“Και στης ζωής τους πιο βαρείς χειμώνες Αλκυονίδες μέρες καρτερούν” Δροσίνης

Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία ζούσε κάποτε μια όμορφη νέα, κόρη του θεού Αίολου και της Αιγιάλης, κόρη των ανέμων και της ακτής, η οποία αγάπησε παράφορα και παντρεύτηκε το βασιλιά της Τραχινίας Κήυκα, που ήταν βουτηχτής. Στον τρελό έρωτά τους ο Κήυκας και η Αλκυόνη (αυτό ήταν το όνομα της νέας), δεν σεβάστηκαν τα όρια που είχαν θέσει οι θεοί, και αμάρτησαν βαριά απέναντί τους. Οπότε ο Δίας, φύλακας της ηθικής τάξης, ανάμεσα σε θεούς και ανθρώπους, τους τιμώρησε. Μεταμόρφωσε την Αλκυόνη στο Θαλασσοπούλι Αλκυόνα και τον Κήυκα στο άλλο θαλασσοπούλι, τον γλάρο. Η αλκυόνα, λοιπόν, ζει κοντά στη θάλασσα, στις ακτές όπου γεννάει τ’ αυγά της μέσα στις σχισμές των βράχων, μέσα στην εποχή του χειμώνα, τιμωρία και αυτό του θεού, αφού όλα τ’ άλλα πουλιά γεννάνε τ’ αυγά τους την άνοιξη. Αλλά το χειμώνα έχει πολλές κακοκαιρίες και θαλασσοταραχές. Και τότε τα άγρια κύματα φτάνοντας μέχρι τους βράχους που έχει τη φωλιά της η Αλκυόνα, της άρπαζαν τα αυγά και την άφηναν χωρίς οικογένεια, αυτήν που τόσο αγαπούσε τον άντρα της και τα παιδιά της. Οπότε η Αλκυόνα αρχίζει το θρήνο. Έκλαιγε τόσο θρηνητικά που ο θεός τέλος τη λυπήθηκε. Φαίνεται ότι είχε επέλθει η εξιλέωση, μέσα  στην καρδιά του χειμώνα αποφάσισε  να γίνονται μερικές μέρες ηλιόλουστες και χωρίς θαλασσοταραχή, γύρω στις δυο βδομάδες, ώστε στο διάστημα αυτό να προφταίνει η Αλκυόνα να γεννάει και να επωάζει τ’ αυγά της, χωρίς να της τα αρπάζουν τα άγρια κύματα. Αυτές, λοιπόν, τις ηλιόλουστες μέρες του Γενάρη που γίνανε για χάρη της Αλκυόνας, τις ονόμασαν οι αρχαίοι πρόγονοι Αλκυονίδες.

IMG 8641

Το εποπτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε.

Η Αλκυόνα, όπως και ο γλάρος είναι πουλί οικογενειακό. Δηλαδή, ζει ζευγαρωτά με τον αρσενικό της, όχι σε κοπάδια κοινοκτημοσύνης. Οι παραδόσεις του λαού μας λένε ότι τρέφει ξεχωριστή αγάπη στο σύντροφό της, απήχηση της αγάπης της Αλκυόνης στον Κήυκα. Δεν τον αποχωρίζεται μέχρι το θάνατό του ή το δικό της θάνατο. Και αν ο σύντροφος αρρωστήσει ή τραυματισθεί, η Αλκυόνα τον παίρνει στους ώμους και τον μεταφέρει, όταν αποδημούν, τον τρέφει και τον περιποιείται, μέχρις ότου γίνει καλά.

Κάθε Γενάρη, όταν έχουμε μέρες ηλιόλουστες, ο νους μας πηγαίνει στην Αλκυόνα και τον όμορφο μύθο της και στην αισιοδοξία πως θα περάσουν οι κακοκαιρίες και θα ξαναρθούν οι καλοσυνάτες μέρες, οι “Αλκυονίδες μέρες” του Δροσίνη.

IMG 8629 IMG 8630 IMG 8632 IMG 8636 IMG 8638

 

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ: #Save Santa | Σώσε τον Αϊ Βασίλη και το απαντητικό γράμμα!

Τα Χριστούγεννα είχαμε λάβει μέρος σε μια αποστολή των ΕΛΤΑ με σκοπό να βοηθήσουμε τον Άγιο  Βασίλη που είχε εγκλωβιστεί στον ψηφιακό  κόσμο  και δεν έβρισκε πλέον ενδιαφέρον στο  μοίρασμα των δώρων στα  παιδιά.

Τα ελληνικά ταχυδρομεία λοιπόν μας είχαν ενημερώσει για αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση που αντιμετώπιζε ο Άγιος Βασίλης και μας καλούσε να τον βοηθήσουμε και εμείς φυσικά χωρίς  δεύτερη σκέψη  βοηθήσαμε γιατί τον αγαπάμε και είναι συνετό να βοηθάς όποιον το έχει ανάγκη!

Συγκεκριμένα, τα ελληνικά ταχυδρομεία μας είχαν αναφέρει  το εξής:

“ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ,

Φέτος, χρειαζόμαστε τη βοήθειά σας περισσότερο από ποτέ!

Ο Αϊ Βασίλης έπεσε στην “παγίδα” της οθόνης και δεν μπορεί να ξεκολλήσει από το κινητό του. Ας κάνουμε μαζί με τα παιδιά μια προσπάθεια να τον “σώσουμε”, μαθαίνοντας παράλληλα για την αξία της αληθινής επικοινωνίας!

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ: #Save Santa | Σώσε τον Αϊ Βασίλη! Γράψε γράμμα να κερδίσουμε πίσω τη μαγεία των Χριστουγέννων!”

Ανταποκριθήκαμε λοιπόν,  στείλανε τα παιδιά τα γράμματα τους παρακινώντας τον Άγιο Βασίλη να αφήσει τος οθόνες και να βρει ξανά το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων!
Η πράξη μας αυτή είχε ανταπόκριση καθώς μας έστειλαν απαντητικό γράμμα τα ξωτικά του Άγιου Βασίλη μέσω του ταχυδρομείου ΕΛΤΑ.
IMG 8873 IMG 8874

Η ζωή στο Βόρειο και στο Νότιο Πόλο της γης: Τα ζώα των πάγων και οι Εσκιμώοι(Ινουίτ)!

Στη Γη υπάρχουν δύο μέρη, όπου σε αυτά τα μέρη τα Χιόνια και ο Πάγος δεν λιώνουν ποτέ! Ο Βόρειος και ο Νότιος Πόλος ή αλλιώς η Αρκτική και η Ανταρκτική.

gzA OLHMH JT6P

Χρησιμοποιήθηκε  εποπτικό υλικό για την κατανόηση της ζωής στους πάγους, αλλά και πολυμέσα(τηλεόραση ). Κατανοήσανε τα παιδιά που βρίσκεται στη Γη ο Βόρειος και Νότιος Πόλος, τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτούς αλλά και ποια ζώα ζουν εκεί! 

IMG 8653

Στο νότιο πόλο βρίσκεται η Ανταρκτική, το πιο αφιλόξενο μέρος της γης, όπου εκεί ζούνε πολύ λίγα ζώα, ψάρια και πτηνά. Στο βόρειο πόλο, στην Αρκτική ζούνε περισσότερα ζώα αλλά και άνθρωποι. Και στους δύο συναντάμε χιόνι, πάγο και πολύ κρύο. Έχουν ομοιότητες μεταξύ τους με σημαντικότερες την ύπαρξη των πάγων και του πολικού ψύχους. Υπάρχουν και ορισμένες βασικές διαφορές  μεταξύ αυτών των δύο. Από τις βασικότερες διαφορές του Νότιου και του Βόρειου πόλου είναι το λιώσιμο των πάγων. Στη  συνέχεια  είδαμε φωτογραφίες και βίντεο των ανθρώπων που ζουν γύρω από τον Αρκτικό κύκλο (Εσκιμώοι- Ινουίτ), παρατηρήσαμε ομοιότητες και διαφορές με εμάς στην εμφάνιση, τα ρούχα, τα σπίτια (ιγκλού), τα μέσα μεταφοράς στον πάγο και στο νερό (έλκηθρα, καγιάκ). Ακούσαμε τραγούδια και μάθαμε πως χτίζουν τα ιγκλού.

IMG 8664 IMG 8663 IMG 8661

Επίσης αναγνώσαμε και  το παραμύθι «ο Μεγάλος Χνουδωτός» της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη.

33688

Συνεχίσαμε τη συζήτηση με τα παιδιά για τη ζωή στους πάγους και για τους ανθρώπους  που αντέχουν τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το τσουχτερό κρύο, όπως οι Εσκιμώοι ή Ινουίτ. Έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προσώπου, φοράνε ρούχα από γούνα, μετακινούνται με έλκηθρο που το σέρνουν εκπαιδευμένα σκυλιά. Επίσης, ζουν από το κυνήγι και το ψάρεμα και φυσικά ξανά  έκανε εντύπωση  το σπίτι τους το Ιγκλού που είναι φτιαγμένο από πάγο! 

Τα παιδιά με αφορμή το παραμύθι έφτιαξαν και τη δίκη τους σπηλιά! IMG 8668 IMG 8670 IMG 8669
Αλλά η ασχολία μας με τα ζώα των Πόλων δεν σταμάτησε εκεί, αφού ασχοληθήκαμε και με το άλλο χαρακτηριστικό ζώο της Ανταρκτικής που δεν είναι άλλο από τον πιγκουίνο!
Κατασκευή ομαδικής εργασίας και εκμάθηση γράμματος της αλφαβήτα (το Π)!

IMG 8656 IMG 8658 IMG 8657 IMG 8659 IMG 8671IMG 8654 IMG 8655

Κρύο πολύ, κρύο πολύ, ήρθε ο χειμώνας παιδιά με τα γυμνά τα κλαδιά!!!

Ο χειμώνας πλέον είναι αισθητός γύρω μας, έτσι ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε μαζί του. Τα παιδιά έμαθαν για την εποχή, εξάσκησαν την γραφή τους, δημιούργησαν, παρατήρησαν, έπαιξαν!
Αρχικά μιλήσαμε για τον χειμώνα και τα παιδιά έμαθαν τα χαρακτηριστικά του.
IMG 8478IMG 8479IMG 8339IMG 8344IMG 8342IMG 8354IMG 8351IMG 8359IMG 8434IMG 8432IMG 8431IMG 8438
Ενώ δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε και στα ρούχα του χειμώνα!
IMG 8544
IMG 8539IMG 8542IMG 8546IMG 8545IMG 8552 1IMG 8553 1IMG 8573IMG 8575IMG 8595IMG 8597IMG 8594
Δεν περιοριστήκαμε όμως εκεί, αλλά μιλήσαμε και για τις υπόλοιπες 3 εποχές και τις κατηγοριοποιήσαμε παίζοντας, προκειμένου τα παιδιά να κατανοήσουν όσο γίνεται περισσότερο τις διαφορές που υπάρχουν σε αυτές!
IMG 8358 IMG 8361 IMG 8360 IMG 8359 1

Κατασκευή: Το δέντρο των 4 εποχών!!!
IMG 8363 IMG 8370 IMG 8374 IMG 8387 IMG 8365 IMG 8393 IMG 8395
Διαβάσαμε το βιβλίο «Ανακαλύπτοντας τις 4 εποχές» και κατηγοριοποίησαν τα παιδιά τα χαρακτηριστικά των εποχών!
IMG 8439 IMG 8440 IMG 8442 IMG 8446 IMG 8447
Ακόμη ξεχώρισαν τους μήνες και αντιστοίχησαν    αυτούς που ανήκουν στην εποχή του χειμώνα, δημιουργώντας το σπιτάκι του χειμώνα με τα χαρακτηριστικά του!

IMG 8453 1 IMG 8458 IMG 8456 1 IMG 8462 IMG 8469 1
Ακολουθούν και άλλες ταξινομήσεις των χαρακτηριστικών των εποχών!
IMG 8493 IMG 8512 IMG 8511 IMG 8495 IMG 8499 IMG 8498 IMG 8503 IMG 8522 IMG 8521 IMG 8520 IMG 8502 IMG 8501 IMG 8523 IMG 8524 IMG 8529 IMG 8533 IMG 8537 IMG 8538 IMG 8557 IMG 8559 IMG 8560 IMG 8570 IMG 8571 IMG 8565 IMG 8566 IMG 8567

ΠΕΙΡΑΜΑ

Δεν έλειψαν όμως και τα πειράματα.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει» και στη συνέχεια τοποθετήθηκαν τρεις πάγοι σε τρεις διαφορετικές θερμοκρασίες.

IMG 8600

Στη ζέστη

IMG 8601

Σε κρύο περιβάλλον

IMG 8599

Σε θερμοκρασία δωματίου

Τα παιδιά προσπάθησαν να προβλέψουν ποιος πάγος  θα λιώσει πρώτος, ποιος δεύτερος και ποιος τελευταίος.

IMG 8603IMG 8604

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε από αφρό ξυρίσματος και κόλλα ατλακολ το δικό μας χιόνι για να φτιάξουν τα παιδιά το δικό τους χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λιώσει!
IMG 8612IMG 8611IMG 8610IMG 8613IMG 8651IMG 8650IMG 8649IMG 8648IMG 8646IMG 8645IMG 8644IMG 8643IMG 8647
Μετά την κατασκευή μας και εφόσον είχε περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα ξανά παρατηρήσαμε τους τρεις πάγους για να δούμε ποιος είχε λιώσει πρώτος.

IMG 8605IMG 8606IMG 8607

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρατήρησαν  πως πρώτος έλιωσε ο πάγος που βρισκόταν σε ζεστές θερμοκρασίες (πάνω στο καλοριφέρ), λιγότερο είχε λιώσει  αυτός που βρισκόταν σε θερμοκρασία δωματίου ενώ ο πάγος που βρισκόταν σε εξωτερικό κρύο περιβάλλον είχε λιώσει λιγότερο από όλα. Οπότε τσεκάραμε ξανά τις προβλέψεις των παιδιών για να δούμε αν επαληθεύθηκαν ή όχι!

IMG 8624IMG 8626IMG 8625IMG 8627

Τέλος με αφορμή τον χιονάνθρωπο κλείσαμε  την ενασχόληση μας με μια κατασκευή που αφορούσε τον κύκλο του νερού.
IMG 8609 IMG 8608

 

Συμμετοχή στη Δράση «Το Αστέρι της Ευχής» του Οργανισμού Make-A-Wish

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη φιλανθρωπική δράση «Το Αστέρι της Ευχής» του οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε Μια Ευχή Ελλάδος). Ο οργανισμός αυτός εκπληρώνει τις ευχές παιδιών που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες, προσφέροντάς τους χαρά, ελπίδα και δύναμη για να παλέψουν.

Το Make-A-Wish δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1997 και έχει φέρει αμέτρητες χαρούμενες στιγμές σε παιδιά, κάνοντάς τους τις ευχές τους πραγματικότητα. Με τη συμμετοχή μας στη δράση «Το Αστέρι της Ευχής», ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να συμβάλουμε στην εκπλήρωση αυτών των παιδικών ευχών και να φέρουμε χαμόγελα σε παιδιά που το έχουν ανάγκη.

Ο οργανισμός Make- A-Wish απέστειλε στο νηπιαγωγείο Νιάτων το πιστοποιητικό υιοθεσίας ευχής και την απόδειξη της δωρεάς μας!
IMG 8507IMG 8508

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΥΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ ΠΛΗΜΜΥΡΙΖΕΙ….

Στο νηπιαγωγείο μας από τις αρχές Δεκέμβρη ξεκινούν οι προετοιμασίες για τη μεγαλύτερη και την πιο λαμπερή γιορτή του χρόνου! Ξεκίνησε η ομορφότερη εποχή που λατρεύουν μικροί και μεγάλοι, η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων! Πρώτη μας δουλειά ήταν να στολίσουμε την τάξη μας και να δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα!

Βγάλαμε το δέντρο και τα στολίδια από τις κούτες στην αποθήκη, βάλαμε τα φωτάκια και κρεμάσαμε τις μπάλες με μουσική υπόκρουση χριστουγεννιάτικων τραγουδιών! Στην κορυφή βάλαμε ένα αστέρι και ποζάραμε χαμογελαστοί μπροστά στο δέντρο! Αυτή τη διαδικασία τη χαρήκαμε όλοι, αφού τα παιδιά είχαν φοβερή χαρά και ανυπομονησία για το στολισμό του δέντρου!!!
image00156 1

image00157 1

image00158 1

image00159 1

image00160 1

image00161 1

image00162 1

image00163 1

image00164 1

image00165 1

Ακολούθησε ο στολισμός και της υπόλοιπης τάξης, ο οποίος προήλθε από τις δημιουργίες των παιδιών!

image00137 image00138 image00143 1 image00144 1 image00145 image00146 1 image00147 1image00148image00149 1image00150 1

Κρεμάσαμε και σημαίες Χριστουγεννιάτικες που έφτιαξαν τα παιδιά..

image00152image00153image00154 1image00155 1image00151image00119 1image00120 1image00121 1image00122 1

image00118 1

Ενώ δεν έλειψε από τη Χριστουγεννιάτικη μας διακόσμηση και ενασχόληση και το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης, καθημερινά τα παιδιά έβρισκαν τη λύση ενός Χριστουγεννιάτικου γρίφου, την οποία κολλούσαμε στο ημερολόγιο μας!

image00167 1 image00168 1

Πήραν όμως και στο σπίτι το δικό τους ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης τα παιδιά!

image00139 1 image00140 image00141 1

Η διακόσμηση όμως δεν σταμάτησε εκεί, αλλά συνεχίζεται…

image00136 1IMG 7581IMG 7580IMG 7577

Αλλά και η βιβλιοθήκη μας γέμισε με Χριστουγεννιάτικα παραμύθια για να συναρπάσουν με τις ιστορίες τους, τους μικρούς μαθητές!

image00014 1

Ακολούθησε μέσα στον Δεκέμβριο πλήθος κατασκευών, δραστηριοτήτων και δράσεων! Εξυπηρετήθηκαν πολλοί στόχοι όπως:

  • Να γνωρίσουν την ιστορία της γέννησης του Χριστού
  • να γνωρίσουν παραδόσεις και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς
  • να μυηθούν στην τέχνη και να επεξεργαστούν έργα
  • να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες, τραγούδια και παιχνίδια
  • να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές
  • να συμμετέχουν στην προετοιμασία χριστουγεννιάτικης γιορτής
  • να αναπτύξουν συναισθήματα αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης,
  • να καλλιεργηθεί η αίσθηση της προσφοράς και της επικοινωνίας.

Οι Κατασκευές και οι Δραστηριότητές μας!

Χριστουγεννιάτικα καπέλα!

image00015 1image00016 1 image00017 1 image00018 1image00022 1 image00024 1 image00025 1

Κατασκευές: Φάτνη, Αγγελάκια, Χριστουγεννιάτικες μπάλες και δέντρα!

image00070 1image00072 1image00076 1image00078 1image00073 1image00123 1image00124 1image00125 1image00126 1image00127 1image00128 1image00129 1image00130 1image00131 1image00132 1image00133 1image00134image00135 1

Εκμάθηση Καλάντων και κατασκευή Γιορτινής τρίλιζας!

image00001 1 image00002 1 image00003 1image00004 1 image00005 1 image00006 1 image00007 1 image00008 1

Γράμμα στον Αϊ Βασίλη

Ο Αϊ Βασίλης παραδοσιακά φέρνει χριστουγεννιάτικα δώρα στα παιδιά, έτσι αποφασίσαμε να γράψουμε κι εμείς γράμμα στον Αϊ- Βασίλη. Γράψαμε το όνομά μας, την ηλικία μας και τι δώρο επιθυμούμε να μας φέρει.  Τοποθετήσαμε το γράμμα μας σε ένα φάκελο και το ταχυδρομήσαμε στον αγαπημένο μας Αϊ Βασίλη!

image00064 1 image00065 1 image00066 1image00058 1 image00059 1 image00060 1 image00061 1 image00062 1 image00063 1image00056 1 image00057

image00055 1image00052 1 image00053 1 image00054 1

Ενώ ανταποκριθήκαμε και στην αποστολή των ελληνικών ταχυδρομείων (Ελτα) που αφορούσε τον Άγιο Βασίλη, τα ελληνικά ταχυδρομεία μας ενημέρωσαν για μια δυσάρεστη κατάσταση που αντιμετώπιζε ο Άγιος Βασίλης και μας καλούσε να τον βοηθήσουμε και εμείς φυσικά βοηθήσαμε γιατί τον αγαπάμε και είναι συνετό να βοηθάς όποιον το έχει ανάγκη!

Συγκεκριμένα, τα ελληνικά ταχυδρομεία μας ανέφεραν το εξής:

“ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ,

Φέτος, χρειαζόμαστε τη βοήθειά σας περισσότερο από ποτέ!

Ο Αϊ Βασίλης έπεσε στην “παγίδα” της οθόνης και δεν μπορεί να ξεκολλήσει από το κινητό του. Ας κάνουμε μαζί με τα παιδιά μια προσπάθεια να τον “σώσουμε”, μαθαίνοντας παράλληλα για την αξία της αληθινής επικοινωνίας!

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ: #Save Santa | Σώσε τον Αϊ Βασίλη! Γράψε γράμμα να κερδίσουμε πίσω τη μαγεία των Χριστουγέννων!”

Τα γράμματα που γράψαμε στον Αϊ Βασίλη για να τον “σώσουμε’ από τις ηλεκτρονικές οθόνες.

image00051 1image00050 1image00049 1 image00048 1image00047 1image00046 1image00033image00029 1image00028 1

Οι Δράσεις μας

Ενώ δεν έλειψαν από τη Χριστουγεννιάτικη καθημερινότητά μας και η συμμετοχή μας σε διάφορες Χριστουγεννιάτικες δράσεις που προάγουν την επικοινωνία και το αίσθημα της προσφοράς και της αγάπης προς τους συνανθρώπους μας.

Πιο συγκεκριμένα συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Αστέρι της ευχής” που διοργανώνεται από τον οργανισμό Make a Wish και στη δράση του humanstories.gr: «κανένα μικρό σχολείο δεν είναι μόνο του» .

Το Αστέρι της Ευχής είναι ένα κατά βάση εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται σε όλα τα σχολεία της χώρας. Πρόκειται για ένα απλό χάρτινο αστέρι που γίνεται το μέσο για την υιοθεσία Ευχών παιδιών που πάσχουν από σοβαρές και απειλητικές για την ζωή τους ασθενείς.

Μέσα από τον σκοπό του Οργανισμού στοχεύει:

  • στην ευαισθητοποίηση των μαθητών  για τα λιγότερο τυχερά παιδιά
  • στην αξία του δώρου της ζωής στα παιδιά που λέγεται ύγεια
  • στην εγρήγορση των παιδιών και στην σύνδεσή του με ένα παιδί Ευχής
  • στην αποδοχή του μηνύματος «Η ισχύς εν τη ενώσει»
  • διάδοση του εθελοντισμού και της προσφοράς
  • αποδοχή της διαφορετικότητας

image00067

Δράση: “Κανένα μικρό σχολείο δεν είναι μόνο του”, του Human stories!

Τα μικρά σχολεία μας σιγά-σιγά θα κλείσουν». Αυτή είναι μία πολύ δυσάρεστη διαπίστωση που φέτος στο humanstories.gr την ακούνε πολύ συχνά. Τα τελευταία χρόνια στεκόμαστε δίπλα στα μικρά σχολεία και προσπαθούμε από την πλευρά μας να τα κάνουμε σε όλους εσάς αναγνωρίσιμα. Να μάθουμε την ιστορία τους, να γνωρίσουμε τους εκπαιδευτικούς και να στηρίξουμε την προσπάθεια τους να παραμείνουν ζωντανά. Να παραμείνουν ανοιχτά.

Τα μικρά σχολεία και οι μικροί μαθητές τους, δε θα αντέξουν. Δεν αντέχουν τη μοναξιά, και βλέπουν την αδυναμία του κράτους να τα στηρίξει. Νιώθουν μόνοι.

Στηρίζουμε λοιπόν τα Ουσιαστικά, στέλνοντας και φέτος μία ευχή, μία ζωγραφιά στα μικρά σχολεία μας. Για να βοηθήσουμε τους μικρούς μαθητές να νιώσουν μοναδικοί.

Αυτά τα Χριστούγεννα στείλαμε τις καρτούλες μας, τις οποίες φτιάξαμε και γράψαμε τις ευχές μας, στείλαμε και την ιστορία του τόπου μας και του δικού μας σχολείου, αλλά και ένα ημερολόγιο του συλλόγου γονέων,  στο ακριτικό Δημοτικό σχολείο των Αρκιών και στο μοναδικό μαθητή του τον Άγγελο!

image00115 1image00100 1 image00103 1 image00105 1 image00106 1 image00107 1 image00109 1 image00111 1image00110 1image00113 1image00079 1image00080 1image00086 1image00088 1image00083 1

image00116 1

Η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή μας!

Οι προετοιμασίες για την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας ήταν πυρετώδεις στο σχολείο μας.  Η φετινή μας γιορτή είχε τίτλο “Τα Χριστουγεννιάτικα στολίδια”, όπου δίνεται έμφαση όχι στα δώρα και τους στολισμούς αλλά στο πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων που είναι η αγάπη για τον συνάνθρωπο, η ειρήνη στο κόσμο και η υγεία!

Αρχικά, φτιάξαμε κάρτες και μέσα κολλήσαμε τα ποιήματά μας για να τα πάρουνε τα παιδιά στο σπίτι, ενώ φυσικά κάναμε πρόβες καθημερινά στο σχολείο μας και μάθαμε τα χριστουγεννιάτικα ποιήματά μας και τα χορευτικά μας, αλλά έπρεπε να προετοιμάσουμε και άλλες λεπτομέρειες, όπως μια πρόσκληση που θα καλούσαμε τους γονείς μας στην γιορτή!

image00096 1 image00097 1 image00098 1

Δεν παραλείψαμε όμως να στολίσουμε και την τάξη μας με όμορφες χριστουγεννιάτικες δημιουργίες, με τα δωράκια που θα λάμβαναν τα παιδιά από τις κυρίες τους και με το σκηνικό της γιορτής μας..

image00044 1 image00041 1image00040 1image00037 1image00035

Οπότε όλα ήταν έτοιμα για την γιορτή μας… Διακοσμήσαμε την τάξη μας με όλες τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας …Φτιάξαμε και τα αξεσουάρ (χριστουγεννιάτικες μπάλες, καμπανούλες, φωτάκια και σκουφάκια) που θα φορούσαμε στη γιορτή , ανάλογα με τον ρόλο μας…

Φορέσαμε τα καλά μας και το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η γιορτούλα μας με μεγάλη επιτυχία! Χορέψαμε, τραγουδήσαμε και ακούσαμε μετά το τέλος της γιορτής μας 3 παιδάκια του Δημοτικού να παίζουν μουσικά όργανα σε Χριστουγεννιάτικο κλίμα!

image00012 1image00010 1IMG 7852

Στο τέλος κεραστήκαμε με χυμούς και διάφορα άλλα κεράσματα που έφεραν οι γονείς μας! Περάσαμε ένα υπέροχο απόγευμα και το χαρήκαμε όλοι, μεγάλοι και μικροί! Ενώ πριν τελειώσει η βραδιά μας, μας επιφύλασσε μία έκπληξη, μας επισκέφτηκε στην τάξη μας ο Αϊ-Βασίλης και μας μοίρασε παιχνίδια για δώρα! Όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και τον υποδέχτηκαν με φωνές και γέλια! Σίγουρα θα θυμόμαστε αυτή την ημέρα! Και του χρόνου!!!

image00011 1

 

ΕΠΑΝΟΔΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: Oι πρώτες μέρες του Ιανουαρίου 2025!!!

Ύστερα από τις διακοπές των Χριστουγέννων μικροί και μεγάλοι επιστρέψαμε στο σχολείο μας γεμάτη ενέργεια!!! Κόψαμε την βασιλόπιτά μας και ένα παιδάκι κέρδισε ένα βιβλίο δώρο από τις κυρίες, μέσω κλήρωσης.

image00006 2 image00007 2

Τα παιδιά κατασκεύασαν το πρώτο τους καπέλο για το 2025, στολισμένο με ευχές, αλλά και το ρόδι-γούρι τους για μια καλή και τυχερή χρονιά!!!

image00001 2 image00002 2 image00008 2 image00009 1image00012 2image00011 2image00010 2

Ενώ δεν έλειψαν και τα παιχνίδια! Μέσω παιχνιδιού, με την βοήθεια ενός κύβου με ερωτήσεις, μας ανέφεραν τα παιδιά πώς πέρασαν στις γιορτές, ενώ πήραν και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ερωτήσεων για να το παίξουν στο σπίτι τους με γονείς, αδέρφια, φίλους!!!

image00003 2 image00004 2 image00005 2image00014 2

Μια Καλή Χρονιά μόλις ξεκίνησε…!!!

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη. ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Συμπερίληψη, Διαφορετικότητα, Αλληλοσεβασμός. ΤΙΤΛΟΣ: «Συνεργασία στο νηπιαγωγείο». ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: Δήμητρα Γιάννε

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν μία εκπαιδευτική δράση που εστιάζει στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, μάθησης, δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης χρησιμοποιώντας σύγχρονες μεθόδους μάθησης.

Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται  στον κύκλο “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη“, πιο συγκεκριμμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας και απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου.

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο.
Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν για τις δραστηριότητες ανά ζεύγη , μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία, στρατηγική σκέψη, μελέτη περιπτώσεων και επίλυση προβλημάτων.

Εργαστήριο 1ο: Ας γνωριστούμε παίζοντας 

Τα παιδιά προετοιμάζονται κινητικά, επικοινωνούν μέσα από την κίνηση και συνεργάζονται για να επιτύχουν. Παίξαμε διάφορα παιχνίδια όπως το “χαλασμένο τηλέφωνο”, την “καυτή πατάτα” και το “Βασιλιά Βασιλιά με τα 12 σπαθιά”! 

image00172 image00173 image00174 image00175 image00176 image00177 image00178 image00171

Εργαστήριο 2ο: Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας

Επιδιώκεται η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιότητες που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον.  Η δραστηριότητα αυτή αφορά την δημιουργία από τα παιδιά του «Συμβολαίου της ομάδας»! Πρόκειται για δραστηριότητα στην ολομέλεια με συζήτηση, όπου καταγράφησαν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της Ομάδας και αποτυπώθηκαν!

image00170image00169image00168image00167image00166image00165image00164image00163image00161image00160image00159image00158image00154image00155image00156image00157image00150image00149

Εργαστήριο 3ο: Η αρχική μου ιδέα..

Τα παιδιά καλούνται να εκφράσουν τις αρχικές τους ιδέες μέσα από το σχέδιο και την προφορική παρουσίαση των σχεδίων, να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και συνεργασίας που αξιοποιούν. Επιδιώκεται η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και καταγραφή αυτών από τη νηπιαγωγό ατομικά.

Στον ελεύθερο χώρο είχαν τοποθετηθεί αραιά απλωμένα παντού πράσινα χαρτιά Α4 και πάνω σε κάθε χαρτί είχε τοποθετηθεί μία μολυβοθήκη με διάφορους μαρκαδόρους. Τα χαρτιά και οι μολυβοθήκες ήταν τόσα όσα και τα παιδιά της τάξης. Η νηπιαγωγός με τη χρήση δύο ξύλων έδινε διάφορους ρυθμούς για περπατήματα στα παιδιά. Η οδηγία ήταν κάθε παιδί να κινείται μόνο του διατηρώντας τη σιωπή του περνώντας ανάμεσα από τα απλωμένα στο πάτωμα χαρτιά ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΑ ΠΑΤΑΕΙ και ανάμεσα από τους άλλους. Κατά τη διάρκεια της κίνησής του δεν έπρεπε να αγγίζει ούτε να μιλά στους άλλους.

Στο τελευταίο σταμάτημα της μουσικής κάθε παιδί επέλεξε σε ποιο πράσινο χαρτί θα σταθεί και κάθησε δίπλα στο χαρτί. Ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη συνεργασία.

image00147image00146image00139image00142image00143image00144image00136image00129image00130image00131image00132image00135 image00133

Εργαστήριο 4ο: Ικανότητες Επικοινωνίας

Τα παιδιά καλούνται να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με κινήσεις, ήχους, γλώσσα του σώματος, ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς και να συνεργαστούν σε δυο επίπεδα, ανά ζεύγη ή σε μικρές υποομάδες. Σε αυτό το εργαστήριο επισκέφτηκαν την τάξη μας εξωγήινοι με πολύ όρεξη για επικοινωνία και παιχνίδι.

Δραστηριότητα 1η: «Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους! » (Δραστηριότητα συνεργασίας ανά ζεύγη, ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου).

Οι μαθητέ/-τριες είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες επιλέγοντας εάν θέλουν να είναι στην ομάδα των εξωγήινων ή στην ομάδα των ανθρώπων/γήινων. Επρεπε να είναι ένας εξωγήινος και ένας γήινος μεταφραστής σε κάθε ζευγάρι. Είχε διαμορφωθείimage00127 image00128 image00126 ένας χώρος με ένα κόκκινο μεγάλο πανί  όπου ο γήινος καλωσόριζε τον εξωγήινο, η οδηγία ήταν ότι ο εξωγήινος μιλά σε μία γλώσσα ακαταλαβίστικη (αυτοσχεδιάζοντας φυσικά) και έλεγε μία ή δύο προτάσεις, έκανε παύση δίνοντας χρόνο στον γήινο μεταφραστή του να μεταφράσει στο κοινό όσα έχει ακούσει από τον εξωγήινο.

Δραστηριότητα 2η: «Οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες μας δίνουν οδηγίες από μακριά!» (Δραστηριότητα συνεργασίας σε υποομάδες. Δραστηριότητα αυτοσχεδιασμού και κατασκευής).

Αυτή η δραστηριότητα είναι σε συνέχεια της προηγούμενης και ακριβώς μέσα στην ίδια θεατρική σύμβαση με τους εξωγήινους. Η διαφορά είναι τώρα ότι μέσα στη σύμβαση υπάρχει επιπλέον η εξής ιστορία: «Οι εξωγήινοι και οι γάτες τους άφησαν στον πλανήτη τους, τους μοναδικούς κατοίκους που ξέρουν να μιλούν στη γλώσσα μας. Αυτοί οι κάτοικοι είναι εφευρέτες είναι οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες! Αυτοί λοιπόν, έχουν εφεύρει διάφορες μηχανές που είναι πολύ βοηθητικές ειδικά για τα παιχνίδια των παιδιών! Το πρόβλημα είναι ότι οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες έμειναν στη Χώρα τους στον πλανήτη τους και ο μόνος τρόπος να μας δώσουν τις οδηγίες είναι να μιλήσουμε μέσα από ασυρμάτους.

Τα παιδιά σε αυτό το σημείο διάλεξαν εάν θέλουν να είναι στην ομάδα των Κοντοπυθαρούληδων-εφευρετών ή θέλουν να είναι στην ομάδα των παιδιών που θα πάρουν οδηγίες από τους εφευρέτες μέσω ασυρμάτου χωρίς να τους βλέπουν. Τα παιδιά θα έπρεπε να εκτελέσουν τις εντολές από τους εφευρέτες, είχαν διαθέσιμα ανακυκλώσιμα υλικά έτσι ώστε, σύμφωνα με τις οδηγίες που άκουσαν, να κατασκευάσουν τις μηχανές. Αφού λοιπόν επέλεξαν ομάδες, το κόκκινο πανί που είχε χρησιμοποιηθεί στην προηγούμενη δραστηριότητα υψώνεται  έτσι ώστε να κρύψει τους Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες από πίσω.

Σκοπός είναι να μην υπάρχει οπτική επαφή μεταξύ των εφευρετών και των παιδιών γιατί οι οδηγίες πρέπει να δίνονται υποτίθεται μέσω Ασυρμάτου. Με αυτή τη δραστηριότητα παρατηρήθηκε και καταγράφηκε πως συνεργάστηκαν τα παιδιά τόσο μεταξύ τους στην ίδια ομάδα, όσο και ανάμεσα από τις δύο ομάδες χωρίς οπτική επαφή.

image00112 image00107 image00103 image00104 image00105 image00106image00102

Στη συνέχεια τα παιδιά καλέστηκαν να κάνουν αυτό-αξιολόγηση επιλέγοντας ένα από τα τρια προσωπάκια αυτό-αξιολόγησης για ν’ ανακαλύψουμε τη γενική αίσθηση επιτυχίας ή μη της συνεργασίας τους.(τα κατάφερα ικανοποιητικά-μέτρια-καθόλου).

image00111image00109image00110image00108

Τέλος της δραστηριότητας αυτής, τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας με θέμα τους “εξωγήινους” αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης “Χρώμα-Σύμβολο-Εικόνα”.

image00125image00124image00123image00122image00121image00119image00118image00114image00115image00117image00116

Εργαστήριο 5ο: Συνεργασία σε ομάδες

Στόχος είναι να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες συνεργασίας σε μεγάλες ή μικρότερες ομάδες. Επιπλέον, να είναι σε θέση να αξιολογούν τους τρόπους με τους οποίους συνεργάστηκαν ή όχι, εντοπίζοντας σημεία που διευκόλυναν ή δυσκόλεψαν τη συνεργασίας τους.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η Σκάλα της Αγάπης” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη έπειτα συζητήσαμε για την αξία της Συνεργασίας και πόσο σημαντικό ρόλο έχει στη ζωή μας. Στη συνέχεια, μιμηθήκαμε και λεκτικά και με κινήσεις τα ζώα-ήρωες της ιστορίας μέχρι που συνεργαστήκαμε όλοι να φτιάξουμε τη δική μας σκάλα της Αγάπης και να σηκώσουμε το αστέρι ψηλά στον ουρανό.

image00074image00073image00101image00091image00092image00093image00094image00095image00096image00097image00098image00082image00083image00084image00085image00086image00087image00088image00089image00090image00075image00076

Ενώ δεν έλειψαν στιγμές συνεργασίας και κατά την ελεύθερη ώρα του παιχνδιού, προφανώς επηρεασμένα από την προηγούμενη δραστηριότητά μας με τη Σκάλα Αγάπης, αφού μια μικρή ομάδα παιδιών των τριών ατόμων κατασκεύασε μια καμηλοπάρδαλη και ένα ακόμα παιχνίδι που πρέπει να “κουμπώσουν” τα ζώα μεταξύ τους, παιχνίδια που είναι διαθέσιμα στα παιδιά κατά την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού.

image00079image00078image00080image00077

Εν συνεχεία με αφορμή το παραμύθι, κλείσαμε τη δραστηριότητα με τα παιδιά να φτιάχνουν σε ένα φύλλο εργασίας τη δική τους προσωπική Σκάλα Αγάπης, ζωγραφίζοντας τους δικούς τους ανθρώπους που τα βοηθούν όταν χρειάζεται.

image00068 image00069 image00070 image00071image00072

Εργαστήριο 6ο: Ενσυναίσθηση – Επίλυση Συγκρούσεων – Φιλία

Στόχος του εργαστηρίου είναι να εμπλακούν τα παιδιά σε δραστηριότητες υποθετικών πραγματικών καταστάσεων που περιέχουν προβλήματα διαφωνιών ή συγκρούσεων, να προσπαθήσουν να καταλάβουν, να κατανοήσουν τους άλλους και να συνεργαστούν ώστε να βρουν τρόπους να επιλύσουν τις συγκρούσεις.

Ξεκινήσαμε τη μέρα μας με μουσική, με το τραγούδι “Διαξιφισμοί” του Μάριου Φραγκούλη, που σχετίζεται το περιεχόμενό της με συγκρούσεις και διαφωνίες.

image00044

Στη συνέχεια παρατηρήσαμε μια φωτογραφία παιδιών σε έντονη διαφωνία και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε την ιστορία που κρύβεται πίσω από την εικόνα. Ο καθένας έδωσε ένα πιθανό τίτλο στην ιστορία της φωτογραφίας αξιοποιώντας την τεχνική της ρουτίνας σκέψης «Τίτλοι».

image00066image00042

Στη συνέχεια γίναμε ηθοποιοί και προσπαθήσαμε ν’ αναπαραστήσουμε τα πιθανά συναισθήματα και τις εκφράσεις μας κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας.

image00064image00065image00062image00063

Στο τέλος ζωγράφισαν τα παιδιά σε φύλλο εργασίας μια προσωπική τους στιγμή διαφωνίας με κάποιον και κάτω από τη χαρούμενη φατσούλα τη πιθανή της λύση.

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 10 18 165636image00058 image00059 image00060 image00061image00046 image00047 image00055 image00056image00048 image00049 image00050 image00051 image00052 image00053 image00054

7o εργαστήριο: «Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’»!

(Δραστηριότητες Αξιολόγησης – Τελικές ιδέες παιδιών)

Στόχος του εργαστηρίου είναι η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και αντιπαραβολή των αρχικών και τελικών ιδεών των παιδιών.

Δραστηριότητα 1η: «Τι γίνεται μετά;» (Δραστηριότητα σύνθεσης ιστορία)

Στην Ολομέλεια διηγήθηκα  μία ιστορία για κάποια παρέα που έχουνε πάει μία εκδρομή αλλά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να συνεχίσουν. Οι δυσκολίες ήταν ότι συναντούν κάποια ποτάμια και κι είναι δύσκολο να τα διασχίσουν ή ότι συναντούν ένα άγριο σκύλο μπροστά τους κ.ό.κ. Στόχος ήταν τα παιδιά να συνεχίσουν την ιστορία βρίσκοντας με ποιο τρόπο ήρωες της ιστορίας μπορούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες βοηθώντας ο ένας τον άλλον και συνεργαζόμενοι. Καταγράφηκε η ιστορία και παρατήρησα τα παιδιά καθώς προσπαθούσαν να συνεργαστούν για να ολοκληρώσουν την ιστορία.

image00011

Δραστηριότητα 2η: «Φτιάξτε σε ομάδες το παραμύθι» (Δραστηριότητα εικονογράφησης της ιστορίας σε υποομάδες).

Έπειτα τα παιδιά χωρίστηκαν σε τετράδες ή πεντάδες,  πήρανε διαθέσιμα Α5 και μία μολυβοθήκη με ξυλομπογιές και η κάθε ομάδα μοιράστηκε ένα μέρος της ιστορίας και η οδηγία ήταν να εικονογραφήσουν όλο το παραμύθι. Τα παιδιά μέσα στις ομάδες μοίρασαν αρμοδιότητες,  κατανόησαν τη δουλειά που έχουν να κάνουν και κατάφεραν να εργαστούν χωρίς να συγκρουστούν αλλά ολοκληρώνοντας αυτό που έχουν αναλάβει.

image00012 image00013 image00014 image00015 image00016 image00017

Έπειτα παρουσίασε κάθε ομάδα στην ολομέλεια το κομμάτι της εικονογράφησης που είχε αναλάβει.

image00010image00007 image00008 image00009

Δραστηριότητα 3η: «Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’!»

Στον ελεύθερο χώρο έχουν τοποθετηθεί αραιά απλωμένα παντού πράσινα χαρτιά Α4 και πάνω σε κάθε χαρτί είχε τοποθετηθεί μία μολυβοθήκη με διάφορους μαρκαδόρους. Τα χαρτιά και οι μολυβοθήκες ήταν τόσα όσα και τα παιδιά της τάξης. Με τη βοήθεια  δύο ξυλων έδινα διάφορους ρυθμούς για περπατήματα στα παιδιά. Η οδηγία ήταν κάθε παιδί να κινείται μόνο του διατηρώντας τη σιωπή του περνώντας ανάμεσα από τα απλωμένα στο πάτωμα χαρτιά ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΑ ΠΑΤΑΕΙ και ανάμεσα από τους άλλους. Κατά τη διάρκεια της κίνησής του δε έπρεπε να αγγίζει ούτε να μιλά στους άλλους. Όταν ολοκληρώθηκε  αυτή η φάση, στο τελευταίο σταμάτημα της μουσικής κάθε παιδί επέλεξε σε ποιο πράσινο χαρτί θα σταθεί και κάθησε δίπλα στο χαρτί. Ζήτησα από τα παιδιά να μου ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη συνεργασία, για να γίνει αντιπαραβολή των αρχικών με των τελικών ιδεών.

image00041image00037 image00038 image00039 image00040image00032image00019image00020image00021image00022image00023image00028image00029image00030image00031image00024image00025image00026image00018

Τέλος, έκλεισε ο κύκλος του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων με ένα φύλλο αυτοαξιολόγησης.

image00001 image00002 image00003 image00004 image00005 image00006IMG 7277IMG 7274

Παρακολούθηση θεάτρου σκιών!

Στις 6 Νοεμβρίου παρακολούθησαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Νιάτων παράσταση του Καραγκιόζη στο χώρο του Δημοτικού σχολείου Νιάτων, ύστερα από πρόσκληση των τελευταίων προς εμάς!

Μια τάξη γεμάτη χρώματα αποχαιρετά το Φθινόπωρο!!!

Η εποχή του Φθινοπώρου μας άφησε και για φέτος, αλλά όχι και οι γνώσεις που αποκτήθηκαν για αυτό!
Τα παιδιά αποχαιρέτησαν το Φθινόπωρο μαθαίνοντας το αρχικό του γράμμα το «Φ», με φύλλα εργασίας  διαβαθμισμένης δυσκολίας.
IMG 7340 1­IMG 7337IMG 7332 1

Δεν έλειψαν όμως και οι κατασκευές οι φθινοπωρινές, αφού τα παιδιά δημιούργησαν τη δίκη τους ομπρέλα. Αρχικά έκοψαν με το ψαλίδι τα φύλλα γλασέ σε μικρά κομμάτια, έτσι ώστε να εξασκηθεί και η λεπτή κινητικότητα, στη συνέχεια τα κόλλησαν στην ομπρέλα, ενώ σχημάτισαν και σταγόνες βροχής! IMG 7291 1 IMG 7300 2IMG 7298 1 IMG 7315 IMG 7316 1IMG 7299 1 IMG 7321IMG 7311 IMG 7325IMG 7319IMG 7323
Οι δημιουργίες συνεχίστηκαν και στο ολοήμερο τμήμα, αφού τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους φθινοπωρινό δέντρο, με τη χρήση φίλτρων καφέ!!!
Τα φίλτρα καφέ δεν είναι μόνο για μεγάλους αλλά με τη σωστή τεχνική αποδίδουν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Αρχικά κόψανε τα φίλτρα του καφέ σε σχήμα φύλλου και τα βάψανε με μαρκαδόρους, στη συνέχεια βρέξανε τα φύλλα με νερό και τα χρώματα μπερδεύτηκαν.  Τέλος έγραψαν τη λέξη «Φθινόπωρο» εξασκώντας τη γραφή!

IMG 7329
Μια τάξη γεμάτη χρώματα αποχαιρετά το Φθινόπωρο!!!