Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο

Η μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο είναι μία εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία και αλλαγή για τα παιδιά. Η ομαλή μετάβαση μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες είναι ο σκοπός του σχεδίου δράσης για τη φετινή χρονιά.

Για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε το σχέδιο ζητήθηκε η γνώμη των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου, των γονέων και φυσικά των ίδιων των μικρών μαθητών μας.

Σε προκαθορισμένη συνάντηση, οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού σχολείου αγκάλιασαν το σχέδιο και μας πρόσφεραν τη βοήθεια και την υποστήριξή τους.

Στους γονείς δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση των αντιλήψεών τους.



Λήψη αρχείου

Οι μικροί μαθητές προσπάθησαν να απαντήσουν σε μια μη δομημένη συνέντευξη



Λήψη αρχείου

Εδώ είχαμε κάποιες δυσκολίες καθώς πολλοί μαθητές δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα και δυσκολεύτηκαν αρκετά να κατανοήσουν τι τους ρωτάμε.

Μετά από τη συλλογή των απαντήσεων και αφού η συντριπτική πλειονότητα των απαντήσεων των γονέων ήταν θετική ξεκίνησε η εφαρμογή του σχεδίου.

Πρώτη δραστηριότητα

“Θεατρική παράσταση”

Η δραστηριότητα αφορούσε τη παρακολούθηση μιας θεατρικής παράστασης Καραγκιόζη από το θεατρικό εργαστήριο του καραγκιοζοπαίχτη Γ. Βουλτσίδη. Ο τίτλος της παράστασης : «Ο Καραγκιόζης στο Λαβύρινθο του μη “Νοά”» 

Οι μαθητές της πρώτης Δημοτικού με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό ετοίμασαν ένα γράμμα-πρόσκληση και το παρέδωσαν στα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Η επίσκεψη ήταν άκρως ενδιαφέρουσα, καθώς τα παιδιά της πρώτης έχουν αδέρφια στο νηπιαγωγείο μας, αλλά και τα ίδια ήταν μαθητές του πριν μερικούς μήνες.

379931417 344890574666694 797004441188393016 n Αντιγραφή 380398524 286158017680473 223103321102111739 n

385398071 1766855120495571 3119552139701299800 n 382314523 6497402240328988 2358184419270202844 n 385385706 1278761846138627 7624276507116339710 n 1

και στις 10 Οκτωβρίου ήρθε η μέρα της παράστασης

385398173 690269866365626 9051778416766065987 n 385538811 284127207800709 4594259928760984049 n 380412077 1537041667038013 1281101886589395098 n 380428840 1103967320630629 5162379033460359739 n 380614993 881274563561696 8635665119141481807 n 384553822 345515787909033 995942027554353436 n  385434906 285309660986502 5193479175534377946 n 385496026 288190547402876 2107445005723554444 n

Ευχαριστούμε παιδιά!!!

Δεύτερη δραστηριότητα

“Ελάτε να γνωριστούμε καλύτερα”

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου συνέταξαν και έγραψαν την πρόσκληση καλώντας τα παιδιά του Δημοτικού να έλθουν στο χώρο του Νηπιαγωγείου για να γνωριστούν. Πολλά νήπια έχουν τα αδερφάκια τους στην πρώτη, έτσι όλη η δραστηριότητα έγινε σε φιλικό και ευχάριστο κλίμα.

393115945 708469441218260 8125643166235683097 n

393076400 903701541117397 5567767469319090221 n  393832635 2500551953441448 9012102314121664147 n 393904959 2262179503991170 8934331475228981417 n 403621199 3138259986470025 2119631702989128526 n

Τα παιδιά διάλεγαν ερωτήσεις μέσα από το καλαθάκι σχετικά με τον εαυτό τους και τις απαντούσαν για να μάθουν οι υπόλοιποι τα ενδιαφέροντά τους και την οικογένειά τους. Κατόπιν τα παιδιά του νηπιαγωγείου ρώτησαν τι κάνουν στο δημοτικό σχολείο και οι απαντήσεις καταγράφηκαν.

416097725 769401998364705 8157103664614153668 n

Δώσαμε ραντεβού για την επόμενη εβδομάδα που θα μας επισκέπτονταν πάλι.

Στο ενδιάμεσο όμως οι παλιοί μαθητές καθώς και κάποιοι καινούριοι θέλησαν να μας επισκεφτούν στο καινούριο μας κτήριο (από το 2020). Έκαναν λοιπόν κι αυτοί τρενάκι και μπήκαν μέσα (δεν χωρούσαμε όλοι βέβαια).

34f0eb78 88de 46c5 87fb 6f888f49dbbc d33abe7b 05ac 4962 add7 6e5419c99b4a be77b6b9 ec0b 4f66 b7b6 64c4a5306b9c

Τρίτη Δραστηριότητα

“Από πού είσαι εσύ;”

Οι περισσότεροι μαθητές και των δύο τάξεων πηγαινοέρχονται καθημερινά με το ειδικό μαθητικό λεωφορείο. Έτσι θελήσαμε να μάθουμε από ποιο χωριό είναι το κάθε παιδί και να βρούμε ποιο χωριό είναι πιο απομακρυσμένο και ποιοι μαθητές κάνουν περισσότερη ώρα να φθάσουν στο σχολείο. Επιστρατεύτηκε χάρτης και ξεκινήσαμε.

1700164889817 1700164889777    1700164889794 1700164889812 

μετρήσαμε αποστάσεις και γράψαμε σε πίνακα τον αριθμό που έδειχνε η μετροταινία. Η Στ. κάνει τη μεγαλύτερη απόσταση.

1700164889767 420728141 889632659567366 6340106908062155547 n

και τέλος κάναμε ένα συνολικό χάρτη με όλα τα χωριά

418724205 1049073452816440 1412452212907179545 n

Τέταρτη Δραστηριότητα

Συνεχίζοντας την προηγούμενη δραστηριότητα, βγάλαμε φωτογραφίες τη διαδρομή με τα σημεία ενδιαφέροντος από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Προγραμματίσαμε το Beebot να περάσει από όλα τα σημεία ή από ποια σημεία θα ήθελαν τα ίδια τα παιδιά να πάνε. Οι φωτογραφίες που χρησιμοποιήθηκαν είναι

416234172 759783166021444 799430632967844784 n 420540458 350009511167286 5683697284077267979 n 1708723742953 1708723758625 1699537372627 1699537372636

30d6dfa9 9cc8 428f 8329 a1333dac542e e2c7eb45 340f 40bc a57d d422c301f0d2 11563e0c 5703 4c78 a615 f96a06fcf1b5 175ca3e1 249f 4d45 8299 f1448dac8216

Πέμπτη Δραστηριότητα

Κατασκευή κάρτας για τις γιορτές των Χριστουγέννων τις οποίες θα προσφέρουμε στα παιδιά της Πρώτης τάξης του Δημοτικού.

393081143 392758593107474 8269171438274262736 n 393091054 1076729223333873 312656601150876899 n

Έκτη Δραστηριότητα

“Επίσκεψη στο μεγάλο σχολείο”

Και ήρθε η μεγάλη μέρα. Τα παιδιά με ανυπομονησία ετοιμάστηκαν για την επίσκεψή τους. Μπορεί οι δυο μονάδες να βρίσκονται στην ίδια αυλή, αλλά τα νήπια δεν είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το εσωτερικό του σχολείου. Ετσι περίμεναν τη μέρα γεμάτα προσμονή. Τα παιδιά παρέδωσαν τις κάρτες τους σε κάθε μαθητή/τρια της Α΄Δημοτικού, συνομίλησαν μαζί τους, έκαναν ερωτήσεις και κάθησαν μαζί τους στο θρανίο.

403626734 1021629918949417 1037193064707364097 n393103237 3562500983988799 5504471223806644714 n 393061663 1083563349324328 2891188760500938167 n 393111554 1445106889376413 3618041763128475133 n 403621576 897789955213713 1182753070100228810 n 403631970 307792915562552 3305980304041197688 n

Έβδομη δραστηριότητα

“Παιχνίδια στην αυλή”

Ημέρα εκδρομής σήμερα για το Δημοτικό σχολείο και μας προσκάλεσαν να παίξουμε όλοι μαζί. Μεγάλα παιδιά πήραν τους μικρούς μας μαθητές “υπό την προστασία τους” για να παίξουν όλοι μαζί και να τους δείξουν τι παιχνίδια παίζουν.

“Παιχνίδια με στεφάνια”

2126ea1a 67a9 4286 9f69 2b84fc4246d3  387512602 876984104116354 8975129956079514824 n  ba4ddedd 29ee 4852 912d 6331f230f40e  403604182 3168677433429199 3244949403757178171 n

“Μαθαίνοντας το μπάσκετ”

d73a7d8e dbdd 4a25 9800 4f3b632f81ae

“Παιχνίδια στο δασάκι”

179ccdf8 adb0 4225 b18b 00db98b2c6b3

Όγδοη Δραστηριότητα

“Αποκριάτικο πάρτυ”

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Νέας Καλλίστης διοργάνωσε αποκριάτικο πάρτυ για τους μαθητές του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου. Οι μικροί μαθητές διασκέδασαν με animateur, έφαγαν υπέροχα ψητά (αν και ο καιρός τα χάλασε), χόρεψαν υπό τους ήχους παραδοσιακής και όχι μόνο μουσικής, έπαιξαν παιχνίδια και γενικώς πέρασαν ΥΠΕΡΟΧΑ. Φωτογραφίες της δράσης βρίσκονται στην αρχική σελίδα του ιστολογίου στο άρθρο “Απόκριες”

Ένατη Δραστηριότητα

“Μάθημα με την Τρίτη”

Μάθημα “Μελέτη Περιβάλλοντος” με την Τρίτη Δημοτικού με θέμα “Μαθαίνω τον ΚΟΚ” το οποίο συνδυάζεται με τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Τα νήπια έβαψαν και έκοψαν σήματα ΚΟΚ, τα έδωσαν στα παιδιά της Τρίτης και η κ. Τζανσέλ τους εξήγησε τη σημασία του καθενός, τους έδειξε πού χρησιμοποιείται το καθένα στον διαδραστικό πίνακα. Κατόπιν, ρωτούσε όλα τα παιδιά να ανακαλύψουν ποιο σήμα είναι αυτό που προβάλλεται. Την ευχαριστούμε πολύ.

7ec4e8ba d159 4d18 afb2 20dd32b45267 55518a93 4f65 40ce bd45 ca5642ab98a2

1adf8eb6 38a9 47ca 8bdf e000fc56c074 fba234f6 70b9 4332 9eea f188c4419ecf 9949cc13 b500 437b 80a7 3807b6107e00

73ceff9a 6580 472e a5f5 672192dc41a4 7a81bd78 7037 4b86 a59e ce9995f131db 175d44a2 9655 405a b4eb 4b0c0ed098ce cbe38c87 09b9 412f a60e fe401f1b4b00 66426a19 1334 47bc 8d68 de26cfd62747 867f8074 95de 40f1 96e7 ce9594fdb514

Δέκατη Δραστηριότητα

“Φυτεύοντας σπόρους”

Το δημοτικό σχολείο συμμετέχει στο πρόγραμμα Σπορίτες του Δήμου Κομοτηνής. Έτσι, την ημέρα που ήρθαν οι σπόροι στο σχολείο, μας φώναξαν να δούμε τη διαδικασία σποράς. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του Δημοτικού ανέλαβαν να εξηγήσουν στους μικρούς μαθητές τι ακριβώς γίνεται, απάντησαν σε ερωτήσεις των μικρών μας μαθητών σχετικά με το είδος των σπόρων που χρησιμοποίησαν, αλλά και τη διαδικασία της σποράς, ανάγκες του φυτού κλπ.

7553ddab 3f27 4517 9ec9 3575d82ed516

Οι μικροί μαθητές ενθουσιάστηκαν και ζήτησαν να σπείρουν κι αυτοί σποράκια στην τάξη μας. Επιστρατεύτηκαν κυπελλάκια και φυτεύτηκαν διάφοροι σπόροι. Όλοι περίμεναν με αγωνία να δουν τι ακριβώς θα γίνει. Καταμετρούσαν σε πίνακα πόσες μέρες περνούσαν μέχρι να αρχίσουν να βγαίνουν τα πρώτα ριζίδια και φυντάνια.

acfaab42 ecc0 443d 838c 94cb5ce8bb78 6f574c1e e02d 4204 a47c dc54bbc27395

Όταν άρχισαν να φυτρώνουν τα φυτά, ο Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου κ. Τσιάμης προσκάλεσε τα παιδιά να τοποθετήσουν τα κυπελλάκια τους στον ίδιο χώρο μαζί με τα άλλα φυτά καθώς στην τάξη μας δεν υπάρχει επαρκής χώρος. Εκεί τους ανέλυσε όλη τη διαδικασία και τους είπε ότι όποτε θέλουν μπορούν να πηγαίνουν και να βλέπουν την ανάπτυξη των φυτών τους.

a5fd59e6 071b 4a56 94a0 24b27fb052bc abb144df 86eb 4368 aa17 f6a2377e9475 19155141 fe23 40e7 97ef d4a25f35a1b3  c2c49b6a 5e29 4daa 8dc4 c3544614cb1d 1

Σε παρουσίαση που έγινε στο τέλος του προγράμματος τα φυτά που είχαν ήδη μεγαλώσει μοιράστηκαν σε παιδιά του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου.

e03fb5ff 35ba 483d 99d2 064409328393  08dec063 f684 45f2 8e6b 15f41821f3e5  65c5813d 70ce 49ab b017 8b76306b47ca 24682a95 a983 470d bec7 8787a6e7af56 a941ab66 0bcc 482b acfd e0f81ad24067

Ενδέκατη Δραστηριότητα

“Χελιδονίσματα”

Το πρωί της Τρίτης 9 Απριλίου αναβίωσε για πρώτη φορά το έθιμο των Χελιδονισμάτων. Μαθητές του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου βγήκαν στους δρόμους του χωριού, κρατώντας χελιδόνια και φορώντας στεφανάκια τραγούδησαν τα θρακιώτικα κάλαντα «Ήρθε, ήρθε χελιδόνα», προσφέροντας κεράσματα στους κατοίκους που βγήκαν να ακούσουν τα παιδιά. Ήταν μια δράση που αγκαλιάστηκε από όλους και ελπίζουμε να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο και να καθιερωθεί σαν θεσμός στην μικρή κοινωνία του χωριού.

73b4c90c 3bda 4131 8bdd 36cfb867d462 533985ae 87de 414e 9ec3 c74c920a99ba 1712653337737 1712653337744 1712653337774 1712653337821

b2f89330 1937 480e 953d 11304cec887a

Δωδέκατη δραστηριότητα

“Επιτραπέζιο Φιδάκι”

Ως λήξη των δραστηριοτήτων προτιμήσαμε ένα κλασικό παιχνίδι. Δημιουργήσαμε το “Φιδάκι της Ομαλής Μετάβασης”. Ένα ταμπλό με σκάλες και φιδάκια, στα οποία υπήρχαν αυτοκόλλητα με τις αντίστοιχες καρτέλες που έδειχναν στα παιδιά γιατί ανεβαίνουν τη σκάλα ή γιατί κατεβαίνουν το φιδάκι.

1716370177402  1716370177380  1716370177386

Στο συγκεκριμένο παιχνίδι βάλαμε όριο τα τέσσερα παιδιά δημιουργώντας ομάδες με παιδιά του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου. Καθώς τα παιδιά του Νηπιαγωγείου δεν γνωρίζουν ανάγνωση, τα παιδιά του Δημοτικού ήταν εκείνα που διάβαζαν τις καρτέλες επιβράβευσης ή “τιμωρίας”.

ΞΕΚΙΝΑ. Δεν διάβασες τα μαθήματα; Κατέβα κάτω

 

Ρίξε το Ζάρι.

 

Ουπς! Κάτι δεν πήγε καλά. Κατέβα κάτω γρήγορα.

 

Ήρθε το σχολικό. Φύγαμε!!!

Ανέβα τη σκάλα.

 

Τελείωσες όλες τις εργασίες σου.

Ανέβα τη σκάλα

Ωχ!!!!Δεν άκουσες το ξυπνητήρι. Κατέβα κάτω.

 

Έπαιζες στον Η/Υ πολλές ώρες. Κατέβα κάτω αμέσως.

 

Γίνατε όλοι Φίλοι. Μπράβο σου. Ανέβα τη σκάλα.

 

Σούπερ!!!! Έφτασες στο Μεγάλο Σχολείο.

Τα κατάφερες.

 

Τέλος του Σχεδίου δράσης – Διάχυση στην τοπική κοινωνία

Το σχέδιο δράσης θα τελειώσει και “επίσημα” στο τέλος της σχολικής χρονιάς με την καλοκαιρινή θεατρικής μας παράσταση, η οποία θα είναι ανοιχτή στους γονείς και στην τοπική κοινωνία, με τίτλο “Εδώ Νηπιαγωγείο”. Μέσα από στιχάκια οι μικροί μαθητές θα ενημερώσουν όλους τους θεατές για το τι έμαθαν και τι κατάκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους. Με την βοήθεια της εκπαιδευτικού  ΠΕ06 θα τραγουδήσουν το τραγούδι της αποφοίτησης “Τhank you song” ευχαριστώντας όλους όσους συνέβαλαν σε μια εποικοδομητική χρονιά.

Η καλοκαιρινή γιορτή μας.

1 2 3 4 5 6 7 8

Θερμά ευχαριστώ στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, την Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Γυναικών Ν. Καλλίστης και τον Διευθυντή του Δημοτικού σχολείου για την προσφορά δώρων στους μικρούς μαθητές.

9 10 11

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην κ. Βάγια Κουκουδέτσου, μητέρα μαθήτριας για τα χειροποίητα κουκλάκια-μπρελόκ που κατασκεύασε και πρόσφερε σε όλους τους μαθητές.

3125c91d 6abd 4d9f 8bd7 fdc0fe32185a 12