Εδώ Πολυτεχνείο … Εδώ Πολυτεχνείο ……17 Νοεμβρίου 1973.
Ο Νοέμβριος φέρνει κρύο και μαζί.. ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ! Έφτασε η «μαύρη» επέτειος της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας και δεν μπορούσαμε να μην αναφερθούμε σε αυτή!
Αρχικά, ξεκινήσαμε κάνοντας διερευνητικές ρωτήσεις προς τα παιδιά για να δούμε πώς αντιλαμβάνονται τις έννοιες; Δημοκρατία, Δικτατορία, Χούντα, Εξέγερση, Διαδήλωση ,Εκλογές .
Έπειτα προσεγγίσαμε μέσα από το παραμύθι «Η κυρά Δημοκρατία», τις έννοιες αυτές, δίνοντας έμφαση στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και τη ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ.
Στη συνέχεια για να διαπιστώσουμε αν τα νήπια κατανόησαν τις έννοιες, τους δώσαμε εικόνες ,τις οποίες θα έπρεπε να βάλουν στη σωστή κυρία!
Και φυσικά το κάθε παιδί εξέφρασε με το δικό του τρόπο την έννοια την έννοια της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.
Ιδέα της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση.
Φυσικά δεν γινόταν να μην αναφερθούμε στα γεγονότα της μέρας εκείνης μέσα από εικόνες ,βίντεο και την ιστορία του Φίλιππου Μανδηλαρά!
Πηγή εικόνων: Διαδίκτυο.
Βίντεο:
Είπαμε συνθήματα, φωνάξαμε, τραγουδήσαμε και προσπαθήσαμε να έρθουμε στη θέση των φοιτητών!
Τραγούδια:
Φυσικά αποτυπώσαμε το παλμό του αγώνα μέσα από ζωγραφιές και κατασκευές!
Αναφερθήκαμε, επίσης , στο Bansky, είναι γνωστός Βρετανός καλλιτέχνης του γκραφίτι, πολιτικός ακτιβιστής και σκηνοθέτης .
Στα παρακάτω έργα του, ζητήθηκε από τα παιδιά να πουν ποιοι φαντάζονται ότι μπορεί να είναι αυτοί που απεικονίζονται και τί θα μπορούσαν να πετάνε. Οι γνώμες πολλές και διαφορετικές. Οι εικόνες είχαν κρυφτεί και έπειτα αποκαλύφθηκαν.
Φυσικά ,στην τελευταία εικόνα, χρησιμοποιήσαμε τα μαγικά μας χεράκια και δημιουργήσαμε με χρώματα αυτά που πιστεύαμε ότι πετάει το κανόνι.
Τέλος, παρουσιάσαμε τον πίνακα με το περιστέρι της Ειρήνης που στοχοποιείτε. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι φοράει αλεξίσφαιρό γιλέκο και άρχισαν να κάνουν υποθέσεις για ποιο λόγο το φοράει. Οι απόψεις και πάλι διαφορετικές και ενδιαφέρουσες.
Μέσα από αυτό το πίνακα μιλήσαμε για την ειρήνη και το δικαίωμα της ελευθερίας που υπάρχει στις Δημοκρατικές χώρες. Μιλήσαμε για το πόλεμο που γίνεται στις χώρες δίπλα μας (Ουκρανία- Ρωσία, Ισραήλ – Παλαιστίνη) και εξηγήσαμε πόσο εύκολο είναι να διαταραχθεί η Ειρήνη τόσο ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες, όσο και μέσα στην ίδια τη χώρα, με καθεστώτα διδακτορικά.
Όλα αυτά έδωσαν την αφόρμηση για την κατασκευή μας.



























