ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
1ο Εργαστήριο: Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης
Καλλιέργούνται οι εξής δεξιότητες:
- Δεξιότητες μάθησης:
Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός
- Ψηφιακές δεξιότητες
Με την τεχνική της ιδεοθύελλας δημιουργείται ο αρχικός εννοιολογικός χάρτης με κεντρικό ερώτημα «Ζώα που μας προσφέρουν τροφή» στο τεχνολογικό εργαλείο PADLET. Η ομάδα των παιδιών με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού έπειτα από συζήτηση κατέγραψαν τα ζώα και εντόπισαν τις φωτογραφίες τους στοδιαδίκτυο.

https://el.padlet.com/schalemi/padlet-b7vata2tzxchzwpf
Στη συνέχεια δημιουργείται ο δεύτερος εννοιολογικός χάρτης «Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα»

https://app.popplet.com/#/p/7561601
Από τη σύγκριση των δύο χαρτών καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπαρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.
Κάθε παιδί καλείται να επιλέξει ένα ζώο που προσφέρει στον άνθρωπο και να αναζητήσει εικόνες από διαφημιστικά φυλλάδια για τα προϊόντα που προσφέρει το ζώο που επέλεξε. Όλοι δημιουργούν κολάζ και παρουσιάζουν τα έργα τους στην ολομέλεια.

2ο Εργαστήρι: ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων
Καλλιέργούνται οι εξής δεξιότητες:
- Δεξιότητες μάθησης: επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός.
- Ψηφιακές δεξιότητες
Η εκπαιδευτικός προβάλλει στην ολομέλεια τον πίνακα ζωγραφικής του Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό». Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιείται η στοχαστική προσέγγιση έργων τέχνης: «μοντέλο» D.Perkins για την συστηματική παρατήρηση και ανάλυση του συγκεκριμένου έργου τέχνης. Μετά την επεξεργασία του έργου τέχνης, οι μαθητές/τριες απέδωσαν το μήνυμα που θέλει να στείλει ο Σαγκάλ «Υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων .

Τα παιδιά αποτυπώνουν τις δικές τους εικόνες από το χωριό τους σε έναν πίνακα ζωγραφικής και παρουσιάζουν τα έργα τους στην ολομέλεια.


Το αρχείο θα το βρείτε εδώ: ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ – CHAGALL
3ο Εργαστήριο: «Σέβομαι τα ζώα – Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι»
Καλλιέργούνται οι εξής δεξιότητες:
- Δεξιότητες μάθησης: επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός.
- Ψηφιακές δεξιότητες
Η εκπαιδευτικός δείχνει μια παρουσίαση στο τεχνολογικό εργαλέιο PREZI όπου υπάρχουν εικόνες
που απεικονίζουν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής
Μέσα από ενδεικτικές ερωτήσεις της εκπαιδευτικού, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι κάποια ζώα που απεικονίζονται στις εικόνες τα εκτρέφει ο άνθρωπος στο φυσικό τους περιβάλλον, ενώ κάποια άλλα τα εκτρέφει σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων.

https://prezi.com/view/RO4w1yF3fnTz5ijvApuH/
Τι θα μας έλεγαν τα ζώα εαν μπορούσαμε να τα καταλάβουμε; Ο καθένας είπε την άποψή του την ηχογραφήσαμε και φτιάξαμε μια διαδικτυακή αφίσα στο τεχνολογικό εργαλείο THINGLINK
https://www.thinglink.com/scene/1810963301832589798/editor
4ο Εργαστήριο: “Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν”
Καλλιέργούνται οι εξής δεξιότητες:
- Δεξιότητες μάθησης: επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός.
Γνωρίσαμε ποια ζώα είναι υπό εξαφάνιση, τα αίτια και τα αποτελέσματα τους, τις οργανώσεις προστασίας των ζώων και ποιές λυσεις μπορούμε να βρούμε ώστε να προστατευτούν

Εποπτικό υλικό πήραμε από:
https://www.kindykids.gr/images/stories/zwa/zwa-eksafanisi.pdf
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2012/09/blog-post_7567.html
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2012/09/blog-post_30.html
5ο Εργαστήριο: “Είμαι ζώο και έχω δικαιώματα”
Καλλιέργούνται οι εξής δεξιότητες:
- Δεξιότητες μάθησης: επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός.
- Ψηφιακές δεξιότητες
Η εκπαιδευτικός ενθαρρύνει τα παιδιά να αναρρωτηθούν εάν τελικά τα ζώα έχουν δικαιώματα για μια ασφαλή και αξιοπρεπή ζωή προστατευμένα από τους ανθρώπους. Αφού ακουστούν οι ιδέες στη συνέχεια παρουσιάζειτο κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων. Τα παιδιά είχαν ήδη προβλέψει τα περισσότερα δικαιώματα. Έπειτα κάθε μαθητής/τρια καλείται να απεικονίσει με μια ζωγραφιά κάποιο δικαίωμα. Στη συνέχεια το παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης και αποφασίζουν όλοι να δημιουργήσουν με τα έργα τους ένα βιβλίο για τα δικαιωμάτα των ζώων ψηφιακά με το δωρεάν on line πρόγραμμα δημιουργίας ebook STORYJUMPER
Γίναμε προγραμματιστές και φτιάξαμε μια εφαρμογή για κινητό και tablet όπου τα ζώα λένε τα δικαιώματα τους. Μέσα από τη δική μας φωνή ηχογραφήσαμε κάθε δικαίωμα κι έτσι μπορούμε να δημοσιοποιήσουμε το QR CODE της εφαρμογής που φτιάξαμε μέσω του προγράμματος ΜΙΤ APP INVENTOR ώστε να ενημερωθούν πλέον όλοι για τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντι σε όλα τα ζώα.

6ο Εργαστήριο: “Αναλαμβάνουμε Δράση”
Καλλιέργούνται οι εξής δεξιότητες:
- Δεξιότητες μάθησης: επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός.
- Ψηφιακές δεξιότητες
Επικοινωνήσαμε με τον Σύλλογο Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής ΑΝΙΜΑ για να συμμετάσχουμε στπο Διαδικτυακό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που παρέχουν στα σχολεία.
Μέσω της τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε μας παρουσίασαν το σπουδαίο έργο που παρέχουμν σε ζώα της άγριας φύσης τα οποία φιλοξενούνται στο χώρο τους για περίθαλψη και φροντίδα. Είδαμε κάποια από αυτά όπως την κουκουβάγια Τυτώ, έναν σκατζόχοιρο, ένα κουνελάκι που έμεινε ορφανό, μια τραυματισμένη χελώνα, έναν τραματισμένο αετό.