Άσκηση σεισμού στο σχολείο μας

Στις 1 Νοεμβρίου επισκέφτηκε το σχολείο μας η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης  και μαζί με το Δημοτικό Σχολείο παρακολουθήσαμε την ενημέρωση και τις οδηγίες για το πως θα αντιδράσουμε σε περίπτωση σεισμού.

387317942 302346629403564 498505173305629314 n

387334557 899388148223679 1486473713127934508 n

387334557 899388148223679 1486473713127934508 n

Στη συνέχεια ακολούθησε η άσκηση σεισμού

387328126 720555110126397 2420931995169708398 n

387556305 738009658153322 3991771907828372293 n

387330136 301913582650557 6436998441666067488 n

Και η παραλαβή των βραβείων μας

387328867 150965481437739 3422566003398512846 n

Μιλήσαμε για το σεισμογράφο και φτιάξαμε ένα δικό μας αυτοσχέδιο!

387572320 5476303382494977 5498925563296895062 n

Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο μας

Η επέτειος της 28ης  Οκτωβρίου  αποτελεί μία μέρα μνήμης του ηρωικού ΟΧΙ των Ελλήνων και  των ηρώων του 1940 που πολέμησαν για την ελευθερία.

Γνωρίσαμε  τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου μέσα από τη βαλίτσα του παππού που έκρυβε την ελληνική μας σημαία, φωτογραφίες της εποχής, τραγούδια και ιστορίες!

βαλιτσα

Φτιάξαμε με χαρά τις κατασκευές μας

οχι φανταρος

387617342 298942593058563 116060483925467074 n 1

Μιλήσαμε για το πολύτιμο αγαθό της ειρήνης μέσα από την ιστορία και το έργο του Πικάσο.

387561677 225388493886875 4460977984006843 n   368090038 358397923219404 6251799376970551817 n 1

Δημιουργήσαμε την πρόσκληση για τη γιορτή μας φιλοτεχνώντας το περιστέρι της Ειρήνης.

προσκληση

Μέσα από το κουκλοθέατρο γνωρίσαμε το κανόνι της ειρήνης και φτιάξαμε την ομαδική μας εργασία.

387334601 2647001535439095 9117611832748099513 n

κουκλοθέατρο

κανονι ειρηνης

Μιλήσαμε για τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου, του πολιούχου της Θεσσαλονίκης

αγιος δημήτριος

Η γιορτή και η παρέλαση έγινε στην εκκλησία και με περηφάνια καταθέσαμε το στεφάνι στο ηρώο και κρατήσαμε την ελληνική σημαία.

ηρωο παρελαση

Χρόνια πολλά σε όλους του μαθητές και τις μαθήτριες!

10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου γιορτάσαμε την 10η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Συζητήσαμε για την αξία του αθλητισμού στη ζωή μας και την υγεία μας και για το ποια αθλήματα γνωρίζουμε και μας αρέσουν.

Στον αύλειο χώρο του σχολείου μας υλοποιήθηκαν δραστηριότητες φυσικής αγωγής.

5αθλ 4αθλ 3 αθλη 2 αθλ

Η μέρα μας έκλεισε με την ομαδική κατασκευή αφίσας και την απονομή μεταλλίων!

1 αφισα αθλητισμου

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο!

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας προσαρμογής.

Στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτος με παιχνίδια γνωριμίας και δεσίματος ομάδας, όπως ο ιστός της φιλίας.

379642231 1499308050856921 3591904625601402540 n

 Διαβάσαμε βιβλία για τις πρώτες μέρες στο σχολείο

379644378 854701512898570 380149870202681028 n

 φτιάξαμε τις πρώτες μας ομαδικές κατασκευές!

379642888 1506035193494636 7929771606846642897 n 379639995 1155426042098897 154856477418327184 n

 

Η πρώτη μας ατομική κατασκευή ήταν με αφορμή το βιβλίο «Το φιλάκι» όπου αποτυπώσαμε το χεράκι και το χαρίσαμε στη μαμά μας για να μην της λείπουμε όταν είμαστε στο νηπιαγωγείο.

379662632 3478181099099270 166042782472345615 n

Καλή σχολική χρονιά!

agiasmos

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9 π.μ.  θα πραγματοποιηθεί  ο αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά.

Θα ακολουθήσει μία σύντομη ενημέρωση και η  αποχώρηση των μαθητών θα γίνει στις 10 π.μ.

374993265 680321997527299 2923705833486303916 n      373488162 609715174575978 9011096610568773988 n

 

Ευχόμαστε στους μαθητές μας μια χαρούμενη και δημιουργική χρονιά

Ο Σύλλογος διδασκόντων του νηπιαγωγείου Λυρκείας

Πρόσκληση για την καλοκαιρινή μας γιορτή

Θα ήταν ιδιαίτερη τιμή για εμάς να παρευρεθείτε στην καλοκαιρινή μας γιορτή, με θέμα τα καλοκαιρινά φρούτα και κατ΄ επέκταση την προώθηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών! Τελικά μήπως μπορεί το υγιεινό να είναι νόστιμο και λαχταριστό; 



Λήψη αρχείου

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙO ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

rubric

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Ψηφιακές Δεξιότητες

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

images

 

Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων  «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» τα παιδιά θα γνωρίσουν τους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα. Βασικός στόχος μας είναι μέσω της διερευνητικής μάθησης και τις αρχές του εποικοδομητισμού να βρουν απαντήσεις για το διάστημα.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις.

Στο πρώτο εργαστήριο ανακαλύπτουμε το Ηλιακό μας σύστημα. Μαθαίνουμε ότι αποτελείται από  οχτώ πλανήτες ( Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός και Ποσειδώνας) όπου όλοι περιστρέφονται σε αρμονική τροχιά γύρω από τον Ήλιο. Επίσης, μάθαμε ότι ο ήλιος δεν είναι πλανήτης, αλλά το λαμπερό αστέρι του Ηλιακού μας συστήματος, όπου με την σειρά του περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία.

 

ΠΛΑΝΗΤΕΣ

Μάθαμε πολλές πληροφορίες παρακολουθώντας το παρακάτω εκπαιδευτικό βίντεο.

 

Αναπαραστήσαμε με αυτοσχεδιασμό και βιωματικό τρόπο το Ηλιακό μας σύστημα και την τροχιά των πλανητών γύρω από τον Ήλιο.

 

1686118258048 1686118702333 1

Κάναμε κατασκευή το Ηλιακό σύστημα!

1686119004230

IMG 20230502 152217 1686119004247 1 IMG 20230502 152235 1 IMG 20230502 152226 1 IMG 20230502 152229 1

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;

Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους ότι είχαν σε σχέση με το διάστημα προκειμένου να τα παρουσιάσουν στην τάξη.

 

16861176159101686117615903

Θυμηθήκαμε τι έχουμε μάθει με το παρακάτω βίντεο.

Κάναμε αναζήτηση πληροφοριών για τους πλανήτες μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή και μάθαμε πως γράφετε η λέξη “Πλανήτες”

 

1686117615895 1686117615887

Εν συνεχεία παρατηρήσαμε μέσω της ψηφιακής εφαρμογής της NASA (Artificial Inteligence) παρατηρήσαμε ακόμα καλύτερα τους πλανήτες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και πόσο απέχουν από τον Ήλιο.

 

Για δείτε πως είναι η Γη μας από το διάστημα.

nJUUqFQn0gLDoy

Στα παιδιά κινήθηκε πολύ το ενδιαφέρον για τους πλανήτες και θέλησαν να μάθουν περισσότερα για αυτούς. Αποφάσισαν μεταξύ τους και με δημοκρατικό τρόπο πως  κάθε παιδί μαζί με τους γονείς του θα βρει για ένα συγκεκριμένο πλανήτη περισσότερες πληροφορίες και την επόμενη μέρα θα τις φέρει στο σχολείο να τις παρουσιάσουμε στην τάξη.

Κάναμε κατασκευή καπέλο τον αγαπημένο μας πλανήτη.

1686118258032 1686118258040

 

Έπειτα φτιάξαμε διαστημόπλοια με τα ονόματα μας!!

 

1686117615871

Εκτοξευτήκαμε ως πύραυλοι και μέσα στην τάξη!

IMG 20230504 120036 IMG 20230504 120103 IMG 20230504 120102

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας.

 

ilios1

Παρακολουθήσαμε  στο παρακάτω βίντεο τον μύθο του Φαέθοντα.

Έπειτα, είδαμε  μια ιστορία για τον Ήλιο, όπου μας παρουσιάζει τα οφέλη και τις συνέπειές του.

 

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ήλιος, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα;

Αρχικά, παρατηρήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο, όπου μας μιλάει για την μέρα και την νύχτα.

Έγινε αναπαράσταση του φαινομένου της εναλλαγής μέρα – νύχτας με τη βοήθεια μιας υδρόγειου σφαίρας και με φακό

1686117615681 1686117615618

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τι κάνουμε την μέρα και τι την νύχτα.

1686117615711 1 1686117615718 1686117615854 16861176156951686120764779 1686120764771

Έπειτα, ξεκίνησε το παιχνίδι με τις σκιές, όπου με την βοήθεια του φακού παρατηρήσαμε και φωτογραφίσαμε σκιές.

1686117615637 1686117615673 1686117615628

Επίσης, βγήκαμε στην αυλή και ψάχναμε να βρούμε σκιές.

IMG 20230508 094106

IMG 20230508 094357 IMG 20230508 094136 1 IMG 20230508 094241 1

IMG 20230508 094232

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Οι όμορφες κόρες του Χρόνου.

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο, όπου παρουσιάζει τις τέσσερις εποχές του χρόνου ( Φθινόπωρο, Χειμώνας, Άνοιξη, Καλοκαίρι) και στη συνέχεια μιλήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής. 

Τα παιδιά αφού έλυσαν τα αινίγματα με τις εποχές, έπειτα ζωγράφισαν τις εποχές.

 

IMG 20230609 122953

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ταξίδι στη Σελήνη

 

Αρχικά, είδαμε σε φωτογραφίες τις διάφορες μορφές που παίρνει η Σελήνη στον ουρανό.

397c0391378746549d24ca566009e71d 1 2015 08 faseis feggariou

Οι διάφορες μορφές της Σελήνης, όταν την βλέπουμε από την Γη, ανάλογα τη θέση τους ‘Ηλιου, της  Γης και της Σελήνης.

Phasesmoon

 

 

Στη συνέχεια για να ακτανοήσουμε ακόμα καλύτερα το φαινόμενο είδαμε το παρακάτω βίντεο.

Ζωγραφίσαμε τις φάσεις της Σελήνης

IMG 20230609 222208

Στη συνέχεια κάναμε κατασκευή που παρουσιάζει το Ήλιο να βρίσκεται στο κέντρο του διαστήματος, τη Γη να κάνει κύκλο γύρω από τον Ήλιο και η Σελήνη που κάνει κύκλο από την Γη.

IMG 20230510 152337 IMG 20230510 152009

7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Τι γνωρίζαμε; Τι μάθαμε;

Το τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων ήταν αφιερωμένο στην κατασκευή μακέτας με τους πλανήτες χρησιμοποιώντας  υλικά της τάξης μας και πολύ φαντασία.

1686117615609 1 1686117615601 IMG 20230523 140342 IMG 20230523 135627 IMG 20230523 152850

Έντομα

Τα έντομα την άνοιξη βρίσκονται παντού γύρω μας στη φύση. Έτσι και στην αυλή του σχολείου μας ανακαλύψαμε πολλά. Πρώτο και καλύτερο όμως ανακαλύψαμε αυτό που προσπαθεί να περιγράψει το ακόλουθο αίνιγμα…

Μικρή μικρή νοικοκυρά
μεγάλη πίτα κάνει,
μες τα λουλούδια τριγυρνά!!

Τι είναι;

Μα η ΜΕΛΙΣΣΑ φυσικά.

thumbnail IMG 6290

Έτσι λοιπόν κι εμείς γνωρίσαμε νέα και σπουδαία για αυτό το τόσο χρήσιμο και εργατικό έντομο, που χωρίς την πολύτιμή του συμβολή θα απουσίαζαν τα φρούτα, τα λαχανικά και τα λουλούδια από τη ζωή μας. Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο για τα είδη τους, για τον τρόπο που ζουν, γνωρίσαμε το γράμμα που ξεκινά και όσα παράγει και φυσικά τραγουδήσαμε το τραγούδι “Περνά περνά η μέλισσα” και δημιουργήσαμε τη δική μας μελισσούλα, το μοναδικό της σπίτι την κυψέλη, και οργανώσαμε σε σωστή σειρά τα στάδια παρασκευής μελιού…

Κατασκευή μέλισσαςthumbnail IMG 6551thumbnail IMG 6553

 


Μετάβαση στο sway.office.com.

Μάλιστα περιηγηθήκαμε και στον ακόλουθο σύνδεσμο σε ένα εικονικό σπίτι εντόμων από το οποίο δε θα μπορούσε να λείπει η μέλισσα…

Τόσο πολύ τις αγαπήσαμε που θέλαμε να μάθουμε κι άλλες πληροφορίες από ειδικούς σε αυτά τα τόσο πολύτιμα έντομα. Έτσι κανονίσαμε να επισκεφθούμε ένα πραγματικό μουσείο μελισσοκομικής τέχνης, το “Άξιον Εστί” που μας μύησε περαιτέρω στον θαυμαστό κόσμο των μελισσών. Η κ. Σοφία Κούσουλα μας ξενάγηση στον μαγικό κόσμο της μέλισσας και της μελισσοκομίας, δείχνοντάς μας πως πέρασε από γενιά σε γενιά η τέχνη της μελισσοκομίας, μας έδειξε από κοντά και με ασφάλεια τις μέλισσες στο φυσικό τους περιβάλλον, ξεχωρίσαμε τις εργάτριες από τη βασίλισσα και τους κηφήνες, ακούσαμε τον ήχο του μελισσιού,

 

thumbnail IMG 6284 thumbnail IMG 6280 Μέλισσες από κοντάthumbnail 781A25D1 8A87 48B7 BC85 7B6E78D1306E Αντιγραφή

γνωρίσαμε την ιστορία τους και τις πρώτες τους κυψέλες,

thumbnail IMG 6300thumbnail IMG 6313 Αντιγραφήthumbnail IMG 6312

είδαμε σε μικρογραφία τον κύκλο ζωής τους,

thumbnail IMG 6308

καθώς και τη στολή του μελισσοκόμου,

thumbnail IMG 6309

γνωρίσαμε ένα παλιό κι ένα νέο καπνιστήρι και πιέζοντάς το κατανοήσαμε με βιωματικό  τρόπο πως λειτουργεί,

thumbnail 216B5ACD 5336 43B0 AB55 42EDE2911602 thumbnail IMG 6282

και τέλος γίναμε δοκιμαστές μελιού, γεγονός που μας ξετρέλανε.

thumbnail E8D80EF1 704A 429B 9740 F06F913C6438 thumbnail 30A41217 93DA 468E 8586 10936074ED6E

Και φυσικά δε μείναμε σε αυτά, η κ. Σοφία Κούσουλα μας παρότρυνε να ζωγραφίσουμε όσα μας κίνησαν το ενδιαφέρον, δημιουργήσαμε ένα υπέροχο καπέλο που μας μεταμόρφωσε σε ζωηρές μελισσούλες και τέλος μας αφηγήθηκε το παραμύθι: “Μια μέλισσα… με λύση!” της Λήδας Βαρβαρούση.

thumbnail IMG 6340thumbnail CAAAF6B0 47F3 456F 82E6 206B64D1A140 20200219111325 mia melissa me lysi

Λίγο πριν φύγουμε η κ. Σοφία Κούσουλα μας έκανε το πιο γλυκό δώρο. Ένα βαζάκι μέλι για να δημιουργήσουμε το δικό μας κέικ στο νηπιαγωγείο. Πραγματικά περάσαμε υπέροχα και η όλη διδακτική επίσκεψη μας άφησε τη πιο γλυκιά ανάμνηση.

Μετά τη μέλισσα όμως ακολούθησαν και άλλα έντομα…

Ένα αίνιγμα θα πω

και είμαι σίγουρη πω θα το βρείτε στο λεπτό

Όμορφη και πλουμιστή
στα λουλούδια κατοικεί,
με πολύχρωμα φτερά,
πίσω μου τρέχουν τα παιδιά!

Τι είναι;

Το βρήκατε! Είναι η όμορφη ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Τα παιδιά τη γνώρισαν τον κύκλο ζωής της, τα μέρη του σώματός της, τραγούδησαν το τραγούδι της και την αγάπησαν ακόμη περισσότερο.

Φυσικά γνωρίσαμε και άλλα έντομα όπως τις πασχαλίτσες, τα μυρμήγκια και τις αράχνες, που κατά αυτήν την περίοδο παρατηρούσαμε τις κινήσεις τους στην αυλή του νηπιαγωγείου μας…

Οι τρόποι πολλοί μέσα από βιβλία

thumbnail IMG 6555 thumbnail IMG 6554

μέσα από τραγούδια από το διαδίκτυο που αγαπήσαμε και τα “ντύσαμε” με κινήσεις…

μέσα από την ελληνική μυθολογία που πάντα εμπνέει και προβληματίζει…

 

Ο Τζίτζικας και ο μέρμηγκας

Ενημερωτική Παρέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας

Σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Λυρκείας, συμμετείχαμε στην ενημερωτική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε από το Πυροσβεστικό Σώμα Άργους. Οι Πυροσβέστες μας ενημέρωσαν για τους τρόπους προστασίας σε περίπτωση πυρκαγιάς σε εξωτερικό και εσωτερικό χώρο, τους τρόπους επικοινωνίας που υπάρχουν για να διασφαλίσουμε την ασφάλειά μας, μάθαμε ποιες περιπτώσεις είναι επικίνδυνες για τη σωματική μας ακεραιότητα με παραδείγματα και κατάλληλες εικόνες, γνωρίσαμε τα απαραίτητα αντικείμενα που καλό είναι να διαθέτουμε στο σπίτι και στο σχολείο μας για να προστατευτούμε, τις ειδικές στολές των πυροσβεστών και τα μεταφορικά μέσα για να προσφέρουν τη βοήθεια στους συνανθρώπους που το χρειάζονται, μάθαμε σε ποιες περιπτώσεις προσφέρουν τη βοήθειά τους ως σώματα ασφαλείας και πραγματοποιήσαμε ρίψη με τον πυροσβεστήρα! Να τους ευχαριστήσουμε θερμά για τις πολύτιμες συμβουλές και την ενημέρωση στα τόσο σημαντικά ζητήματα που μας παρείχαν. 

thumbnail IMG 6511 thumbnail IMG 6515 thumbnail IMG 6518 thumbnail IMG 6533thumbnail IMG 6537

Συμμετοχή στο Εθνικό Σχολικό Δίκτυο Δράσης “Ταπερίστας”

ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ 2 ΛΟΓΟΤΥΠΟ

Το Νηπιαγωγείο Λυρκείας επιθυμώντας να δώσει την ευκαιρία στους μαθητές του να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες εν γένει, καθώς και να φροντίσουν να αποτυπώνουν ένα φιλικότερο οικολογικού αποτύπωμα προς το περιβάλλον, αποφάσισε να συμμετάσχει στο Εθνικό Σχολικό Δίκτυο Δράσης «Ταπερίστας» για το σχολικό έτος 2022-2023, το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ.  Αφορμή αποτέλεσε και το Εργαστήριο Δεξιοτήτων της  Θεματικής ενότητας: “Φροντίζω το περιβάλλον”, που αφορά στην Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική Κληρονομιά, με τίτλο:  “Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας!”.
Το εν λόγω Εθνικό Σχολικό Δίκτυο διοργανώνεται από το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Αρναίας σε συνεργασία με άλλα Κ.Ε.ΠΕ.Α. και απευθύνεται τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς Νηπιαγωγείων αλλά και άλλων βαθμίδων. Η υλοποίηση της δράσης ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2022 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2023, ακολουθώντας τρεις διαδοχικές φάσεις. Η Α΄ Φάση είναι της Διερεύνησης, η Β΄ Φάση της Υλοποίησης και η Γ’ Φάση της Αξιολόγησης & Διάχυσης των συνολικών δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν. 

Η Δράση εστιάζει στο Δεκατιανό ως σχολικό γεύμα και πιο συγκεκριμένα στο πως το προμηθεύονται τα παιδιά και στο ποια συσκευασία σκεύος το μεταφέρουν, στην ποιότητα και στην ποσότητα των τροφών που περιλαμβάνει εξετάζοντας εάν προέρχονται από τις κατά τόπους αγορές ή από πιο μακρινές αποστάσεις, στην ορθή προτίμηση των τροφίμων που προάγουν την υγεία των μαθητών ως προς τις ενεργειακές ανάγκες που είναι αναγκαίες για τη σωστή ανάπτυξή τους.

Στόχος της Δράσης είναι ουσιαστικά να καλλιεργήσει στάσεις στους μαθητές ως προς την ορθή χρήση συσκευασιών, προωθώντας τις επαναχρησιμοποιημένες και έχοντας ως βασικό στόχο τη μείωση όσων είναι μιας χρήσης, με απώτερη επιδίωξη τη μείωση παραγωγής απορριμμάτων από τους μελλοντικούς πολίτες. Παράλληλα επιθυμεί οι μαθητές να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες, προτιμώντας τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, πρωτεΐνες και ιχνοστοιχεία που φροντίζουν για την καλή τους υγεία.  

Το Νηπιαγωγείο Λυρκείας θέλοντας να πραγματοποιήσει ένα άνοιγμα προς την ευρύτερη κοινωνία, εκτός από τις διαθεματικές προσχεδιασμένες δράσεις του:

1)Ανέπτυξε ουσιαστική συνεργασία με όμορο νηπιαγωγείο του Νομού Αργολίδας, το Νηπιαγωγείο Παραλίας Ιρίων, προωθώντας και αναδεικνύοντας την ισχύ που προσδίδει η ομαδική δουλειά τόσο μεταξύ μαθητών  όσο και μεταξύ εκπαιδευτικών όμορων Νηπιαγωγείων,

2)Στα πλαίσια της Δράσης συνεργάστηκε και με την 1η ΤΟΜΥ ΑΡΓΟΥΣ που ενημέρωσε τους μαθητές μας για τα οφέλη των υγιεινών διατροφικών συνηθειών, μέσα από την εγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση Αγωγής Υγείας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και

3)Η ταυτόχρονη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας, στο Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ που πραγματοποιείται από την Περιφέρεια Πελοποννήσου καθίσταται και αυτό με τη σειρά του σύμμαχος στην προώθηση της Αγωγής Υγείας των μαθητών μας αλλά και στην ουσιαστική κατάκτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών εκ μέρους τους.

 

Α΄ Φάση Διερεύνησης:

Στην πρώτη φάση διερευνήσαμε τις καθημερινές συνήθειες των μαθητών μας ως προς το σχολικό γεύμα τους  και πιο συγκεκριμένα από που προμηθεύονταν το Δεκατιανό τους, ποια ήταν η συσκευασία που το μετέφεραν και από τι υλικό προερχόταν, καθώς και ποιες τροφές προτιμούσαν. Την ίδια ανίχνευση πληροφοριών πραγματοποιήσαμε και για τα ροφήματα που περιλαμβάνονταν στο εν λόγω γεύμα. Αν και τα αποτελέσματα καταγράφηκαν σε πίνακες και από τα 2 Νηπιαγωγεία, εξαιτίας του μικρού αριθμού μαθητών των σχολικών μας μονάδων συναποφασίσαμε να δημιουργήσαμε τα στατιστικά δεδομένα και των 2 Νηπιαγωγείων συγκεντρωτικά και σας τα παρουσιάζουμε…



Λήψη αρχείου

 Φωτογραφικό υλικό από την εν λόγω διερεύνηση 

 

thumbnail IMG 4045 thumbnail IMG 3922   thumbnail IMG 3925 thumbnail IMG 3923 thumbnail IMG 3924

Οι επιλογές των μαθητών και η ανίχνευσή των γνώσεων ως προς ποιες διατροφικές συνήθειες είναι ορθές, καθώς και το ποιες συσκευασίες είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούν για να προστατεύσουν το περιβάλλον, οδήγησε και στην ανάπτυξη της εν λόγω δράσης και οι μαθητές ξεκίνησαν να διερευνούν διάφορα ζητήματα όπως:

α) τα είδη των τροφίμων,

β) ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση υλικών συσκευασίας,

γ) το ταξίδι της τροφής στο σώμα κ.α.

Β΄ Φάση Υλοποίησης:

Α΄ Δράση: “Υπάρχει άραγε το Χρυσαφένιο Κουκούτσι;”

Η κούκλα της τάξης μας, ο “Φρανσουά” μας έφερε σε ένα στικάκι το μήνυμα από ένα συγγραφέα παιδικών παραμυθιών και βιβλίων τον κ. Παναγιώτη Δημητρόπουλου.

Το παραμύθι του με τίτλο: ” Το Χρυσαφένιο Κουκούτσι” και το πάθημα της ηρωίδας του Αγνής μας προβλημάτισε

to xrysafenio koukoutsi

 ως προς το αν όσα επιλέγουμε να φάμε είναι υγιεινά και μας βοηθούν στο να χτίσουμε ένα δυνατό και υγιές σώμα.

Μάλιστα οι μαθητές ζωγράφισαν τις λάθος διατροφικές συνήθειες της ηρωίδας πριν, καθώς και τις σωστές μετά…

thumbnail IMG 5505

Έτσι λοιπόν ξεκίνησε και η συζήτηση για τις κατηγορίες των τροφίμων σύμφωνα και με την πυραμίδα της διατροφής, ξεκινώντας από τη βάση της έως και την κορυφή της. Αναζητήσαμε πληροφορίες για τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά, το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά, τα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς, τα γαλακτοκομικά, τα γλυκά και τα λίπη.

thumbnail Διαφάνεια2thumbnail Διαφάνεια3thumbnail Διαφάνεια4thumbnail Διαφάνεια5thumbnail Διαφάνεια6thumbnail Διαφάνεια7

Δημιουργήσαμε και εμείς τη δική μας πυραμίδα…

thumbnail IMG 5461thumbnail IMG 5462thumbnail IMG 5459thumbnail IMG 5460

thumbnail 1645D803 B2AB 4545 B193 2B8620A0E1A9

Σιγά σιγά αρχίσαμε να προσθέτουμε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες στο “μενού” μας, αφού ξεχωρίσαμε όσα τρόφιμα κάνουν καλό στην υγεία μας και όσα είναι ανθυγιεινά.

thumbnail IMG 5512 thumbnail IMG 5513 thumbnail IMG 5515

Γι’ αυτό και τοποθετήσαμε στη βαλίτσα μας τροφές που κάνουν καλό στην υγεία μας…

thumbnail IMG 5543 thumbnail IMG 5544

 

Β’ Δράση: ” Η επίσκεψη μιας ειδικού”

Το νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε η κ. Βασιλική Γιαννακοπούλου από την 1η ΤΟΜΥ ΑΡΓΟΥΣ, η οποία ενημέρωσε τους μαθητές ως προς το θέμα της διατροφής , στα πλαίσια της εγκεκριμένης εκπαιδευτικής δράσης Αγωγής Υγείας από το Υ.ΠΑΙ.Θ. Η ειδικός μας πρότεινε να τρεφόμαστε με υγιεινές τροφές, μας έδωσε αρκετές πληροφορίες για αυτές και φρόντισε να προωθήσει και από την πλευρά της τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες στους μαθητές μας. Τα παιδιά χάρηκαν και συμμετείχαν ενεργά με τις ερωτήσεις αλλά και τις γνώσεις τους ως προς τα διάφορα είδη των τροφών και τα συστατικά τους. Να την ευχαριστήσουμε για την άριστη προσέγγισή και τις απαντήσεις που έδωσε σε κάθε απορία των μαθητών μας. 

thumbnail 19DDB10D 62A3 433C BC99 D0E1965C8BBD thumbnail 9498BB1F 379A 4D9B 9C22 180796B5417Athumbnail B5662373 31D4 42A6 A0F6 47E17CE1D684 

Μετά από την επίσκεψη αυτή δημιουργήσαμε τα δικά μας σουπλά που αφορούν στην υγιεινή διατροφή που θα μας θυμίζουν πάντα τη σωστή αναλογία τροφών στο πιάτο μας. Με το μέθοδο του κολλάζ κολλήσαμε και τις αγαπημένες μας τροφές από κάθε κατηγορία.

thumbnail IMG 5504

 

Γ΄ Δράση: ” Όλοι μαζί μαθαίνουμε καλύτερα “

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Λυρκείας με την εκπαιδευτικό κ. Σοφία Μιχαλοπούλου, του Νηπιαγωγείου Παραλίας Ιρίων και τους μαθητές της, από την αρχή της συμμετοχής τους στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης “Ταπερίστας”, έδωσαν τα…χέρια και υποσχέθηκαν πως θα συνεργαστούν ακόμα και αν τους χωρίζουν κάποια χιλιόμετρα. Έτσι κι έγινε.

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας και ενώ γνώρισαν το ταξίδι που χρειάζεται μία μπανάνα για να φτάσει στα χέρια μας, κατάφεραν να προβληματιστούν για το οικολογικό αποτύπωμα που αφήνει ο κάθε άνθρωπος με τις επιλογές του. 

Το ταξίδι της μπανάνας

Ανακάλεσαν στη μνήμη τους και σειροθέτησαν την πορεία της για να την προμηθευτούμε από τα καταστήματα και την συνέκριναν με άλλα φρούτα που υπάρχουν στην περιοχή μας. Η σύγκριση αυτή βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν πόσο σημαντική είναι η επιλογή τοπικών προϊόντων για τη διατροφή μας, καθώς όταν προμηθευόμαστε  ντόπια πορτοκάλια, μανταρίνια κ.α. προστατεύουμε το περιβάλλον μας και φροντίσουμε παράλληλα για την υγεία μας.

 1lpxczpc

Κατόπιν υπήρξε η ιδέα να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι οι μαθητές, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού σε ρόλο γραφέα. Το παραμύθι αυτό στάλθηκε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους μαθητές του νηπιαγωγείου Παραλίας Ιρίων και την ίδια στιγμή πραγματοποιήθηκε μια τηλεδιάσκεψη ανάμεσα στις δυο σχολικές μονάδες με στόχο τη γνωριμία και την “επίσημη παράδοση” του δημιουργήματός μας. Η συνάντηση έδωσε νέα πνοή στο όλο εγχείρημα. 

thumbnail 819718A8 9681 410B B9A1 7BF148E52AE4

Αυτό που ακολούθησε είναι η εικονογράφηση της ιστορίας εκ μέρους του νηπιαγωγείου Παραλίας Ιρίων. Κατόπιν μαθητές και εκπαιδευτικοί από τα δύο νηπιαγωγεία αποφάσισαν να σφραγιστεί η συνεργασία αυτή, μετατρέποντάς την σε ψηφιακή μορφή  αλλά και εμπλουτίζοντάς την με αφήγηση, καθιστώντας την πλέον διαθέσιμη σε ψηφιακή μορφή στο www.storyjumber.com

Το αποτέλεσμά της μπορείτε να το θαυμάσετε μπαίνοντας στον ακόλουθο σύνδεσμο:

Η μεγάλη αλλαγή της Έλενας

Συνεπακόλουθο της παραπάνω δράσης υπήρξε και η επαφή των μαθητών και των δύο νηπιαγωγείων με το εικαστικό έργο του ζωγράφου “Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο” με τίτλο “Φθινόπωρο”. Η τεχνική που χρησιμοποίησε για την κατασκευή του έργου του ενθουσίασε τα παιδιά και αυτός ήταν και ο λόγος που το ένταξαν στο παραμύθι τους. Παρατηρώντας το έργο εις βάθος χρησιμοποιώντας τις ρουτίνες του έντεχνου συλλογισμού (artful thinking routines), ως μέθοδο μάθησης και σκέψης μέσα από την τέχνη, εστιάζοντας και αναλύοντας περισσότερο το εν λόγω έργο.

Another organic man 8423469393

Οι μαθητές οδηγήθηκαν στη σκέψη να δημιουργήσουν και αυτοί το ατομικό τους πορτρέτο αλά Αρτζιμπόλντο, και με τη μέθοδο του κολλάζ να γεμίσουν με…υγιεινές τροφές το δικό του πρόσωπο! Αφού φωτογραφήθηκαν και έκοψαν το περίγραμμά τους κόλλησαν επάνω φρούτα και λαχανικά, διαμορφώνοντας το δικό τους μοναδικό εικαστικό έργο που συνέθεσε έναν εκθεσιακό χώρο στο ταμπλό της τάξης μας. Θαυμάστε τις δημιουργίες τους!

 

thumbnail IMG 5594 thumbnail IMG 5595 thumbnail IMG 5596 thumbnail IMG 5597 thumbnail IMG 5598 thumbnail IMG 5599 thumbnail IMG 5600thumbnail 167844061712964

Γ΄ Φάση Αξιολόγησης & Διάχυσης: 

Όπως μπορείτε να δείτε και από τα ακόλουθα αποτελέσματα οι μαθητές και των δύο νηπιαγωγείων ανέπτυξαν πιο φιλικές συνήθειες προς το περιβάλλον, περιορίζοντας τις συσκευασίες μιάς χρήσης, επιλέγοντας πλέον επαναχρησιμοποιούμενες όπως είναι τα τάπερ και τα παγουρίνο. Επιπλέον φρόντισαν να προτιμούν υγιεινές τροφές θέτοντας τις βάσεις για τη μελλοντική τους ζωή, αποκτώντας ορθές στάσεις ως προς τις διατροφικές τους συνήθειες. 



Λήψη αρχείου

Μάλιστα ως επισφράγιση της πολύτιμης συνεργασίας που είχαμε τα δύο νηπιαγωγεία, δηλώσαμε συμμετοχή στον ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, το οποίο φέρει  την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας Φ15/162831/Δ2

“Bravo 2023 Schools”

bravo schools

και πιο συγκεκριμένα καταθέσαμε τη συμμετοχή μας  για την επίτευξη του 12ου στόχου βιώσιμης ανάπτυξης με τίτλο ” Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή”  στα πλαίσια του συνεργατικού μας προγράμματος.  

“Όλοι μαζί για ένα βιώσιμο ευ ζην” (inactionforabetterworld.com) Πατήστε στο σύνδεσμο για το Νηπιαγωγείο Λυρκείας

“Όλοι μαζί… Για ένα Βιώσιμο Ευ Ζην” (inactionforabetterworld.com) Πατήστε στο σύνδεσμο για το Νηπιαγωγείο Παραλίας Ιρίων