Στο Νηπιαγωγείο μας υλοποιήθηκε το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Υγιεινή διατροφή-υγιή δόντια” στο πλαίσιο του θεματικού άξονα “Ζω καλύτερα-ευ ζην-υγεία διατροφή-αυτομέριμνα, οδική ασφάλεια”.

Βασικοί στόχοι ήταν οι εξής:

· Καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
· Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τις ομάδες τροφών.
· Να κατανοήσουν τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής- να γίνει ιδιαίτερη αναφορά στη
Μεσογειακή Πυραμίδα διατροφής στα τρόφιμα που τη συνθέτουν και στη σημασία της.
· Να αναπτύξουν τη δεξιότητα να διαλέγουν τα θρεπτικά τρόφιμα στη σωστή συχνότητα –
ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
· Να αντιληφθούν τον αντίκτυπο της σωστής διατροφής στη διατήρηση της υγείας των δοντιών.
· Να αποκτήσουν καλές συνήθειες που σχετίζονται με την υγιεινή των δοντιών.

Δείτε παρακάτω τις δραστηριότητές μας!

Αρχικά, διακρίναμε τις ομάδες τροφών:

1

Ακολουθήσαμε “Τη συνταγή της υγείας του παππού Ροδαλού” και δημιουργήσαμε μια τρισδιάστατη πυραμίδα μεσογειακής διατροφής!

2

και προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε με εποπτικό υλικό την πυραμίδα διατροφής:

3

Στη συνέχεια είμασταν έτοιμοι να δημιουργήσει την ατομική του πυραμίδα διατροφής ο καθένας!

4

Παίξαμε με τη βοήθεια ζαριών και εποπτικού υλικού και ταΐσαμε την πεινασμένη κάμπια ξεφεύγοντας από τα δεδομένα του παραμυθιού του Έρικ Καρλ:

5 6

Ετοιμάσαμε το δικό μας πιάτο!

7

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι για τον Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα είμαστε έτοιμοι να παίξουμε, να διακρίνουμε τροφές που κάνουν χαρούμενα ή λυπημένα τα δοντάκια μας!

8

9

Κάναμε τις δικές μας κατασκευούλες:

10

… και παίξαμε όλοι στο κουκλοθέατρο:

11

… παίξαμε την ιστορία της τριχονεράιδας:

12

Παίξαμε με τους κώδικες για να ιχνηλατήσουμε το δοντάκι:

13

Με τη βοήθεια μιας “ειδικής οδοντόβουρτσας” προσπαθήσαμε να διώξουμε ότι προκαλεί κακό στα δοντάκια μας:

14

Μάθαμε τον τρόπο για να κρατάμε γερά τα δοντάκια μας:

15

16

Δόθηκε σε κάθε παιδί ατομικό ημερολόγιο βουρτσίσματος!

17