Ιδιαίτερη ημέρα η σημερινή. Προσπαθώντας να εισάγουμε τα παιδιά στην έννοια της αναπηρίας και να απαντήσουν στο ερώτημα “Ποιος θεωρείται ανάπηρος;” παρακολούθησαν τα παρακάτω βίντεο που το κάθε ένα από αυτά δείχνει και μια διαφορετική “αναπηρία”. Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή και περιέργεια μερικές φορές την κάθε κατάσταση του ήρωα, εκφράζοντας απορίες και προβληματισμούς. Οι ταινίες που προβλήθηκαν είναι οι εξής:
α) Το δώρο (μιλάει για το δώρο που έλαβε ένα παιδί με αναπηρία, ένα σκυλάκι με το ίδιο πρόβλημα)
β) Τα σκοινιά (ένα κορίτσι που γίνεται φίλη με ένα παιδί με εγκεφαλική παράλυση και το πώς προσπαθεί να το κάνει να συμμετέχει στο παιχνίδι)
γ) το κάτι άλλο (μια ιστορία για το πόσο σκληροί μπορεί να είμαστε μπροστά στο διαφορετικό)
Οι μικρές αυτές ταινίες έδωσαν αφορμή για πλήθος ερωτήσεων από τους μικρούς μαθητές. Πώς θα αισθανόσουν εσύ; Τι θα έκανες; Τι θα περίμενες να κάνουν οι άλλοι για σένα; Πώς θα έγραφες ή ζωγράφιζες; Και πολλές πολλές άλλες
Στην πορεία τα παιδιά έμαθαν ότι υπάρχουν άνθρωποι με έλλειψη όρασης και ακοής. Και ότι αυτό δεν είναι κακό, απλά βρίσκουν διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας, όπως να χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να επικοινωνήσουν και να μάθουν με τους άλλους ανθρώπους. Έμαθαν για την κώφωση και για την τύφλωση χρησιμοποιώντας το νοηματικό αλφάβητο και τη γραφή Μπράιγ. Να επισημάνουμε ότι η υπεύθυνη Νηπιαγωγός του πρωινού τμήματος κ. Καμπάκη είναι γνώστης του νοηματικού αλφάβητου και η κ. Μανίτσα παρακολουθεί τα μαθήματα της γραφής Μπράιγ οπότε και οι δύο είναι γνώστες των παραπάνω αλφαβήτων. Έτσι τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με αυτή τη γραφή και δοκίμασαν τις δυνάμεις τους στο να αποκωδικοποιήσουν το όνομά τους.
Γραφή Μπράιγ
Νοηματικό αλφάβητο
Περπατώ με τα μάτια κλειστά
Τα παιδιάπροσπαθώντας να έρθουν στη θέση ενός ατόμου με προβλήματα όρασης και χρησιμοποιώντας μπαστούνι δοκίμασαν να περπατήσουν ανάμεσα σε εμπόδια.
Κατά τη διάρκεια του ολοήμερου τμήματος τα παιδιά άκουσαν και είδαν το βίντεο “Η Αργυρώ γελάει”. Ένα κατά τα άλλα “κανονικό” παιδί σαν κι αυτά που κάνει και αισθάνεται ό,τι και αυτά αλλά μιά μικρή διαφορά: η Αργυρώ τα κάνει όλα αυτά καθισμένη στο αναπηρικό της καροτσάκι.
Προσπαθώντας να μπουν στη θέση του, έκατσαν στα καρεκλάκια τους και προσπάθησαν να τρέξουν, να πιάσουν τα παιχνίδια τους, ή να πάνε τουαλέτα. Στο τέλος ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.
Η Αργυρώ παίζει μπάσκετ
Η Αργυρώ πηγαίνει βόλτα με τη μαμά