Πρόσκληση για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!
Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε όλους!
Πρόσκληση για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!
Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε όλους!
3 Δεκεμβρίου
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
.
Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992,
ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία,
δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης
για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.
Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει
την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης
όλων των μαθητών στην εκπαίδευση,
βασιζόμενοι στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευση
.
.
Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται
στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου,
μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους,
μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.
.
.
.
.
Στα πλαίσια αυτής της ημέρας, μέσα από συζήτηση και χρήση οπτικοακουστικού υλικού τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:
.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο
.
Φτιάξαμε το παζλ του Έλμερ
.
.
Ακούσαμε το παρακάτω τραγούδι
.
Φτιάξαμε όμορφες κάρτες
Διαβάσαμε το βιβλίο “Μου μοιάζεις και σου μοιάζω”
Και εμπνευστήκαμε για να φτιάξουμε
την ομαδική αφίσα μας με το δικό μας μήνυμα
“Μου μοιάζεις και σου μοιάζω. Αλλά δεν είμαστε ακριβώς ίδιοι.
Γι’αυτό …μ’ αρέσεις και σ’ αρέσω!”
.
.
Αγκαλιάζοντας τα άτομα με αναπηρία ας σκεφτούμε πως…
.
Το να είσαι διαφορετικός είναι Δικαίωμα…
και μαγεία μαζί!
Περπερούνα περπατεί…
Περπερούνα περπατεί
και το Θιό παρακαλεί
για να βρέξει μια βροχή,
μια βροχή, μια σιγανή
για να γέν’ τα στάρια μας
κι τα καλαμπόκια μας.
Μπάρις, μπάρις τα νιρά,
μπάρις, μπάρις τα κρασιά.
Στις αγροτικές περιοχές, κατά τη διάρκεια του χρόνου
οι αγρότες συνήθιζαν να κάνουν διάφορες λιτανείες,
με σκοπό την πρόκληση βροχής.
Ο χρόνος τέλεσής τους ήταν συνήθως την άνοιξη,
που είχαν ανάγκη τις βροχές για να αρχίσουν οι σπόροι να βλασταίνουν,
αλλά και το φθινόπωρο που είχαν ανάγκη τα πρωτοβρόχια
για να προετοιμαστεί το χώμα και να γίνει η σπορά.
.
Ένα έθιμο πολύ γνωστό και ιδιαίτερα διαδεδομένο στη χώρα μας,
αλλά και σε πολλές χώρες των Βαλκανίων, είναι η Περπερούνα.
Απαντάται συνήθως και με άλλες ονομασίες ανά την Ελλάδα
–νούντουλε, λαπατάς, βιρβιρίτσα, μπαρμπαρούσα, παπαρούδα, πιρπιρούνα κ.ά-
αλλά η διαδικασία τέλεσής του είναι παρόμοια παρά τις διαφορετικές ονομασίες.
Η ονομασία πιθανόν να σχετίζεται με τα «πέρπερα»,
που ήταν χρυσά βυζαντινά νομίσματα.
Έντυναν μια κοπέλα με ψάθες, φτέρες, μυρτιές και άλλα πράσινα φυτά
και γυναίκες και άλλες κοπέλες περπατούσαν μαζί της
σε όλο το χωριό τραγουδώντας.
Πολύς κόσμος μαζευόταν και της έριχνε κανάτες με νερό.
Το ίδιο έκαναν και οι νοικοκυρές όταν περνούσε έξω από τα σπίτια τους.
Η κοπέλα που ήταν η Περπερούνα συμβόλιζε τη φύση
και το νερό που έπεφτε στη γη από τα πράσινα φυλλώματα
συμβόλιζε το νερό της βροχής που θα ερχόταν και θα έσωζε τις σοδειές.
Η τέλεση του εθίμου γινόταν στις περισσότερες περιοχές
στις 21 του Νοέμβρη,
ημέρα που γιορτάζουμε τα εισόδια της Θεοτόκου
ή αλλιώς της Παναγίας Μεσσοσπορίτισας
.
.
Η Παναγιά η Μεσοσπορίτισσα
ανοίγει τον κύκλο της αναγέννησης της μητέρας γης
.
.
Κατά το έθιμο, την ημέρα αυτή,
οι άνθρωποι βράζουν διάφορα δημητριακά και όσπρια,
τα πολυσπόρια και τα πηγαίνουν στην εκκλησία να ευλογηθούν.
Έπειτα, όλη η οικογένεια τρώει από αυτά και εύχεται καλή καρποφορία.
.
.
Στο νηπιαγωγείο μας αναβιώσαμε αυτό το παλιό έθιμο
αφού πρώτα συζητήσαμε για την γιορτή της ημέρας
Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο από το διαδίκτυο
για να αντλήσουμε πληροφορίες
.
.
Ετοιμάσαμε την συνταγή για το “Πολύσπορο της Παναγίας”
.
.
Φτιάξαμε κάρτες για τα “Εισόδια της Θεοτόκου”
.
.
.
.
.
Φτιάξαμε την δική μας Περπερούνα
.
.
.
Περπερούνα περπατεί…
τον θεό παρακαλεί
.
.
Ετοιμάζουμε τις Περπερούνες του σχολείου μας
.
.
Μπάρες, μπάρες τα νερά…
.
Παρουσιάσαμε το έθιμο της Περπερούνας
στην υπεύθυνη του ΚΠΕ Περτουλίου Τρικάλων,
κ. Μαρία-Τερέζα, που μας κέρασε γλυκίσματα
με αφορμή και τη δική της γιορτή
“Χρόνια πολλά” κ. Μαρία-Τερέζα
.
.
Χρόνια πολλά σε όσους γιορτάζουν σήμερα
.
.
.
Καλή σοδειά για…του Θεού τα παρασπόρια!
20 Νοεμβρίου
Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Η 20η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί
ως «Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού»,
καθώς αποτελεί την επέτειο υιοθέτησης
της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού
από τη Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
.
.
Έκτοτε έως σήμερα, γιορτάζουμε κάθε χρόνο,
την επέτειο για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού,
μια ημέρα αφιερωμένη σε όλα τα παιδιά του κόσμου.
.
.
Η παραπάνω Σύμβαση αποτελεί
τον πρώτο παγκόσμιο νομικά δεσμευτικό χάρτη
σύμφωνα με τον οποίο, τα παιδιά σε όλο τον κόσμο,
είναι απαραίτητο να απολαμβάνουν τα δικαιώματα εκείνα,
που τους εξασφαλίζουν τις στοιχειώδης αρχές
για μια ζωή γεμάτη υγεία και ευημερία.
.
.
.
.
Τι θα μας έλεγαν τα παιδιά αν μπορούσαμε να τα ακούσουμε:
Αν ζω μέσα στην κατανόηση, μαθαίνω να έχω υπομονή.
Αν ζω μέσα στη δικαιοσύνη, μαθαίνω να είμαι δίκαιος.
Αν ζω μέσα στην ασφάλεια, μαθαίνω να πιστεύω.
Αν ζω μέσα στην κριτική, μαθαίνω να κατακρίνω.
Αν ζω σε εχθρικό περιβάλλον, μαθαίνω να καυγαδίζω.
Αν ζω μέσα στην ντροπή, μαθαίνω να αισθάνομαι ένοχος.
Αν με δέχονται όπως είμαι, μαθαίνω να βρίσκω την αγάπη μέσα στον κόσμο.
“Το παιδί θα απολαμβάνει όλα τα δικαιώματα….
χωρίς διάκριση φυλής, χρώματος, φύλλου, γλώσσας, θρησκείας,
πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων, εθνικής ή κοινωνικής καταγωγής,
περιουσίας, οικογενειακής προέλευσης ή άλλης κοινωνικής θέσης
του ίδιου του παιδιού ή της οικογενείας του”.
Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1959), Αρχή Πρώτη.
.
.
.
Είναι μια ημέρα ξεχωριστή αφιερωμένη στα παιδιά.
Ανεξάρτητα από την εθνικότητα, το φύλο, την καταγωγή,
την θρησκεία ή τον τόπο κατοικίας τους,
τα παιδιά έχουν δικαίωμα να ζουν
σε ένα ασφαλές και δίκαιο περιβάλλον ίσων ευκαιριών.
.
.
Μια ιδιαίτερη μέρα που μέσα από αρκετές δραστηριότητες
τα παιδιά μπορέσανε και κατανοήσανε τα δικαιώματά τους!
.
Μέσα από βίντεο…
.
Τραγούδια…
.
.
Συζήτηση, φύλλα εργασίας, όμορφες δημιουργίες
και ομαδικές εργασίες…
.
Χρωματίζουμε και γράφουμε τα Δικαιώματα των παιδιών
.
.
.
Το δέντρο με τα Δικαιώματα του Παιδιού
Η μελωδία των Δικαιωμάτων!
.
Ο κήπος με τα Δικαιώματα του Παιδιού
.
.
Πόσο μεγαλύτερη σημασία έχει το μέλλον από το παρόν
όταν περιστοιχίζεται κανείς από παιδιά
.
.
Τι μπορεί ν’ αγγίξει την καρδιά ενός ανθρώπου,
αν δεν μπορεί να την αγγίξει η ψυχή ενός παιδιού;
17 Νοεμβρίου 1973
Ημέρα μνήμης του Πολυτεχνείου!
.
.
.
Ημέρα μνήμης ενός αγώνα που βοήθησε να λάμψει η Δημοκρατία!
Ημέρα τιμής σε εκείνους που πάλεψαν ενωμένοι για τα ιδανικά τους
Για την Ελευθερία, την Ανεξαρτησία, την Ισότητα, την Δικαιοσύνη
.
.
Κάνοντας χρήση ψηφιακού και έντυπου υλικού
προσεγγίσαμε τα γεγονότα της εξέγερσης των φοιτητών
Πατώντας στην παρακάτω εικόνα
μπορείτε να δείτε όλα τα γεγονότα που αφορούν αυτή τη μέρα
.
.
Συζητήσαμε για τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας
και παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο
.
https://www.youtube.com/watch?v=QUg8MPOHe7w
.
Ακούσαμε τραγούδια
που μπορείς να τα ξανακούσεις ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ
Κάναμε όμορφες κατασκευές
.
Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ!
.
.
Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία…
.
.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο…
.
.
Λίγα γαρύφαλλα για τους φοιτητές μας!
.
.
.
Το ιδανικό της Ελευθερίας!
.
.
.
Η ομορφιά της Δημοκρατίας
και η ασχήμια της Δικτατορίας
σε ομαδική εργασία
.
.
Στο χέρι μας είναι…
.
.
…να αποφασίσουμε τι θέλουμε!
.
.
Και να μην ξεχάσουμε όλους εκείνους
που δίχως τουφέκι και σπαθί, με τον ήλιο στο μέτωπο,
υπήρξανε ήρωες και ποιητές μαζί!
.
.
Γιατί…
Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι
για την ειρήνη και για το δίκιο
Θα βγεις στους δρόμους, θα φωνάξεις
τα χείλη σου θα ματώσουν απ’ τις φωνές…
8 Νοεμβρίου
Τιμούμε την Πολεμική Αεροπορία και τους Αρχαγγέλους
.
Στις 8 Νοεμβρίου
τιμάται η σύναξη των Αρχαγγέλων
και των υπολοίπων Ασωμάτων
και Ουράνιων Αγγελικών Ταγμάτων
.
.
Την ίδια μέρα γιορτάζει και η Πολεμική Αεροπορία
.
.
Τιμώντας αυτή τη μέρα υλοποιήσαμε πολλές δραστηριότητες
που μπορείτε να τις δείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα
.
.
Χρόνια πολλά σε όσους γιορτάζουν αυτή τη μέρα
.
.
Χρόνια πολλά στους αεροπόρους μας!
28 του Οκτώβρη 1940
Η μεγάλη επέτειος του ΟΧΙ
.
Η Επέτειος του «ΟΧΙ» μνημονεύει την άρνηση της Ελλάδας
στις ιταλικές αξιώσεις που περιείχε το τελεσίγραφο
που επιδόθηκε από τον Ιταλό πρέσβη Γκράτσι
στον Έλληνα πρωθυπουργό Ιωάννη Μεταξά
την 28η Οκτωβρίου του 1940
.
.
Η 28η Οκτωβρίου συμβολίζει την ανθεκτικότητα
και τη δύναμη του ελληνικού λαού σε αντίξοες συνθήκες.
Ο εορτασμός της ενισχύει την πίστη
στις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας
και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας
.
.
Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε και φέτος
την μεγάλη αυτή επέτειο με πολλές και όμορφες δραστηριότητες!
Δείτε όλα όσα κάναμε πατώντας πάνω στην παρακάτω εικόνα
.
.
Ας μην ξεχνάμε πως το ΟΧΙ του 1940
δεν ανήκει σε κανέναν ατομικά
αλλά σε όλους τους Έλληνες
που όταν είναι μονιασμένοι μεγαλουργούν.
Ανήκει σε μας και σε κείνους που θα΄ρθουν!
.
.
.
Χρόνια πολλά στην Πατρίδα μας!
Χρόνια πολλά σε όλους!
Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024!
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024 θα πραγματοποιηθεί
από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου 2024,
και διοργανώνεται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία για την προώθηση
του ψηφιακού εγγραμματισμού και της συνεργασίας,
καθώς και για την στήριξη των παιδιών, των νέων και των ενηλήκων,
να ζωντανέψουν τις ιδέες τους
μέσω του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης.
Για δύο εβδομάδες, χιλιάδες δραστηριότητες
θα διοργανωθούν σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής,
από σχολεία, εκπαιδευτικούς, βιβλιοθήκες, συλλόγους
που ασχολούνται με τον κώδικα, επιχειρήσεις και δημόσιες αρχές.
Και φέτος το νηπιαγωγείο μας
συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα
με τις παρακάτω δραστηριότητες
1η Δραστηριότητα
“Χρωματιστές διαδρομές”
Με γενικό στόχο την επαφή των παιδιών
με βασικές έννοιες προγραμματισμού,
στα πλαίσια των ελεύθερων δραστηριοτήτων
και συγκεκριμένα κατά την ενασχόλησή τους με τις χάντρες,
οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία
να προγραμματίσουν την Μελένια τη μελισσούλα BeeBot
και να την βοηθήσουν ώστε να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή
και να περάσει από το μπλε χρώμα αρχικά
και στη συνέχεια από το κίτρινο.
Τα παιδιά αφού κατανόησαν και ακολούθησαν τις οδηγίες
κατάφεραν να οδηγήσουν την Μελένια σωστά.
2η Δραστηριότητα
“Μια βόλτα με τους φίλους μου”
Με γενικό στόχο την επαφή των παιδιών
με βασικές έννοιες προγραμματισμού
και στα πλαίσια της θεματικής ενότητας
“Εγώ και τ’ όνομά μου”
οι μικροί μαθητές κατανοώντας
και ακολουθώντας σωστά τις οδηγίες,
προγραμματίζουν την Μελένια τη μελισσούλα BeeBot
και την βοηθούν να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή
ώστε να περάσει μόνο από τα ονόματα
των μαθητών της τάξης μας.
3η Δραστηριότητα
“Οι κανόνες μας”
.
Με γενικό στόχο την επαφή των παιδιών
με βασικές έννοιες προγραμματισμού
και στα πλαίσια της θεματικής ενότητας
“οι κανόνες της τάξης μου”
οι μικροί μαθητές κατανοώντας και ακολουθώντας σωστά τις οδηγίες,
προγραμματίζουν την Μελένια τη μελισσούλα BeeBot
και την βοηθούν να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή
ώστε να περάσει μόνο από τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς στην τάξη μας.
4η Δραστηριότητα
“Ανακαλύπτοντας…τον Οκτώβριο”
Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας
“Έφτασε το Φθινόπωρο”
και μιλώντας για τον μήνα Οκτώβριο,
οι μικροί μαθητές θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν το όνομά του.
Στόχος είναι να μπορέσουν να σπάσουν τον κώδικα
αντιστοιχίζοντας κάθε εικόνα με συγκεκριμένο γράμμα,
σχηματίζοντας έτσι την λέξη ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ.
Σπάζοντας τους κώδικες
καταφέραμε όλοι να πάρουμε τα πιστοποιητικά μας
.
.
Το πιστοποιητικό του σχολείου μας
.
Μια πολύ δημιουργική εμπειρία
Μπράβο σε όλους!