Φθινόπωρο, Τρύγος (νηπιαγωγείο)

Ήρθε το φθινόπωρο! Τα φύλλα των δέντρων κιτρινίζουν και πέφτουν απαλά στο έδαφος. Ο ήλιος δεν καίει πια τόσο πολύ και ο αέρας γίνεται πιο δροσερός.
Στα χωράφια και στους αμπελώνες, οι άνθρωποι μαζεύουν τα ώριμα σταφύλια. Είναι η εποχή του τρύγου! Μεγάλοι και μικροί γεμίζουν τα κοφίνια με γλυκά, ζουμερά σταφύλια. Τα πατούν όλοι μαζί και από τον χυμό τους ,τον μούστο, φτιάχνουν κρασάκι!! Έτσι, και εμείς γίναμε αμπελουργοί, “πατήσαμε” τα σταφύλια και με ανυπομονησία περιμένουμε να γίνει ο μούστος μας κρασί.
Το φθινόπωρο είναι γεμάτο χρώματα, μυρωδιές και χαρά! 🍁
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2025-2026
Για την φετινή χρονιά στα εργαστήρια δεξιοτήτων θα ασχοληθούμε με τα εξής:
1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ –ΕΥ ΖΗΝ
▪︎ΤΊΤΛΟΣ: Γνωρίζω το σώμα μου, φροντίζω την υγεία μου!!….▪︎ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:(Οκτώβριος -Νοέμβριος )
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
▪ ΤΙΤΛΟΣ:Μαθαίνω να ανακυκλώνω!!…▪︎ ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:(Απρίλιος-Μάιος)
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
▪ ΤΙΤΛΟΣ:Μαζί,είναι πιο όμορφα!!…▪ ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:(Δεκέμβριος-Ιανουάριος)
4. ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
▪︎ΤΙΤΛΟΣ: Μικροί μετερεωλόγοι!!…▪ ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:( Φεβρουάριος-Μάρτιος)
Τα 2 τμήματα θα αναπτύξουν τα ίδια σχέδια δράσης προσαρμοσμένα στις δικές τους ανάγκες.
Παγκόσμια Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο,22 Σεπτεμβρίου!!(νηπιαγωγείο)

Σήμερα γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο!!
Είναι μια μέρα που αφήνουμε τα αυτοκίνητα να ξεκουραστούν και βρίσκουμε άλλους τρόπους να μετακινηθούμε. Μπορούμε να πάμε βόλτα με τα πόδια, να κάνουμε ποδήλατο, να πάρουμε το πατίνι μας ή να περπατήσουμε παρέα με τους φίλους και την οικογένειά μας.
Όταν δεν χρησιμοποιούμε αυτοκίνητο:* Ο αέρας γίνεται πιο καθαρός!!* Οι δρόμοι είναι πιο ήσυχοι!!* Κι εμείς κινούμαστε, παίζουμε και γυμναζόμαστε!!
Η μέρα αυτή μας θυμίζει πόσο όμορφο είναι να φροντίζουμε τη φύση και την πόλη μας. Έτσι όλοι ζούμε πιο χαρούμενα και πιο υγιεινά!
Καλή σχολική χρονιά!(νηπιαγωγείο)

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά και όλοι μαζί μπαίνουμε σε ένα όμορφο ταξίδι γεμάτο παιχνίδι, χαρά και καινούριες εμπειρίες!! Στην αρχή γνωριζόμαστε, μαθαίνουμε τα ονόματά μας και γινόμαστε σιγά-σιγά μια μεγάλη, χαρούμενη παρέα.
Για να περνάμε όλοι καλά στην τάξη μας, χρειαζόμαστε μερικούς κανόνες. Οι κανόνες είναι σαν «μαγικά κλειδιά» που μας βοηθούν να ζούμε όμορφα μαζί. Μαθαίνουμε: να μιλάμε με ευγένεια, να ακούμε τον φίλο μας όταν μιλάει, να μοιραζόμαστε τα παιχνίδια, να φροντίζουμε τα πράγματά μας, να ζητάμε βοήθεια όταν τη χρειαζόμαστε!!
Σιγά-σιγά ανακαλύπτουμε ότι η τάξη μας είναι σαν μια δεύτερη οικογένεια. Εδώ μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε, να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον και να νοιαζόμαστε. Όπως στην οικογένεια στο σπίτι, έτσι και στο νηπιαγωγείο έχουμε αγάπη, φροντίδα και εμπιστοσύνη.
Τέλος σχολικής χρονιάς!!(νηπιαγωγείο)

Άλλη μια δημιουργική και γεμάτη χρονιά στο νηπιαγωγείο έφτασε στο τέλος της! Τα παιδιά με χαρά, φαντασία και πολλή προσπάθεια, έμαθαν, έπαιξαν, συνεργάστηκαν και μεγάλωσαν!!
Όλες οι όμορφες στιγμές, οι ζωγραφιές, οι κατασκευές και οι εργασίες τους συγκεντρώθηκαν προσεκτικά στους φακέλους…πολύτιμες αναμνήσεις από μια ξεχωριστή σχολική χρονιά!!
Τώρα ήρθε η ώρα για ξεκούραση, παιχνίδι και βουτιές!!!Καλό καλοκαίρι!!!!
Γιορτή του πατέρα!!!

Σήμερα γιορτάζουμε εσένα — τον ήρωα χωρίς κάπα, τον άνθρωπο που δεν χρειάστηκε ποτέ μεγάλα λόγια για να δείξει την αγάπη του! Με μια σιωπηλή δύναμη, πάντα εκεί!!Στις δύσκολες στιγμές, με μια αγκαλιά που χωρούσε όλο τον κόσμο!! Στις χαρές, με ένα βλέμμα περηφάνιας που έλεγε περισσότερα απ’ όσα μπορούσαν να πουν οι λέξεις!!!
Χρόνια πολλά, μπαμπά!!Να σε χαιρόμαστε και να σε τιμούμε κάθε μέρα, όχι μόνο σήμερα.
Ανακύκλωση!!(νηπιαγωγείο)
Κάθε χρόνο, στις 5 Ιουνίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος! Είναι μια πολύ σημαντική μέρα, γιατί θυμόμαστε πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τη φύση, τα ζώα, τα δέντρα και τη Γη μας!
Στο νηπιαγωγείο, μαθαίνουμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι μας το περιβάλλον! Ένας πολύ καλός τρόπος είναι η ανακύκλωση!! Ανακύκλωση σημαίνει ότι δεν πετάμε όλα τα σκουπίδια στον ίδιο κάδο αλλά τα χωρίζουμε ώστε μετά από ειδική επεξεργασία να μπορούμε να τα ξαναχρησιμοποιήσουμε χωρίς να ρυπαίνουμε το περιβάλλον!! Αναφερθήκαμε στα ανακυκλώσιμα υλικά χαρτί ,γυαλί, αλουμίνιο ,πλαστικό ,ηλεκτρικές συσκευές, λάμπες ,μπαταρίες και ρούχα. Συμφωνήσαμε να γίνουμε όλοι μικροί ήρωες της Γης και να προσπαθήσουμε κάθε μέρα να κάνουμε καλό στο περιβάλλον! Γιατί η Γη είναι το σπίτι μας και θέλουμε να είναι καθαρή και χαρούμενη!!!!
Το σώμα μου!!(νηπιαγωγείο)
Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το σώμα μας που είναι μοναδικό και πολύ ξεχωριστό! Μας βοηθά να παίζουμε, να τρέχουμε, να γελάμε και να μαθαίνουμε!
**Τα Κόκαλά μας**….Μέσα στο σώμα μας υπάρχουν τα κόκαλα. Τα κόκαλα είναι σκληρά και μας κρατούν όρθιους. Όλα μαζί φτιάχνουν τον σκελετό μας. Ο σκελετός προστατεύει και τα όργανα μας, όπως την καρδιά και τον εγκέφαλο.
**Οι Μύες μας**….Πάνω από τα κόκαλα έχουμε τους μύες. Οι μύες μας βοηθούν να κινούμαστε. Όταν περπατάμε, γελάμε ή σηκώνουμε το χέρι μας, οι μύες δουλεύουν!
**Τα Ζωτικά Όργανα**….Μέσα στο σώμα μας υπάρχουν και κάποια πολύ σημαντικά μέρη, που λέγονται ζωτικά όργανα: Η καρδιά χτυπάει συνεχώς και στέλνει αίμα σε όλο το σώμα. Ο εγκέφαλος είναι το «αφεντικό» του σώματος. Μας βοηθά να σκεφτόμαστε και να μαθαίνουμε. Οι πνεύμονες μας βοηθούν να αναπνέουμε. Το στομάχι και τα έντερα βοηθούν όταν τρώμε.
**Το Αναπνευστικό Σύστημα**….Όταν παίρνουμε μια βαθιά ανάσα, ο αέρας μπαίνει από τη μύτη ή το στόμα και πηγαίνει στους **πνεύμονες**. Εκεί το σώμα μας παίρνει το οξυγόνο που χρειάζεται για να έχει ενέργεια!
**Το Πεπτικό Σύστημα**….Όταν τρώμε το φαγητό μας, αυτό κατεβαίνει στο στομάχι και μετά πηγαίνει στα έντερα. Εκεί το σώμα παίρνει όλα τα καλά συστατικά που χρειάζεται για να μεγαλώνει και να έχει δύναμη!
“Μια Ανάσα…Θάρρος!”

Την Δευτέρα πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου μας η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου:«Μια Ανάσα… Θάρρος»,της Χαριάντας Τζανετού.
Πρόκειται για ένα τρυφερό παραμύθι με πρωταγωνιστή έναν μικρό πιγκουίνο, που μας δείχνει πώς μπορούμε να βρούμε τη δύναμη και το θάρρος μέσα μας ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, τα παιδιά γνώρισαν το βιβλίο μέσα από αφήγηση, συζήτηση και δημιουργικές δραστηριότητες.










