“Αποκριάτικες δημιουργίες και έθιμα της παράδοσής μας”
Την περίοδο των Αποκριών η τάξη μας γέμισε χρώματα, δημιουργία και χαμόγελα. Τα παιδιά γνώρισαν αποκριάτικα έθιμα και εκφράστηκαν μέσα από όμορφες κατασκευές και δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα:
Μιλήσαμε για την Τσικνοπέμπτη και για το πώς γιορτάζεται, ενώ γνωρίσαμε και την ιστορία του Αρλεκίνου. Παρατηρήσαμε τη χαρακτηριστική πολύχρωμη στολή του με τα γεωμετρικά σχήματα και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους Αρλεκίνο, εμπνευσμένα από τα έντονα χρώματα και τα σχέδιά του.
Στη συνέχεια περάσαμε στις αποκριάτικες δημιουργίες μας!
Αρχικά τα μεταμορφήθηκαν τα παιδιά σε κουνελάκια!
Μετά, κατασκεύασαν ένα αποκριάτικο σετ με καπέλο και παπιγιόν.
Έπειτα, δημιούργησαν και έναν χαρούμενο κλόουν χρησιμοποιώντας ρολό χαρτιού.
Ακόμη, κάθε παιδί έφτιαξε τον δικό του μοναδικό κλόουν πάνω σε χαρτόνι, προσθέτοντας πολύχρωμες λωρίδες για μαλλιά και κοστούμι.
Μιλήσαμε επίσης για την Καθαρά Δευτέρα και την έναρξη της Σαρακοστής. Γνωρίσαμε το έθιμο της Κυράς Σαρακοστής και συζητήσαμε για τα επτά πόδια της, που συμβολίζουν τις επτά εβδομάδες μέχρι το Πάσχα. Τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική τους Κυρά Σαρακοστή, την οποία πήραν μαζί τους στο σπίτι.
Παράλληλα, ζυμώσαμε και φτιάξαμε τη δική μας Κυρά Σαρακοστή για την τάξη μας, βιώνοντας το έθιμο με έναν δημιουργικό τρόπο.
Τέλος, κατασκευάσαμε τους δικούς μας πολύχρωμους χαρταετούς, μαθαίνοντας για το όμορφο έθιμο του πετάγματος του χαρταετού την Καθαρά Δευτέρα.
Βεβαίως, στην συνέχεια, με τον ερχομό του Μάρτη καλωσορίσαμε και την άνοιξη!
Φτιάξαμε στην τάξη μας το βραχιολάκι του Μάρτη, με άσπρη και κόκκινη κλωστή, για να καλωσορίσουμε την καινούρια εποχή.
Όπως επίσης κατασκευάσαμε το χελιδόνι, το πουλί που φέρνει την άνοιξη, και μάθαμε για τα έθιμα του τόπου μας.
Οι δραστηριότητες αυτές έδωσαν στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν τα ελληνικά έθιμα, να δημιουργήσουν και να εκφραστούν μέσα από τη φαντασία και τη χαρά της συμμετοχής.















































