Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Λυρκείας στη “Γιορτή της φύσης” στο άλσος Κεφαλαρίου

Το νηπιαγωγείο Λυρκείας βρέθηκε στο άλσος Κεφαλαρίου για να συμμετέχει στη «Γιορτή της φύσης 2024» που διοργάνωσε το Νηπιαγωγείο Κεφαλαρίου  και συμμετείχαν νηπιαγωγεία και φορείς  της περιοχής, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος που γιορτάζεται σε λίγες μέρες.

82f74f1a 9e70 4668 a769 ec4192109a31

Το  νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με το εργαστήριο «Οι περιπέτειες μιας σακούλας»,  εμπνευσμένο από την αγαπημένη μας ηρωίδα Σούλα Σακούλα του βιβλίου «Οι περιπέτειες μιας σακούλας στο δάσος» των εκδόσεων Κλειδάριθμος.

Είχαμε τη χαρά να είναι στην παρέα μας και  η συγγραφέας του βιβλίου Χριστίνα Κασιντή,  η οποία γνώρισε στα παιδιά τις περιπέτειες της Σούλας.

Γνωρίσαμε τη σημασία της ανακύκλωσης, της προστασίας του περιβάλλοντος και ιδιαίτερα του δάσους που είναι πηγή ζωής, μέσα από βιωματικά παιχνίδια και  τα εικαστικά, παρέα με τη Σούλα τη Σακούλα!

Ήταν μία μοναδική εμπειρία  για όσους  βρέθηκαν στη γιορτή της φύσης να βλέπεις τους μαθητές των νηπιαγωγείων να γνωρίζονται,  να συμμετέχουν σε εργαστήρια και να βιώνουν τη χαρά της συμμετοχής και  της  συνεργασίας.

Συγχαρητήρια στην κ. Κάτσουδα Κωνσταντίνα, την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείο Κεφαλαρίου για τη διοργάνωση της γιορτής αλλά και σε όλους συμμετείχαν και ομόρφυναν με ένα ιδιαίτερο τρόπο την ημέρων των παιδιών.

Ευχαριστούμε τη συγγραφέα Χριστίνα Κασιντή για την τιμή που μας έκανε να συμμετέχει στο εργαστήριο μας.

9502c9ba 31ea 43a2 8bf0 bbd9d95845dd 375a7d17 6e60 4e63 b504 5aef1917d1a0

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο” και SΤΕΑΜ- Ο κύκλος του νερού

Η συνεργασία στο Νηπιαγωγείο επιλέχθηκε ως εργαστήριο δεξιοτήτων στη Θεματική Ενότητα: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» με σκοπό τη καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων, όπως η ενσυναίσθηση, η επικοινωνία, η επίλυση συγκρούσεων, η φιλία, ο αλληλοσεβασμός, η δημοκρατική συνύπαρξη, η αποδοχή του διαφορετικού και η συνεργασίαπου είναι ένας από τους πιο βασικούς στόχους του Νηπιαγωγείου. Η υλοποίηση του εργαστηρίου αναλυτικά στο παρακάτω σύνδεσμο:

Απο τη Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – 1. STEM – Ρομποτική πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων:

“STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού”

Μέσα από εποπτικό υλικό, κατασκευές, δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι και πίνακες ζωγραφικής γνωρίσαμε τον κύκλο του νερού.

Γνωρίσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι;” και το δραματοποιήσαμε!

Στιγμές από το εργαστήριο δεξιοτήτων στο παρακάτω βίντεο:

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Δάσος-πηγή ζωής”

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024 υλοποιήθηκε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα και εργαστήριο δεξιοτήτων “Δάσος- πηγή ζωής”.

Με αυτό το πρόγραμμα συμμετείχαμε στο Δίκτυο της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης “Μαθαίνω για τα δάση”.

Η μασκότ του έργου Η Σούλα η Σακούλα, η ηρωίδα του βιβλίου “Οι περιπέτειες μιας σακούλας στο δάσος”, της συγγραφέως Χριστίνας Κασιντή, από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, ήταν η έμπνευση του έργου και βοηθός σε όλες τις δράσεις μας!

Συμμετείχαμε επίσης στη δράση Global Action Days 2024

ΛΥΡΚΕΙΑ GLOBAL klimatiki allagi

Η αποτίμηση του προγράμματος στο παρακάτω βίντεο:

Σε αυτό το πρόγραμμα συνεργάστηκαν και οι γονείς μαζί με τα παιδιά, ώστε όλοι μαζί να συγκεντρώσουμε πληροφορίες για τα δέντρα του δάσους. Το υλικό συγκεντρώθηκε σε ένα ψηφιακό βιβλίο:

Η Σούλα η Σακούλα μας στέλνει τις συμβουλές της για το δάσος.

Περιμένει με ανυπομονησία την καλοκαιρινή γιορτή μας, όπου μαζί με τα ζωάκια του δάσους θα μας στείλει ένα μήνυμα…

Πολιτιστικό πρόγραμμα “Βουτιά στο κόσμο του βιβλίου”

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Λαμπράκη «Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου», το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας (Αρ.Πρωτ.:Φ.1/ΓΜ/38730-ΙΕΠ/130483/Δ7) και φέρνει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες με τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή.

Η αποτίμηση του προγράμματος στο παρακάτω βίντεο:

Μέσα από αυτό το πρόγραμμα οι μαθητές συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ιστοριών τις οποίες μπορείτε να δείτε παρακάτω:

  5 λόγοι για να διαβάζουμε  βιβλία στα παιδιά αλλά και να δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες:

Ενισχύεται η αγάπη του προς τα βιβλία και την μάθηση

Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους

Διεγείρεται η φαντασία τους αλλά και όλες οι αισθήσεις

Αναπτύσσεται η προσοχή και η μνήμη

Αναπτύσσεται η ικανότητά του να χρησιμοποιούν τη γλώσσα

Για αυτό,  λοιπόν, βουτιά στο κόσμο των βιβλίων!

βουτια στα βιβλία

 

Επίσκεψη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Άργους

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Δάσος- πηγή ζωής” , η Πυροσβεστική υπηρεσία Άργους ανταποκρίθηκε στο αίτημα μας, για ενημέρωση των μαθητών και εκπαιδευτικών σε θέματα αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών (Πυρκαγιάς, Σεισμών, κλπ), και επισκέφτηκε το σχολείο μας την Πέμπτη 16 Μάϊου 2024 όπου μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Λυρκείας μας μίλησαν για την απόκτηση καλών πρακτικών σε καταστάσεις κινδύνου, για καλούς τρόπους συμπεριφοράς στο δάσος και έλυσαν απορίες των παιδιών. Ανέφεραν, επίσης τρόπους πρόληψης της πυρκαγιάς στο σπίτι ή στο δάσος.  Ακολούθησε επίδειξη εργαλείων των πυροσβεστών καθώς και του πυροσβεστικού οχήματος. 

.Παιδιά και εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ενημέρωση.

  1d617dfb 62d2 4e4e aab3 a2584ef05dcf 8764d169 0805 4ab9 9099 e103ff7504eec7820c38 82c8 40df ae05 23fcd2b5c371

Ευχαριστήσαμε θερμά τους πυροσβέστες για όλα τα χρήσιμα που μάθαμε με ένα μικρό αναμνηστικό από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου

28fa6c75 9a3e 4c32 a614 9ebfe55ba86e

Πάσχα στο Νηπιαγωγείο Λυρκείας 2024

Η τελευταία εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στο Πάσχα. Γνωρίσαμε την ιστορία του Πάσχα και τα έθιμα μέσα από εποπτικό υλικό, ιστορίες  και κατασκευές.

Παρέα με τις μαμάδες φτιάξαμε πασχαλινά κουλουράκια και μοσχοβόλησε το σχολείο μας!

d576259f fd48 42f2 ac6b da03eead034a

Τις ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθεια τους.

Γνωρίσαμε τη ζωγράφο Kusama και διακοσμήσαμε τα αυγά μας όπως εκείνη με τις διάσημες βούλες της. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τη συνταγή του βαψίματος αυγών.

7ba15ad7 1249 4138 a0dc 1da2f1ba990a 9f3ff3f4 5e57 4d68 8b7b 5a1af8cc8f45

Την τελευταία μέρα με αφορμή μία ιστορία παίξαμε κυνήγι πασχαλινών αυγών!

a54d7cff 76a0 43b9 bcad d67a08595ddf

Φύγαμε με τις όμορφες πασχαλινές κατασκευές μας!

1b3da5a8 d217 4785 a054 df7ef9823c55

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείο Λυρκείας σας εύχονται καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!

Συμμετοχή σε Scientix STEM Discovery Campaign 2024

stem afisa

Συμμετείχαμε στη φετινή Scientix STEM Discovery Campaign, η οποία είναι μια κοινή διεθνής πρωτοβουλία που συνδιοργανώνεται με το έργο  Life Terra. Η πρωτοβουλία προσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, συλλόγους νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM).

Η εκστρατεία διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2024,

Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθήσαμε να εντάξουμε τη μεθοδολογία STEM στο πρόγραμμα μας.

Μοιραζόμαστε κάποιες από τις δραστηριότητες που έγιναν το τελευταίο διάστημα.

Δημιουργήσαμε παιχνίδια STEM, τα οποία παίξαμε όπως

” Μετράω τα μουστάκια του πασχαλινού λαγού” , “τρίλιζα”, η μύτη του Πινόκιο, “σπασμένα αυγά”

d86a7311 9634 45af b257 4ef924e70752 f0bb60f8 61f3 4110 b338 12b136e467ec 9fee9fc3 4b16 4e4f a6c0 d0418a1a5092 404f052d e8e5 4611 9dd7 0a785568410c

Μιλήσαμε για τη συμμετρία στη φύση και στη ζωή μας γενικότερα

171be0da b78f 4fca 9c72 ae8ab7c267faloop 10simetria

Οι θησαυροί της φύσης

Κυνήγι των χρωμάτων του ουράνιου τόξου στην αυλή του σχολείου μας

challenge: Να ανακαλύψουν στην αυλή του σχολείου μας υλικά της φύσης στα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου! Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος επειδή τα καταφέραμε!

ουρανιο τοξο

Δοκιμάσαμε να πειραματιστούμε αν μπορούμε να αλλάξουμε χρώμα σε ένα λευκό λουλούδι

5884294d 699d 4c55 b461 4f0ff855629a

Διακοσμήσαμε τα αυγά μας εμπνευσμένοι από την Γιαπωνέζα ζωγράφο Kusama και γνωρίσαμε το έθιμο της βαφής των κόκκινων αυγών

9f3ff3f4 5e57 4d68 8b7b 5a1af8cc8f45 7ba15ad7 1249 4138 a0dc 1da2f1ba990a

Δημιουργήσαμε stem challenge με το αγαπημένο μας οικοδομικό υλικό. Πειραματιστήκαμε με διάφορους τρόπους για το πως θα φτιάξουμε τους πιο ψηλούς πύργους, τους μετρήσαμε, τους ρίξαμε και πάλι από την αρχή.

e1ff1b54 fe25 41ef b8c5 186c52bc5b26

Δημιουργήσαμε τη μακέτα του δάσους και με βάση αυτή δημιουργήσαμε σενάρια,  προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις για τα προβλήματα του δάσους .  Έγινε η πίστα για ρομποτική, και για συμβολικό παιχνίδι.

Γράψαμε και φτιάξαμε συνταγές όπως υγιεινές φρουτοσαλάτες και πασχαλινά κουλουράκια

 

φρουτασαλατα 37d57614 81a3 4aa4 ab7b 59598ab25d43κουλ

 

 

E-twinning project: I exist with my routines

Η ρουτίνα και οι συνήθειες είναι πολύ σημαντικές για τους ανθρώπους, 
ειδικά τα παιδιά. Καθορίζουν τα όρια της ζωής μας, μας παρέχουν ευκολία 
στην κίνηση και μας δίνουν αυτοπεποίθηση. 
Σύμφωνα με τον Αυστριακό παιδαγωγό και ψυχίατρο Rudolf Dreikurs,
 «Η ρουτίνα είναι για ένα παιδί ό,τι οι τοίχοι για ένα σπίτι. 
Προσθέτει όρια και διαστάσεις στη ζωή του παιδιού. 
Κανένα παιδί δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα 
σε μια κατάσταση όπου δεν ξέρει τι να περιμένει.
Η ρουτίνα παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας. 
Μια καθιερωμένη ρουτίνα παρέχει επίσης μια αίσθηση τάξης 
στην οποία μπορεί να αναπτυχθεί η ελευθερία». 
Το έργο στο οποίο συμμετέχουμε μαζί με άλλα σχολεία από Ευρώπη και Τουρκία
 μας δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε 
δραστηριότητες  που σχετίζονται με καθημερινές συνήθειες και συμπεριφορές.
Το έργο ξεκίνησε το Φεβρουάριο και συμμετείχαμε με την αρχική αξιολόγηση.
76729bed 571c 424c 9127 5984f40cab0e
Συμμετείχαμε στη διαδικασία επιλογής logo, poster.

           logoposter 1
Συμμετείχαμε στην ημέρα ασφαλούς διαδικτύου

safety day
Συμμετείχαμε σε δραστηριότητες κώδικα
code week
Με αφορμή το τερατάκι των χρωμάτων μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας, 
προσπαθήσαμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι των συναισθημάτων και να τα αναγνωρίζουμε 
 μέσα από σενάρια και παιχνίδια ρόλων. 
Φτιάξαμε το ατομικό  ρολόι των συναισθημάτων μας 
και τα τερατάκια των συναισθημάτων έγιναν η αφορμή για να αναγνωρίζουμε 
πως νιώθουμε μέσα στη μέρα αλλά και πως φεύγουμε από το σχολείο.
cf29a8bf 7804 4763 ba41 cef9a20479ba
Γνωρίσαμε τη ρουτίνα "στρώσιμο τραπεζιού"
c7a1567c f510 439a b80c d8f006009719 e90ab3c6 c818 40eb 8234 e3dbc40293bb
Αποδικωποιήσαμε τη ρουτίνα "πλυσίματος χεριών"
42407370 6d56 4175 8295 ca4297b3874d 05d1a415 ab84 49e3 931a 579ee3065810
Θυμηθήκαμε τις ευγενικές λέξεις που μάθαμε να χρησιμοποιούμε 
καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και τις κλείσαμε σε ένα ομαδικό βάζο 
και σε μικρές ατομικές βαλίτσες
451acc06 cd68 4d1a a798 805fe827fbde
Δείξαμε στα άλλα τα σχολεία τη ρουτίνα της επιλογής γωνιάς κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού, 
συμμετέχοντας σε ένα κοινό συνεργατικό βιβλίο
691904ca a843 4e78 af62 11fbd9de3696




 

Συμμετοχή στην έρευνα δράσης του Erasmus+ GIG (Gamified Introduction to Gamification)

Είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην έρευνα δράσης του Erasmus+ GIG (Gamified Introduction to Gamification), με κωδικό Erasmus+ 2021- 2-EL01-KA210-SCH-000050330, υλοποιώντας το σενάριο της κ. Κατσιαβού Ελένης, ΠΕ60 Νηπιαγωγός “Παμούκ, μη φοβάσαι”, με θέμα την κλιματική αλλαγή. Τα παιδιά γνώρισαν τα προβλήματα του Παμούκ μέσα από το βιβλίο  αλλά και εποπτικό υλικό. Στη συνέχεια δούλεψαν σε ομάδες και  συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τις αφίσες με τα αίτια και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.

fd3e0401 75b2 4914 953d cfde901b16a6 a6792632 8f78 47ae b05c 1c03f18be26b 60816002 2659 47f2 a280 87c2553761d0 c89af984 62ea 46a4 bdce 5661e0dd6d74 62c4fad6 bc75 473a 844e 12ad99d007b4 03f498da 24d6 4108 8fc5 d5607bfb68e4

Η Σούλα η Σακούλα τρύπωσε κρυφά και άκουσε για την κλιματική αλλαγή και αποφάσισε να μας στείλει επιπλέον υλικό αλλά και ιδέες για να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να γνωρίσουμε ποιες είναι οι λύσεις, τις οποίες αποτυπώσαμε σε μία αφίσα.

lyseis klimatiki

Όλα αυτά που γνωρίσαμε τα αποτύπωσαμε σε ένα βίντεο για να στείλουμε το δικό μας μήνυμα για την κλιματική αλλαγή.