Τετράγωνο

Παρατηρήσαμε πίνακες των ζωγράφων Καζιμίρ Μαλέβιτς (Kazimir Malevich) και Γιόζεφ Άλμπερς (Josef Albers).

Black Square and Red Square Malevich Kasimir 1915   s l1200   s l1200 1

Αντιληφθήκαμε ότι όλοι οι πίνακες έχουν ένα κοινό γεωμετρικό σχήμα, το τετράγωνο!

Αφού μετρήσαμε, διαπιστώσαμε ότι τα τετράγωνα έχουν 4 πλευρές και 4 γωνίες. Στη συνέχεια εντοπίσαμε μέσα στην τάξη αντικείμενα με το σχήμα του τετραγώνου. Χρησιμοποιώντας τον χάρακα μετρήσαμε τις πλευρές των τετράγωνων αντικειμένων και ανακαλύψαμε ότι όλες είναι ίσες μεταξύ τους. Έτσι λοιπόν προσδιορίσαμε ότι δεν είναι όλα τα σχήματα με 4 πλευρές τετράγωνα αλλά μόνο αυτά που έχουν 4 ίσες μεταξύ τους πλευρές.

CIMG9758

Σχηματίσαμε τετράγωνα με υλικά από τις διάφορες γωνιές που επιλέξαμε μόνοι μας. Τότε αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα: δυσκολευτήκαμε να σχηματίσουμε τετράγωνα με ίσες πλευρές. Αναρωτηθήκαμε πώς να λύσουμε το πρόβλημα μας και σκεφτήκαμε ότι πρέπει να μετράμε τη μία πλευρά και να σχηματίζουμε τις άλλες τρεις χρησιμοποιώντας ίσα κομμάτια. Μάλιστα για να εξασκηθούμε, λύσαμε και προβλήματα με τον ίδιο τρόπο. Έτσι δημιουργήσαμε τετράγωνα με πλευρά ίση με 3 ή 4 ή 5 τουβλάκια.

CIMG9764 CIMG9759 CIMG9762 CIMG9766 CIMG9769

Έφτασε η ώρα της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Αφού εμπνευστήκαμε από τον Josef Albers, δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα με την τεχνική του κολάζ.

CIMG9738  CIMG9737  CIMG9736 CIMG9740

Παρατηρήσαμε πίνακες του Πάουλ Κλέε (Paul Klee) και γνωρίσαμε το ρεύμα του κυβισμού. Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το ακόλουθο βίντεο:                                https://www.youtube.com/watch?v=RDaSrCucMCw

61WRcbr 33L paul klee sinbad the sailor 1928 architecture klee

Έπειτα,  με τη βοήθεια του χάρακα χαράξαμε οριζόντιες και κάθετες γραμμές και δημιουργήσαμε το δικό μας πίνακα εμπνεόμενοι από τον Klee.

CIMG9776  CIMG9775  CIMG9777 CIMG9778   CIMG9779CIMG9780  CIMG9781CIMG9782

1730875337681