Παιχνίδια συνεργασίας-Δέσιμο ομάδας

Στο νηπιαγωγείο μας δίνουμε μεγάλη σημασία στη συνεργασία και την ομαδικότητα. Μέσα από ειδικά σχεδιασμένα παιχνίδια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν πόσο όμορφο είναι να δουλεύεις με την ομάδα σου για έναν κοινό στόχο.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας όπως:

  • Αγώνας με μπαλόνια: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και το κάθε ζευγάρι κράτησε ένα μπαλόνι ανάμεσα στα σώματά του. Ο στόχος ήταν να φτάσουν στη γραμμή τερματισμού χωρίς να αφήσουν το μπαλόνι να πέσει κάτω. Το παιχνίδι γέμισε την αίθουσα με ενθουσιασμό και γέλια. Τα παιδιά έπρεπε να συνεργαστούν, να συντονίσουν τα βήματα τους και να στηρίξουν το ένα το άλλο για να πετύχουν το στόχο. Όποιο ζευγάρι τερμάτιζε πρώτο χωρίς να πέσει το μπαλόνι, κέρδιζε! Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά ανακάλυψαν πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία και η στήριξη του φίλου που έχουν δίπλα τους.
  •  Το σεντόνι με τη μπάλα: Τα παιδιά κράτησαν όλοι μαζί τις άκρες από ένα μεγάλο σεντόνι και τοποθέτησαν στη μέση μια μπάλα. Στόχος της ομάδας ήταν να συνεργαστούν, ώστε η μπάλα να παραμείνει πάνω στο σεντόνι και να μην πέσει κάτω. Με προσεκτικές κινήσεις, γέλια και δοκιμές τα παιδιά κατάλαβαν πως όταν δουλεύουν όλοι μαζί μπορούν να πετύχουν το στόχο. Το παιχνίδι ενίσχυσε την αλληλοϋποστήριξη, τον συντονισμό και τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών.

 

 

image1 image0

Επιμορφωτική συνάντηση γονέων με θέμα: «Οριοθέτηση στη νηπιακή ηλικία»!

IMG 9939

Στο πλαίσιο  της καλής συνεργασίας του Νηπιαγωγείου Νιάτων με το γειτονικό νηπιαγωγείο του Αγίου Δημητρίου, συνδιοργανώθηκε επιμορφωτική συνάντηση γονέων και κηδεμόνων των δύο νηπιαγωγείων, που είχε ως θέμα  την «Οριοθέτηση στη νηπιακή ηλικία»!

Ομιλήτρια της συνάντησης ήταν η κυρία Ιωάννα Παπαδοπούλου, ψυχολόγος και επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΔΙΑΥΛΟΣ».

Η επιμορφωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Αγίου Δημητρίου το Σάββατο 22/3/2025 και ώρα 6.00 μ.μ.

Η συνάντηση στέφθηκε με επιτυχία, οι γονείς ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, ανοίγοντας το δρόμο για την πραγματοποίηση και άλλων ενδιαφέρουσων επιμορφωτικών συναντήσεων!

Εξάλλου και το θέμα της συγκεκριμένης συνάντησης απασχολεί πολλούς γονείς λόγω της σημαντικότητάς του, καθώς τα παιδιά από τη νηπιακή ηλικία ακόμα χρειάζεται να μάθουν να ελέγχουν τη συμπεριφορά τους και να τηρούν ορισμένους κανόνες, ώστε να προστατεύουν τον εαυτό τους, αλλά και να μπορούν να συμβιώνουν με άλλους ανθρώπους.
Ένα παιδί χωρίς όρια μπερδεύεται, αποσυντονίζεται, νιώθει φόβο και ανασφάλεια. Η αυταρχικότητα, από την άλλη πλευρά το εμποδίζει να εκφράσει τα συναισθήματά του και να αναπτυχθεί ψυχικά.

Χρειάζεται να υπάρχουν στο παιδί όρια εξωτερικά, προκειμένου να μπορέσει μεγαλώνοντας να αναπτύξει και εσωτερικά όρια, να είναι δηλαδή σε θέση να ελέγχει τον εαυτό του και τις παρορμήσεις του και να ρυθμίζει τη συμπεριφορά του. Ο έλεγχος των παρορμήσεων και η ανάπτυξη της ηθικής συνείδησης αποτελούν σημαντικότατα αναπτυξιακά επιτεύγματα και βασικά κομμάτια της ψυχικής οργάνωσης του παιδιού.

Είχαμε μια πλήρη ενημέρωση από τη ψυχολόγο, δίνοντας μας παράλληλα χρήσιμες συμβουλές, ύστερα  και από ερωτήσεις και προβληματισμούς που τέθηκαν από τους γονείς.

 

 

Η ΚΥΡΑ- ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!

Τα γλέντια της αποκριάς έφτασαν στο τέλος τους  με τα κούλουμα και το πέταγμα του χαρταετού και ξεκίνησε η Σαρακοστή.
Σαράντα μέρες νηστεία και προσευχή όπως δείχνει και η φιγούρα της κυρα-Σαρακοστής. Χέρια σε στάση προσευχής και χωρίς στόμα…. για να μας θυμίζει τη νηστεία των ημερών.

Στη νηστεία της Σαρακοστής απαγορεύονται το κρέας , ψάρι, γαλακτοκομικά, λάδι και κρασί. Μόνο τα Σάββατα και τις Κυριακές επιτρέπονται το λάδι και το κρασί, εκτός φυσικά από το Μεγάλο Σάββατο. Στις 25 Μαρτίου και την Κυριακή των Βαΐων όσοι νηστεύουν τρώνε ψάρι.

Επιτρέπονται όσπρια, φρούτα και λαχανικά, για αυτό και τα παιδιά κόλλησαν επάνω στην Σαρακοστή τους όσπρια, όπως φακές, φασόλια και άλλα!

Για το έθιμο της Κυρά Σαρακοστής έχουν γραφτεί και οι παρακάτω στίχοι:

Την κυρά Σαρακοστή
Που ’ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.

Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν ένα τη βδομάδα
μέχρι να ’ρθει η Πασχαλιά.

Οι Κυρα-Σαρακοστές μας!!!

IMG 9934

IMG 9934 1
IMG 9937 IMG 9933 IMG 9936

6 Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού..

IMG 9923

 

IMG 9930
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.

Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία.

Το σχολείο αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας και θα πρέπει να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να εξαλειφθούν τέτοιου είδους φαινόμενα από τα σχολεία και μετέπειτα στη κοινωνία.

Οι δράσεις στο σχολείο μας

  • Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο “Τα μπαλόνια της φιλίας” και τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους μπαλόνια δίνοντας ένα μήνυμα.

IMG 9926IMG 9925 IMG 9924

  • Ανάγνωση βιβλίου “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”

  • Ομαδική κατασκευή, τα παιδιά ζωγράφισαν τα χέρια τους και δημιούργησαν την παρακάτω κατασκευή.

IMG 9923

 

Καθαρά Δευτέρα και χαρταετοί!

koulouma bg
Η Καθαρή Δευτέρα είναι μέρα νηστείας αλλά και μέρα αργίας, ενώ ονομάζεται έτσι επειδή παλαιότερα οι νοικοκυρές καθάριζαν τις κατσαρόλες τους από τα λίπη της Αποκριάς, πλένοντας τες με ζεστό σταχτόνερο μέχρι να καθαρίσουν.
Η Καθαρή Δευτέρα, ταυτίζεται με τα Κούλουμα, δηλαδή την έξοδο του κόσμου στην εξοχή και τον εορτασμό της στη φύση πετόντας χαρταετό! Πετάμε χαρταετό, σύμβολο του ότι ο άνθρωπος είναι πλασμένος για να “πετά” πνευματικά στα ουράνια! Ενώ η Καθαρά Δευτέρα αποτελεί την πρώτη ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής, μιας μεγάλης διάρκειας νηστείας.
Οι χαρταετοί μας!!!
image00002 image00003 image00004 1 image00005 1IMG 9389 IMG 9388 IMG 9387 IMG 9391 IMG 9390 IMG 9385 IMG 9386 IMG 9384

Αποκριάτικες κατασκευές στο νηπιαγωγείο μας!!!

images

Το διάστημα που διήρκησαν οι Απόκριες τα παιδιά δημιούργησαν αρκετές αποκριάτικες κατασκευές, αλλά αναγνώσαμε και το πλέον χαρακτηριστικό βιβλίο που αφορά τις Απόκριες και δεν είναι άλλο από αυτό του Αρλεκίνου της Ζωρζ Σαρή!! Όλες αυτές οι κατασκευές μας γέμισαν χαρά και δημιουργικότητα!

  • Ασχοληθήκαμε με το γραμματάκι Α του Αρλεκίνου! Ζωγράφισαν τα παιδιά το γράμμα Α που ξεκινάει το όνομα του Αρλεκίνου, σκέφτηκαν και άλλες λέξεις που ξεκινούν με το γράμμα Α, ενώ συμπλήρωσαν στην δημιουργία τους σερπαντίνες κάνοντάς τη ακόμα πιο αποκριάτικη!

image00035image00034

  • Τα παιδιά επέλεξαν τη μάσκα της αρεσκείας τους, την ζωγράφισαν όπως ήθελαν και αποχώρησαν με αυτή γεμάτα χαρά και ενθουσιασμό!

image00030 image00031 image00032 image00033image00029image00020 image00021 image00022 image00023 image00024 image00025 image00026 image00027 image00028

  • Κατασκευή Κλόουν

image00010image00011 image00012 image00013 image00014 image00015 image00016 image00017

  • Κατασκευή αποκριάτικου καπέλου.

image00018 image00019image00004 image00005 image00006 image00007 image00008 image00009

  • Οι κατασκευές του ολοήμερου τμήματος του νηπιαγωγείου.

image00006 1 image00007 1 image00008 1 image00009 1

Τσικνοπέμπτη με αποκριάτικο πάρτυ!!!

Οι Απόκριες που χαίρονται μικροί και μεγάλοι έφτασαν!!!! Έτσι, κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας όλες αυτές τις μέρες!!!

Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης ενώ κάναμε και ένα φύλλο εργασίας όπου κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του πιάτο της Τσικνοπέμπτης με ό,τι φαγητά ήθελε.

IMG 9917

Τα παιδιά προσήλθαν στο σχολείο ντυμένα με τις αποκριάτικες στολές του με σκοπό να χαρούν, να χορέψουν και να ξεφαντώσουν στο αποκριάτικο πάρτυ που διεξήχθη στο τέλος του ημερήσιου προγράμματος. Δεν έλειψε όμως και το φαγητό και οι χυμοί όπως προστάζει η ημέρα, προσφορά του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου Νιάτων!!!

IMG 9102

 

Ο Γλεντζοφλέβαρος!!!

Τον Φεβρουάριο διαβάστηκε στα παιδιά
η ωραία  ιστορία του Φλεβάρη, του μήνα που νιώθει μειονεκτικά επειδή οι άνθρωποι τον άφησαν κουτσό, καθώς του έδωσαν λιγότερες μέρες απ’ ότι τους άλλους μήνες. Οι άνθρωποι χάρισαν στα έντεκα αδέρφια του από τριάντα ή τριάντα μία μέρες, ενώ σε εκείνον μονάχα είκοσι οκτώ!
Για αυτόν τον λόγο λοιπόν και ο Φεβρουάριος αποφασίζει να… φύγει! Και τώρα τι θα γίνει; Δε θα ανθίσουν οι αμυγδαλιές; Δε θα χαρούμε τις αλκυονίδες μέρες; Δε θα ’ρθει το καρναβάλι να χαρούν μικροί και μεγάλοι;
Ακολούθησε συζήτηση. Γιατί είναι στενοχωρημένος ο Φλεβάρης; Επειδή είναι ελλιπής, γιατί έχει λιγότερες μέρες. Τελικά όμως οι άλλοι μήνες τον κάνουν να καταλάβει ότι είναι μοναδικός και απαραίτητος στον τροχό του χρόνου!
Συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας
που ετοίμασα για να θυμίσουμε στον Κουτσοφλέβαρο όλες του τις χάρες
και να τον πείσουμε πως είναι από τους πιο σπουδαίους και πολύτιμους μήνες του χρόνου, που παρότι με λιγότερες μέρες ο μήνας του εμπεριέχει πολλά και σημαντικά πράγματα!
Και τα καταφέραμε!
Και οι αμυγδαλιές ανθίσανε
 και τις Αλκυονίδες μέρες θα χαρούμε
και το καρναβάλι καταφτάνει
για να χαρούμε μικροί και μεγάλοι!
Ένα υπέροχο παραμύθι από την  συγγραφέα
κ. Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη,
που θέλει να αναδείξει
(όπως γράφει η ίδια στο τέλος του βιβλίου)
την εκφρασμένη χαμηλή αυτοεκτίμηση που νιώθουν πολλές φορές τα παιδιά όταν μειονεκτούν σε κάποιους τομείς έναντι των αδελφών τους ή των φίλων τους. Από την άλλη θέλει να προβάλλει τρόπους με τους οποίους ο περίγυρος του παιδιού μπορεί να τονώσει την αυτοπεποίθηση του “πάσχοντος”, κάνοντάς το μέσω της αποδοχής να συνειδητοποιήσει ότι έχει κάθε δικαίωμα να θεωρεί τον εαυτό του
ισότιμο μέλος της παρέας.
IMG 9076 IMG 9081 IMG 9078 IMG 9077 IMG 9082 IMG 9085

14 Φεβρουαρίου: Ημέρα Αγίου Βαλεντίνου, ημέρα Αγάπης!

Στις 14 Φεβρουαρίου έχει καθιερωθεί να γιορτάζεται ο Άγιος Βαλεντίνος και να επικεντρώνεται το ενδιαφέρον γύρω από την εκδήλωση της αγάπης ανάμεσα στους ερωτευμένους.

Στο νηπιαγωγείο μας όμως αυτή η ημέρα υπήρξε η αφορμή για να μιλήσουμε γενικά για την Αγάπη στη ζωή μας και πόσο την χρειαζόμαστε.
Την αγάπη  προς τους γονείς μας, την αγάπη προς τους φίλους μας, την αγάπη  προς τους συγγενείς μας, την αγαπη προς τους δασκάλους μας,  την αγάπη προς τα ζώα, την αγάπη  προς το περιβάλλον.
Ειδικότερα σταθήκαμε περισσότερο στην γονεϊκή αγάπη, ένα είδος αγάπης που χαρακτηρίζεται από φροντίδα, νοιάξιμο, ανησυχία και ανιδιοτέλεια. Η εκδήλωση της αγάπης του γονέα προς το παιδί και αντίστροφα είναι η πιο αγνή, ανιδιοτελής αγάπη!
Για αυτό και τα παιδιά αυτή την ημέρα κατασκεύασαν μια χειροτεχνία που απεικόνιζε τον εαυτό τους για να την χαρίσουν στους γονείς τους!

IMG 8972 IMG 8973 IMG 8974

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ. ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Φροντίζω το περιβάλλον. ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά. ΤΙΤΛΟΣ: «Κρυμμένα μυστικά στα σπίτια τα παλιά!» ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ: Δήμητρα Γιάννε

Το εργαστήριο δεξιοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον» στοχεύει στην απόκτηση από τους μαθητές των δεξιοτήτων μάθησης  του 21ου αιώνα και των δεξιοτήτων του Νου. Επιπλέον θέτει ως στόχο την εκπαίδευση των μαθητών στην αειφορία και την βιωσιμότητα, την επαφή τους με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική, τον βιοκλιματικό σχεδιασμό και την πολιτιστική μας κληρονομιά!

1ο  Εργαστήριο 

«Ο τόπος μου» 

Με τα παιδιά παρατηρήσαμε εικόνες που απεικόνιζαν από τον πλανήτη Γη (δηλαδή από το γενικό) μέχρι το χωριό τους τα Νιάτα  (στο ειδικό), για να υπάρξει  κατανόηση του ανήκειν, ότι ανήκουμε δηλαδή σε κάτι μεγάλο όπως είναι ο πλανήτης Γη και φτάνουμε στο ειδικό στο μικρότερο, που είναι ο τόπος μας και το σπίτι μας.

IMG 8693
Ενώ παρατηρήσαμε και την υδρόγειο σφαίρα  τη γη, στη συνέχεια εντοπίσαμε  την Ευρώπη, ύστερα την Ελλάδα μας και μετά με τη βοήθεια του γεωφυσικού χάρτη εντοπίσαμε την Πελοπόννησο, και τον νομό μας την Λακωνία!
IMG 8694 IMG 8702 IMG 8704 IMG 8706

Η κατασκευή μας 

IMG 8720 IMG 8721 IMG 8722 IMG 8723 IMG 8724 IMG 8725 IMG 8726
Το φύλλο αυτοαξιολόγησης του 1ου εργαστηρίου.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τον Πλανήτη Γη.
IMG 8699 IMG 8700
Το σπίτι τους μέσα στον πλανήτη Γη.
IMG 8712 IMG 8707 IMG 8710 IMG 8709
Ή το σπίτι τους.
IMG 8698 IMG 8697

2ο  Εργαστήριο 

« Από την Αρχαία Ελλάδα στο σήμερα»

Τα παιδιά μέσω εποπτικού υλικού και βίντεο γνώρισαν τα χαρακτηριστικά μιας αρχαίας κατοικίας, καθώς και τα είδη των παιχνιδιών που έπαιζαν τα παιδιά στην Αρχαία Ελλάδα.

Το βίντεο που χρησιμοποιήθηκε για τα αρχαία σπίτια:

Αρχιτεκτονική: Οι ηλιακές πόλεις των αρχαίων Ελλήνων (vid)

Το βίντεο που χρησιμοποιήθηκε για τα αρχαία παιχνίδια:

Παρατηρώντας με τα παιδιά τα παιχνίδια που χρησιμοποιούσαν στην Αρχαία Ελλάδα, τους φάνηκαν οικεία και συνειδητοποίησαν πως δεν διαφέρουν και πολύ από τα σημερινά παιχνίδια που είχαμε ήδη στη τάξη μας.

IMG 8728 IMG 8735 IMG 8736 IMG 8741 IMG 8738

Το φύλλο εργασίας που χρησιμοποιήθηκε για το 2ο εργαστήριο.

IMG 9918

 

3ο Εργαστήριο  

«Παραδοσιακοί Οικισμοί»

Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βίντεο όπου μας έδειχνε τα παλαιά σπίτια, τον τρόπο χτισίματός τους, καθώς και τα οικιακά αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν εκείνα τα χρόνια.
IMG 8748 IMG 8758 IMG 8759 IMG 8760 IMG 8755
Εξηγήθηκε η χρήση των αντικειμένων που απεικονίζονταν και στη συνέχεια δημιούργησαν και  τα παιδιά το δικό τους παραδοσιακό οικισμό!
Η κατασκευή τους!
IMG 8763IMG 8764

Τέλος ζητήθηκε από τους γονείς να φέρουν στο σχολείο μας τις  επόμενες ημέρες παλαιά οικιακά αντικείμενα που ενδεχομένως έχουν στην κατοχή τους, καθώς αυτά θα εκτεθούν στη τάξη μας δημιουργώντας την δίκη μας έκθεση παλαιών αντικειμένων!

4ο  Εργαστήριο 

«Παραδοσιακές κατοικίες»

Η έκθεσή μας!!!

IMG 8923 IMG 8928 IMG 8917 IMG 8918 IMG 8919 IMG 8920 IMG 8926 IMG 8921 IMG 8922 IMG 8924 IMG 8925 IMG 8930 IMG 8932
Τα παιδιά παρατήρησαν τα αντικείμενα της έκθεσής μας και έμαθαν τη χρησιμότητά τους από την εκπαιδευτικό.

5ο  Εργαστήριο 

«Σύγχρονες κατοικίες»

Για το συγκεκριμένο εργαστήριο χρησιμοποιήθηκε εποπτικό υλικό που απεικόνιζε διάφορους τύπους σύγχρονων κατοικιών  όπως πολυκατοικίες, μονοκατοικίες, αστικές και αγροτικές κατοικίες. Τις παρατηρήσαμε και τις συγκρίναμε τις κατοικίες, είδαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά τους, καθώς και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που έχει η καθεμία. Ενώ καταλήξαμε, βλέποντας τα και ποια είδη σπιτιών κυριαρχούν στο χωριό που βρίσκεται το σχολείο και αποτελεί την μόνιμη κατοικία πολλών εκ των μαθητών  και δεν είναι άλλα από μονοκατοικίες και αγροτικές κατοικίες.
IMG 8876

Επίσης διαβάσαμε το βιβλίο «Τα σπίτια του κόσμου, όλη  η Γη ένα χωριό» των εκδόσεων Σαββάλας. Το βιβλίο αυτό βοήθησε τα παιδιά να συγκρίνουν σύγχρονες μορφές κατοικιών σε διάφορες  χώρες  του κόσμου καθώς και  να συμπεράνουν ότι η κατοικία και οι ανάγκες που ικανοποιεί και η λειτουργικότητά της μένουν ίδια παρότι αλλάζει η μορφή της.
IMG 8898 IMG 8899 IMG 8901 IMG 8902 IMG 8903 IMG 8904

Τα παιδιά τα είχε παρακινήσει ιδιαιτέρως το θέμα, καθώς παρατηρήθηκε κατά την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού να κατασκευάζουν αυτοβούλως διαφόρων ειδών κατοικιών, όπως πολυκατοικίες και αγροτικές κατοικίες!

! IMG 8885 IMG 8887 IMG 8890

Τέλος χρησιμοποιήθηκε το παρακάτω φύλλο εργασίας, για να αποτυπωθεί η εμπέδωση της αποκτηθείσας γνώσης από τα παιδιά.
IMG 8906 IMG 8905 IMG 8910 IMG 8911 IMG 8912 IMG 8914

 

6ο  Εργαστήριο 

«Βιοκλιματικά στοιχεία»

Οι μαθητές σε αυτό το εργαστήριο προκειμένου να αντιληφθούν την έννοια του βιοκλιματικού σχεδιασμού και την σημασία του στην εξοικονόμηση ενέργειας  και για να μπορούν να εντοπίσουν βιοκλιματικά στοιχεία στο σχεδιασμό των κατοικιών και υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, παρακολούθησαν το παρακάτω βίντεο:

Το 1ο Βιοκλιματικό σπίτι στην Ελλάδα!

Το φύλλο εργασίας του συγκεκριμένου εργαστηρίου!

IMG 8948 IMG 8949 IMG 8950 IMG 8951 IMG 8952 IMG 8953 IMG 8954 IMG 8955 IMG 8956 IMG 8957
Τα παιδιά μέσω της ζωγραφικής τους έδειξαν πως κατανόησαν τα περί βιοκλιματικής σχεδίασης και κατασκευής  ενός σπιτιού, αφού ζωγράφισαν σπίτια που τα περιβάλλει η φύση, αλλά και σπίτια αναβαθμισμένα ενεργειακά με τη χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη σκεπή τους!

7ο Εργαστήριο 

«Βιώσιμη πόλη, η πόλη μου…»

Με τα παιδιά στην ολομέλεια, με αφορμή εικόνες που είδαμε από μεγάλες πόλεις συζητήσαμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που ζουν στις μεγαλουπόλεις, όπως το καυσαέριο και η έλλειψη πρασίνου που προκαλεί διάφορα προβλήματα στην υγεία μας. Τέλος προτείνανε τα παιδιά ορισμένες βιώσιμες λύσεις και πρακτικές για αυτές τις πόλεις.

Το φύλλο εργασίας που χρησιμοποιήθηκε.
IMG 8964 IMG 8965 IMG 8966 IMG 8967 1739524579785286 IMG 8968 IMG 8970

Μερικές λύσεις που προτάθηκαν από τα παιδιά όπως απεικονίζεται και στη ζωγραφική τους είναι,  η μετακίνηση μέσα στη πόλη με το ποδήλατο, με τα πόδια, η χρήση κάδων ανακύκλωσης και η τήρηση αυτών καθώς και η δενδροφύτευση!