2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024

2 Απριλίου 2024

Βιβλία γιορτάστε!

 

 

 

Η ημερομηνία 2 Απριλίου επιλέχτηκε

γιατί είναι η ημέρα που γεννήθηκε 

ο  μεγάλος παραμυθάς Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν

.

κριστιαν αντερσεν
.
Πότε καθιερώθηκε;
.

Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα

(Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής

ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα,

που διανέμονται σε όλο τον κόσμο,

με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων

και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία

για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας

.

 

 

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για τη μέρα αυτή

 

https://youtu.be/i1Z2gp0Eiyw

 

Για φέτος…
.
Το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ, μετά την περσινή εκπληκτική συνεργασία του Βαγγέλη Ηλιόπουλου στο κείμενο και της Φωτεινής Στεφανίδη στην εικόνα/αφίσα, δίνει φέτος τη σκυτάλη για την αφίσα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2024 στην IBBY Japan, το αντίστοιχο τμήμα της Ιαπωνίας
.

.

Το μήνυμα της ΙΒΒΥ για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
.
Το μήνυμα φέτος έγραψε η συγγραφέας Eiko Kadono,
η οποία μάλιστα είχε παραλάβει
το Βραβείο Χ.Κ. Άντερσεν 2018 στην Αθήνα,
στο πλαίσιο του 36ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΙΒΒΥ
ενώ το εικαστικό μέρος της αφίσας ανήκει στη Nana Furiya
.
  Το μήνυμα μετέφρασε στα ελληνικά η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
.
“Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!
.

“Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά,

λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας..

Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει.

Πετάω παντού.

Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων,

ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου.

Πετάω, βέβαια, και με τα φτερά των αποδημητικών πουλιών.

κόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.

Στέκομαι δίπλα σου.

Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.

Θα σου άρεσε μια παράξενη και θεσπέσια ιστορία;

Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;

Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει.

Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις.

Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε:

«Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!».

Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.

Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του,

έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;

Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια;

Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης.

Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου.

Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα.

Ταπ ταπ, τίκι τακ, τικ τοκ, τικ τικ τακ!

Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά.

Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, ανοίγοντας τα φτερά σου να πετάξεις.

Και έτσι, μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει γεννιέται”.

.

Για την ημέρα αυτή στο νηπιαγωγείο μας

βρήκαμε στο διαδίκτυο…

.

Αφίσες των τελευταίων χρόνων για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
.
Πάτησε πάνω στην εικόνα να τις δεις
.
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
.
Ανακαλύψαμε πως γίνεται ένα βιβλίο
.
.
Μπορείς να το μάθεις πατώντας στην παρακάτω εικόνα
.
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
.
Χρησιμοποιήσαμε κατάλληλο υλικό
που αποδείχθηκε πολύ χρήσιμο,
όπως…
.
Ψηφιακά βιβλία για δωρεάν ανάγνωση
πατώντας στην παρακάτω εικόνα
.

 

.

Παρακολούθηση μιας όμορφης ιστορίας

.

 

 

.

 

Ψηφιακά παιχνίδια
.
552847756ea834913a8b4567
.

.

.

Αφού κατανοήσαμε αρκετά πράγματα

για το βιβλίο και την σπουδαιότητά του

αναρωτηθήκαμε τι βιβλία έχουμε

στην βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

Είδαμε ότι είχαμε αρκετά και σκεφτήκαμε

να τα χωρίσουμε κι εμείς σε κατηγορίες

ανάλογα με το περιεχόμενό τους

 

Βρήκαμε βιβλία με παραμύθια, με ποίηση,

με γενικές γνώσεις, βιβλία με μύθους θεών,

βιβλία που μας δίνουν χρήσιμες συμβουλές κτλ.

 

 

 

 

Τα επεξεργαστήκαμε και διαλέξαμε αυτά που μας αρέσουν

 

 

 

Στη συνέχεια κάναμε διάφορες δραστηριότητες

με αυτές τις επιλογές μας

 

 

 

 

Στη γωνιά της βιβλιοθήκης διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο

“Ο Μεγάλος Λύκος και ο Μικρός Λύκος”

και δουλέψαμε και γι’ αυτό 

 

 

 

 

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας

 

 

Κάναμε όμορφους σελιδοδείκτες

 

 

 

 

Διαβάσαμε, ζωγραφίσαμε και κάναμε κάρτα το ποίημα

“Θέλω βιβλία φτερωτά”

 

 

 

 

 

 

 Φτιάξαμε τους μικρούς αναγνώστες

 

 

 

 

Αναλογιστήκαμε πως με ένα βιβλίο μπορείς να…
.

.

Και κάναμε την ομαδική μας εργασία
“Με ένα βιβλίο…”
.
.
Τώρα ξέρουμε πως…
.
 
Και φυσικά δεν ξεχνάμε…
.

.

πως ένα βιβλίο είναι πάντα ο καλύτερος φίλος!