Κύκλος
Ο φίλος μας ο Φρανσουά
μας έδειξε τα πολύχρωμα σχήματα που είχε το ράμφος του και κάπως έτσι αναγνωρίσαμε το πρώτο σχήμα, που δεν είναι άλλο από τον κύκλο. Γίναμε περίφημοι εξερευνητές και βρήκαμε κύκλους πολλούς μέσα στην τάξη… σε διάφορα χρώματα και για να μην μπερδευτούν τα ομαδοποιήσαμε σε στεφάνια.
Ο φίλος μας ο Φρανσουά, είχε και ένα δωράκι φέρει μαζί. Έναν πίνακα ζωγραφικής του B. Kandinsky. Το παρατηρήσαμε πολύ καλά και επιλέξαμε μετά ποιο ήταν το αγαπημένο μέρος του έργου αυτού. Πήραμε πινέλα και χρώματα δίνοντας με τον δικό μας …τρόπο μια απόδοση του έργου του….
Δεν ξεχάσαμε να τραγουδήσουμε για τον κύκλο μαζί με τα Ζουζούνια...Τραγούδι: Κύκλος
Τρίγωνο
Ο κύκλος χρειαζόταν ένα συμπλήρωμα μετά
και σε αυτό βοήθησαν κάποια καπέλα μαγικά,
που είχαν σχήμα διαφορετικό,
τρίγωνο το λένε θαρρώ…
Βρήκαμε πολλά τρίγωνα…Μέσα στην τάξη,
τα σχεδιάσαμε στον πίνακα, με τα κοντάρια , με τα σώματά μας, ακόμα και με…το φαγητό μας!!!
Τα καταλάβαμε σωστά και τα ξεχωρίσαμε από άλλα σχήματα πολλά, δίνοντάς τους χρώματα διαφορετικά!!!
Και φυσικά μάθαμε το τραγούδι: “Τρίγωνο” από τα ζουζούνια=> Τρίγωνο
Τετράγωνο
Σαν ήρθε στο προσκήνιο το επόμενο σχήμα το τετράγωνο, ξέραμε τι θα κάναμε με τη σειρά…
Αντιστοιχίσαμε σχήμα και χρώμα με υλικά από την τάξη,
Το σχηματίσαμε με τα κοντάρια μας, λειτουργώντας συνεργατικά… και ψάξαμε να βρούμε διάφορα τετράγωνα που υπήρχαν στο περιβάλλον μας τοποθετώντας τα μέσα στο τετράγωνο!
Και ύστερα δημιουργήσαμε και ένα από…πλαστελίνη και το κολλήσαμε επάνω στο χαρτί
Ορθογώνιο
Κάπου εκεί γνωρίσαμε και την κυρία “Τρίγωνο με τρία”, που μας επισκέφθηκε στο Νηπιαγωγείο λέγοντάς μας την…δική της ιστορία.
Η κυρία Τριγωνο με τρία καταγόταν από τη Σχηματοχώρα και το χωριό της λεγόταν …Μαντέψτε πως!
Σωστά…Σχηματοχωριό.
Είχε κουραστεί να βλέπει τριγύρω της παντού μονάχα σχήματα. Όλα ήταν κύκλοι, τρίγωνα, τετράγωνα και ένα καινούριο σχήμα που μας έδειξε…Το Ορθογώνιο! Το είχε και πάνω της άλλωστε. Τα χέρια και τα πόδια της, είχαν αυτό το σχήμα ακριβώς. Μας περιέγραψε πως ήταν στο Σχηματοχωριό της και εμείς προσπαθήσαμε να το φτιάξουμε, αλλά φτιάξαμε και την ίδια.
Η κυρία Τριγωνομετρία όμως είχε ενθουσιαστεί που γνώρισε και το δικό μας χωριό. Για αυτό μας επισκέφθηκε στο Νηπιαγωγείο. Μάλιστα μας έφερε δώρο και έναν πίνακα ενός ζωγράφου με το όνομα ΜΟΝΤΡΙΑΝ, που πίστευε ότι θα μας αρέσει πολύ. Είναι ένας ιδιαίτερος πίνακας…
Ανακαλύψαμε ποια δυο σχήματα είχε και τα ξεχωρίσαμε λίγο καλύτερα αλλά και πόσα χρώματα χρησιμοποίησε για το έργο του. Θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για αυτόν τον ζωγράφο. Αναζητήσαμε το όνομά του στο διαδίκτυο, σε μία μηχανή αναζήτησης…και είδαμε ποιος ήταν, από ποια χώρα καταγόταν και ορισμένα από τα έργα του! Όπου δυσκολευτήκαμε πάντα ζητούσαμε τη βοήθεια κάποιου φίλου ή φίλης μας!
Έπειτα χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και χωρίζοντας τον πίνακα στη μέση, αποφασίσαμε να τον φτιάξουμε ομαδικά…
Ιδού το αποτέλεσμά μας!
Η κυρία “Τρίγωνο με τρία” έφερε άλλο ένα δώρο για εμάς από το Σχηματοχωριό της.
Ήταν φυσικά σχήματα πολλά,
μα στη διαδρομή μπερδεύτηκαν από έναν ξαφνικό αέρα
και μέχρι να τα φέρει στο δικό μας το χωριό,
είχαν πάθει ένα μπέρδεμα φοβερό!
Έτσι κι εμείς τη βοηθήσαμε
και τα ξεμπερδέψαμε στη στιγμή!
Έτοιμες οι ομαδούλες στη σειρά…
Κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο και ορθογώνιο τώρα πια
ξεχωρίζουν σε στεφάνια ξεχωριστά!
Σαν χρησιμοποιήσαμε το καθένα από αυτά,
δημιουργήσαμε έργα μοναδικά!
Με τα σχήματα ακόμα παίξαμε και νέα παιχνίδια καταπληκτικά. Μέσα στην τάξη τον κρυμμένο θησαυρό και έξω από αυτή μια παραλλαγή του επιδαπέδιου παιχνιδιού twister που αντί για κύκλους, περιλάμβανε τα τέσσερα σχήματα που μάθαμε. Βοηθός μας ήταν ένα ζάρι με χρώματα…