Β’ θεματική ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ:«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα – Ευ Ζην” και πιο συγκεκριμένα με τη υποθεματική Υγεία και το πρόγραμμα με τίτλο “Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”, από τη Βιβλιοθήκη του ΙΕΠ, το οποίο εμπλουτίστηκε και με επιπρόσθετες δραστηριότητες για την καλύτερη εμπέδωση και κατανόηση της υγιεινής διατροφής αλλά και με συνεργατικές δράσεις με τα νηπιαγωγεία του δικτύου μας.

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη  χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Επιπρόσθετα, μέσω του προγράμματος προωθούνται κυρίως οι ψηφιακές δεξιότητες αλλά και οι δεξιότητες μάθησης (4Cs)- η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα- ενώ όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, η ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή κριτική σκέψη, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας η ψηφιακή νοημοσύνη, δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής
περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. Ενεργοποιούνται επίσης, από τις δεξιότητες ζωής Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα και τις δεξιότητες του νου, η πλάγια σκέψη, οι ρουτίνες σκέψης, τα παιχνίδια και ο αναστοχασμός.

Τελειώνοντας την ενότητα αυτή, προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα είναι οι μαθητές /τριες να είναι ικανοί/ές να αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να μπορούν να προασπίσουν τη σωματική και ψυχική τους υγεία καλλιεργώντας παράλληλα διατροφική συνείδηση, να ενσωματώσουν τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά τους  για τη διατήρηση της καλής υγείας!

 


Μετάβαση στο sway.office.com.

Κλείνοντας την ενότητα τα παιδιά κλήθηκαν να προγραμματίσουν το ρομποτικό ποντικάκι, τον Κόλμπι, ώστε να φάει μόνο υγιεινά φαγητά! Η πίστα στήθηκε, τα παιδιά έβαζαν τον κώδικα προγραμματισμού και το παιχνίδι ξεκινούσε!

2 2 1 2