Κρύο…κρύο…παγωνιά…και ο χειμώνας χτυπά για τα καλά την πόρτα του νηπιαγωγείου μας !! Ευκαιρία για ανίχνευση ιδεών για το τι γνωρίζουμε για τον χειμώνα ,τις 4 εποχές και τα χαρακτηριστικά τους.
Ο μύθος της « Δήμητρας και της Περσεφόνης » έρχεται για να μας δώσει κάποιες εξηγήσεις !
Η Περσεφόνη ήταν κόρη της θεάς Δήμητρας . Σαν κόρη της Δήμητρας, θεάς της γεωργίας, ήταν και η ίδια θεά της βλάστησης. Σύμφωνα με το μύθο, η Περσεφόνη συνήθιζε να παίζει με τις φίλες της, σε μια καταπράσινη περιοχή. Εκεί την είδε ο Πλούτωνας, ο θεός του Άδη, και την ερωτεύτηκε παράφορα για την ομορφιά της. Άρπαξε την Περσεφόνη και πάνω στο χρυσό του άρμα, την οδήγησε στον Κάτω Κόσμο και την έκανε γυναίκα του.
Η Δήμητρα μάταια έψαχνε να βρει την κόρη της. Ο θρήνος της ήταν τόσο μεγάλος που η γη έπαψε να βλασταίνει και η ξηρασία μάστιζε τους ανθρώπους.
Ο Δίας, βλέποντας την καταστροφή, έστειλε τον Ερμή στον Άδη για να ζητήσει την άνοδο της Περσεφόνης στον κόσμο, ώστε να ηρεμήσει η Δήμητρα. Ο θεός του Κάτω Κόσμου, που ήταν πονηρός και ερωτευμένος με τη Περσεφόνη, δέχτηκε να την αφήσει αλλά πριν την αποχαιρετήσει της έδωσε να φάει σπόρους από ρόδι. Οι σπόροι αυτοί ήταν μαγικοί, με αποτέλεσμα η Περσεφόνη να δεθεί άρρηκτα με τον Πλούτωνα.
Αμέσως μόλις η Δήμητρα συνάντησε την κόρη της, αντιλήφθηκε ότι είχε φάει το μαγικό καρπό και κατάλαβε ότι δεν θα μπορούσε να την κρατήσει κοντά της για πάντα.
Όταν λοιπόν η Περσεφόνη βρίσκεται στη γη η φύση χαίρεται, τα δέντρα ανθίζουν, τα φύλλα ξαναβγαίνουν …Όταν όμως έρθει ο καιρός να γυρίσει στον Άδη, η φύση θρηνεί και τα δέντρα μένουν γυμνά, χωρίς φύλλα και καρπούς.
Έτσι έγιναν οι τέσσερις εποχές του χρόνου: όταν η Περσεφόνη ζει στη γη με τη μητέρα της έχουμε την άνοιξη, το καλοκαίρι και το φθινόπωρο ενώ όταν φεύγει στον Άδη έρχεται ο χειμώνας.
Πηγή:https://paramythimythoimythoi.blogspot.com/2018/01/blog-post_50.html
Μπορείτε να δείτε το μύθο και εδώ
Ο μύθος της « Δήμητρας και της Περσεφόνης » γοήτευσε τα παιδιά και στη δραματοποίηση ευχαριστήθηκαν την εναλλαγή των ρόλων και την πλοκή της ιστορίας.
Από το 2ο τμήμα
Από το 1ο τμήμα
Υπό τους ήχους του Vivaldi «Τέσσερις εποχές »
φανταστήκαμε και είδαμε εικόνες στον υπολογιστή , εμπνευσμένες από τη φύση και τον άνθρωπο ,τα κελαρύσματα του νερού, τα κελαηδίσματα των πουλιών, τα βουίσματα των εντόμων, τις βροντές της καταιγίδας, ανθισμένα λιβάδια, χιονισμένους αγρούς ή στιγμές χειμωνιάτικης θαλπωρής μπροστά στο τζάκι. Απολαύσαμε τα αριστουργηματικά κοντσέρτα με βιολί του κορυφαίου ιταλού μουσουργού χορεύοντας στην παρεούλα μας μετατρέποντας την σε πίστα χορού !
Στα κλαδιά ενός μεγάλου δέντρου τα παιδιά απεικόνισαν τις τέσσερις εποχές με τα χαρακτηριστικά τους και όσα είχαμε πιο πριν συζητήσει ! Η νέα τους δημιουργία διακόσμησε τα ταμπλό στις τάξεις μας .
Αλλά με τέμπερες και πινέλα στα μπλοκ ακουαρέλας το δέντρο των τεσσάρων εποχών πήρε σάρκα και οστά !!
Με δραστηριότητες STEM, τα παιδιά του 2ου τμήματος, βοήθησαν την Περσεφόνη να βρει τη μητέρα της την Δήμητρα.
Η Περσεφόνη θέλει να πάει στην μητέρα της την Δήμητρα… πρέπει να αποφύγει όμως τις εποχές που την οδηγούν στον Άδη.
Εστιάζοντας στην εποχή που τώρα διανύουμε μιλήσαμε για το χειμώνα και τα χαρακτηριστικά του. Άλλωστε νιώσαμε πολύ κρύο, το οποίο έφερε και χιόνια σε πολλά μέρη της Ελλάδας. Τα χιονοδρομικά κέντρα πανηγυρίζουν από χαρά και πολύ κόσμο ! ! Και αφού στη Ρόδο μας χιόνι δεν βλέπουμε …τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος βρήκαν τρόπο να παίξουν χιονοπόλεμο και να φτιάξουν χιονάνθρωπο …. Να δείτε τι ωραία που έπαιξαν και πόσο χάρηκαν το χιόνι !!
Και για να έχουν και έναν χιονάνθρωπο στην τάξη έφτιαξαν τον δικό τους ατομικά με σακουλάκι ζιπ και αφρό ξυρίσματος !
Δεν σταματήσαμε όμως στο χιόνι ….πειραματιστήκαμε και με τον πάγο (ιδέα διαδικτύου ). Βάλαμε ζωάκια από τα παιχνίδια μας σε μπολ με νερό (5 μπολ) και τα βάλαμε στην κατάψυξη. Τα παιδιά μπήκαν στην διαδικασία να προβλέψουν τι θα συμβεί στα ζώα που είναι στα μπολ. Την άλλη μέρα παρατηρήσαμε πως τα ζώα καλύφθηκαν με πάγο και έπρεπε να σκεφτούμε πως θα τα ελευθερώσουμε !!
Ακούστηκαν πολλές ιδέες…
– Να ρίξουμε αλάτι !
– Να σπάσουμε τον πάγο με σφυρί !
– Να τα ζεστάνουμε !
– Να τα βάλουμε στον ήλιο !
– Να ρίξουμε ζεστό νερό !
Τα δοκιμάσαμε όλα ! Το ζεστό νερό ξεπάγωσε και απελευθέρωσε τα ζωάκια μας πολύ πιο γρήγορα γιατί και ο χρόνος ήταν μια παράμετρος που μας ενδιέφερε ! Παιδιά δοκιμάστε το και στο σπίτι !! Ένα μπολ, ένα παιχνιδάκι –ζωάκι , νερό και η κατάψυξη στο ψυγείο σας είναι αυτά που θα χρειαστείτε.
Σκεφτήκαμε και τα πουλάκια του χειμώνα και μιλήσαμε για τη δυσκολία να βρούνε τροφή ! Πως θα τα βοηθήσουμε;
Μια ωραία κατασκευή διακοσμεί την τάξη μας ,αλλά και μια ταΐστρα καλεί τα πουλάκια που επισκέπτονται την αυλή μας να βρουν τροφή !
Ας μην κρυώνουμε στο νηπιαγωγείο μας….! Τι λέτε για ένα πετρόχτιστο τζάκι ;; Άλλωστε στα Μαριτσά έχουμε το καλύτερο όνομα για τέτοιου είδους κατασκευές…τα καλύτερα μαστόρια τα παιδιά μας ! ! Μέχρι και για ξύλα σκέφτηκαν ( βάψιμο χάρτινων ρολών με τέμπερα ) ! (Ερεθίσματα για δραματοποιήσεις και παιχνίδια ρόλων.)
Παρασκευή μεσημέρι και ένα παιχνιδοτράγουδο μας φτιάχνει τη διάθεση και μας προετοιμάζει για την χαλάρωση του Σαββατοκύριακου που ακολουθεί ! « Τα ρούχα του χειμώνα » χαρούμενο και λατρεμένο ( από πέρσι στην τηλεκπαίδευση, θυμηθείτε νηπιάκια….), της συναδέλφου Μαρίνας Ζαχαρία
μας ντύνει ζεστά και χορεύουμε και παίζουμε …..πολύ χειμωνιάτικα !!
Την ώρα της σπιτικής χαλάρωσης παιδιά θυμηθείτε να παίξετε στον υπολογιστή τα διαδραστικά παιχνίδια που παίξαμε και στο νηπιαγωγείο
Έρχεται πολύ παγωμένη και κρύα εβδομάδα ! Αν κρυώνετε πολύ ελάτε στα τζάκια των τάξεων του νηπιαγωγείου μας για να ζεσταθείτε και τα παιδιά μας, τηρώντας όλα τα υγειονομικά μέτρα, θα σας προσφέρουν ζεστό τσάι !
Καλό Σαββατοκύριακο !






















































































































































