Καράβια βγήκαν στη στεριά

Τι ξέρουν όμως τα παιδιά για τα καράβια; Να ένα καλό ερώτημα. Και πάνω σ’ αυτό βασιστήκαμε να ξεκινήσουμε.
Διερεύνηση λοιπόν. Και επειδή ο υπολογιστής στην τάξη δε δουλεύει, είναι όπως τον ονομάσαμε “κονσερβοκούτι”, ας το κάνουμε το σχεδιάγραμμα χειρόγραφα:

Πολλές και διαφορετικές οι ιδέες τους. Αυτά λοιπόν τα ξέρουν. Τι θέλουν όμως να μάθουν;

Και ξεκινώντας από το πρώτο ερώτημα “Πώς φτιάχνονται τα καράβια” θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε. Πήγα λοιπόν, μερικά άσχετα μεταξύ τους υλικά, και τους ζήτησα να φτιάξουν το δικό τους καράβι.

Πρώτα βέβαια πήγαμε σε άλλον υπολογιστή και είδαμε διάφορα είδη καραβιών. Ποια ήταν αυτά;

 Κατόπιν είδαμε ταρσανάδες, σκελετούς πλοίων κλπ..
‘Ωρα της πράξης. Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες (δεν ήταν όλα τα παιδιά εκείνη τη μέρα) και διάλεξαν τι θα χρησιμοποιούσαν.
α΄ομάδα  Κατασκευή κρουαζιερόπλοιου

β’ ομάδα: Κατασκευή τάνκερ (ή αλλιώς πλοίο που κουβαλάει πετρέλαιο και αέριο, gas για την ακρίβεια)

γ’ ομάδα: Κατασκευή φέρυ μπωτ. Αυτή ήταν και η πιο σύνθετη κατασκευή.

Δεν τελειώσαμε όμως. Τα καράβια πρέπει να έχουν παράθυρα, άγκυρα, καπετάνιο και ναύτες. Αυτά όμως αύριο.
Πρώτα τα παράθυρα. Τα καπάκια από μπουκάλια κάνουν τη δουλειά τους.

Και τώρα σειρά έχουν οι ναύτες και ο καπετάνιος. Χαρτιά και μαρκαδόρους λοιπόν.

Και τώρα πώς να τους βάλουμε πάνω στα καράβια; Ο Στέργιος πρότεινε τα ξυλάκια από σουβλάκι που τα είχαμε χρησιμοποιήσει σε άλλη κατασκευή. Και να λοιπόν το αποτέλεσμα:

Ο Αλέξανδρος όμως και ο Σταύρος δεν ήθελαν να ασχοληθούν με αυτά. Αποφάσισαν να κάνουν καράβι με φάρο αλλά με τουβλάκια. ΔΕΚΤΟΝ!

Παράλληλα με τις κατασκευές, μάθαμε τα μέρη του πλοίου.

Ακούσαμε τραγούδια με καράβια. Το πιο ωραίο, είναι το “Καράβια βγήκαν στη στεριά”, όπου ψάξαμε να βρούμε τα παράξενα που λέει το τραγούδι μας. Εμείς το ακούσαμε από τον παρακάτω σύνδεσμο που έχει και παιδική εικονογράφηση
https://www.youtube.com/watch?v=9i7f8LL5peQ
Παίξαμε τη “βαρκούλα του ψαρά” και χορέψαμε το “Ένα καράβι από τη Χιο”.
Κατασκευάσαμε καραβάκια από σχήματα. Σε ένα φύλλο ζωγράφισα διάφορα σχήματα και τα παιδιά αφού τα έβαψαν, τα έκοψαν και συνέθεσαν ένα καράβι, μια βάρκα ή ότι ήθελε ο καθένας.

Στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά μου ζήτησαν μεγάλο χαρτί (χασαπόχαρτο) γιατί ήθελαν να ζωγραφίσουν κάτι και να μου το κάνουν έκπληξη. Το αποτέλεσμα:

Για να μάθουμε λοιπόν και το Κ,κ του καραβιού.

Ας σαλπάρουν τα καραβάκια μας για ταξίδια μακρινά. Το ρόλο της θάλασσας θα τον παίξει ένα γαλάζιο πανί και το τραπέζι που έχουμε έξω από την τάξη για να εκθέτουμε τις κατασκευές μας.