Διάρκεια: Απρίλιος – Μάιος
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη & Πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
Ολοκληρώθηκε και το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας! Επεξεργαστήκαμε το θέμα της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος, δίνοντας έμφαση στο πώς η τεχνολογία μπορεί να γίνει σύμμαχος στο δύσκολο αυτό έργο.
1ο εργαστήριο: Έναυσμα ενδιαφέροντος
Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την ανακύκλωση αφού πρώτα διαβάσαμε το βιβλίο “Η Στέλλα και ο γλάρος”, της Τζορτζίνα Στίβενς. Μοιραστήκαμε με τους φίλους μας τις γνώσεις που ήδη είχαμε για το θέμα, εκφράσαμε απορίες, είδαμε εποπτικό υλικό σε διάφορες μορφές και φέραμε υλικά προς ανακύκλωση.
2ο εργαστήριο: Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους
Οι μαθητές ομαδοποίησαν τα υλικά ανάλογα με το υλικό τους, τα καταμέτρησαν, έκαναν πρόσθεση και σύγκριση. Έκαναν σύγκριση βάρους και μελέτησαν τον κόσμο γύρω τους κατανοώντας τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αντικείμενα που τους περιβάλλουν. Οι μαθητές στη φάση αυτή έμαθαν τις λέξεις «χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί», «οργανικά». Επίσης έμαθαν για την ανακύκλωση ιδιαίτερων υλικών και την χρησιμότητά τους, όπως καπάκια και μπαταρίες.
Επεκτείνοντας τη δραστηριότητα παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι “Πως ανακυκλώνω”
30 εργαστήριο: Μετράμε αποστάσεις και κατασκευάζουμε την πίστα μας
Πρώτη γνωριμία με τις λειτουργίες του Beebot. Το εργαστήριο ξεκίνησε με την παρουσίαση του ρομπότ από τον εκπαιδευτικό. Πρώτα κινηθήκαμε με το σώμα μας όπως το ρομποτάκι μας για καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας του.
Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός εξήγησε στους μαθητές ότι το ρομπότ δεν μπορεί να κινείται ελεύθερα οπουδήποτε και ότι θα πρέπει να δημιουργήσουν τον κόσμο του, μια πίστα. Πειραματιστήκαμε με τη μελισσούλα για να ανακαλύψουμε τη λειτουργία των κουμπιών της και χρησιμοποιήσαμε καρτέλες κατεύθυνσης για καλύτερη κατανόηση τους. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα χάραξε τις δικές της διαδρομές σε κάθε πίστα.
4ο εργαστήριο: Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot. Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες τοποθετούσαν πάνω στην πίστα ανακυκλώσιμα απορρίμματα και προγραμμάτιζαν το ρομπότ με στόχο να το οδηγήσουν στις συγκεκριμένες θέσεις.
Στη συνέχεια παίξαμε με την πίστα της ανακύκλωσης. Η φίλη μας η Beebot, ήρθε για να μας βοηθήσει να σώσουμε τις χρήσιμες συσκευασίες από τα σκουπίδια, για το καλό του πλανήτη μας, και να τα οδηγήσει στον σωστό κάδο ανακύκλωσης. Έτσι, την προγραμματίζαμε κάθε φορά να κάνει την πιο σύντομη διαδρομή, ώστε να φτάσει στη συσκευασία που ανήκε σε μια από τις τέσσερις κατηγορίες. (π.χ. λέγοντας η εκπαιδευτικός ότι πρέπει να φτάσει στην ομάδα του πλαστικού, έπρεπε να αναγνωρίσουν ποιο από τα τέσσερα αντικείμενα του πλέγματος ανήκει σ’αυτήν την κατηγορία, ώστε να οδηγήσουμε την Beebot εκεί).