Στο Νηπιαγωγείο μας υλοποιήθηκε το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Υγιεινή διατροφή-υγιή δόντια” στο πλαίσιο του θεματικού άξονα “Ζω καλύτερα-ευ ζην-υγεία διατροφή-αυτομέριμνα, οδική ασφάλεια”.
Βασικοί στόχοι ήταν οι εξής:
· Καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
· Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τις ομάδες τροφών.
· Να κατανοήσουν τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής- να γίνει ιδιαίτερη αναφορά στη
Μεσογειακή Πυραμίδα διατροφής στα τρόφιμα που τη συνθέτουν και στη σημασία της.
· Να αναπτύξουν τη δεξιότητα να διαλέγουν τα θρεπτικά τρόφιμα στη σωστή συχνότητα –
ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
· Να αντιληφθούν τον αντίκτυπο της σωστής διατροφής στη διατήρηση της υγείας των δοντιών.
· Να αποκτήσουν καλές συνήθειες που σχετίζονται με την υγιεινή των δοντιών.
Δείτε παρακάτω τις δραστηριότητές μας!
Αρχικά, διακρίναμε τις ομάδες τροφών:
Ακολουθήσαμε “Τη συνταγή της υγείας του παππού Ροδαλού” και δημιουργήσαμε μια τρισδιάστατη πυραμίδα μεσογειακής διατροφής!
και προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε με εποπτικό υλικό την πυραμίδα διατροφής:
Στη συνέχεια είμασταν έτοιμοι να δημιουργήσει την ατομική του πυραμίδα διατροφής ο καθένας!
Παίξαμε με τη βοήθεια ζαριών και εποπτικού υλικού και ταΐσαμε την πεινασμένη κάμπια ξεφεύγοντας από τα δεδομένα του παραμυθιού του Έρικ Καρλ:
Ετοιμάσαμε το δικό μας πιάτο!
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι για τον Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα είμαστε έτοιμοι να παίξουμε, να διακρίνουμε τροφές που κάνουν χαρούμενα ή λυπημένα τα δοντάκια μας!
Κάναμε τις δικές μας κατασκευούλες:
… και παίξαμε όλοι στο κουκλοθέατρο:
… παίξαμε την ιστορία της τριχονεράιδας:
Παίξαμε με τους κώδικες για να ιχνηλατήσουμε το δοντάκι:
Με τη βοήθεια μιας “ειδικής οδοντόβουρτσας” προσπαθήσαμε να διώξουμε ότι προκαλεί κακό στα δοντάκια μας:
Μάθαμε τον τρόπο για να κρατάμε γερά τα δοντάκια μας:
Δόθηκε σε κάθε παιδί ατομικό ημερολόγιο βουρτσίσματος!