Νέες οδηγίες ΕΟΔΥ για τα σχολεία
Διάθεση self-test για μαθητές και διαδικασία επαναλειτουργίας των σχολείων
Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:
Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εμβολιασμένοι και μη, θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 5 Ιανουαρίου ως και το Σάββατο 8 Ιανουαρίου, πέντε (5) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των δυο πρώτων εβδομάδων επαναλειτουργίας των σχολείων, δηλαδή από 10 Ιανουαρίου έως και 21 Ιανουαρίου 2022.
Υπενθυμίζεται ότι:
* το self-test πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο, ενώ για την πρώτη εβδομάδα (10-15/1) το self- test θα πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (10/1), της Τρίτης (11/1) και της Παρασκευής (14/1).
* ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη.
* βεβαίωση αρνητικού self test οφείλουν να φέρουν όλοι οι μαθητές από 4 έως 18 ετών.
* η δωρεάν διάθεση self test από τα φαρμακεία θα γίνεται και κατά την αργία των Θεοφανίων, την Πέμπτη 6/1, από εφημερεύοντα φαρμακεία.
* η δήλωση και το αποτέλεσμα για τις δημόσιες σχολικές μονάδες καταχωρίζεται στη πλατφόρμα edupass.gov.gr (και όχι στην πλατφόρμα του self-testing.gov.gr), από την οποία εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19
Πηγή: https://www.minedu.gov.gr/news/51104-05-01-22-diathesi-self-test-gia-mathites-kai-emvoliasmenous-ekpaideftikoys-apo-ta-farmakeia
Ευχές
Δραστηριότητες για τις διακοπές των Χριστουγέννων
Η περίοδος των διακοπών των Χριστουγέννων είναι μια καλή ευκαιρία να περάσουμε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά και να διασκεδάσουμε μέσα από ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες.
Ενδεικτικά, κάποιες δραστηριότητες είναι:
- Δημιουργία ημερολογίου διακοπών (εκδρομές, επισκέψεις, δραστηριότητες που κάνουμε κάθε μέρα την περίοδο των διακοπών) μέσα από λήψη φωτογραφιών, ζωγραφική και καταγραφή σχολίων των παιδιών. Όποιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί, μπορεί να το παρουσιάσει στην τάξη, επιστρέφοντας από τις διακοπές.
- Κατασκευή χειροποίητων δώρων για αγαπημένα πρόσωπα (π.χ κάρτα με ευχές, χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές, στολίδια κλπ).
- Αφήγηση χριστουγεννιάτικων παραμυθιών ή προσωπικής χριστουγεννιάτικης ιστορίας από τα παιδικά μας βιώματα. Πρόκληση συζήτησης.
- Παρατήρηση και περιγραφή φωτογραφιών από προηγούμενες διακοπές χριστουγέννων.
- Συμμετοχή σε παραδοσιακά έθιμα (π.χ. κάλαντα, παρασκευή γλυκών, ακρόαση χριστουγεννιάτικων τραγουδιών κλπ).
- Παρακολούθηση χριστουγεννιάτικης ταινίας και σχετική συζήτηση (τι μας άρεσε, πως νιώσαμε, ποιός ήρωας θα θέλαμε να ήμασταν κλπ)
- Διοργάνωση βραδιάς επιτραπέζιων παιχνιδιών.
Πηγή: https://blogs.sch.gr/eelisavet/2018/12/27/drastiriotites-gia-tis-diakopes-ton-ch/
Τα Χριστούγεννα μέσα από τις 5 μας αισθήσεις
Θέμα: Χριστούγεννα και 5 αισθήσεις
Σκοπός: να γνωρίσουν τα παιδιά τις αισθήσεις και τα αισθητήρια όργανά τους, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια με θέμα τα Χριστούγεννα
Επιμέρους Στόχοι:
- συμμετοχή σε συζήτηση για τα έθιμα των Χριστουγέννων και σχετικές βιωματικές δράσεις,
- ακρόαση και κατανόηση εικονογραφημένων ιστοριών,
- αναδιηγηση ιστορίας,
- προβολή και κατανόηση σχετικών παιδικών ταινιών και συμμετοχή σε συζήτηση
- εμπλουτισμός προσληπτικού και εκφραστικού λεξιλογίου,
- εξάσκηση σε προ-μαθηματικές (ομαδοποιήσεις, αντιστοιχίσεις, σειροθετησεις) και αριθμητικές δεξιότητες (καταμέτρηση ποσοτήτων, αρίθμηση, αναγνώριση αριθμών 1-5 κλ),
- εξάσκηση λεπτής κινητικότητας και οπτικο-κινητικού συντονισμού,
- ενίσχυση δημιουργικότητας και επαφή με ποικίλα υλικά και υφές,
- εξάσκηση προ-γραφικων δεξιοτήτων (αντιγραφή λέξεων),
- εξάσκηση προ-αναγνωστικών δεξιοτήτων,
- ακρόαση και συμμετοχή σε τραγούδια
- εκμάθηση σχετικών ποιημάτων
Ενδεικτικές φωτογραφίες από κάποιες δραστηριότητες που υλοποιήσαμε:
3 Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
Ολοκληρώνοντας την θεματική “ανθρώπινο σώμα” και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ, που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, συζητήσαμε για την διαφορετικότητα όλων των ανθρώπων και για την ανάγκη/σημασία αποδοχής της.
Επιπλέον, σε μια προσπάθεια εισαγωγής στην νέας μας θεματική, που είναι τα Χριστούγεννα, προσεγγίσαμε την διαφορετικότητα μέσα από την παρουσίαση της ιστορίας “το αγγελάκι της φουντωτής γιρλάντας”, το οποίο είναι διαθέσιμο εδώ. Μετά την προβολή του παραμυθιού, ακολούθησε συζήτηση για το περιεχόμενο της ιστορίας και για τα συναισθήματα που μας έκανε να νιώσουμε. Ολοκληρώσαμε τις δράσεις μας με σχετική ζωγραφιά των παιδιών και παρουσίασή τους στην ολομέλεια της τάξης.
Το ανθρώπινο σώμα
Θέμα: Ανθρώπινο σώμα
Στόχοι:
- σωματογνωσία (βιωματικά και σε εικόνα)
- εμπλουτισμός προσληπτικού και εκφραστικού λεξιλογίου
- ενίσχυση φωνολογικής ενημερότητας (σε επίπεδο συλλαβής)
- εξάσκηση προ-μαθηματικών δεξιοτήτων (ταύτιση με την χρήση εικόνων, καταμέτρηση)
- εξάσκηση προ-αναγνωστικών δεξιοτήτων (ταύτιση εικονο-λέξεων, αναγνώριση λέξεων)
- εκμάθηση ρυθμού και σχετικών παιχνιδο-τράγουδων
- εξάσκηση προ-γραφικών δεξιοτήτων (αντιγραφή λέξεων)
- ενίσχυση της δημιουργικότητας
- συμμετοχή με κινήσεις σε σχετικά μουσικο-κινητικά παιχνιδοτράγουδα
- εξάσκηση σε έννοιες χώρου, βιωματικά με αναφορά στο σώμα μας, αλλά και σε εικόνες (ΠΑΝΩ και ΚΑΤΩ)
- εξάσκηση λεπτής κινητικότητας
Τα δικαιώματα των παιδιών – η οικογένεια
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, αναπτύχθηκε συζήτηση στο νηπιαγωγείο μας για το θέμα αυτό. Μέσα από εικόνες και οπτικοακουστικό υλικό, αλλά και υλοποιώντας σχετικές δραστηριότητες, οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα τα οποία οφείλουμε να τους παρέχουμε.
Ένα παραμύθι έγινε η αφορμή να ξεκινήσει σχετική συζήτηση, στην οποία έγινε λόγος και για τη δράση της Unicef, της οργάνωσης του ΟΗΕ για τα παιδιά, που υπερασπίζεται τα δικαιώματά τους προσπαθώντας να βελτιώσει τη ζωή τους. Εξηγήσαμε πως όλα τα παιδιά του κόσμου -ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή, γλώσσα, θρησκεία- γεννιούνται με βασικές ελευθερίες και δικαιώματα, τα οποία πλέον ορίζονται και προστατεύονται από τη Διεθνή Σύμβαση, που υπογράφηκε στις 20 Νοεμβρίου 1989 και δεσμεύει όλες τις χώρες να την τηρούν.
Στην συνέχεια, οι μαθητές κλήθηκαν να ζωγραφίσουν ένα από τα δικαιώματα και να παρουσιάσει την δημιουργία του στην ομάδα-τάξη. Από τις ζωγραφιές διαπιστώθηκε πως η πλειοψηφία των μαθητών ξεχώρισε το δικαίωμα των παιδιών στην οικογένεια και έτσι ξεκίνησε ένα Σχέδιο Δράσης με θέμα την Οικογένεια.
Οι στόχοι του Σχεδίου Δράσης περιλαμβάνουν:
-εμπλουτισμό προφορικού λεξιλογίου
-ενίσχυση περιγραφικού λόγου
-εξάσκηση σε προ-αναγνωστικές και προ-γραφικές δεξιότητες
-εξάσκηση προ-μαθηματικών και αριθμητικών εννοιών
Υλοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες, όπως σχετικές συζητήσεις, ακρόαση παραμυθιών, προβολή και περιγραφή εικόνων, συμμετοχή σε ατομικές και ομαδικές εργασίες, επίλυση προβλήματος κ.α.
Ενδεικτικές Φωτογραφίες από δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν:
Χεράκια καθαρά: «γιατί» και «πώς» πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας;
Θέμα: ατομική υγιεινή – υγιεινή χεριών
Στόχοι:
- συμμετοχή σε συζήτηση με χρήση εικόνων και εκμάθηση κανόνων ατομικής υγιεινής,
- αυτοεξυπηρέτηση: α) να μάθουν ή/και να συνηθίσουν τα παιδιά να πλένουν τακτικά και σωστά τα χέρια τους, β) να παίρνουν αποφάσεις για την ατομική τους υγιεινή,
- να κατανοήσουν την σημασία της ατομικής υγιεινής και κυρίως της υγιεινής των χεριών.














