ΠΟΔΗΛΑΤΟ και κυρίως να κατανοήσουν ότι το ποδήλατο δεν είναι παιχνίδι, όταν το οδηγούμε στο δρόμο.DSC04510DSC04514DSC04525

 

Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι διαθεματική και θα εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική και αγγλικά).

DSC04569DSC04573

 

Στοχευόμενες δεξιότητες

Κατασκευές, Κριτική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Κινητικές δεξιότητες, Κοινωνικές ικανότητες, Ανταπόκριση σε ακουστικό ερέθισμα, Στρατηγική σκέψη, Αυτομέριμνα, Υπευθυνότητα, Αναπαραγωγή γραπτού κειμένου, Αναγνώριση γραμμάτων, Σύνθεση λέξης, Αντιληπτικότητα, Καλλιέργεια μνήμης, Επικοινωνία (Communication), Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Οργανωτική ικανότητα, Πολιτειότητα, Προγραμματισμός – Παραγωγικότητα, Προσαρμοστικότητα, Πρωτοβουλία, Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης, Μελέτη περιπτώσεων (case studies), Πλάγια σκέψη

 

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

2ος θεματικός κύκλος : Φροντίζω το περιβάλλον.

Θέμα: Οικολογική συνείδηση

Τίτλος : <<Ανακύκλωση>>

1 Εργαστήριο(τρεις διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Αρχικά παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για την ανακύκλωση

Δραστηριότητα 2

Ακουλούθησε συζήτηση σχετικά με το θέμα και την ανακύκλωση, τα υλικά που ανακυκλώνονται

και ανιχνεύθηκαν οι πρώτερες γνώσεις.

24796829 1583332945057541 8705965561869635739 n

2 Εργαστήριο  (3 Διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Δημιουργία γωνιάς ανακύκλωσης

Κουβαδάκια από γιαούρτι  βάφτηκαν στα 4 χρώματα της ανακύκλωσης  και δημιουργήθηκε γωνιά ανακύκλωσης στην τάξη.

DSC04195

Δραστηριότητα 2

Καθημερινά γεμίζουν με τα δικά μας πλαστικά ,χαρτιά , μέταλλα και αδειάζονται στους μεγάλους

κάδους της αυλής.

DSC04309DSC04308DSC04307

3 Εργαστήριο (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

Από τη νηπιαγωγό Βασιλική Νίκου  πήραμε το κουκλοθεατρικό κείμενο που έχει δημιουργήσει και φτίαξαμε τους ήρωες με ανακυκλώσιμα υλικά

 

24796353 1583325795058256 2682507131070795148 n 2

Δραστηριότητα 2

Παίξαμε την παράσταση στο κουκλοθέατρό μας.

ΗΛΙΟΣ:

Μια φορά κι έναν καιρό

σε τόπο με σκουπίδια βρωμερό,

τέσσερις φίλοι ανταμώσαν

και τον τόπο ξεσηκώσαν.

Με φωνές και με θυμό

είδανε τρανό κακό ,

να υπάρχει συμφορά

σκουπίδια ανάκατα βρωμιά.

Χαρτούλα:

Με πετάξανε εδώ

άνθρωποι χωρίς μυαλό,

είμαι πολύτιμο χαρτί

θέλω να ζήσω απ’ την αρχή.

Θέλω να με ανακυκλώστε

και ζωή νέα να μου δώστε.

Γυαλάκης

Μα οι άνθρωποι αυτοί

δεν σκέφτονται πολύ;

Το γυαλί ξαναλιώνει

και καινούριο ξανανιώνει.

Θέλω να με ανακυκλώστε

και ζωή νέα να μου δώστε.

Πλαστικάκης

Είμαι πράγμα πλαστικό

και δύσκολα λιώνω θαρρώ.

Αυτοί που με πετάξανε

γνώμη δεν αλλάξανε;

Θέλω να με ανακυκλώστε

και ζωή νέα να μου δώστε.

Αλουμινένια

Είμαι μέταλλο σκληρό

και τη χάρη μου κοιτώ,

σε ταψιά ,αναψυκτικά

βρίσκομαι εγώ παιδιά.

Και πολύ κυκλοφορώ

από κει και από δω.

Θέλω να με ανακυκλώστε

και ζωή νέα να μου δώστε.

Ήλιος

Κι άλλα σκουπίδια φωνάζανε ,

πως τον κόσμο θε ν ‘αλλάζανε .

Ανακύκλωση φωνάζουν,

και τον κόσμο τον ταράζουν.

Ανακύκλωση διαδώστε ,

γη και φύση για να σώστε.

Μα ποιοι είναι που τρέχουνε

και θυμό πολύ κατέχουνε;

Ααααα…! Ο Μίμης και η Μαρία

άκουσαν τη φασαρία…

και αποφάσισαν μαζί

να σώσουνε όλη  τη γη;

Ανακύκλωση να διδάξουν

και τον κόσμο να αλλάξουν;

Μαρία

Η γη μας είναι θησαυρός

πολύτιμος και ισχυρός.

Προσοχή μην τ’ αμελείτε

ανακυκλώστε ότι βρείτε…

Η ανακύκλωση φωνάζει

νέους δρόμους μας χαράζει.

Μίμης

Ο πλανήτης κινδυνεύει

και τη γη μας ποιος παιδεύει;

Ανακύκλωση να κάνετε

τη μόλυνση για να τρελάνετε…

Μόλυνση

Θέλω εγώ να κυβερνήσω

χάος και κακό ν’ αφήσω

συμφορά για να σκορπίσω

και τη γη μας να αφανίσω.

Την ανακύκλωση να αφήσουνε

και σκουπίδια να σκορπίσουνε.

Σε δάση ,κάμπους και ρυάκια

σε θάλασσες και βουναλάκια.

Ανακύκλωση

Σκουπίδια μην μπερδεύετε

τη γη μας την παιδεύετε

καθαρή και υγιής να μένει

ο κόσμος θέλει ν’ ανασαίνει.

Αεράκι καθαρό

να ‘ρχεται απ’ το βουνό.

Μόλυνση

Πρέπει να τα καταφέρω,

ψέματα να τους προσφέρω

Θα τους πω να τεμπελιάσουν,

ύπνο  όλοι να χορτάσουν.

Τα σκουπίδια να αφήσουν,

έξω όλα να βρωμίσουν…

Μίμης

Μόλυνση είσαι κακιά

φύγε πέρα μακρυά,

θέλεις να μας ξεγελάσεις

το κακό να το ξεχάσεις…

Δεν σε θέλουμε κυρά

να μας φέρεις συμφορά,

όλοι τώρα θα σε διώξουν

την κακία σου θα σπρώξουν…

Ανακύκλωση

Μόλυνση φύγε μακρυά

να χαθείς μες στη νυχτιά.

Γρήγορα να εξαφανιστείς

απ’ τον κόσμο να χαθείς.

Κανείς πια δεν σε χωνεύει

Η ανακύκλωση προστατεύει.

Μαρία

Ζήτω όλοι ανακυκλώστε

το μήνυμα παντού διαδώστε.

Η ανακύκλωση φωνάζει

νέους δρόμους μας χαράζει…

Η ανακύκλωση μας εκπαιδεύει

και τη γη μας προστατεύει.

Υγεία να χει όλη η πλάση

χαμόγελα για να χορτάσει…

Όλοι μαζί: Ζήτω η ανακύκλωση ….ΖΗΤΩ…ΖΗΤΩ…ΖΗΤΩ…!!!

4 Εργαστήριο  (3 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

παίξαμε στο τάμπλετ παιχνίδια αντιστοίχισης και ταυτοποίησης  σχετικά με την ανακύκλωση

DSC04257DSC04256DSC04255DSC04252

Δραστηριότητα 2

δώσαμε φύλλα εργασίας για τη γλώσσα και τα μαθηματικά

DSC04306DSC04305DSC04304

Δραστηριότητα 2

Διαβάσαμε το παραμύθι <<Ο κύριος Μπεν η Μου και τα σκουπίδια>>

5 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Αναγκαιότητα ανακύκλωσης για την προστασία του περιβάλλοντος

Ειδικότερα της θάλασσας.

Δραστηριότητα 1

Διαβάσαμε το παραμύθι <<ο δρακοπόταμος>>

Διαβάσαμε το θεατρικό <<τα παράπονα της θάλασσας>>.

Δραστηριότητα 2

Κατασκευάσαμε καράβια και το βυθό με περισεύματα χαρτονίων

DSC04272DSC04273DSC04259

6 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Προστατεύουμε τη θαλάσσια χελώνα καρέτα -καρέτα

Δραστηριότητα 1

παρακολουθήσαμε εκπ/κό βίντεο για τη ζωή της χελώνας καρέτα – καρέτα

DSC04299DSC04301

Δραστηριότητα 2

κατασκευάσαμε το καβούκι από κομμάτια περισεύματος πράσινου χαρτιούDSC04285DSC04288

7 Εργαστήριο (τρεις διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1

κατασκευή καλοκαιρινής κάρτας με καπάκια από πλαστικά μπουκάλια

DSC04327DSC04329DSC04332

Δραστηριότητα 2

Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων