Ας γνωριστούμε!

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, γνωριστήκαμε μεταξύ μας και προσπαθήσαμε να συσφίξουμε τις σχέσεις μας μέσα από παιχνίδια γνωριμίας και συνεργασίας. Μιλήσαμε για τον εαυτό μας και τα ενδιαφέροντά μας και καθορίσαμε τους κανόνες που θα ισχύουν στην τάξη μας.

CIMG9432        CIMG9544   CIMG9542   CIMG9558            CIMG9554

Γραμμή

“Α line is a dot that went for a walk” PAUL KLEE

Τι γίνεται όταν… ένα σημείο αποφασίζει να πάει μία βόλτα;

Παρακολουθήσαμε στο You Tube τον περίπατο που έκαναν δύο σημεία! 

https://video.link/w/eOdnJmuWa4Y

https://video.link/w/vl671e6cc46e31a

Αποτυπώσαμε κι εμείς στο χαρτί τον περίπατο που πήγε το δικό μας σημείο!

CIMG9631

Στη συνέχεια, είδαμε στο διαδίκτυο πίνακες του Αμερικανού ζωγράφου Sol Lewitt και παρατηρήσαμε ότι στα έργα του χρησιμοποιεί διάφορες χρωματιστές γραμμές.

Sol Lewitt5        Sol Lewitt4

Μιλήσαμε λοιπόν για τις γραμμές και μάθαμε ότι μία γραμμή μπορεί να είναι:

-Ευθεία:  Οριζόντια (γραμμή που είναι όρθια), Κάθετη (γραμμή που κοιμάται), Διαγώνια (γραμμή                       που κινείται πλάγια)

-Καμπύλη: Κυματοειδής(όπως τα κύματα της θάλασσας), Σπειροειδής (όπως το σαλιγκάρι)

-Τεθλασμένη (γραμμή που πάει ζικ – ζακ).

Εντοπίσαμε διάφορες γραμμές μέσα στην τάξη και σχηματίσαμε γραμμές με διάφορα υλικά, που επιλέξαμε μόνοι μας.

CIMG9660  CIMG9659  CIMG9658  CIMG9657

Ζωγραφίσαμε με διάφορες γραμμές, ακολουθώντας ίχνη (προγραφή).

CIMG9635

Mάθαμε ότι ουσιαστικά στα μαθηματικά η γραμμή ενώνει δύο σημεία. Αφού επιλέξαμε τον τύπο της γραμμής και το είδος της μπογιάς, που θα χρησιμοποιήσει ο καθένας, σχεδιάσαμε τις δικές μας γραμμές. Απαραίτητη προϋπόθεση η γραμμή να ξεκινά από τη μία άκρη του χαρτιού (ένα σημείο) και να τελειώνει το ταξίδι της στην άλλη άκρη (δεύτερο σημείο).

CIMG9629 1  CIMG9628  CIMG9596 CIMG9627     CIMG9626

CIMG9632

Στη συνέχεια είδαμε στο διαδίκτυο πίνακες του ζωγράφου Piet Mondrian και παρατηρήσαμε ότι στα έργα του χρησιμοποιεί διάφορες κάθετες και οριζόντιες γραμμές.

https://video.link/w/gyM2XZizEWg

Δημιουργήσαμε τις δικές μας συνθέσεις στο χαρτί αλλά και online στην εφαρμογή του Φωτόδεντρου!

CIMG9662    CIMG9664

Δοκιμάστε και στο σπίτι να συνθέσετε τα δικά σας έργα!

Σημείο (ή τελεία ή βουλίτσα)

  • Διαβάσαμε το βιβλίο “Η τελεία” του Peter H. Reynolds, μία ιστορία για το ταλέντο και τη δημιουργικότητα που κρύβει ο καθένας μέσα του.  https://video.link/my/videolinks/vl671cc184310a4/play

162.0344

  • Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε πίνακες του Γάλλου ζωγράφου Georges Seurat, βασικού εκπροσώπου του πουαντιγισμού και αντιληφθήκαμε ότι συνήθιζε να ζωγραφίζει με μικρές τελείες. https://video.link/w/vl671cc105b9309

Georges Seurat Eiffel tower    georges seurat sunday on la grande jatte      georges seurat 012

  CIMG9529        CIMG9531

Εμπνευστήκαμε από τον Seurat και ζωγραφίσαμε έναν φθινοπωρινό πίνακα με την τεχνική του πουαντιγισμού.

CIMG9532

  • Παρατηρήσαμε πίνακες του ζωγράφου Roy Lichtenstein, βασικού εκπροσώπου της Pop art

f3933442753c97537dc536788b5c7d09        αρχείο λήψης

και ζωγραφίσαμε το πορτρέτο μας με αυτήν την τεχνική.

CIMG9584                   CIMG9586

  • Μάθαμε ότι πριν από πάρα πολλά χρόνια υπήρχαν λαοί που συνήθιζαν να ζωγραφίζουν με τελείες. Ψάξαμε στο διαδίκτυο για τους Αβορίγινες στη μακρινή Αυστραλία και παρατηρήσαμε την τέχνη τους.

Εικόνα1

Στη συνέχεια διακοσμήσαμε κι εμείς το αγαπημένο μας  ζώο και το ευχαριστηθήκαμε πολύ!

CIMG9582