Καλό μήνα…πολύχρωμο και ευωδιαστό!

Με 335 λουλούδια, ένα από κάθε κήπο ή μπαλκόνι, που φωτογράφισαν τα παιδιά των 16 νηπιαγωγείων που συμμετέχουν  στο eTwinning “Στης Εύβοιας το ΔάSOS όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ και εσύ” δημιουργήθηκε το πιο πρωτότυπο πρωτομαγιάτικο ψηφιακό στεφάνι!

 

Και ένα δεύτερο στεφάνι με τα λουλούδια των παιδιών του 1ου Νηπιαγωγείου!

Παγκόσμια Ημέρα της Γης, 22 Απριλίου

Για την Παγκόσμια Ημέρα της Γης τα παιδιά των 16 νηπιαγωγείων της Εύβοιας, που συμμετέχουν στο eTwinning πρόγραμμα “Στης Εύβοιας το δάSOS όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ και εσύ”, στέλνουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας δημιουργώντας ένα πολύχρωμο δάσος από ανακυκλώσιμα υλικά. Δείτε στο παρακάτω βίντεο πώς γονείς και παιδιά εμπνεύστηκαν στο σπίτι δέντρα μοναδικά.

https://www.youtube.com/watch?v=20wHqIFQChM&fbclid=IwAR09sw5SPpabBVX5qJPE4iPOTTyyZ5cTwCscMetqHHCiLtC_2e3BAGNWqII

Πάσχα με άρωμα οικολογικό!

Με τη σκέψη πάντα στο περιβάλλον προτείνουμε ένα Πάσχα οικολογικό, πολύχρωμο και δημιουργικό!

 

Επιστροφή στη φύση. Βάφουμε τα πασχαλινά αυγά παραδοσιακά και οικολογικά. Ανακτήθηκε στις 8/4/2020 από   http://back-to-nature.gr/2013/04/blog-post_1454.html

UCOOK: The art of cooking. Οικολογικό βάψιμο αβγών. Ανακτήθηκε στις 8/4/2020 από http://www.ucook.gr/cook/ulifestyle/arthra/2634-oikologiko-vapsimo-augon.html

4Green.gr. Βάψτε τα πασχαλινά αυγά με φυτικό τρόπο! Ανακτήθηκε στις 8/4/2020 από https://4green.gr/news/data/ellhnika-nea/Bapste-ta-pasxalina-ayga-me-fytiko-tropo_114175.asp               

 

    

 

 

 

 

 

Κουτιά μεγάλα, κουτιά μικρά, κουτιά μαγικά!

Ένα οποιοδήποτε κουτί μπορεί μαγικά να μεταμορφωθεί, αρκεί να αναλάβουν δράση τα παιδιά. Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τι μπορεί σε ένα κουτί να συμβεί…

https://www.youtube.com/watch?v=1aHHFGrrclY

Ρολό-δημιουργήματα

Με μόνο υλικό ένα ή περισσότερα χάρτινα ρολά μπορούν τα παιδιά να κάνουν θαύματα…αρεκί να δείτε το παρακάτω βίντεο για να πειστείτε!

 

https://www.youtube.com/watch?v=t6rXb2Js_n4&t=12s

Στο μαγικό κόσμο των μελισσών…

Ελάτε να μαγευτούμε από την απίθανη ζωή της μέλισσας, να εμπνευστούμε και να δημιουργήσουμε.

Βίντεο:

  1. Apitec gr (2017). Η θαυμαστή κοινωνία των μελισσών και η σπουδαιότητά της. Ανακτήθηκε στις 6/4/2020 από  https://www.youtube.com/watch?v=sR0-iYsLVvY
  2. Down Town Magazine (2019). Mια γυναίκα μελισσοκόμος μας ξεναγεί στα μελίσσια της | DoT KIDS. Ανακτήθηκε στις 6/4/2020 από https://www.youtube.com/watch?v=TQyKRtWFxQw
  3. Maria T. (2013). Μέλισσες-O μαγικός κόσμος των ζώων της Disney. Ανακτήθηκε στις 6/4/2020 από https://www.youtube.com/watch?v=tX1t6LF2vE8
  4. Tempelis Drakos (2015). Μελίνα Κανά – Αχ μελισσούλα | Melina kana – Ax melissoula. Ανακτήθηκε στις 6/4/2020 από https://www.youtube.com/watch?v=CYkO9bOapA0

   

 

   

 

 

 

 

 

Πρώτο βραβείο στο μαθητικό διαγωνισμό “Κάν΄ το ν’ ακουστεί” του European School radio”

Με χαρά σας ενημερώνουμε πως ανακοινώθηκαν επίσημα τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας ακροατών, του μαθητικού διαγωνισμού Ραδιοφωνικού Μηνύματος  και Τραγουδιού του EUROPEAN SCHOOLRADIO, όπου διακρίθηκε στην πρώτη θέση, μεταξύ 100 υποψηφιοτήτων από νηπιαγωγεία ως λύκεια, το τραγούδι  που δημιουργήθηκε από 16 νηπιαγωγεία της Εύβοιας  με τίτλο «Στο δάSOS όλοι μαζί»

Συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία: 1ο Λουτρών Αιδηψού,  Αυλωναρίου,  Αγ. Αποστόλων,  Βαθέος Αυλίδας και Δομή προσφύγων, 4ο Βασιλικού,  Δύστου,  Μαντουδίου,  2ο Ν. Αρτάκης, Νεοχωρίου,  Πάλιουρα,  Πηλίου, Φύλλων, 4ο Χαλκίδας, 14ο Χαλκίδας, 23ο Χαλκίδας, 33ο Χαλκίδας.

Οι καταστροφικές φωτιές στην Εύβοια το καλοκαίρι του ΄19 κινητοποίησαν  42 εκπαιδευτικούς, μαζί με τους 450 μαθητές τους και τις οικογένειές τους,  από διάφορα σημεία του νομού, να καταστρώσουν ένα κοινό πλάνο δράσης. Μέσα από μία σειρά στοχευμένων κινήσεων προωθούν την οικολογική ισορροπία μέσω της ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων για την περιβαλλοντική ευημερία. Ο διαγωνισμός «Καν’ το ν΄ακουστεί» ήταν, μεταξύ άλλων, μία ευκαιρία να διαδοθούν τα μηνύματα τους. Για τη δημιουργία του τραγουδιού ξεκίνησε μία σκυταλοδρομία, κατά την οποία κάθε σχολείο προσέθετε στίχους αγγίζοντας ένα από τα θέματα που επέλεξε η ομάδα των μαθητών με την ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών. Μια και συνοδοιπόροι σε αυτό τον αγώνα είναι και τα μέλη της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας, το τραγούδι μελοποιήθηκε από το μουσικό Νίκο Γεωργίου και Χρίστο Ψυχογιό. Στη συνέχεια, οι μαθητές των σχολείων τραγούδησαν διαφορετικά μέρη των στίχων ώστε να δοθεί συνεργατικη διάσταση στο κομμάτι και να ακουστεί δυνατά το μήνυμα όλων των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων του νησιού. Την τελική μορφή του τραγουδιού επιμελήθηκε η μουσικός Σοφία Σταυροπούλου, καθώς επεξεργάστηκε και συνέδεσε τις ηχογραφήσεις των νηπιαγωγείων. 

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι των μαθητών, πλαισιωμένο από εικόνες καθημερινής δράσης κατά την υλοποίηση του συνεργατικού έργου eTwinning “Στης Εύβοιας το Δάsos όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ κι εσύ!”. Συγχρόνως οι στίχοι αποδίδονται και στη νοηματική γλώσσα, χάρη στην εκπαιδευτικό Ελευθερία Μυλωνά, η οποία εκπαίδευσε τους μικρούς μαθητές της σε αυτή.

https://www.youtube.com/watch?v=iwAl_V5tNhA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0RZXNaTjG4S0gbygmEu-m_Y0sr99eImC1ew_muXGcCQ-Jy9pUdST4qQyo

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Ξέρω κι ένα κορίτσι που, όταν μεγάλωσε, έγινε δασκάλα. Μου είπε: “Τα παιδιά που οι γονείς τους δεν τους διάβασαν παραμύθια έχουν στερηθεί κάτι σημαντικό”.
Οι λέξεις στα ποιήματα και στις ιστορίες είναι τροφή. Όχι τροφή για το σώμα, όχι τροφή που μπορεί να γεμίσει το στομάχι σου. Τροφή όμως για το πνεύμα και τροφή για την ψυχή.
Όταν πεινάει κάποιος ή διψάει, το στομάχι του γουργουρίζει και το στόμα του στεγνώνει.
Οι πεινασμένοι γυρεύουν να φάνε κάτι, ένα κομμάτι ψωμί, ένα πιάτο ρύζι ή δημητριακά, λίγο ψάρι ή μια μπανάνα.
Όσο περισσότερο πεινούν, τόσο στενεύει ο οπτικός τους ορίζοντας, ώσπου παύουν να βλέπουν ό,τι δεν είναι τροφή για να τους χορτάσει.
Η πείνα για λέξεις εκδηλώνεται διαφορετικά. Μοιάζει με θλίψη, με λήθη, με αυθάδεια. Οι άνθρωποι που υποφέρουν από τέτοιου είδους πείνα δε νιώθουν πως η ψυχή τους τρέμει από το κρύο κι ότι προσπερνούν τους εαυτούς τους χωρίς να το προσέχουν. Ένα μέρος του κόσμου τους εξαφανίζεται χωρίς να το γνωρίζουν.
Αυτού του είδους η πείνα χορταίνεται με ποίηση και ιστορίες.
Υπάρχει όμως ελπίδα για όσους δεν έχουν ποτέ αφεθεί ν’ απολαύσουν τις λέξεις, για να χορτάσουν αυτή την πείνα;
Υπάρχει! Το αγόρι που είπαμε διαβάζει κάθε μέρα. Το κορίτσι έγινε δασκάλα και διαβάζει στους μαθητές της. Κάθε Παρασκευή. Κάθε βδομάδα. Αν κάποια φορά το ξεχάσει, της το θυμίζουν τα παιδιά.
Peter Svetina (Σλοβένος συγγραφέας)
(Απόσπασμα του φετινού μηνύματος εορτασμού της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας απ’ τη Σλοβενία).