Χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες

Ο Δεκέμβριος είναι ο πιο εορταστικός μήνας του έτους. Από τις πρώτες ημέρες του Δεκέμβρη, μπήκαμε στο χριστουγεννιάτικο κλίμα των ημερών. Τα παιδιά ανέλαβαν το στολισμό του Χριστουγεννιάτικου δέντρου της τάξης μας. Οι επόμενες μέρες ήταν αφιερωμένες στη δημιουργία χριστουγεννιάτικων κατασκευών όπως κάρτα Αη-Βασίλη, χριστουγεννιάτικο δεντράκι με κουκουνάρι, φάτνη, ημερολόγιο και στην προετοιμασία της χριστουγεννιάτικης γιορτής,  συμμετέχοντας στη δημιουργία του σκηνικού.

IMG 20250113 224202 IMG 20250113 224747
IMG 20250113 225201 IMG 20250113 230602
IMG 20250113 230312

Κάλαντα στην πλατεία του χωριού

Λίγες μέρες πριν κλείσει το σχολείο μας για τις διακοπές των Χριστουγέννων και συγκεκριμένα στις 17 Δεκεμβρίου, εκκλησιαστήκαμε  μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού. Μετά τον εκκλησιασμό συγκεντρωθήκαμε στη στολισμένη πλατεία του χωριού και κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο, τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα κάλαντα, όπως και άλλα χριστουγεννιάτικα τραγούδια.

IMG 20250119 220509 1 IMG 20250119 221502

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΒΙΑ ΠΡΙΝ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ

Ο σεβασμός και η αποδοχή του άλλου είναι πολύ σημαντικές κοινωνικές

δεξιότητες που μπορούν να αποκτήσουν τα παιδιά κατά την προσχολική ηλικία. Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 αποφασίσαμε να επιλέξουμε για τα εργαστήρια δεξιοτήτων την θεματική ενότητα «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην. Ψυχική και συναισθηματική υγεία – πρόληψη» μέσα από τα το οποίο δίνεται έμφαση στις παραπάνω δεξιότητες.

Σκοπός και Επιμέρους Στόχοι

 Ο κύριος σκοπός του εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο « Ζω καλύτερα – Ευ Ζην» είναι η πρόληψη της βίας. Ωστόσο το σχέδιο δράσης  έχει βασικούς επιμέρους  στόχους όπως ο  σεβασμός και η αποδοχή και κατανόηση ως προς τη διαφορετικότητα του άλλου. Συχνά ο ελλιπής σεβασμός προς κάποιον που διαφέρει είτε στην  εξωτερική εμφάνιση είτε στο χαρακτήρα έχει ως συνέπεια  το να μην γίνεται αποδεκτό το άτομο αυτό από τα υπόλοιπα άτομα του περιβάλλοντός του. Το παραπάνω γεγονός οδηγεί σε απομόνωση του ατόμου ή και σε περιστατικά βίας εναντίον του.

Για την επίτευξη του γενικότερου σκοπού υλοποιήσαμε  πέντε εργαστήρια δεξιοτήτων καθένα από τα οποία είχε επιμέρους στόχους που θέλαμε να επιτευχθούν μέσα από το σχέδιο δράσης. Κάποιοι από τους στόχους, ήταν η αναγνώριση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του κάθε παιδιού, η αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου και η κατανόηση και ο σεβασμός της διαφορετικότητας του άλλου.

1ο Εργαστήριο: « Ο εαυτός μου και οι άλλοι» (Ατομική/Συλλογική ταυτότητα)

 Για το πρώτο εργαστήριο πραγματοποιήθηκαν τρεις δραστηριότητες. Στόχο είχαμε να ανακαλύψουν τα παιδιά τον εαυτό τους  και να γνωστοποιήσουν στους συμμαθητές τους τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει ο καθένας.

1η Δραστηριότητα :

Τα παιδιά κλήθηκαν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους με παρακίνηση ενός λούτρινου παιχνιδιού το οποίο υπάρχει στην τάξη μας από την αρχή της χρονιάς.  Τα παιδιά μίλησαν για τα αγαπημένα τους παιχνίδια, φαγητά και για τα πρόσωπα της οικογένειάς τους, αδέλφια, γονείς και παππούδες/γιαγιάδες.

2η Δραστηριότητα:

Στα  παιδιά δόθηκε ένα φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους (προσωπογραφία) καθώς κι ένα δεύτερο φύλλο εργασίας στο οποίο χρειάστηκε να ζωγραφίσουν τα αγαπημένα τους αντικείμενα, ζωάκια και να καταγράψουν τα στοιχεία τους όνομα, ηλικία.

3η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά δημιούργησαν την ατομική τους ταυτότητα. Αντίστοιχα με την αστυνομική ταυτότητα των ενηλίκων πραγματοποιήσαμε και μια παιδική ταυτότητα για τους μαθητές μας.

IMG 20241121 090954
IMG 20250109 224210 IMG 20241120 090029
ταυτοτητες  

 

2ο Εργαστήριο: «Δυναμώνω, Προστατεύω, Πιστεύω στον εαυτό μου» (Αυτοεκτίμηση)

 Για το δεύτερο εργαστήριο πραγματοποιήσαμε τρεις δραστηριότητες με στόχους την αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου και την ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης.

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε δημοσιογράφους και χωρισμένα σε ζευγάρια έπαιρναν «συνέντευξη» από τους συμμαθητές τους κάνοντας ερωτήσεις σχετικά με το τι καταφέρνει καλά ο συνομιλητής τους ή σε τι είναι λιγότερο καλός.

2η Δραστηριότητα:

Στη δεύτερη δραστηριότητα παρακινήσαμε τα παιδιά να φτιάξουν τη «μπουγάδα» της τάξης. Κατασκευάσαμε ρούχα από χαρτί και τα παιδιά κατέγραψαν πάνω στα ρούχα λέξεις που σχετίζονται με την ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης, όπως: αγάπη, χαρά, φιλία, οικογένεια, μαμά, μπαμπάς.

3η Δραστηριότητα:

Στην τρίτη δραστηριότητα ακούσαμε το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ» και μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα του άλλου. Έπειτα τραγουδήσαμε το τραγούδι με τη χρήση μουσικών οργάνων.

IMG 20241121 090807 IMG 20241123 195246

3ο Εργαστήριο: «Συναισθάνομαι τον άλλο» (Ενσυναίσθηση)

Για το τρίτο εργαστήριο υλοποιήθηκαν δύο δραστηριότητες που είχαν στόχο να παροτρύνουμε τα παιδιά να μπουν στη θέση του άλλου και να νιώσουν τα συναισθήματα που μπορεί να έχουν οι άλλοι γύρω μας.

1η Δραστηριότητα:

Διαβάσαμε το βιβλίο «Ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος» και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που έχουν οι ήρωες του βιβλίου. Έπειτα τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε ένα φύλλο εργασίας σκηνές από το βιβλίο που προηγουμένως είχαμε διαβάσει.

2η Δραστηριότητα:

Στη δεύτερη δραστηριότητα παρουσιάσαμε ξενόγλωσσα βιβλία και ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι πιστεύουν ότι λένε οι ιστορίες κοιτάζοντας τις εικόνες. Τα παιδιά παρατήρησαν τα σύμβολα και συζητήσαμε για τις εικόνες που απευθύνονται σε όλους τους ανθρώπους όποια γλώσσα κι αν μιλούν.

IMG 20241121 090618 IMG 20241124 213300

4ο Εργαστήριο:  «Η ιστορία του Έλμερ» (Επίλυση προβλήματος)

 Στο τέταρτο εργαστήριο πραγματοποιήσαμε μια δραστηριότητα. Διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο «Έλμερ» του Ντέιβιντ Μακ Κι. Συζητήσαμε την ιστορία του Έλμερ και προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις στις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο ήρωας του βιβλίου. Έπειτα, τα παιδιά ζωγράφισαν σε ένα φύλλο εργασίας ό,τι τους άρεσε από το βιβλίο.

IMG 20250109 145422

5ο Εργαστήριο:  «Οι εικόνες κρύβουν τη δική τους ιστορία»

 Στο πέμπτο εργαστήριο πραγματοποιήσαμε μια δραστηριότητα. Παρουσιάσαμε στα παιδιά κάποιες εικόνες που έδειχναν σκηνές βίας. Καλέσαμε τα παιδιά να περιγράψουν τις εικόνες και να πουν πως θα αισθάνονταν τα ίδια αν ήταν στην θέση των παιδιών που απεικονίζονταν στις φωτογραφίες. Τα καλέσαμε να σκεφτούν σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να συμβούν βίαια περιστατικά και πως μπορούμε να προστατέψουμε τον εαυτό μας από παρόμοιες περιπτώσεις.

IMG 20250109 091352

Η επέτειος του Πολυτεχνείου

Ο εορτασμός της 17ης Νοεμβρίου, εκτός από τα μηνύματα που μας μεταφέρει σχετικά
με την επιστροφή της δημοκρατίας, μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για
αξίες όπως η ελευθερία και η ειρήνη. Μέσα από σχετικά βίντεο, ομαδικές και ατομικές
κατασκευές προσπαθήσαμε να περάσουμε το νόημα των παραπάνω αξιών. Επίσης, στις 15 Νοεμβρίου
πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό σχολείο Παπαδατών εορτασμός για την επέτειο της
17ης Νοεμβρίου και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν την γιορτή.

κατασκευη κατασκευη
ρια δικτατορια γιορτη Πολυτεχειου

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και στις «Ελπίδες»

Η επαφή των παιδιών με το θέατρο συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, στην
έκφραση συναισθημάτων αλλά και στην πνευματική καλλιέργεια. Σε συνεργασία με το
Δημοτικό σχολείο, διοργανώσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Αγρινίου και
παρακολουθήσαμε την παράσταση “Πινόκιο” του Carlo Collodi . Μετά τη θεατρική παράσταση επισκεφτήκαμε
τον αθλητικό χώρο «Ελπίδες» Αγρινίου, όπου τα παιδιά απασχολήθηκαν με παιδαγωγικά παιχνίδια και
επιτραπέζια.

IMG 20241112 223131 1IMG 20241112 222658

 IMG 20241112 223001

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Ο Οκτώβριος είναι μήνας μνήμης για τους πεσόντες στον πόλεμο του 1940. Με τους μικρούς μας μαθητές μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη, αναφερθήκαμε στα γεγονότα του 40΄και στα σημαντικά πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο εκείνη την εποχή. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες ,προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε στα παιδιά το κλίμα εκείνων των ημερών του πολέμου. Τέλος, με τη συμμετοχή μας στη σχολική γιορτή, στον εκκλησιασμό, στην κατάθεση στεφάνων και στην παρέλαση, ολοκληρώσαμε τον εορτασμό για την επετειακή ημέρα της 28ης Οκτωβρίου.

κατασκευές γιορτη
καταθεση παρελαση

4 Οκτωβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

H 4η Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Αυτή η ημέρα είναι αφιερωμένη σε
όλο το ζωικό βασίλειο, ζώα της φάρμας και της ζούγκλας, ζώα ήμερα αλλά και άγρια. Όλα
τα ζώα αξίζουν τον σεβασμό των ανθρώπων αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος
χώρου όπου διαβιούν και σε καμία περίπτωση δεν είναι δίκαιη η κακομεταχείρισή τους. Με
τους μαθητές του Νηπιαγωγείου μας μιλήσαμε για τα ζώα και φτιάξαμε μια κατασκευή με
στόχο να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά υπέρ της προστασίας τους.

 

ημερα ζωων IMG 20241004 171102

1 Οκτωβρίου- Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Η 1η Οκτωβρίου είναι μια μέρα αφιερωμένη στους ηλικιωμένους. Είναι η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας. Με αφορμή την ημέρα αυτή στο Νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, τα πιο αγαπημένα μας πρόσωπα μετά τους γονείς μας και τα αδέρφια μας. Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας μιλήσουν για τις εμπειρίες και τις δραστηριότητες που κάνουν με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους και με αυτό τον τρόπο μας περιγράψανε όμορφες οικογενειακές εικόνες και στιγμές που θυμούνται για πάντα με πολλή αγάπη. Ακόμη, τα παιδιά φτιάξανε ένα όμορφο αναμνηστικό δώρο για να το χαρίσουν στους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

IMG20241001123931