ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
Δημιουργούμε τη γωνιά του Φθινοπώρου με Φρούτα, φύλλα, καρπούς, βαμβακιές…..
Τόσα…όσα. Τα παιδιά βάζουν τόσα φρούτα όσα λέει ο αριθμός και αντιστοιχίζουν τους ανάλογους μαρκαδόρους.


- Διαβάζουμε την “πινεζοβροχή”. Δημιουργούμε σύνθετες λέξεις όπως η μπαλονοχώρα πχ καρεκλοχώρα, μηλοχώρα, τραπεζοχώρα….κλπ. Βλέπουμε και τον πίνακα ζωγραφικής του Ρενέ Μαγκρίτ. Εμπνεόμαστε και ζωγραφίζουμε τις δικές μας βροχές … καρδουλοβροχή, μπισκοτοβροχή, playstationβροχή, πορτοκαλοβροχή, αμαξοβροχή….
- Διαβάζουμε το ποίημα ” αν δεν σπείρεις δεν θα φας” και δραματοποιούμε την ιστορία. Συζητάμε για το σιτάρι, τια μας δίνει και ποια παρασκευάσματα κάνουμε (ψωμί, πίτα, κρουασάν, λουκουμά, κεϊκ…)
“Αν δεν θα σπείρεις δεν θα φας”
Ήταν Οκτώβρης κι έσπερναν οι γεωργοί τα κτήματα
μα ο τεμπέλης βάτραχος βουτιές κάνει στα κύματα.
Τρέχει γελά χοροπηδά και ο γεωργός φωνάζει
«αν δεν θα σπείρεις δεν θα φας» μα διόλου δεν τον νοιάζει.
«Δούλευε άμοιρε γεωργέ, να δω τι θα κερδίσεις
σαν βρέχει λιάζει και κοπιάς απ΄ την ανατολή ως την δύση.»
Πέρασαν μήνες θέρισαν σακιά καρπούς μαζέψαν
και ζύμωσαν και έφαγαν στην ώρα τους χορέψαν.
Κι ο βάτραχος απ΄ την γωνιά κοιτάζει πεινασμένος
μήτε στο γλέντι έφαγε ούτ’ ήταν καλεσμένος
Το γεωργό θυμήθηκε, τον είχε ειδοποιήσει
«Αν δεν θα σπείρεις δεν θα φας γιατί δεν θα θερίσεις.»
- Φτιάχνουμε τιμοκατάλογο στο μανάβικο της τάξης με τα οπωρολαχανικά της εποχής.
Χτυπάμε παλαμάκια δισύλλαβες λέξεις του φθινοπώρου και ανασυνθέτουν τα παιδιά τις συλλαβές στη γωνιά της γραφής.
- Φθινοπωρινή βόλτα στο χωριό για να μαζέψουμε τους θησαυρούς της φύσης, να παρατηρήσουμε τις αλλαγές και να χαρούμε…
- Αειθαλές δέντρο
- Φυλλοβόλο
- Καρποφόρο
- Θάμνος
- Πόα φυτό
- μελιτζάνα
- κληματαριά
- δαμάσκηνα
- ροδιά
- μπαχτσές
- καστανιά
- περιβόλι
- Αγροτικά μηχανήματα
- Βαμβάκι
- Φυλλο-πόλεμος
- Βαρελάκια στο γρασίδι
Παρατήρηση των φωτογραφιών που έβγαλαν τα παιδιά με το τάμπλετ, ηχογράφηση των περιγραφών και δημιουργία video.
Κατηγοριοποίηση των φύλλων με βάση το χρώμα, πόσα είναι, περισσότερα-λιγότερα…
Σειροθετήσεις…..
- …από το μεγαλύτερο στο μικρότερο…..
- και από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.
Κόβουμε τα φύλλα στη μέση και τα παιδιά ενώνου τα μισά για να κάνουν ολόκληρα φύλλα.
Χειροτεχνίες με τα φύλλα: Κάποια φύλλα τα βάλαμε ανάμεσα σε βιβλία με βάρος επάνω για να αποξηρανθούν και κάποια τα βάλαμε σε διάλυμε γλυκερίνης για να συντηρηθούν.
- Κάναμε τυπώματα με φιρίκια και συνθέσαμε ένα στεφανάκι.
- Με τα φύλλα γλυκερίνης και κλαδιά φτιά ξαμε ένα φθινοπωρινό καδράκι.
Επίσκεψη γονέα στο νηπιαγωγείο για να μας φτιάξει χυμό ρόδι!! Δυναμωτικός χυμός!!
- Στην υγειά μας!!



















































