Αριθμοί (α΄ μέρος)

Εισαγωγή στους αριθμούς

            Μέχρι τώρα είδαμε ότι στον κόσμο της τέχνης οι καλλιτέχνες αντλούν έμπνευση από τις μαθηματικές φόρμες (σημείο, γραμμές, σχήματα,  στερεά) αναζητώντας με αυτόν τον τρόπο οικείες εικόνες και αντικείμενα για να εκφραστούν και να δημιουργήσουν.  Ένα ακόμη αγαπημένο θέμα  από τον χώρο των μαθηματικών, που επιτρέπει στους δημιουργούς να πειραματιστούν με τα χρώματα, τις υφές, τα μοτίβα, κλπ, είναι οι αριθμοί.  Αυτός θα είναι και ο δικός στόχος σε αυτήν τη θεματική: να προσεγγίσουμε τους αριθμούς, τις ποσότητες, την ανισότητα, τις πράξεις των μαθηματικών και ταυτόχρονα να πειραματιστούμε με τα χρώματα, τα υλικά, τις υφές και τις τεχνοτροπίες των εικαστικών.

            Αρχικά, αναζητήσαμε και βρήκαμε καλλιτέχνες, που εμπνεύστηκαν και χρησιμοποίησαν τους αριθμούς στα έργα τους, όπως

η Ximena Mandiola (Ξιμένα Μαντιόλα),

Ximena Mandiola santiago bellavista antonia lopez de bello sidewalk mosaic universo numerico ximena mandiola large 48 ximena καταρακτης ανεμοστρόβιλος ximena

116

 

ο Jasper Johns (Τζάσπερ Τζονς)

jasper johnson 0 9 4416512373 9dbb07f7be e18e46cf155f84a51bc708a08788cb11JasperJohns 0019 1963 0 9@2x Jasper Johns Figure   Jasper Johns 0 through 9   Jasper Johns Number

 

και ο Charles Demuth (Τσαρλς Ντέμουθ)

NY Met demuth figure 5 gold

            Αναγνωρίσαμε στους πίνακες όσους αριθμούς ξέρουμε και τους ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές.

CIMG0541 CIMG0542

CIMG0543 CIMG0544

            Εντοπίσαμε και κυκλώσαμε το αγαπημένο μας αριθμό στον πίνακα της Ximena Mandiola.

CIMG0579   CIMG0580   CIMG0581 CIMG0583   CIMG0584   CIMG0586

            Τέλος, δημιουργήσαμε το δικό μας έργο… ένα ομαδικό κολάζ με αριθμούς!

CIMG0550 CIMG0551 CIMG0556 CIMG0559 CIMG0562 CIMG0564

Αριθμοί 1,2,3

Σχηματίσαμε με πλαστελίνες τους αριθμούς 1, 2 και 3.

CIMG0591 CIMG0593 CIMG0594 CIMG0600 CIMG0601 CIMG0602                  Χωρίς τίτλο

            Μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα (μπλε, κόκκινο, κίτρινο) και για τα συμπληρωματικά ή δευτερεύοντα,  που δημιουργούνται από την ανάμειξη δύο βασικών (πορτοκαλί, πράσινο, μωβ). Παρακολουθήσαμε και το βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης “Χρωματοϊστορίες – Βασικά χρώματα” https://www.youtube.com/watch?v=Ff44zjDCFrU

            Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα βάφοντας με τέμπερες τους αριθμούς 1,2,3 με τα βασικά χρώματα και το φόντο με τα συμπληρωματικά τους.

CIMG0635 CIMG0636 CIMG0637 CIMG0638 CIMG0639 CIMG0640 CIMG0643

Αριθμός 4

            Για να εμπεδώσουμε τον αριθμό 4 αλλά και τους προηγούμενους 1, 2, 3 θυμηθήκαμε ότι τέσσερις είναι οι εποχές. Έτσι, ζωγραφίσαμε τέσσερα δέντρα που αντιπροσώπευαν το Φθινόπωρο, το Χειμώνα, την Άνοιξη και το Καλοκαίρι και στολίσαμε τους κορμούς και τα κλαδιά τους με αριθμούς.

CIMG0665 CIMG0666 CIMG0667 CIMG0668 CIMG0669 CIMG0670 CIMG0671

Αριθμός 5

            Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Charles Demuth και αναγνωρίσαμε τον αριθμό 5. Μετρήσαμε τα δάχτυλα του χεριού μας και είδαμε ότι είναι 5. Δημιουργήσαμε ομάδες των 5 με διάφορα αντικείμενα της τάξης μας. Μιλήσαμε για τα θερμά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί) τα οποία είναι τα χρώματα της φωτιάς και οι αποχρώσεις τους, αλλά και για τα ψυχρά χρώματα (μπλε, πράσινο, μοβ) τα οποία είναι τα χρώματα της φύσης και οι αποχρώσεις τους.

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τον αριθμό 5 με ξυλομπογιές χρησιμοποιώντας θερμά χρώματα για τον αριθμό και ψυχρά για το φόντο.

CIMG0700 CIMG0701 CIMG0702 CIMG0703 CIMG0704 CIMG0705 CIMG0706 CIMG0710

Κάναμε μία επανάληψη των αριθμών 1, 2, 3, 4 και 5 χρωματίζοντας τους με θερμά και ψυχρά χρώματα.

CIMG0838 CIMG0839 CIMG0840 CIMG0841 CIMG0842 CIMG0843 CIMG0844 CIMG0845

CIMG0878