Το κουδούνι χτύπησε… καλοκαίρι!

Το κουδούνι χτύπησε… καλοκαίρι!

Γι’ αυτό κι εμείς αφήνουμε πίσω μας μια όμορφη σχολική χρονιά

και υποδεχόμαστε το καλοκαίρι με χαμόγελο

.


Καιρός για διακοπές γεμάτες φως,

παιχνίδι, αγκαλιές, θάλασσα και μικρές στιγμές

που γίνονται μεγάλες αναμνήσεις

.

Καλό καλοκαίρι σε όλους!!!

Μια χρονιά…με αναμνήσεις

Άλλη μια σχολική χρονιά ολοκληρώνεται,
αφήνοντας πίσω της όμορφες αναμνήσεις,
γέλια, παιχνίδια και πολύτιμες εμπειρίες.
Ένα ταξίδι γεμάτο στιγμές συνεργασίας, δημιουργίας, φιλίας.
Κάθε μέρα ήταν μια νέα ευκαιρία να εξερευνήσουμε,
να ονειρευτούμε, να εκφραστούμε και να μεγαλώσουμε όλοι μαζί
μέσα σε ένα περιβάλλον αγάπης, αποδοχής και σεβασμού.
Ώρα να αποχαιρετίσουμε το σχολείο μας και να συνεχίσουμε για νέες εμπειρίες
με όσα καταφέραμε να κρατήσουμε στο μυαλό και στην καρδιά μας
.
Το ταξίδι της γνώσης άλλωστε δεν τελειώνει ποτέ…
.

 

 

 

.

Ας ζήσουμε λοιπόν το καλοκαίρι μας…

 

Καλό καλοκαίρι σε όλους, με πολλές χαρούμενες στιγμές!

“Μ’ ανοιχτά πανιά”

Με την καλοκαιρινή μας γιορτή την Πέμπτη 11 Ιουνίου,
σαλπάραμε για νέες θάλασσες γεμάτες όνειρα και προσδοκίες!
“Μ’ ανοιχτά πανιά “
τα αγαπημένα μας ναυτάκια ξεκίνησαν για ένα ταξίδι στα ανοιχτά
κι έκλεισαν με τον πιο όμορφο τρόπο μια χρονιά γεμάτη γνώση,
παιχνίδι, δημιουργία και αγάπη, στο Νηπιαγωγείο Πατουλιάς Τρικάλων.
Με τραγούδια, χαμόγελα και πολλή συγκίνηση αποχαιρετάμε το σχολείο μας
κι αρμενίζουμε για όπου μας πάνε τα όνειρά μας!
.

.

.

 

Καλό καλοκαίρι…
Όμορφα ταξίδια από ‘δω και πέρα!

Υλοποίηση προγράμματος: “στον κήπο…με τα βότανα”

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα: “στον κήπο… με τα βότανα

 

 

Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε

ότι το Νηπιαγωγείο Πατουλιάς Τρικάλων αποτελεί πλέον επίσημο μέλος

του Εθνικού Θεματικού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Τα βότανα στη ζωή μας»,

το οποίο συντονίζει με απόλυτη επιτυχία το ΚΕΠΕΑ (πρώην ΚΠΕ) Μακρινίτσας.

 

 

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας

υλοποίησαν με ενθουσιασμό ένα καινοτόμο περιβαλλοντικό πρόγραμμα,

εστιάζοντας στη δημιουργία και τη φροντίδα του δικού μας

«Κήπου… με τα βότανα».

 

Οι Στόχοι της Δράσης μας

Η συμμετοχή μας στο δίκτυο έδωσε την ευκαιρία στους μικρούς μαθητές

να βγουν έξω από τα όρια της τάξης

και να έρθουν σε άμεση επαφή με τη φύση.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά:

  • Γνώρισαν τα κυριότερα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά του τόπου μας.
  • Ανέπτυξαν την αίσθηση της ευθύνης και της ομαδικότητας, αναλαμβάνοντας τη φροντίδα του κήπου.
  • Εξερεύνησαν τον κόσμο των φυτών με όλες τους τις αισθήσεις (όραση, αφή, όσφρηση).
  • Κατανόησαν την αξία της βιοποικιλότητας και τη σημασία των βοτάνων στην καθημερινή μας υγεία και διατροφή.

 

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος

πήραμε τη Βεβαίωση για το σχολείο μας και την εκπαιδευτικό

Η ένταξη του Νηπιαγωγείου μας στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο 

ενισχύει το όραμά μας για ένα σχολείο,

που καλλιεργεί στους πολίτες του αύριο

τον σεβασμό και την αγάπη για το περιβάλλον

 

 

Ο κήπος μας θα συνεχίσει να μεγαλώνει,

να μοσχοβολά και να μας θυμίζει

ότι η προστασία του πλανήτη ξεκινά

από τη δική μας σχολική αυλή!

 

 Ευχαριστούμε το ΚΕΠΕΑ Μακρινίτσας για την επιστημονική καθοδήγηση,

την υποστήριξη και το πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό που μας παρείχε

Πρόσκληση στη γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς

Πρόσκληση στη γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς 2025-2026

 

 

Ανοίγουμε τα πανιά μας… και σας περιμένουμε!

Βεβαιώσεις Συμμετοχής σε Προγράμματα Αειφορίας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Με πολύ χαρά στο νηπιαγωγείο Πατουλιάς Τρικάλων

παραλάβαμε τις Βεβαιώσεις συμμετοχής του σχολείου μας

σε Προγράμματα Αειφορίας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

που διοργανώθηκαν από το ΚΕΠΕΑ Περτουλίου – Τρικκαίων με τίτλο:

“Αειφόρο ελατόδασος Περτουλίου”

“Το οικολογικό αποτύπωμα των δραστηριοτήτων μας στον πλανήτη”

Μαθησιακοί στόχοι των προγραμμάτων

Μέσα από βιωματικές δράσεις και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά:

  • γνώρισαν το δάσος και το φυσικό περιβάλλον ως ένα ζωντανό οικοσύστημα,
  • κατανόησαν ότι οι καθημερινές μας επιλογές επηρεάζουν τη φύση και την ποιότητα ζωής,
  • ανέπτυξαν οικολογική συνείδηση και στάσεις σεβασμού και προστασίας του περιβάλλοντος,
  • εξοικειώθηκαν με την παρατήρηση, τη διερεύνηση και τη χρήση απλών οργάνων μέτρησης,
  • καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και ομαδικότητας,
  • εξέφρασαν σκέψεις, συναισθήματα και ιδέες σχετικά με την προστασία της φύσης,
  • υιοθέτησαν απλές πρακτικές αειφορίας, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση φυσικών πόρων και η φροντίδα του περιβάλλοντος.

 

Οι Βεβαιώσεις συμμετοχής μας

 

 

Με νέα γνώση, συνεργασία και αγάπη για τη φύση,

τα παιδιά κάνουν ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα

προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον

7ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης – Αναμνηστικά μιας ξεχωριστής αναγνωστικής εμπειρίας

Με ιδιαίτερη χαρά το Νηπιαγωγείο Πατουλιάς Τρικάλων

παρέλαβε τα αναμνηστικά της συμμετοχής του

στον 7ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης 2025–2026, με θέμα:

«Γνωρίζουμε την κορυφαία συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση και τους ήρωές της».


Η συμμετοχή μας αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία φιλαναγνωσίας,

δημιουργίας και γνωριμίας με τον μαγικό κόσμο των βιβλίων

 

Το αναμνηστικό συμμετοχής των παιδιών

.

 

Αναγνώριση της συμμετοχής της εκπαιδευτικού

 

Η συμμετοχή μας στον 7ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης

μάς έδωσε τη χαρά να ανταλλάξουμε ιδέες και συναισθήματα,

να καλλιεργήσουμε δημιουργικό διάλογο

και να εξελιχθούμε σε ενεργούς  μικρούς αναγνώστες.

Βράβευση του σχολείου μας για τη συμμετοχή του στη δράση «Τα παιδιά μιλούν για τα δικαιώματά τους»

Τα Παιδιά μίλησαν για τα Δικαιώματά τους και Βραβεύτηκαν!
.
Με μεγάλη χαρά, υπερηφάνεια και συγκίνηση το Νηπιαγωγείο Πατουλιάς Τρικάλων
απέσπασε το βραβείο για τη συμμετοχή του στη δράση
«Τα παιδιά μιλούν για τα δικαιώματά τους»
διακρινόμενο για το εξαιρετικό έργο που παρουσίασαν οι μικροί μαθητές του
με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών.
Η δράση, η οποία υπήρξε πρωτοβουλία και ιδέα
της Περιφερειακής Επόπτριας Ποιότητας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, δρ. Άρτεμις Παπαδημητρίου, συνδιοργανώθηκε από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων,
την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, την Περιφέρεια Θεσσαλίας,
τη UNICEF, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τον Δήμο Τρικκαίων.
Η εκδήλωση βράβευσης πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 12 Μαΐου 2026
στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων, παρουσία εκπροσώπων
της εκπαιδευτικής κοινότητας, της τοπικής αυτοδιοίκησης
και φορέων της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.
Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Δρ. Ghassan Khalil,
Καθηγητής και Διπλωματικός Εκπρόσωπος της UNICEF.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους απευθύνοντας χαιρετισμό
ο δρ. Ιωάννης Ζάντζος, Αναπληρωτής Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων,
ο δρ. Χρήστος Τρικάλης, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων,
η δρ. Άρτεμις Παπαδημητρίου, Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας,
η κα Χρύσα Ντιντή, Αντιπεριφερειάρχης Τρικάλων,
ο κ. Βασίλειος Σίμος, Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Ισότητας και Πολιτισμού
και ο κ. Μιχάλης Λάππας, Αντιδήμαρχος Παιδείας Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Παρευρέθηκαν επίσης ο κ. Βασίλειος Κωτούλας,
Επόπτης Ποιότητας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων,
ο κ. Γεώργιος Λαπούσης, Επόπτης Ποιότητας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων,
οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κα Δήμητρα Παπανδρέου, κ. Νικόλαος Μητούλας,
κ. Χρήστος Καραγιώργος, κ. Αγαθοκλής Αζέλης,
καθώς και η Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων κα Χρύσα Τσαγγάρη.
Η βράβευση αυτή αποτελεί ξεχωριστή τιμή για το Νηπιαγωγείο Πατουλιάς
καθώς αναδεικνύει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία
και την ευαισθησία των μικρών του μαθητών.
Μέσα από τη δράση, τα παιδιά εξέφρασαν με μοναδικό και αυθεντικό τρόπο
τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους γύρω από τα δικαιώματα τους,
προβάλλοντας τις διαχρονικές αξίες του σεβασμού, της ισότητας και της αγάπης.
.
Το έργο μας
“Οδός Δικαιωμάτων”
ένας δρόμος…για όλα τα παιδιά!!!

Το Βραβείο μας

Οι μικροί καλλιτέχνες και δημιουργοί του σχολείου μας!

“Τα παιδιά μιλούν για τα δικαιώματά τους”

Θερμά συγχαρητήρια στους μικρούς μας μαθητές
για την εξαιρετική τους προσπάθεια και τη σπουδαία αυτή επιτυχία!

Μαμά… μανούλα μου γλυκιά!

Σήμερα γιορτάζει η μαμά!

 

Κάθε χρόνο τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου
γιορτάζουμε τη Γιορτή της Μητέρας
μια ξεχωριστή ημέρα αφιερωμένη στην πιο ανιδιοτελή μορφή αγάπης.

Είναι η ευκαιρία να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη
την αγάπη και την εκτίμησή μας
για όλες τις μητέρες που καθημερινά προσφέρουν
φροντίδα, δύναμη, στήριξη και αμέτρητες θυσίες
για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.

Φέτος η Γιορτή της Μητέρας θα εορταστεί
την Κυριακή 10 Μαΐου.

 

Για τη μέρα αυτή στο σχολείο μας μαθαίνουμε περισσότερα

 

 

Πως αλλιώς φωνάζουμε τη μαμά;

 

Τη φωνάζουμε ΜΗΤΕΡΑ

Να γιατί…

Κι επειδή μας αρέσει αυτό το…Μ στ’ όνομά της, θα το στολίσουμε!

 

Η μαμά μου και εγώ 

 

Μαμά μου… σου χαρίζω την καρδιά μου

Και μια κάρτα με ευχές…

 

Ζωγραφίζουμε το ποίημα

“Η μαμά σαν γελά”

Γράφουμε λίγα λόγια για τη μαμά

και εκτελούμε τη Συνταγή για να την κάνουμε υπέροχη!

Ετοιμάζουμε ένα όμορφο δώρο 

Μαζί με όλα αυτά που δεν πρέπει… να ξεχνά

Ελάτε να δείτε τι κάνει η μαμά…

Γι’ αυτό της αξίζει…

το Δίπλωμα της καλύτερης μαμάς του κόσμου

 

Για σένα μαμά μου όλα αυτά που ετοίμασα 

Για να σου πω…

χρόνια πολλά και σ’ αγαπώ!

Ο Μάης μας χαμογελά…

Ο Μάης μας χαμογελά…και η φύση λουλουδίζει!

 

Ο Μάιος πήρε το όνομά του από τη Μαία (Maja),

τη πιο όμορφη από τις Πλειάδες, τις επτά κόρες του Τιτάνα Άτλαντα.

Η Μαία ήταν μητέρα του θεού Ερμή, στον οποίο ήταν αφιερωμένος αυτός ο μήνας.

Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, το όνομα προέρχεται από τη ρωμαϊκή θεά Μάγια,

που θεωρούνταν σύζυγος του Ήφαιστου.

 

mVqj4Owk9AHXD5.jfif

 

Είναι ο 5ος μήνας του χρόνου

 

 

Ας μάθουμε γι’ αυτόν

 

 Κι ας διασκεδάσουμε με το τραγούδι του

 

 

Η πρώτη μέρα του Μαΐου είναι η Πρωτομαγιά, η γιορτή των λουλουδιών και της άνοιξης. Την ημέρα αυτή φτιάχνουμε το μαγιάτικο στεφάνι, στολίζοντάς το με λουλούδια από τη φύση. Παλαιότερα, στο στεφάνι πρόσθεταν και συμβολικά στοιχεία, όπως σκόρδο για προστασία, αγκάθι για τους εχθρούς και στάχυ για καλή σοδειά. Το στεφάνι κρεμιέται στην πόρτα του σπιτιού και παραμένει εκεί μέχρι τα μέσα του καλοκαιριού.

Παράλληλα, η 1η Μαΐου είναι και ημέρα αφιερωμένη στους εργάτες. Θυμίζει τους αγώνες τους για καλύτερες συνθήκες εργασίας, με σημαντικότερο γεγονός την εξέγερση του Σικάγου το 1886, όταν διεκδίκησαν το οκτάωρο και μια πιο δίκαιη ζωή.

Πρωτομαγιά: τι γιορτάζουμε αλήθεια;

 

 

Καλωσορίζουμε τον Μάη στο σχολείο μας

συνθέτοντας λέξεις σχετικές με αυτόν

Φτιάχνουμε το όνομά του σε μόμπιλε

Βρίσκουμε τις λαϊκές ονομασίες και τις παροιμίες του

Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας

 

 

Ζωγραφίζουμε τα λουλούδια του Μάη

Στολίζουμε κάρτες με ευχές

Φτιάχνουμε στεφάνια και βραχιόλια

 

Ομορφαίνουμε την τάξη μας

 

Και γεμίζουμε από το φως του Μάη!

 

 

Σ’ ένα στέφανο του Μάη 

όλη η Άνοιξη χωρά!

Καλό μήνα και Καλή Πρωτομαγιά!