Χρόνος είναι κύκλους κάνει…… (Εποχές – μήνες – εβδομάδα – μέρες)

Αφού με χαρά επιστρέψαμε και πάλι στο σχολείο μας, στις 11 Ιανουαρίου μετά από ένα μεγάλο διάστημα που υλοποιήσαμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, επεξεργαστήκαμε το 2021 με παιχνίδια και φύλλα εργασίας και κόψαμε βασιλόπιτα.

Γούρια 2021 – Ολοήμερο τμήμα

Σκεφτήκαμε όμως να ξαναθυμηθούμε πιο οργανωμένα τον χρόνο, τις εποχές και τους μήνες. Από την αρχή της χρονιάς είναι αναρτημένα στον κεντρικό πίνακα της παρεούλας μας ο κύκλος του χρόνου, τα 4 σπιτάκια με τα 12 παιδάκια και οι μέρες της εβδομάδας που αποτελούν μέρος της καθημερινής μας ρουτίνας….

Επειδή η έννοια του χρόνου είναι πολύ δύσκολη για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας σταθήκαμε πολύ στην κυκλική διαδοχή του χρόνου αλλά και στην προσωποποίησή του…Ο χρόνος λοιπόν είναι ένα γεροντάκι που έχει 12 παιδιά, τους μήνες…Κι έχει ο καλός ο χρόνος μόνο 4 σπιτάκια που εκεί μέσα κατοικούνε και τα 12 παιδάκια…..

Οι εποχές όπως και οι μήνες διαδέχονται κυκλικά η μια την άλλη και έχουν μια σειρά….  Μπορούμε να ξεκινήσουμε από όποια εποχή θέλουμε αρκεί να θυμόμαστε την σωστή σειρά….

Παίξαμε παντομίμα, δραματοποιήσαμε τις τέσσερις εποχές, κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας αλλά και κατασκευές ώστε να κατανοήσουμε την κυκλική διαδοχή του χρόνου……

 

Ομαδική εργασία

Ζωγραφίσαμε και γράψαμε τα ονόματα των 4 εποχών…

Ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή…..

Φτιάξαμε το τροχό με τις εποχές και τους 12 μήνες….

Διαβάσαμε τον μύθο της Περσεφόνης……

Δήμητρα και Περσεφόνη - Μανδηλαράς Φίλιππος | Public βιβλία

…..και το παραμύθι η κυρά Καλή και οι δώδεκα μήνες

Μιλήσαμε για τις μέρες της εβδομάδας…..

Ακούσαμε το τραγούδι «Η καλή Κυρά βδομάδα» και πραγματικά έγινε ένα από τα αγαπημένα μας….

Μιλήσαμε για τη διαδοχή της μέρας και της νύχτας και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε γιατί έχουμε νύχτα και μέρα….. Τί συμβαίνει και ποια είναι η θέση της γης μας ως προς τον Ήλιο; Κάναμε το πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα και το φακό, διαβάσαμε το παραμύθι “Νύχτα με Φεγγάρι”, χορέψαμε μουσικές που έχουν σχέση με τη μέρα και τη νύχτα,  είπαμε τι κάνουμε την μέρα και τι τη νύχτα, είδαμε πίνακες ζωγραφικής….

Κατανοήσαμε τη χρονική διαδοχή της μέρας και της νύχτας…

…κάναμε φύλλα εργασίας και κατασκευές…

.