Code Week 2025 _ “Coding Bears”

Προγραμματίζουμε… με την αρκουδίτσα!

Πώς η Code Week έφερε την αλγοριθμική σκέψη στο Νηπιαγωγείο!

Αυτή η εβδομάδα ήταν μαγική στο Νηπιαγωγείο μας!

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό, συμμετείχαμε στην πρωτοβουλία Code Week μέσω της δράσης “Coding Bears”, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του “Leading Teacher” με κωδικό GR-ZACHARIA-100! Αποδείξαμε ότι ο προγραμματισμός δεν είναι κάτι περίπλοκο που αφορά μόνο τους μεγάλους και τους υπολογιστές. Αντιθέτως, είναι ένα συναρπαστικό παιχνίδι που βοηθά τα παιδιά να σκέφτονται με δομημένο τρόπο, να λύνουν προβλήματα και να δίνουν σαφείς εντολές!

Κεντρικός μας ήρωας; Μία αξιολάτρευτη αρκουδίτσα που… έχασε τη φωλιά της! 

Stigmiotypo othonhs 2025 10 02 111207

Προγραμματισμός… στο πάτωμα!

Για να βοηθήσουμε την αρκουδίτσα, τα παιδιά φόρεσαν το καπέλο του “Προγραμματιστή” και έπρεπε να δώσουν οδηγίες κίνησης (πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά) στο παιδί που είχε ντυθεί αρκουδίτσα. Χρησιμοποιήσαμε βελάκια κατεύθυνσης στο πάτωμα για να δημιουργήσουμε έναν αλγόριθμο—δηλαδή, μια σειρά από βήματα—που οδηγούσε στη φωλιά. Μάθαμε να κάνουμε “debugging” (να διορθώνουμε τα λάθη) και να χαιρόμαστε με την επιτυχία!

 

Ο Bee-Bot και οι ψηφιακές εντολές!

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τον πιο διάσημο φίλο μας, το εκπαιδευτικό ρομπότ Bee-Bot! Στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα μας, τα παιδιά εφάρμοσαν τις γνώσεις τους πατώντας τα πλήκτρα του Bee-Bot με τη σωστή σειρά για να φτάσει κι αυτός με τη σειρά του στη φωλιά της αρκουδίτσας. Ήταν τόσο συναρπαστικό να βλέπουμε τη σκέψη μας να μετατρέπεται σε κίνηση του ρομπότ!

Και η σκέψη… στο χαρτί!

Τέλος, βάλαμε σε τάξη τη σκέψη μας στο χαρτί. Σχεδιάσαμε διαδρομές σε πλέγματα, χρησιμοποιώντας βελάκια και καπάκια ως “μικρά ρομπότ”. Αυτό τους βοήθησε να οπτικοποιήσουν τη διαδρομή και να κατανοήσουν ότι ο προγραμματισμός είναι τελικά οργάνωση της σκέψης.

 

Γιατί είναι σημαντικό;

Μέσα από όλη αυτή τη διασκεδαστική διαδικασία, τα παιδιά δεν έμαθαν μόνο να χειρίζονται ένα ρομπότ. Έμαθαν:

  1. Να αναλύουν ένα πρόβλημα (εύρεση φωλιάς).
  2. Να το χωρίζουν σε μικρά βήματα (αλγοριθμική σκέψη).
  3. Να δίνουν ακριβείς οδηγίες.
  4. Να αναπτύσσουν τη χωρική τους αντίληψη.

Ο προγραμματισμός στην προσχολική ηλικία είναι, λοιπόν, ένα παιχνίδι λογικής και επίλυσης προβλημάτων. Και κρίνοντας από τα χαμόγελα και τον ενθουσιασμό τους, το έπιασαν στον αέρα!

Μείνετε συντονισμένοι για τις επόμενες περιπέτειές μας!

Αφήστε μια απάντηση