Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Λυρκείας στη “Γιορτή της φύσης” στο άλσος Κεφαλαρίου
Το νηπιαγωγείο Λυρκείας βρέθηκε στο άλσος Κεφαλαρίου για να συμμετέχει στη «Γιορτή της φύσης 2024» που διοργάνωσε το Νηπιαγωγείο Κεφαλαρίου και συμμετείχαν νηπιαγωγεία και φορείς της περιοχής, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος που γιορτάζεται σε λίγες μέρες.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε με το εργαστήριο «Οι περιπέτειες μιας σακούλας», εμπνευσμένο από την αγαπημένη μας ηρωίδα Σούλα Σακούλα του βιβλίου «Οι περιπέτειες μιας σακούλας στο δάσος» των εκδόσεων Κλειδάριθμος.
Είχαμε τη χαρά να είναι στην παρέα μας και η συγγραφέας του βιβλίου Χριστίνα Κασιντή, η οποία γνώρισε στα παιδιά τις περιπέτειες της Σούλας.
Γνωρίσαμε τη σημασία της ανακύκλωσης, της προστασίας του περιβάλλοντος και ιδιαίτερα του δάσους που είναι πηγή ζωής, μέσα από βιωματικά παιχνίδια και τα εικαστικά, παρέα με τη Σούλα τη Σακούλα!
Ήταν μία μοναδική εμπειρία για όσους βρέθηκαν στη γιορτή της φύσης να βλέπεις τους μαθητές των νηπιαγωγείων να γνωρίζονται, να συμμετέχουν σε εργαστήρια και να βιώνουν τη χαρά της συμμετοχής και της συνεργασίας.
Συγχαρητήρια στην κ. Κάτσουδα Κωνσταντίνα, την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείο Κεφαλαρίου για τη διοργάνωση της γιορτής αλλά και σε όλους συμμετείχαν και ομόρφυναν με ένα ιδιαίτερο τρόπο την ημέρων των παιδιών.
Ευχαριστούμε τη συγγραφέα Χριστίνα Κασιντή για την τιμή που μας έκανε να συμμετέχει στο εργαστήριο μας.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο” και SΤΕΑΜ- Ο κύκλος του νερού
Η συνεργασία στο Νηπιαγωγείο επιλέχθηκε ως εργαστήριο δεξιοτήτων στη Θεματική Ενότητα: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» με σκοπό τη καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων, όπως η ενσυναίσθηση, η επικοινωνία, η επίλυση συγκρούσεων, η φιλία, ο αλληλοσεβασμός, η δημοκρατική συνύπαρξη, η αποδοχή του διαφορετικού και η συνεργασία, που είναι ένας από τους πιο βασικούς στόχους του Νηπιαγωγείου. Η υλοποίηση του εργαστηρίου αναλυτικά στο παρακάτω σύνδεσμο:
Απο τη Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – 1. STEM – Ρομποτική πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων:
“STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού”
Μέσα από εποπτικό υλικό, κατασκευές, δραματοποίηση, θεατρικό παιχνίδι και πίνακες ζωγραφικής γνωρίσαμε τον κύκλο του νερού.
Γνωρίσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι;” και το δραματοποιήσαμε!
Στιγμές από το εργαστήριο δεξιοτήτων στο παρακάτω βίντεο:
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Δάσος-πηγή ζωής”
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024 υλοποιήθηκε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα και εργαστήριο δεξιοτήτων “Δάσος- πηγή ζωής”.
Με αυτό το πρόγραμμα συμμετείχαμε στο Δίκτυο της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης “Μαθαίνω για τα δάση”.
Η μασκότ του έργου Η Σούλα η Σακούλα, η ηρωίδα του βιβλίου “Οι περιπέτειες μιας σακούλας στο δάσος”, της συγγραφέως Χριστίνας Κασιντή, από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, ήταν η έμπνευση του έργου και βοηθός σε όλες τις δράσεις μας!
Συμμετείχαμε επίσης στη δράση Global Action Days 2024
Η αποτίμηση του προγράμματος στο παρακάτω βίντεο:
Σε αυτό το πρόγραμμα συνεργάστηκαν και οι γονείς μαζί με τα παιδιά, ώστε όλοι μαζί να συγκεντρώσουμε πληροφορίες για τα δέντρα του δάσους. Το υλικό συγκεντρώθηκε σε ένα ψηφιακό βιβλίο:
Η Σούλα η Σακούλα μας στέλνει τις συμβουλές της για το δάσος.
Περιμένει με ανυπομονησία την καλοκαιρινή γιορτή μας, όπου μαζί με τα ζωάκια του δάσους θα μας στείλει ένα μήνυμα…
Πολιτιστικό πρόγραμμα “Βουτιά στο κόσμο του βιβλίου”
Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 πραγματοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Λαμπράκη «Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου», το οποίο έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας (Αρ.Πρωτ.:Φ.1/ΓΜ/38730-ΙΕΠ/130483/Δ7) και φέρνει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες με τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή.
Η αποτίμηση του προγράμματος στο παρακάτω βίντεο:
Μέσα από αυτό το πρόγραμμα οι μαθητές συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ιστοριών τις οποίες μπορείτε να δείτε παρακάτω:
5 λόγοι για να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά αλλά και να δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες:
Ενισχύεται η αγάπη του προς τα βιβλία και την μάθηση
Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους
Διεγείρεται η φαντασία τους αλλά και όλες οι αισθήσεις
Αναπτύσσεται η προσοχή και η μνήμη
Αναπτύσσεται η ικανότητά του να χρησιμοποιούν τη γλώσσα
Για αυτό, λοιπόν, βουτιά στο κόσμο των βιβλίων!
Επίσκεψη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Άργους
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Δάσος- πηγή ζωής” , η Πυροσβεστική υπηρεσία Άργους ανταποκρίθηκε στο αίτημα μας, για ενημέρωση των μαθητών και εκπαιδευτικών σε θέματα αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών (Πυρκαγιάς, Σεισμών, κλπ), και επισκέφτηκε το σχολείο μας την Πέμπτη 16 Μάϊου 2024 όπου μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Λυρκείας μας μίλησαν για την απόκτηση καλών πρακτικών σε καταστάσεις κινδύνου, για καλούς τρόπους συμπεριφοράς στο δάσος και έλυσαν απορίες των παιδιών. Ανέφεραν, επίσης τρόπους πρόληψης της πυρκαγιάς στο σπίτι ή στο δάσος. Ακολούθησε επίδειξη εργαλείων των πυροσβεστών καθώς και του πυροσβεστικού οχήματος.
.Παιδιά και εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ενημέρωση.
Ευχαριστήσαμε θερμά τους πυροσβέστες για όλα τα χρήσιμα που μάθαμε με ένα μικρό αναμνηστικό από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου
Πάσχα στο Νηπιαγωγείο Λυρκείας 2024
Η τελευταία εβδομάδα ήταν αφιερωμένη στο Πάσχα. Γνωρίσαμε την ιστορία του Πάσχα και τα έθιμα μέσα από εποπτικό υλικό, ιστορίες και κατασκευές.
Παρέα με τις μαμάδες φτιάξαμε πασχαλινά κουλουράκια και μοσχοβόλησε το σχολείο μας!
Τις ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθεια τους.
Γνωρίσαμε τη ζωγράφο Kusama και διακοσμήσαμε τα αυγά μας όπως εκείνη με τις διάσημες βούλες της. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τη συνταγή του βαψίματος αυγών.
Την τελευταία μέρα με αφορμή μία ιστορία παίξαμε κυνήγι πασχαλινών αυγών!
Φύγαμε με τις όμορφες πασχαλινές κατασκευές μας!
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείο Λυρκείας σας εύχονται καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!
Συμμετοχή σε Scientix STEM Discovery Campaign 2024
Συμμετείχαμε στη φετινή Scientix STEM Discovery Campaign, η οποία είναι μια κοινή διεθνής πρωτοβουλία που συνδιοργανώνεται με το έργο Life Terra. Η πρωτοβουλία προσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, συλλόγους νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM).
Η εκστρατεία διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2024,
Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθήσαμε να εντάξουμε τη μεθοδολογία STEM στο πρόγραμμα μας.
Μοιραζόμαστε κάποιες από τις δραστηριότητες που έγιναν το τελευταίο διάστημα.
Δημιουργήσαμε παιχνίδια STEM, τα οποία παίξαμε όπως
” Μετράω τα μουστάκια του πασχαλινού λαγού” , “τρίλιζα”, η μύτη του Πινόκιο, “σπασμένα αυγά”
Μιλήσαμε για τη συμμετρία στη φύση και στη ζωή μας γενικότερα
Οι θησαυροί της φύσης
Κυνήγι των χρωμάτων του ουράνιου τόξου στην αυλή του σχολείου μας
challenge: Να ανακαλύψουν στην αυλή του σχολείου μας υλικά της φύσης στα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου! Ο ενθουσιασμός μας ήταν μεγάλος επειδή τα καταφέραμε!
Δοκιμάσαμε να πειραματιστούμε αν μπορούμε να αλλάξουμε χρώμα σε ένα λευκό λουλούδι
Διακοσμήσαμε τα αυγά μας εμπνευσμένοι από την Γιαπωνέζα ζωγράφο Kusama και γνωρίσαμε το έθιμο της βαφής των κόκκινων αυγών
Δημιουργήσαμε stem challenge με το αγαπημένο μας οικοδομικό υλικό. Πειραματιστήκαμε με διάφορους τρόπους για το πως θα φτιάξουμε τους πιο ψηλούς πύργους, τους μετρήσαμε, τους ρίξαμε και πάλι από την αρχή.
Δημιουργήσαμε τη μακέτα του δάσους και με βάση αυτή δημιουργήσαμε σενάρια, προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις για τα προβλήματα του δάσους . Έγινε η πίστα για ρομποτική, και για συμβολικό παιχνίδι.
Γράψαμε και φτιάξαμε συνταγές όπως υγιεινές φρουτοσαλάτες και πασχαλινά κουλουράκια
E-twinning project: I exist with my routines
Η ρουτίνα και οι συνήθειες είναι πολύ σημαντικές για τους ανθρώπους,
ειδικά τα παιδιά. Καθορίζουν τα όρια της ζωής μας, μας παρέχουν ευκολία
στην κίνηση και μας δίνουν αυτοπεποίθηση.
Σύμφωνα με τον Αυστριακό παιδαγωγό και ψυχίατρο Rudolf Dreikurs,
«Η ρουτίνα είναι για ένα παιδί ό,τι οι τοίχοι για ένα σπίτι.
Προσθέτει όρια και διαστάσεις στη ζωή του παιδιού.
Κανένα παιδί δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα
σε μια κατάσταση όπου δεν ξέρει τι να περιμένει.
Η ρουτίνα παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας.
Μια καθιερωμένη ρουτίνα παρέχει επίσης μια αίσθηση τάξης
στην οποία μπορεί να αναπτυχθεί η ελευθερία».
Το έργο στο οποίο συμμετέχουμε μαζί με άλλα σχολεία από Ευρώπη και Τουρκία
μας δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε
δραστηριότητες που σχετίζονται με καθημερινές συνήθειες και συμπεριφορές.
Το έργο ξεκίνησε το Φεβρουάριο και συμμετείχαμε με την αρχική αξιολόγηση.
Συμμετείχαμε στη διαδικασία επιλογής logo, poster.

Συμμετείχαμε στην ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
Συμμετείχαμε σε δραστηριότητες κώδικα
Με αφορμή το τερατάκι των χρωμάτων μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας,
προσπαθήσαμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι των συναισθημάτων και να τα αναγνωρίζουμε
μέσα από σενάρια και παιχνίδια ρόλων.
Φτιάξαμε το ατομικό ρολόι των συναισθημάτων μας
και τα τερατάκια των συναισθημάτων έγιναν η αφορμή για να αναγνωρίζουμε
πως νιώθουμε μέσα στη μέρα αλλά και πως φεύγουμε από το σχολείο.
Γνωρίσαμε τη ρουτίνα "στρώσιμο τραπεζιού"
Αποδικωποιήσαμε τη ρουτίνα "πλυσίματος χεριών"
Θυμηθήκαμε τις ευγενικές λέξεις που μάθαμε να χρησιμοποιούμε
καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και τις κλείσαμε σε ένα ομαδικό βάζο
και σε μικρές ατομικές βαλίτσες
Δείξαμε στα άλλα τα σχολεία τη ρουτίνα της επιλογής γωνιάς κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού,
συμμετέχοντας σε ένα κοινό συνεργατικό βιβλίο
Συμμετοχή στην έρευνα δράσης του Erasmus+ GIG (Gamified Introduction to Gamification)
Είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε στην έρευνα δράσης του Erasmus+ GIG (Gamified Introduction to Gamification), με κωδικό Erasmus+ 2021- 2-EL01-KA210-SCH-000050330, υλοποιώντας το σενάριο της κ. Κατσιαβού Ελένης, ΠΕ60 Νηπιαγωγός “Παμούκ, μη φοβάσαι”, με θέμα την κλιματική αλλαγή. Τα παιδιά γνώρισαν τα προβλήματα του Παμούκ μέσα από το βιβλίο αλλά και εποπτικό υλικό. Στη συνέχεια δούλεψαν σε ομάδες και συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τις αφίσες με τα αίτια και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης.
Η Σούλα η Σακούλα τρύπωσε κρυφά και άκουσε για την κλιματική αλλαγή και αποφάσισε να μας στείλει επιπλέον υλικό αλλά και ιδέες για να πάμε ένα βήμα παρακάτω και να γνωρίσουμε ποιες είναι οι λύσεις, τις οποίες αποτυπώσαμε σε μία αφίσα.
Όλα αυτά που γνωρίσαμε τα αποτύπωσαμε σε ένα βίντεο για να στείλουμε το δικό μας μήνυμα για την κλιματική αλλαγή.

































