Εισαγωγή στους αριθμούς
Μέχρι τώρα είδαμε ότι στον κόσμο της τέχνης οι καλλιτέχνες αντλούν έμπνευση από τις μαθηματικές φόρμες (σημείο, γραμμές, σχήματα, στερεά) αναζητώντας με αυτόν τον τρόπο οικείες εικόνες και αντικείμενα για να εκφραστούν και να δημιουργήσουν. Ένα ακόμη αγαπημένο θέμα από τον χώρο των μαθηματικών, που επιτρέπει στους δημιουργούς να πειραματιστούν με τα χρώματα, τις υφές, τα μοτίβα, κλπ, είναι οι αριθμοί. Αυτός θα είναι και ο δικός στόχος σε αυτήν τη θεματική: να προσεγγίσουμε τους αριθμούς, τις ποσότητες, την ανισότητα, τις πράξεις των μαθηματικών και ταυτόχρονα να πειραματιστούμε με τα χρώματα, τα υλικά, τις υφές και τις τεχνοτροπίες των εικαστικών.
Αρχικά, αναζητήσαμε και βρήκαμε καλλιτέχνες, που εμπνεύστηκαν και χρησιμοποίησαν τους αριθμούς στα έργα τους, όπως
η Ximena Mandiola (Ξιμένα Μαντιόλα),
ο Jasper Johns (Τζάσπερ Τζονς)
και ο Charles Demuth (Τσαρλς Ντέμουθ)
Αναγνωρίσαμε στους πίνακες όσους αριθμούς ξέρουμε και τους ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές.
Εντοπίσαμε και κυκλώσαμε το αγαπημένο μας αριθμό στον πίνακα της Ximena Mandiola.
Τέλος, δημιουργήσαμε το δικό μας έργο… ένα ομαδικό κολάζ με αριθμούς!
Αριθμοί 1,2,3
Σχηματίσαμε με πλαστελίνες τους αριθμούς 1, 2 και 3.
Μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα (μπλε, κόκκινο, κίτρινο) και για τα συμπληρωματικά ή δευτερεύοντα, που δημιουργούνται από την ανάμειξη δύο βασικών (πορτοκαλί, πράσινο, μωβ). Παρακολουθήσαμε και το βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης “Χρωματοϊστορίες – Βασικά χρώματα” https://www.youtube.com/watch?v=Ff44zjDCFrU
Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα βάφοντας με τέμπερες τους αριθμούς 1,2,3 με τα βασικά χρώματα και το φόντο με τα συμπληρωματικά τους.
Αριθμός 4
Για να εμπεδώσουμε τον αριθμό 4 αλλά και τους προηγούμενους 1, 2, 3 θυμηθήκαμε ότι τέσσερις είναι οι εποχές. Έτσι, ζωγραφίσαμε τέσσερα δέντρα που αντιπροσώπευαν το Φθινόπωρο, το Χειμώνα, την Άνοιξη και το Καλοκαίρι και στολίσαμε τους κορμούς και τα κλαδιά τους με αριθμούς.
Αριθμός 5
Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Charles Demuth και αναγνωρίσαμε τον αριθμό 5. Μετρήσαμε τα δάχτυλα του χεριού μας και είδαμε ότι είναι 5. Δημιουργήσαμε ομάδες των 5 με διάφορα αντικείμενα της τάξης μας. Μιλήσαμε για τα θερμά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, πορτοκαλί) τα οποία είναι τα χρώματα της φωτιάς και οι αποχρώσεις τους, αλλά και για τα ψυχρά χρώματα (μπλε, πράσινο, μοβ) τα οποία είναι τα χρώματα της φύσης και οι αποχρώσεις τους.
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε τον αριθμό 5 με ξυλομπογιές χρησιμοποιώντας θερμά χρώματα για τον αριθμό και ψυχρά για το φόντο.
Κάναμε μία επανάληψη των αριθμών 1, 2, 3, 4 και 5 χρωματίζοντας τους με θερμά και ψυχρά χρώματα.




































































