Ζωγραφίζοντας ένα … μήλο

Τελειώνοντας τον θεματικό κύκλο της διατροφής , υποσχέθηκα ότι θα ζωγραφίσουμε κάτι που θα μας αρέσει.Ψάχνοντας λοιπόν στο Google  διάφορους πίνακες που πραγματεύονται τις τροφές έπεσε το μάτι μου στον παρακάτω πίνακα, αγνώστου ζωγράφου (έχω την εντύπωση ότι είναι από έκθεση και αγορά πινάκων για οικιακή χρήση),

2p 0003 colourful apples closeup with frame 3000x3000

Η αλήθεια είναι ότι μου άρεσε για διάφορους λόγους: φρούτο, ξεκάθαρες γραμμές, χρώματα πολλά κλπ. οπότε ανάμεσα σε όλους τους πίνακες που έδειξα υπήρξε και αυτός. Ίσως τα χρώματα, ίσως η ευκολία σχεδιασμού, ίσως την έλλειψη πολυπλοκότητας, τέλος πάντων η ουσία είναι ότι τα παιδιά διάλεξαν αυτόν για να τον ζωγραφίσουν. Δεν περίμενα αυτό το αποτελέσμα σίγουρα, Αυτό που τουε έδωσα ήταν ένα προσχέδιο μήλου τυπωμένο σε άσπρο χαρτόνι:

IMG 0006h

Τα παιδιά δούλεψαν με δύο διαφορετικά είδη χρώματος: Oil pastel για το μήλο και τέμπερες τριών χρωμάτων για το φόντο, Σας παραθέτω τα αποτελέσματα:

1674749794975 1674749795045

received 703449228115035 received 5848413321871377 received 5848413321871377 1

Και το τελικό αποτέλεσμα:

1674749795118 1674749795214 1674749795308 1674749795404 1674749795523 1674749795640 1674749795779 1674749795902 1674749796023

Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες – Κοπή βασιλόπιτας

Κατά τη διάρκεια της θεματικής του Χειμώνα διαβάσαμε το παραμύθι “η κυρά Καλή και οι 12 μήνες”. Μιλήσαμε για τους μήνες, αναλύσαμε τα χαρακτηριστικά του καθενός, τα θετικά τους μέσα από την οπτική της κυρα Καλής και τα αρνητικά τους μέσα από τα μάτια της κυρά Κακής, τους χωρίσαμε στις εποχές τους βάσει των ρούχων που φορούσαν και εξηγήσαμε γιατί ο γερο Χρόνος είναι πάντα “γέρος”.

Παρόλο όμως που είναι έναι παραδοσιακό παραμύθι για τους μήνες του χρόνου και για τα στοιχεία που καθορίζουν τον καθένα από αυτούς, εμείς αναλύσαμε και τους δύο βασικούς χαρακτήρες: την κυρά Καλή και την κυρά Κακή. Πόσο θετική στάση έχει η κυρά Καλή και πόσο κερδίζει κάποιος όταν μιλάει πάντα με όμορφο τρόπο στους άλλους, τονίζοντας μόνο τα όμορφα πράγματα. Ενώ αντίθετα, όταν κάποιος μιλάει άσχημα, προσβάλλει τους άλλους, λέει ψέματα ή κοροϊδεύει πάντοτε χάνει και δεν τον θέλει κανείς.

Στο τέλος ζωγραφίσαμε συνεργατικά το παραμύθι αναδημιουργώντας το.

https://clipchamp.com/watch/BZHXDeNkeJz

 

Κοπή Βασιλόπιτας

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων έφερε σήμερα την καθιερωμένη βασιλόπιτα για το καλό της νέας χρονιάς. Τυχερή η Σουμεγιέ στην οποία έπεσε το φλουρί. Καλότυχη να είσαι Σουμεγιέ και να μετράς τις ώρες με το καινούριο σου ρολόι..

1673993167209 2

Θεατρικό Χριστουγέννων

“Τα Χριστουγεννιάτικα στολίδια”

Μπράβο σε όλους

Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες

Η πιο μαγική εποχή του χρόνου έφτασε και όλοι είμαστε σε διάθεση στολισμού και χρυσόσκονης. Έτσι κι εμείς μπήκαμε από νωρίς στο πνεύμα των γιορτών. Αν και οι ελλείψεις των παιδιών λόγω ιώσεων είναι πρωτοφανείς για αυτή την εποχή του χρόνου, δεν πτοούμαστε. Με όσα παιδιά έρχονται (διαφορετικά κάθε μέρα) προσπαθούμε να διασκεδάσουμε, να δημιουργήσουμε, να μάθουμε, να παίξουμε.

Πρώτα έγιναν τα ημερολόγια από φελλούς. Οι φελλοί (δύο τσουβάλια παρακαλώ) είναι προσφορά της εταιρείας https://www.corkhellas.gr/ Αφοί Κοκκαλίδη, στα Νέα Μουδανιά Θεσσαλονίκης. Ο υπεύθυνος της εταιρείας μας πρόσφερε απλόχερα όσους φελλούς χρειαζόμασταν κι ακόμη περισσότερους, για να δημιουργήσουμε χειροποίητα ημερολόγια. Τα υπόλοιπα ανέλαβε η φαντασία των εκπαιδευτικών.

1671564883679

Έπειτα ξεκινήσαμε με τον στολισμό. Οι κυρίες του πρωινού τμήματος είχαν έμπνευση και με τη βοήθεια των παιδιών στόλισαν τα παράθυρα και τις πόρτες.

Σειρά είχε το ψυγείο

1671539548235

Κατόπιν ο πίνακας.

Μια που το προκάτ είναι πολύ μικρό, χώρος για δέντρο δεν υπάρχει. Έτσι δημιουργήσαμε ένα νοητό δέντρο στον πίνακα

320674878 1125027111513955 3405238278906186376 n

Χριστουγεννιάτικα δέντρα με σχήματα

Χιονάνθρωποι

319101163 1086171015381390 6988342656428682022 n

και χιονόμπαλες

Άγγελοι και αρχάγγελοι

Δεν ξεχνάμε το παραδοσιακό ελληνικό έθιμο, στολισμένο καράβι

Ο Καρυοθραύστης από το ομώνυμο παραμύθι

317856576 687169246348829 2547311143647974427 n

1671539547776

Ζωγραφίζουμε το παραμύθι: Το ταξίδι του Άη Βασίλη

Και με την κυρία Φυλίζ (των Αγγλικών), γιατί είμεθα και ξενόγλωσσοι

Συνεργατική γραφή για το κείμενο των προσκλήσεων. Κάθε παιδί ανέλαβε να γράψει μια λέξη. Και το τελικό κείμενο φωτογραφήθηκε, φωτοτυπήθηκε και επικολλήθηκε στα δέντρα-προσκλήσεις

Συνεργατική ζωγραφική “ο χορός και τα κάλαντα από τις πρόβες”. Η Μπερέν και η Κάτια θέλησαν να κάνουν μια ομαδική ζωγραφιά με όλα τα παιδιά της τάξης που χορεύουν και τραγουδούν.

320386336 1638914616566295 801503941165284168 n

Αυτά και …. έπεται συνέχεια……

Μια μέρα με τον Καραγκιόζη

Μια έκπληξη περίμενε σήμερα τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Αν και λίγα (μόνο 5), ας όψονται οι ιώσεις που τα ταλαιπωρούν τον τελευταίο καιρό, είχαν την ευκαιρία και τη χαρά να παρακολουθήσουν μία αληθινή παράσταση Καραγκιόζη στο Δημοτικό σχολείο Νέας Καλλίστης με το οποίο συστεγαζόμαστε. Η παρέα του κ. Βουλτσίδη με τη συμμετοχή των παιδιών της πέμπτης και της έκτης του δημοτικού σχολείου Νέας Καλλίστης παρουσίασαν μια θεατρική παράσταση από μικρούς για μικρούς. Ο ενθουσιασμός των μικρών μας ήταν απερίγραπτος.  Σας ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση.

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο με πλήθος δραστηριοτήτων και μας δίνει τη δυνατότητα να εστιάσουμε στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία, στη διασφάλιση της ισότιμης και δίκαιης συμμετοχής τους στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή και τη λήψη μέτρων για την επίλυση των προβλημάτων προσβασιμότητας που αντιμετωπίζουν. Έτσι, θα συμβάλουμε στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής και της κοινωνικής τους ενσωμάτωσης. Η ημέρα καθιερώθηκε το 1992 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ.
Η σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία ορίζει τους πολίτες με αναπηρία ως:

«Άτομα με μακροχρόνιες σωματικές, νοητικές, πνευματικές ή αισθητηριακές βλάβες, οι οποίες σε αλληλεπίδραση με διάφορα εμπόδια δύνανται να παρεμποδίσουν την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή τους στην κοινωνία σε ίση βάση με τους άλλους»

Στο νηπιαγωγείο προσπαθούμε κάθε μέρα να “μπουν” τα παιδιά στη θέση των άλλων. Προσπαθούμε να διδάξουμε την ενσυναίσθηση. Γι αυτό οι δράσεις μας, εντασσόμενες στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, έχουν αυτόν το σκοπό.

Ξεκινήσαμε διαβάζονται το “Φτερωτό βαγονάκι”. Κατόπιν τα παιδιά προσπάθησαν να περπατήσουν με κλειστά μάτια ή δεμένα πόδια.

1670846453029

Στη συνέχεια προσπάθησαν να ζωγραφίσουν με το στόμα.

318534828 2385719358252633 3693972414574884207 n

Μαθαίνοντας το νοηματικό αλφάβητο, προσπαθούν να εκφράσουν το αρχικό τους γράμμα στη νοηματική. Η κ. Νάσια γνωρίζει τη νοηματική και έτσι τους εξήγησε τους βασικούς κανόνες χρήσης του αλφάβητου.

317953383 1878242619211762 5192795480608552714 n

Είδαμε και ακούσαμε το παραμύθι ‘η Αργυρώ γελάει” και συζητήσαμε πάνω σ αυτό. Τα παιδιά κατάλαβαν ότι η Αργυρώ είναι ένα κορίτσι που κάνει και αισθάνεται τα ίδια πράγματα με αυτούς. Δε διαφέρει σε τίποτα εκτός …. από το ότι δεν μπορεί να περπατήσει, όπως το φτερωτό βαγονάκι.

Όλα ξεκίνησαν από … μία τελεία

Όλα ξεκινούν από μία τελεία όπως σωστά λέει ο Π. Ρέινολντς στο παραμύθι του “Η τελεία”

Ακόμη και να μην μπορείς να ζωγραφίσεις, μια τελεία μπορείς να κάνεις όπως η Λία. Έτσι κι εμείς κάναμε στην αρχή μόνο τελείες χρησιμοποιώντας φελλούς.

1670185634817

Το επόμενο βήμα ήταν να κάνουμε μία ΤΕΛΕΙΑ τελεία που μπήκε σε κάδρο


1670185710988

Αφού κάνουμε τελείες μήπως μπορούμε να ζωγραφίσουμε και με τελείες; Πουαντιγισμός και τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά

1670186508759

1670185899695

1670185899683

1670185899671

1670185899648

Σχήματα

Παίζοντας με τα σχήματα

Δημιουργώ τα σχήματα και περπατώ τις διαδρομές

1669985950585  1669985924950

1669985888742

Ομαδοποιούμε τα σχήματα

317478147 1809834302719392 163314556904586282 n

“Ζωγραφίζοντας με σχήματα”

317130626 714550893014106 5614518499868252106 n 317179769 830056404990351 171973990722063284 n 317504552 796735378060942 5716393824835153397 n

Μια διαφορετική οικογένεια

Η δική μας διαφορετική οικογένεια μας αποτελείται από

την κυρία Στρογγυλή

lady

τον πατέρα

sir

τον γιο

boy

την κόρη

girl

τον σκύλο τους

dog

και τη γάτα τους

cat

Στα πλαίσια της διδασκαλίας σχημάτων και σε συνδυασμό με το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων κάναμε τη διαφορετική οικογένεια γιατί ο καθένας από μας μπορεί να είναι διαφορετικός αλλά και τόσο ίδιος με τον άλλο.

Διεθνής Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης

OCDay new logo

Σήμερα ήταν μια ιδιαίτερη ημέρα.

Σήμερα το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην

Διεθνή Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης 

για την Κλιματική Αλλαγή που συντονίζει στην Ελλάδα η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης,  την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022.

Σκοπός της δράσης αυτής είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών του νηπιαγωγείου σχετικά με τη σημασία και τα οφέλη της υπαίθριας εκπαίδευσης. Με βιωματικό τρόπο θέλαμε οι μαθητές/τριες μας να γνωρίσουν τη χλωρίδα της περιοχής μας, καθώς και τη σημασία της στην οικονομία και στην υγεία μας. Επιπλέον να έρθουν σε επαφή με τα δέντρα και τους καρπούς τους, στην περιοχή μας. Θέλαμε να παρατηρήσουν το φυσικό περιβάλλον και την εναλλαγή των εποχών, πιάνοντας, μυρίζοντας και ακούγοντας του ήχους της φύσης.

Τα παιδιά παρατήρησαν τα δέντρα, μάζεψαν φύλλα και τα ταξινόμησαν βάσει χρώματος και σχήματος, άκουσαν τους ήχους και το θρόισμα των φύλλων, μύρισαν λουλούδια, έτρεξαν, έκοψαν λουλούδια, ζωγράφισαν και κόλλησαν φύλλα κάνοντας το δικό τους πίνακα, συμπλήρωσαν το φυλλάδιο παρατήρησης ανάλογα με το πότε έβρισκαν κάποιο από τα αντικείμενα και έλυσαν το αίνιγμα. Αλλά επίσης μύρισαν και την κάπνα από το βουνό που καίγεται και είδαν τα πυροσβεστικά αεροπλάνα που πετούσαν (το επόμενο μάθημα).

313983507 624800472765570 5484493352529904125 n

313021528 1231729757685086 623929981278789763 n

 

314394301 805606600489438 8262992014772712255 n313939905 676620537139330 8704884528469787955 n

314393389 1505014969964038 7993031558039732819 n

#OutdoorClassroomDay

314398332 1280516346058827 6580555909476647252 n

OCDay certificate global actionfunder page 0002

Αποταμίευση

Η 31η Οκτωβρίου καθορίστηκε εδώ και πολλά χρόνια ως ημέρα Αποταμίευσης. Τι είναι όμως η αποταμίευση στην καθημερινή μας ζωή; Με τους μικρούς μαθητές διαβάσαμε και είδαμε δύο παραμύθια

την τσεπούλα και τον κουμπαράκο (ταχυδρομικό ταμιευτήριο)



Λήψη αρχείου

και το Αν κάθε μέρα (Eurobank)



Λήψη αρχείου

Μέσα από τις σελίδες των παραμυθιών οι μικροί μαθητές προσπάθησαν να κατανοήσουν την αξία στην καθημερινή μας ζωή των χρημάτων και όχι μόνο. Στην εισαγωγή του δεύτερου παραμυθιού διαβάζουμε ότι η Αποταμίευση είναι “μια ευκαιρία να ανακαλύψουν πως για να πετύχουν κάτι μεγάλο, αρκεί να κάνουν κάθε μέρα κάτι μικρό, να δοκιμάσουν να είναι συνεπή και να μάθουν να σκέφτονται αισιόδοξα το μέλλον”.

Ζωγραφίσαμε τα παραμύθια

314314388 1801088103560662 2083247278648436995 n 

313983507 553634616574000 2490130209515277066 n 314327715 8271284042912759 3847292318453095172 n 314397015 499713728559082 2980972159723765306 n

Μάθαμε παροιμίες για την αποταμίευση

Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι

314309653 5331466176982301 553189020392613231 n

και τέλος έκαναν τον δικό τους κουμπαρά-γουρουνάκι από ρολό υγείας

313472806 635375534718182 9035501443132304522 n 1313453002 1373156123505431 6562297670308701132 n 1