Η ρουτίνα και οι συνήθειες είναι πολύ σημαντικές για τους ανθρώπους,
ειδικά τα παιδιά. Καθορίζουν τα όρια της ζωής μας, μας παρέχουν ευκολία
στην κίνηση και μας δίνουν αυτοπεποίθηση.
Σύμφωνα με τον Αυστριακό παιδαγωγό και ψυχίατρο Rudolf Dreikurs,
«Η ρουτίνα είναι για ένα παιδί ό,τι οι τοίχοι για ένα σπίτι.
Προσθέτει όρια και διαστάσεις στη ζωή του παιδιού.
Κανένα παιδί δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα
σε μια κατάσταση όπου δεν ξέρει τι να περιμένει.
Η ρουτίνα παρέχει μια αίσθηση ασφάλειας.
Μια καθιερωμένη ρουτίνα παρέχει επίσης μια αίσθηση τάξης
στην οποία μπορεί να αναπτυχθεί η ελευθερία».
Το έργο στο οποίο συμμετέχουμε μαζί με άλλα σχολεία από Ευρώπη και Τουρκία
μας δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε
δραστηριότητες που σχετίζονται με καθημερινές συνήθειες και συμπεριφορές.
Το έργο ξεκίνησε το Φεβρουάριο και συμμετείχαμε με την αρχική αξιολόγηση.
Συμμετείχαμε στη διαδικασία επιλογής logo, poster.
Συμμετείχαμε στην ημέρα ασφαλούς διαδικτύου
Συμμετείχαμε σε δραστηριότητες κώδικα
Με αφορμή το τερατάκι των χρωμάτων μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας,
προσπαθήσαμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι των συναισθημάτων και να τα αναγνωρίζουμε
μέσα από σενάρια και παιχνίδια ρόλων.
Φτιάξαμε το ατομικό ρολόι των συναισθημάτων μας
και τα τερατάκια των συναισθημάτων έγιναν η αφορμή για να αναγνωρίζουμε
πως νιώθουμε μέσα στη μέρα αλλά και πως φεύγουμε από το σχολείο.
Γνωρίσαμε τη ρουτίνα "στρώσιμο τραπεζιού"
Αποδικωποιήσαμε τη ρουτίνα "πλυσίματος χεριών"
Θυμηθήκαμε τις ευγενικές λέξεις που μάθαμε να χρησιμοποιούμε
καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και τις κλείσαμε σε ένα ομαδικό βάζο
και σε μικρές ατομικές βαλίτσες
Δείξαμε στα άλλα τα σχολεία τη ρουτίνα της επιλογής γωνιάς κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού,
συμμετέχοντας σε ένα κοινό συνεργατικό βιβλίο