Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ-ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ

  • «Υπάρχει και άλλος τρόπος;» Στόχος του εργαστηρίου είναι να εμπλακούν τα παιδιά σε δραστηριότητες υποθετικών πραγματικών καταστάσεων που περιέχουν προβλήματα διαφωνιών η Συγκρούσεων να προσπαθήσουν να καταλάβουν τους να κατανοήσουν τους άλλους και να συνεργαστούν ώστε να βρουν τρόπους να επιλύσουν τις συγκρούσεις.

Ακούμε το τραγούδι  “Διαξιφισμοί ” (Μάριος Φραγκούλης, Γιώργος Περρής)

Συζητάμε γιατί τα παιδιά μαλώνουν στο τραγούδι, να πουν δικές τους εμπειρίες που έχουν τσακωθεί με φίλους τους….. Δραματοποιούμε το τραγούδι. Αρχικά δυο παιδιά αρχίζουν να μαλώνουν γιατί το ένα κατηγορεί το άλλο ότι είπα το μυστικό. Το άλλο λέει “δεν το’πα”. Σιγά-σιγά προστίθενται στην κάθε πλευρά και τα άλλα παιδιά που υποστηρίζουν τον φίλο τους και φωνάζουν εκατέρωθεν ” το’ πε- δεν το’ πε” ώσπου καταλήγουν σε ένα μεγάλο καυγά. Τελικά τι θα κάνουν για να ξαναγίνουν φίλοι και να αφήσουν τους τσακωμούς και τις αλληλοκατηγορίες. Λένε ΣΥΓΓΝΩΜΗ και αγκαλιάζονται!!

IMG 20230310 105747 IMG 20230310 110020 IMG 20230310 110231

Στη συνέχεια παρουσιάζουμε στα παιδιά μια εικόνα με παιδιά που καυγαδίζουν και ακολουθούμε διάφορες ρουτίνες σκέψης.

Schoolyard bully

  • “Βλέπω-σκέφτομαι-αναρωτιέμαι”:  Αρχικά καταγράφουμε τι βλέπουν τα παιδιά, μετά τι σκέφτονται ότι μπορεί να συμβαίνει ακι τέλος, αναρωτιούνται γιατί συμβαίνει κλπ.

IMG 20230315 082941

  • “Αρχή-μέση-τέλος”: Τα παιδιά βάζουν την εικόνα στη μέση και φτιάχνουν μια ιστορία τι έγινε στην αρχή, στη μέση και πως τελείωσε η ιστορία. Δραματοποιούμε την ιστορία.

IMG 20230310 121330

IMG 20230310 113435 IMG 20230310 113532

IMG 20230310 113206 IMG 20230310 113307

  • “Χρώμα-σύμβολο-εικόνα” και “τίτλος”: Ατομικά κάθε παιδί απεικονίζει με το χρώμα και ένα σύμβολο που ταιριάζει στην εικόνα, αναπαριστά με ζωγραφική και δίνει τίτλο.

IMG 20230310 131511 IMG 20230310 131520 IMG 20230310 131527 IMG 20230310 131534 IMG 20230310 131541 IMG 20230310 131548 IMG 20230310 131556 IMG 20230310 131600 IMG 20230310 131607 IMG 20230310 131422 IMG 20230310 131429 IMG 20230310 131442 IMG 20230310 131449 IMG 20230310 131455 IMG 20230310 131502

  • Τα παιδιά καλούνται να ανακαλέσουν στη μνήμη τους στιγμές σύγκρουσης μέσα στην τάξη και δραματοποιούν τα επεισόδια με καλή και κακή έκβαση.

2 3 4 1

  • “Η τελική μου ιδέα στο αυτί”: Στόχος  είναι η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας και αντιπαραβολή των αρχικών και τελικών ιδεών των παιδιών.
  • «Τι γίνεται μετά;» : Λέμε ότι θα κάνουμε μια εκδρομή. Τα παιδιά αποφασίζουν να πάμε στον Άγιο Νικόλαο Ημαθίας, θα περπατήσουμε στο δάσος και και θα κατασκήνώσουμε το βράδυ εκεί. Θέτουμε τα ερωτήματα με τι θα πάμε και τι θα χρειαστούμε μαζί μας. Ετοιμάζουμε τις τσάντες μας με τα απαραίτητα (φαγητό, νερό, χαρτί υγείας, σακκούλα για σκουπίδια, φακούς, πυροσβεστήρα, σκηνη, υπνόσακους, μαξιλάρι, μπάλα, σκοινιά για κούνια κλππ). Το μεταφορικό μέσο θα είναι λεωφορείο. Ταυτόχρονα δραματοποιούν όλη τη δραστηριότητα. Συνεργάζονται για να δημιουργήσουν το λεωφορείο.
  • IMG 20230316 105945IMG 20230316 110021IMG 20230316 110205IMG 20230316 110232IMG 20230316 110349IMG 20230316 110533IMG 20230316 110803IMG 20230316 111317IMG 20230316 111426IMG 20230316 111603IMG 20230316 111855IMG 20230316 112229IMG 20230316 112257IMG 20230316 112656IMG 20230316 113359IMG 20230316 113456IMG 20230316 113531IMG 20230316 113709IMG 20230316 114029IMG 20230316 114342IMG 20230316 114455IMG 20230316 114847
  • «Φτιάξτε σε ομάδες το παραμύθι» (Δραστηριότητα εικονογράφηση της ιστορίας σε επεισόδια σε υποομάδες)

IMG 20230316 121603 IMG 20230316 121405 IMG 20230316 121549 IMG 20230316 121457 IMG 20230317 091140

  • «Η τελική μου ιδέα… ‘στο αυτί’!» :Στον ελεύθερο χώρο έχουν τοποθετηθεί αραιά απλωμένα παντού πράσινα χαρτιά Α4 και πάνω σε κάθε χαρτί έχει τοποθετηθεί μία μολυβοθήκη με διάφορους μαρκαδόρους. Τα παιδιά κινούνται αθόρυβα σαν ποντικάκια στο ρυθμό του ταμπορίνου. Στο στοπ κρύβονται για να μην τα πιάσει η γάτα. Στο τελευταίο σταμάτημα της μουσικής κάθε παιδί επιλέγει σε ποιο  χαρτί θα σταθεί και κάθεται δίπλα στο χαρτί. Ζητάμε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη συνεργασία. 

IMG 20230320 104239 IMG 20230322 133222 IMG 20230322 133237 IMG 20230322 133253 IMG 20230322 133304

Φύλλο αυτοαξιολόγησης

.jpg