Φροντίζω το περιβάλλον

Το κεντρικό θέμα του προγράμματος είναι η υπεράσπιση των ζώων εκτροφής. Η υπερκατανάλωση ζωικών προϊόντων έχει οδηγήσει τον άνθρωπο στη μαζική παραγωγή τους με τίμημα όχι μόνο την υπερεκμετάλλευση των ζώων αλλά και τον βασανισμό τους, καταπατώντας τα βασικά δικαιώματά τους σύμφωνα με τη διακήρυξη  των δικαιωμάτων των ζώων. Τι κρύβεται πίσω από μια λαχταριστή μπριζόλα; Πως έζησε το ζώο; Τα παιδιά καλούνται να αναζητήσουν πληροφορίες, να ενημερωθούν και να υπερασπιστούν τα ζώα. Θα γίνουν η φωνή τους για να ευαισθητοποιήσουν τον περίγυρό τους.

IMG 20220120 111518IMG 20220207 080850

Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ομάδες τραβώντας τυχαία μια κάρτα με την εικόνα ενός ζώου (γουρουνάκια-προβατάκια-κότες-αγελάδες). Συζητούν τους κανόνες της ομάδας. Επιστρέφουμε στην παρεούλα και συνθέτουμε τις προτάσεις τους-κανόνες, υπογράφουμε όλοι συμφωνώντας ότι θα τους τηρούμε και τους αναρτούμε στον πίνακα.

Τι δίνουν τα ζώα στον άνθρωπο;

IMG 20220120 120425
Εννοιολογικός χάρτης: τι μας προσφέρουν τα ζώα της φάρμας; Τα παιδιά μέσα από ιδεοθύελλα λένε τις απόψεις τους
IMG 20220121 120807
Βρίσκουμε εικόνες σε περιοδικά με διάφορα προϊόντα που μας προσφέρουν τα ζώα.

IMG 20220124 092959 IMG 20220124 094017IMG 20220124 100102IMG 20220124 095313

Οι ομάδες επιλέγουν τα προϊόντα που προέρχονται από το δικό τους ζώο και τα κολλούν γύρω σε ένα χαρτόνι. Επιστρέφουμε στην παρεούλα και η κάθε ομάδα παρουσιάζει στις άλλες ομάδες το έργο της. Γίνονται και διορθώσεις σε λάθη.

IMG 20220124 114629 1 IMG 20220124 122709 IMG 20220124 124136IMG 20220124 111843

Τα ζώα μας προσφέρουν μόνο αυτά τα προϊόντα; Η κάθε ομάδα αναζητά πληροφορίες στο διαδίκτυο πληκτρολογώντας λέξεις-κλειδιά  και  αποθηκεύει τις ενδιαφέρουσες εικόνες στον υπολογιστή. Με μεγάλη έκπληξη ανακαλύπτουν πολλά ζωικά προϊόντα είναι κρυμμένα σε διάφορα αγαθά. Εκτυπώνουμε, κολλούν τις επιπλέον εικόνες πάνω στα χαρτόνια  και παρουσιάζουν στις άλλες ομάδες τα ευρήματά τους.

IMG 20220121 084743
Η Κέλλυ μας έφερε το βιολί της. Το δοξάρι έχει τρίχες από την ουρά του αλόγου.

IMG 20220125 124733 IMG 20220125 124759 IMG 20220125 124747 IMG 20220125 124742

IMG 20220201 081804 IMG 20220201 081756 IMG 20220201 081747 IMG 20220201 081739 IMG 20220201 081731 IMG 20220201 081535 IMG 20220201 081547 IMG 20220201 081703 IMG 20220201 081711 IMG 20220201 081719 IMG 20220201 081521

Φύλλο εργασίας: Ποια προϊόντα μας δίνει το κάθε ζώο.

Ακούμε και τα τραγούδια.

ΑΓΓΛΙΚΑ

Την ώρα των αγγλικών ακούν τραγούδια με τα ζώα της φάρμας και παίζουν μιμητικά παιχνίδια.

Παίζουμε με το beebot. Βραδιάζει και ο κτηνοτρόφος πρέπει να μαζέψει τα ζώα του. Στα τετράγωνα υπάρχουν διάφορα ζώα στη φάρμα. Ένα παιδί μιμείται τη φωνή πχ quack-quack και το άλλο αναγνωρίζει duck. Προγραμματίζει το beebot (one-two-tree-four-straight-turn-go-stop)

IMG 20220202 114851     IMG 20220202 120717 1

Τι δίνει ο άνθρωπος στα ζώα;

   IMG 20220218 131724     17d 1

“Εγώ και το χωριό μου”, Μαρκ ΣαγκάλΜέσα από την αρχική παρατήρηση, τη δημιουργική & κριτική σκέψη και τέλος την ολιστική παρατήρηση, τα παιδιά περιγράφουν, διατυπώνουν απορίες, υποθέτουν, εξηγούν, αναλύουν, ερμηνεύουν τα μηνύματα και εξάγουν συμπεράσματα: Τα ζώα, ο άνθρωπος και η φύση βρίσκονται σε μια σχέση αλληλεξάρτησης. Ο ένας χρειάζεται τη φροντίδα του άλλου. Αν κρύψουμε τον άνθρωπο, τα ζώα δεν θα επιβιώσουν. Χωρίς τα ζώα δεν θα επιβιώσει ο άνθρωπος και χωρίς το δέντρο και τις καλλιέργειες δεν θα επιβιώσουν άνθρωποι και ζώα.

product 105FBCD3

Αντλούμε πληροφορίες διαβάζοντας το βιβλίο Η ΦΑΡΜΑ και παρακολουθώντας video στο youtube για την εκτροφή των ζώων και την φροντίδα που χρειάζονται.

Κατασκευή  μακέτας- φάρμας ελευθέρας βοσκής με χαρτόκουτα

IMG 20220215 132653 IMG 20220216 113128

Ζώα στριμωγμένα  σε φάρμα μαζικής παραγωγής στη γωνιά με τις κατασκευές

IMG 20220201 124555

Ζητείται από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μία φάρμα όπου ο κτηνοτρόφος φροντίζει τα ζώα του.

IMG 20220201 081440 IMG 20220201 081447 IMG 20220201 081457 IMG 20220201 081503 IMG 20220201 081334 IMG 20220201 081341 IMG 20220201 081347 IMG 20220201 081355 IMG 20220201 081409 IMG 20220201 081429 IMG 20220201 081434

Ζώα ελευθέρας βοσκής & μαζικής παραγωγής

1 cows n 2 beef cattle shed 3 5 6 9 10 13 14csm Tuerkei Aquakultur kl 8299514f10csm Tuerkei Aquakultur kl 8299514f10 Αντιγραφή

Οι ομάδες επιλέγουν από τις σκορπισμένες εικόνες τα ζεύγη των ζώων που μεγαλώνουν σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Παρατηρούν, συγκρίνουν τις δύο εικόνες και σκέφτονται τις ομοιότητες και τις διαφορές. Μέσα από τη συζήτηση προκύπτει ότι κάποια ζώα  τα εκτρέφει ο άνθρωπος στο φυσικό τους περιβάλλον ενώ κάποια άλλα τα εκτρέφει κλεισμένα σε κλουβιά σε εκτροφεία-βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων. Τίθεται το ερώτημα: γιατί ο άνθρωπος εκτρέφει τόσα πολλά ζώα στριμωγμένα; Ποιος θα φάει όλο αυτό το κρέας, τα αυγά, θα πιει όλο αυτό το γάλα; Μήπως ο άνθρωπος καταναλώνει πάρα πολύ κρέας και έτσι οι κτηνοτρόφοι αναγκαστικά εκτρέφουν πολλά ζώα;

Παρακολουθούμε ένα βίντεο για μια πτηνοτροφική μονάδα μαζικής παραγωγής αυγών και τον βασανισμό των ζώων μέσα στα κλουβιά για μεγάλη παραγωγή.

Ανατρέχουμε στις απόψεις των παιδιών για την φροντίδα που πρέπει να παρέχει ο άνθρωπος στα ζώα και τις συγκρίνουμε με αυτό που βλέπουμε στο βίντεο. Είναι σωστή η φροντίδα; Πρέπει να είναι στα κλουβιά; Καθαρίζονται; Είναι υγιή; Τα αυγά και το κρέας που τρώμε είναι καλό ή “άρρωστο” όπως οι κότες;

Στον παρακάτω σύνδεσμο παρακολουθούμε από το euronews τα οφέλη από την ευημερία των ζώων.

https://gr.euronews.com/green/2021/04/27/ta-ofeli-gia-ton-katanaloti-apo-tin-kali-diaviosi-ton-zoon

Πως νοιώθουν τα ζώα; Έχουν συναισθήματα ή δεν τους νοιάζει; Λένε τις σκέψεις τους από την εμπειρία τους. Το σκυλάκι που έχουν στο σπίτι χαίρεται όταν το χαϊδεύουν και φοβάται όταν το μαλώνουν. Άρα έχουν συναισθήματα. Πως θα ένοιωθαν αν τα ζώα έβαζαν τα παιδιά μέσα στα κλουβιά και δεν μπορούσαν να βγουν έξω; Τι θα έλεγαν; Τα παιδιά κατασκευάζουν μία φάρμα και μπαίνουν μέσα. Πως νιώθουν;

IMG 20220201 123035
Παιχνίδι ρόλων: τα ζώα έχουν φωνή και λένε τα παράπονά τους

Φύλλο εργασίας: Τι θα έλεγαν τα ζώα αν είχαν φωνή; Πως νιώθουν όταν βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον και όταν είναι σε μια βιομηχανοποιημένη φάρμα;

IMG 20220215 094150 IMG 20220215 094159 IMG 20220216 105203IMG 20220228 124100IMG 20220228 124107IMG 20220228 124114IMG 20220228 124120IMG 20220228 124127IMG 20220228 124037IMG 20220228 124044IMG 20220228 124052

Τα δικαιώματα των ζώων

Στην τάξη μας για να υπάρχει αρμονία έχουμε κανόνες και οι άνθρωποι έχουν νόμους για να προστατεύονται τα δικαιώματά τους. Τα ζώα έχουν νόμους; Τα παιδιά κάνουν προτάσεις για τους νόμους που πρέπει να γίνουν για τα ζώα και τις καταγράφουμε (απαγορεύεται να μπαίνουν στα κλουβιά, να τα χτυπούν, πρέπει να έχουν τροφή-νερό-σπίτι, να έχουν γιατρό για εμβόλια, να τα καθαρίζουν κλπ).

2 .jpg

Παρουσιάζονται τα δικαιώματα των ζώων. Καταλήγουμε στις λέξεις: ΤΡΟΦΗ, ΝΕΡΟ, ΣΤΕΓΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ, ΥΓΕΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΣΕΒΑΣΜΟΣ

Τα παιδιά επιλέγουν δύο δικαιώματα και τα απεικονίζουν ζωγραφικά.

IMG 20220203 124346 IMG 20220203 124337 IMG 20220203 124326 IMG 20220203 124514 IMG 20220203 124403 IMG 20220203 124410 IMG 20220203 124418 IMG 20220203 124426 IMG 20220203 124435 IMG 20220203 124354

Ισορροπημένη διατροφή

Βλέπουμε το εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα ενός παιδιού. Σε κάθε γεύμα βάζουμε ένα αν προέρχεται από ζώο. Στο τέλος συμπεραίνουν τα παιδιά ότι όλα τα γεύματα περιέχουν κάτι ζωικό παρόλο που δεν είναι ανθυγιεινά. Βλέπουμε την πυραμίδα της διατροφής και διαπιστώνουμε ότι πρέπει να τρώμε από όλες τις τροφές. Βάζουμε σε μια ζυγαριά πολλά μπαλάκια για το κρέας από τη μια και από την άλλη λίγα μπαλάκια για τα φρούτα/λαχανικά. Βλέπουμε ότι η ζυγαριά γέρνει, άρα δεν υπάρχει ισορροπία. Διαβάζουμε το βιβλίο “τρέφομαι σωστά;” και μαθαίνουμε για τις τροφές, τις ποσότητες που πρέπει να καταναλώνουμε από την κάθε ομάδα και τα 5 γεύματα της ημέρας.

Αντιγραφή    Αντιγραφή LI

29303 780x975935b

8 9

Ακόμη και τα δόντια των ανθρώπων  είναι φτιαγμένα για περισσότερα φυτά!!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα ημερήσιο πρόγραμμα ισορροπημένων γευμάτων.

IMG 20220208 095912 IMG 20220208 100024 IMG 20220208 100016 IMG 20220208 100008 IMG 20220208 095920 IMG 20220208 095928 IMG 20220208 095938 IMG 20220208 095946

IMG 20220208 095955

 

Ενημέρωση της κοινωνίας

Συζητάμε με τα παιδιά πως όλα αυτά που μάθαμε είναι πολύ σημαντικά και πρέπει να τα πούμε και σε άλλους. Αναρωτιόμαστε με ποιο τρόπο. Αποφασίζουμε να φτιάξουμε ένα δελτίο ειδήσεων και μια αφίσα.

IMG 20220210 103138

Δημιουργία δελτίου ειδήσεων με συνεντεύξεις από τα ζώα.

1 Αντιγραφή SnapShot0 Αντιγραφή2 Αντιγραφή

περιγραφικής αυτοαξιολόγησης 1

Εργασίες σχετικές με το ΔΕΠΠΣ

IMG 20220203 104309 IMG 20220203 100425IMG 20220201 081045 IMG 20220201 081140 IMG 20220201 081239IMG 20220201 081032 IMG 20220203 102614 IMG 20220203 104239 IMG 20220201 080943