Αποκριά

Καλώς το καρναβάλι με τους τρελούς χορούς

που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς.

Εμείς στο νηπιαγωγείο μας φορέσαμε μάσκες και καπέλα

DSC05422    DSC05430

φτιάξαμε τους αγαπημένους μας κλόουν

DSC05426    DSC05427

ντυθήκαμε μασκαράδες, παίξαμε παιχνίδια, χορέψαμε με το γαϊτανάκι και παραδοσιακούς αποκριάτικους χορούς

DSC05432 1    DSC05448

DSC05438    DSC05442

DSC05457    DSC05459

κι επειδή μετά τις Αποκριές ακολουθεί η περίοδος της Σαρακοστής, φάγαμε λαγάνα και χαλβά και φτιάξαμε τη δική μας κυρά-Σαρακοστή, για να μετράμε τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα.

DSC05463    DSC05467

Κι αν ήμουν εγώ;

Πρώτη επαφή με το θέμα

Τα παιδιά πολύ συχνά έχουν αψιμαχίες μέσα στην τάξη, αλλά και στην αυλή του σχολείου, και κάποιες φορές είναι και έντονες. Η εκπαιδευτικός συζητά με τα παιδιά , δημιουργούν το συμβόλαιο της τάξης και θεσπίζονται κανόνες συμπεριφοράς. Το κάθε παιδί ζωγραφίζει «τι θέλω να έχω» και «τι έχω ανάγκη»

εργ.1φε1εργ1φε1.2

Η κάθε ανάγκη έχει ένα όνομα

«Τα θέλω μου» και «οι ανάγκες μου» είναι πραγματικά;

Τα παιδιά παρατηρούν εικόνες που έχουν δοθεί από την εκπαιδευτικό και καταγράφουν τις ανάγκες των φίλων τους.εργ2φε1.3εργ2φε1.2

εργ2 φε1εργ2φε1.4

Κι αν ήμουν εγώ;

Τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικό βίντεο. Ακόμη παρουσιάζονται στην ολομέλεια εικόνες, για την ομάδα των δικαιωμάτων, της ανάπτυξης, της επιβίωσης, της προστασίας και της συμμετοχής. Καταγράφονται οι απαντήσεις των παιδιών σχετικά με τα δικαιώματά τους.

δικ.παιδ ανθρ.δικ.2

δικ. σρην εκπerg3fe1erg3fe2.2

Οι πίνακες μιλάνε για δικαιώματα

Μετά την παρουσίαση πινάκων του Γιώργου Ιακωβίδη γίνεται σχολιασμός και συζήτηση.

DSC05309 DSC05310 Αντιγραφή

DSC05312 Αντιγραφή DSC05311

Παρατηρούν κάποιο έργο του ζωγράφου και ζωγραφίζουν τι μπορεί να συνέβη ΠΡΙΝ και τι μπορεί να συνέβη ΜΕΤΑ.

εργ4φε3 1 εργ4φε3

Ζωγραφίζουν τον πίνακα που τους έκανε εντύπωση.

DSC05303 DSC05302 DSC05299 DSC05298

εργ4φε2.4 εργ4φε2 εργ4φε2.2

Στη συνέχεια κάνουν αντιστοίχιση των πινάκων με την λέξη των δικαιωμάτων που τους ταιριάζει.

εργ4φε1.3

Τα δικαιώματα ζωντανεύουν

Τα παιδιά κάθονται στην ολομέλεια, δημιουργούν δύο μεγάλες ομάδες, οι οποίες εναλλάσσονται. Η μία ομάδα είναι τα παιδιά που διεκδικούν τα δικαιώματά τους και η άλλη ομάδα είναι οι ενήλικες. Τα παιδιά έναντι των ενηλίκων ζητούν να κατασκευαστούν περισσότερες παιδικές χαρές και πάρκα.

εργ5φε1

Αποφασίζω και δρω για μένα και τους άλλους

Τα παιδιά αποφασίζουν να κατασκευάσουν σε χαρτόνι κάνσον μια αφίσα με τον τίτλο «κι αν ήμουν εγώ;». Φτιάχνουν βαρκούλες που ταξιδεύουν έχοντας η κάθε βάρκα ένα μήνυμα με ένα από τα δικαιώματα.

DSC05372

Αξιολόγηση

Το εργαστήριο δεξιοτήτων τελειώνει συμπληρώνοντας το σχετικό φύλλο αξιολόγησης.

Αξιολόγηση

Βραβεύονται όλοι για την συμμετοχή τους στο εργαστήριο

DSC05375 DSC05376

 

Το γάντι

“Το μαγικό γάντι” είναι ένα παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι που αφορά την αποδοχή του διαφορετικού, την κατανόηση, την αλληλεγγύη σ΄ εκείνον που βρίσκεται σε μειονεκτική θέση και έχει την ανάγκη μας.

Aρχικά  παρακολουθήσαμε την ιστορία στο σχετικό βίντεο,

έπειτα συζητήσαμε ανταλλάσσοντας απόψεις και προβληματισμούς και εν συνεχεία ασχοληθήκαμε με πλήθος δραστηριοτήτων.

Τα παιδιά  αναδιηγήθηκαν το παραμύθι σειροθετώντας τις εικόνες των ζώων

pizap.com14222048330841    pizap.com14222051311831

pizap.com14222089710241

 

Βάλαμε τα ζωάκια με τη σειρά που μπήκαν στο γάντι και τα μετρήσαμε. Εξασκηθήκαμε έτσι και στα τακτικά αριθμητικά (πρώτος , δεύτερος κτλ.)

DSC05327    DSC05331

Αντιστοιχίσαμε το κάθε ζώο με το όνομά του σε πεζά γράμματα

DSC05337    DSC05338

Με τόση εξάσκηση όλοι πια ήξεραν ποια και πόσα ήταν τα ζωάκια που μπήκαν στο γάντι . Ας τα ζωγραφίσουμε!

DSC05332

Και κάπως έτσι ήρθε η ώρα να μπούμε κι εμείς στο γάντι που βρήκαμε την άλλη μέρα σχεδιασμένο με χαρτοταινία πάνω στο χαλί της παρεούλας.Φορέσαμε τις μάσκες της επιλογής μας, κάποιος ανέλαβε την αφήγηση και η ιστορία ξεκίνησε πάλι…

DSC05340    DSC05341

Ολοκληρώσαμε το θέμα με μια κατασκευή για να αφηγηθούν τα παιδιά την ιστορία και στο σπίτι!

DSC05333

Ο Αη – Βασίλης απάντησε…

Σήμερα η ταχυδρόμος έφερε στο Νηπιαγωγείο μας, ένα πακέτο….τι ήταν;

Η απάντηση στο γράμμα που στείλαμε πριν τα Χριστούγεννα με τα ΕΛΤΑ στον Άγιο – Βασίλη. Η χαρά μας απερίγραπτη. Τι να είχε άραγε το πακέτο;

Ευχές για μια όμορφη, καινούρια χρονιά με υγεία, δημιουργικότητα και πολλά χαμόγελα!!!

DSC05314 DSC05315 DSC05316

Nέος χρόνος

Ένας νέος χρόνος ξεκίνησε κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας τον υποδεχθήκαμε με ευχές, παιχνίδια και κατασκευές.

DSC05271    DSC05273

DSC05269    1737881983899

DSC05267

Κι επειδή το πρώτο εγγόνι του παππού χρόνου είναι ο Ιανουάριος, φτιάξαμε το ημερολόγιο του μήνα και μάθαμε την παροιμία του.

DSC05275    DSC05276

Η καινούρια χρονιά ας είναι φωτεινή, γεμάτη ελπίδα και δημιουργικότητα!

Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας Νηπιαγωγείου για το σχολικό έτος 2024-2025



Λήψη αρχείου

Χριστουγεννιάτικη γιορτή

Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας η Χριστουγεννιάτικη γιορτή με θέμα: “Χριστούγεννα στο σπίτι του Αη-Βασίλη”.

Τα νήπια τραγούδησαν τα κάλαντα και χριστουγεννιάτικα αγγλικά τραγούδια.Οι μικροί μας ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και στο τέλος της παράστασης τους περίμενε μία έκπληξη: ο Αη-Βασίλης και τα ξωτικά- κυρίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων μοίρασαν δώρα σε όλα τα παιδιά.

DSC05179    DSC05181

DSC05211    DSC05222

DSC05224    DSC05244

Καλά Χριστούγεννα και ευτυχισμένος ο νέος χρόνος!

 

Χριστούγεννα

Ήρθε ο Δεκέμβριος, τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και στο νηπιαγωγείο στολίσαμε τα δέντρα μας, το ένα μάλιστα αποκλειστικά με δικές μας δημιουργίες

IMG 20241203 100909344 HDR    DSC05124

DSC05175

κατασκευάσαμε αντίστροφο ημερολόγιο

DSC05123    DSC05126

και δέντρο με αινίγματα, ένα για κάθε μέρα του μήνα , μέχρι τα Χριστούγεννα.

IMG 20241205 091630799

Γράψαμε γράμμα στον Αη-Βασίλη

DSC05256    DSC05258

φτιάξαμε όμορφες κατασκευές

DSC05129    DSC05170

DSC05171    DSC05172

και ομαδικές

DSC05169    DSC05168

κάρτα με ευχές και ημερολόγιο για το 2025

DSC05263    DSC05259

 

Στο Χριστουγεννιάτικο Χωριό του Κόσμου

Την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε το Χριστουγεννιάτικο Χωριό του Κόσμου.

DSC05133

Στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο του Καπνικού Σταθμού Κατερίνης, τα νήπια έγραψαν γράμμα στον Αη- Βασίλη

DSC05140    DSC05144

παρακολούθησαν την αφήγηση του παραμυθιού “Η Παπλωματού”

DSC05137

πέταξαν αερόστατο

DSC05148

κεράστηκαν χυμό και νόστιμο φρυγανισμένο ψωμί και έπαιξαν πολλά παιχνίδια.

DSC05147    DSC05151

DSC05158   DSC05160

DSC05164 1

«Σεισμός – και τώρα τι κάνω;»

Πρώτη επαφή με το θέμα –  Φυσικοί κίνδυνοι

Γίνεται μια πρώτη προσέγγιση των μαθητών στο ευρύτερο θέμα των φυσικών κινδύνων. Παρακολουθούν βίντεο για τα φυσικά φαινόμενα και στη συνέχεια ακολουθεί συζήτηση για το τι είναι οι φυσικοί κίνδυνοι, και πως μπορούμε να προστατευτούμε. Δημιουργούν πίνακα αναφοράς και κάνουν αντιστοιχήσεις φαινομένου και λέξης.

IMG 20241218 074454612

Κάνουμε το πείραμα με το ηφαίστειο και ακούμε το τραγούδι «Λάβα»

IMG 20241118 102146284 IMG 20241118 102142193 HDR

Τι είναι σεισμός

Τα νήπια παρακολουθούν μια εκπαιδευτική παρουσίαση   σχετική με το σεισμό. Γνωρίζουν το εσωτερικό της γης μέσα από ένα μικρό βίντεο και στη συνέχεια γίνεται συζήτηση. Δημιουργούν το κάθε παιδί το δικό του εσωτερικό της γης.

DSC05076 DSC05075 DSC05074 DSC05081

Στη συνέχεια παίζουν με τις πλάκες της γης (που τις έχουμε ετοιμάσει) και κουνώντας τις πλάκες προκαλούν  σεισμό.

IMG 20241120 110241916

Μιλάμε για τον σεισμογράφο, την κλίμακα Ρίχτερ και κατασκευάζουμε τον δικό μας σεισμογράφο αφού πρώτα έχουμε παρακολουθήσει αντίστοιχο βίντεο.

IMG 20241122 100115635 HDR

Ποιος ήταν ο Εγκέλαδος και μύθοι γύρω από το σεισμό

Τα νήπια γνωρίζουν μύθους από όλο τον κόσμο σχετικούς με το σεισμό μέσω ενός βίντεο. Επικεντρώνονται περισσότερο στον ελληνικό μύθο.

IMG 20241122 102020374 IMG 20241122 101841631

Τι προετοιμασίες πρέπει να κάνουμε πριν το σεισμό

Τα νήπια ενημερώνονται μέσω ενός βίντεο για τις προετοιμασίες που πρέπει να κάνουν ώστε να είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν ένα σεισμό.

Μαθαίνουν τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης και κατασκευάζουν το κουτί του σεισμού με όλα τα απαραίτητα είδη που θα πρέπει να έχουν μέσα

IMG 20241125 104531976 IMG 20241125 104458291 IMG 20241125 104240331 HDR IMG 20241126 125005877 IMG 20241126 125140291 IMG 20241125 092609597 HDR

Τι πρέπει να κάνω κατά τη διάρκεια του σεισμού

Γίνεται σχολιασμός και συζήτηση μετά την προβολή του σχετικού βίντεο. Στη συνέχεια παρατηρούν την αφίσα του ΟΑΣΠ ¨Μάθετε για τον σεισμό και προστατευτείτε¨. Πολύ σημαντικό είναι να μάθουν τα νήπια πώς να προστατεύονται κατά την διάρκεια του σεισμού στο σχολικό χώρο. Μαθαίνουν τα τρία βασικά ρήματα ΣΚΥΒΩ – ΚΑΛΥΠΤΟΜΑΙ – ΚΡΑΤΙΕΜΑΙ. Ακούν το τραγούδι ¨Η χελώνα του σεισμού¨. Στη συνέχεια γίνεται άσκηση σεισμού της τάξης.

IMG 20241121 094852152

IMG 20241121 095103741 HDR

Τι κάνουμε μετά τον σεισμό

Γίνεται συζήτηση και επικεντρωνόμαστε στις ενέργειες που θα κάνουμε μετά την εκδήλωση ενός σεισμού, τον χώρο συγκέντρωσης και που θα συναντηθούμε με τους γονείς μας.

Αξιολόγηση – πόσο έτοιμος είμαι αν γίνει σεισμός

Το εργαστήριο τελειώνει με χορό  και το  τραγούδι των Ημισκούμπρια ¨Σεισμός  – σεισμός έλα φιλαράκο μην σε πιάνει πανικός¨

Συμπληρώνουν το σχετικό φύλλο αξιολόγησης και βραβεύονται όλοι για την συμμετοχή τους στην άσκηση της αντισεισμικής προστασίας.

DSC05120 DSC05118 Αντιγραφή