Δράσεις με γονείς με ζωγραφική για την προετοιμασία του χώρου για την διαμόρφωση των γωνιών μάθησης στην αυλή


















Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή γιορτή του νηπιαγωγείου μας, σηματοδοτώντας το όμορφο κλείσιμο μιας γεμάτης γέλια, συγκινήσεις, έμπνευση και διαρκείς ευχάριστες αλλά και απαιτητικές προκλήσεις σχολικής χρονιάς!!!
Η εκδήλωσή μας ξεκίνησε με τη δημιουργική επεξεργασία ενός αγαπημένου παραμυθιού , το οποίο τα νήπια παρουσίασαν μέσα από μια σύντομη δραματοποίηση με θέμα την “Αγάπη… και όλα αυτά που μένουν και δεν φέυγουν ποτέ….όλα αυτά που αγαπήσαμε πολύ….!!!” (παραμύθι: “Αν τ’ αγαπάς ξανάρχονται”, Βασιλική Νευροκόπλη).
Στη συνέχεια, τα παιδιά ερμήνευσαν τραγούδια που είχαν προετοιμάσει με ενθουσιασμό και παραστατικό τρόπο. Θερμά ευχαριστούμε τους εκλεκτούς καλεσμένους μουσικούς μας, με τους οποίους συνεργαστήκαμε για την ερμηνεία τραγουδιών της εκδήλωσης: τη Δέσποινα Παντελή στο πιάνο, την Άρτεμις Χαραλαμπάκη στο φλάουτο και τον Michale Lomoz στην κιθάρα, που προσέδωσαν μουσική μαγεία….!!!
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με διασκεδαστικά παιχνίδια με μπαλόνια και σκυταλοδρομίες, όπου γονείς και παιδιά συνεργάστηκαν, έπαιξαν, διασκέδασαν και γέλασαν μαζί, ενισχύοντας το πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας. Η γιορτή ολοκληρώθηκε με χορό, κέφι κι ένα μήνυμα με “ραντεβού” επανασύνδεσης νηπίων-γονέων και εκπαιδευτικών μέσα στο καλοκαίρι για να θυμηθούμε τα παλιά και να μοιραστούμε νέα του καλοκαιριού!!
Μια ιδιαίτερα απολαυστικιά νότα στην εκδήλωση έδωσε το κέρασμα παγωτών που προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, τον οποίο ευχαριστούμε για τη συνεχή στήριξη και προσφορά του στο σχολείο μας.
Ευχαριστούμε όλους όσοι συμμετείχαν και συνέβαλαν στην επιτυχία της γιορτής και ευχόμαστε στα παιδιά και τις οικογένειές τους ένα όμορφο, ξέγνοιαστο και χαρούμενο καλοκαίρι!
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου μας ευχαριστεί για ακόμα μια φορά για την άψογη συνεργασία, εμπιστοσύνη και στήριξη όλους τους γονείς και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων κατά τη σχολική χρονιά που ολοκληρώνεται.
Επιπλέον, ευχαριστεί ξανά τον κ. Παπαδάκη Νεκτάριο, αντιδήμαρχο της τοπική κοινότητας, που υποστήριξε με κάθε δυνατό μέσο το έργο του νηπιαγωγείου, ανταποκρινόμενος σε κάθε έκτακτη ανάγκη, κάλεσμα και πρακτικό αδιέξοδο στη σχολική καθημερινότητα!!!
Ομορφαίνοντας το Νηπιαγωγείο μας !!!
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης για την αναβάθμιση της σχολικής μας μονάδας κατά το σχολικό έτος 2025-2026, υλοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία μια εκτεταμένη δράση καλλωπισμού και βελτίωσηςεσωτερικών και εξωτερικών χώρων του νηπιαγωγείου μας. Η δράση αυτή βασίστηκε στη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών, οι οποίοι ένωσαν τις δυνάμεις τους με κοινό όραμα τη δημιουργία ενός πιο όμορφου, λειτουργικού, ασφαλούς και παιδαγωγικά κατάλληλου σχολικού περιβάλλοντος.
Με πολλή διάθεση, μεράκι και ομαδικό πνεύμα πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις που ανανέωσαν ουσιαστικά την εικόνα του σχολείου μας. Στην αυλή σχεδιάστηκαν και ζωγραφίστηκαν επιδαπέδια και επιτοίχια παιχνίδια, προσφέροντας στα παιδιά νέες ευκαιρίες για δημιουργικό παιχνίδι, κίνηση και μάθηση. Παράλληλα, έγιναν πολλές εργασιες βαψίματος: βάφτηκαν τοίχοι και περιφράξεις, ξύλινα καθίσματα, η κεντρική πόρτα εισόδου, καθώς και ρόδες που αξιοποιούνται στις παιχνιδοκατασκευές της αυλής, χαρίζοντας χρώμα και ζωντάνια στον χώρο.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στη διαμόρφωση του αύλειου χώρου και του σχολικού κήπου. Δημιουργήθηε παρτέρι με λουλούδια και μηχανισμό αυτόματου ποτίσματος, ενώ διαμορφώθηκε ξεχωριστός λαχανόκηπος, όπου φυτεύτηκαν λαχανικά και φραουλιές. Μέσα από τη συμμετοχή τους στις φυτεύσεις και τη συστηματική φροντίδα των φυτών, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και υπευθυνότητας και να καλλιεργήσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση.
Η δράση αυτή, που υπήρξε πολύ απολαυστική για μικρούς και μεγάλους, αποτέλεσε ένα ζωντανό παράδειγμα της δύναμης της συνεργασίας μεταξύ σχολείου, οικογένειας και τοπικής κοινωνίας. Η συλλογική προσπάθεια όλων όσοι συμμετείχαν συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία ενός χώρου που ενισχύει τη μάθηση, τη δημιουργικότητα, το παιχνίδι και την ευημερία των παιδιών.
Εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους τους γονείς που προσέφεραν από τον πολύτιμο χρόνο τους, απαραίτητη χειρωνακτική εργασία, όμορφες ιδέες καθώς και ποικίλες δωρεές (π.χ. σύστημα αυτόματου ποτίσματος, φυτά, χρώματα κ.ά.). για την υλοποίηση των παρεμβάσεων. Η συμβολή όλων ήταν τόσο συγκινητική!!!
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη διαρκή στήριξη και συνεργασία σε όλη τη διαδικασία, σχεδιασμού και υλοποίησης της δράσης, καθώς και
τον Δήμο Ιεράπετρας για την καθοριστική συμβολή του μέσω της παροχής μεγάλου όγκου υλικών, χρωμάτων και εργαλείων, χωρίς τα οποία δεν θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν οι εν λόγω εργασίες!!!
Το αποτέλεσμα της κοινής αυτής προσπάθειας είναι ένα σχολείο πιο φωτεινό, πιο φιλόξενο και πιο ελκυστικό για τα παιδιά μας! Ένας χώρος γεμάτος χρώματα, δημιουργικές γωνιές, παιχνίδι και ζωή, που αντανακλά το ενδιαφέρον, την αγάπη και τη φροντίδα όλων για τη σχολική μας κοινότητα, το Νηπιαγωγείο Κουτσουρά!!!
To πριν…
Η διαδικασία…
Το μετά…
ο λαχανόκηπός μας στην καθημερινή σχολική ζωή…
Η Φύση, το Μεγάλο μας Σχολείο!
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Νηπιαγωγείου μας στο Δίκτυο “Εν τω δάσει τω Ευ: Υπαίθριες τάξεις- Σχολεία του Δάσους”, πραγματοποιήσαμε μια ακόμα εκπαιδευτική εξόρμηση στο φυσικό περιβάλλον και, συγκεκριμένα, στην παραλία και στο γειτονικό της δασάκι, με στόχο τη συστηματική βιωματική μάθηση και επαναλαμβανόμενη επαφή και αλληλεπίδραση των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον.
Οι μικροί μας εξερευνητές είχαν την ευκαιρία να απολάυσουν το γεύμα του με ένα πικ-νικ στην παραλία και έπειτα να παρατηρήσουν το παράκτιο περιβάλλον και το οικοσύστημα, συζητώντας για τα χαρακτηριστικά του, να συλλέξουν φυσικά υλικά και να γίνουν μικροί επιστήμονες υλοποιώντας πείραμα πλεύσης-βύθισης.
Ακολούθως, στο δροσερό περιβάλλον του γειτονικού δασακίου, τα παιδιά, εμπνευσμένα από τη φύση που τα περιέβαλλε, συνέλεξαν φυσικά υλικά της επιλογής τους και, εργαζόμενα ομαδοσυνεργατικά, δημιούργησαν έργα τέχνης με κεντρικό θέμα το «Καλοκαίρι”.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη ενθουσιάσε τα νήπια, τα οποία είχαν την ευκαιρία να μάθουν, να συνεργαστούν και να εξερευνήσουν αναπτυσσοντας τον σεβασμό και την αγάπη για τη φύση, επιβεβαιώνοντας ότι το φυσικό περιβάλλον αποτελεί έναν πολύτιμο χώρο μάθησης, ανακάλυψης, δημιουργίας και εκτόνωσης!!!
Επισκέψεις στο Nηπιαγωγείο μας!
Στο πλαίσιο της ενασχόλησής μας με τη θεματική «Παράδοση και Λαογραφία», είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας τη μουσικό κ. Δέσποινα Παντελή, η οποία προσέφερε στα παιδιά μια όμορφη μουσική εμπειρία. Συμμετείχαμε σε μουσικά παιχνίδια και τραγουδήσαμε παραδοσιακά τραγούδια!!
Στη συνέχεια, με τον δεύτερο προσκεκλημένο μας, τον κ. Γιώργο Λάκουρα, ταξιδέψαμε στον κόσμο των παραδοσιακών παιχνιδιών! Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μικροί μαθητές ήρθαν σε επαφή με την παράδοση, γνώρισαν παιχνίδια του παρελθόντος, διασκέδασαν και συνεργάστηκαν, ανακαλύπτοντας τη χαρά της λαϊκής μας κληρονομιάς.
Ευχαριστούμε θερμά τους δύο προσκεκλημένους μας για τις όμορφες εμπειρίες και τις γνώσεις που μοιράστηκαν μαζί μας!!
Κατασκευή των παιδιών στο πλαίσιο της θεματικής , “Παραδοσιακό διακοσμητικό πιάτο”:
Επίσκεψη του Νηπιαγωγείου μας στο Λαογραφικό Μουσείο και το Δημοτικό Σχολείο Πεύκων!
Στο πλαίσιο της ίδιας θεματικής, πραγματοποιήσαμε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο και στο Δημοτικό Σχολείο του παραδοσιακού ορεινού χωριού Πεύκων, όπου μας περίμενε για να μας καλωσορίσει η κ. Πόπη Ρουσσάκη, εκπροσώπος του Πολιτιστικού Συλλόγου Πεύκων, η οποία φρόντισε να μας περιποιηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης μας!..
Η κ. Ουρανία, επίσης, μάς ξενάγησε με απλό και συγκινητικό τρόπο στους χώρους του μουσείου, εξηγώντας με τρόπο κατανοητό και ενδιαφέρον όλα όσα βλέπαμε και μεταφέροντάς μας εικόνες και ιστορίες από το παρελθόν: στο Λαογραφικό Μουσείο, συγκεκριμένα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το παραδοσιακό νοικοκυριό, με αντικείμενα της καθημερινής ζωής παλαιότερων εποχών, να παρατηρήσουν παραδοσιακές φορεσιές και οικιακά και αγροτικά εργαλεία και να ανακαλύψουν πτυχές της τοπικής μας παράδοσης.
Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε το Δημοτικό Σχολείο Πεύκων και ξεναγηθήκαμε από την κ. Ουρανία στην κύρια (μουσειακή) σχολική αίθουσα που μας ταξίδεψε στο χρόνο…
Η επίσκεψη στους δυο αυτούς χώρους ολοκληρώθηκε με την ζεστή φιλοξενία και τα λαχταριστά κεράσματα που είχε ετοιμάσει η κ.Πόπη στην αίθουσα εκδηλώσεων!!
Τέλος, η ημερήσια επίσκεψή ολοκληρώθηκε με μια στάση στην Κάτω Βρύση Πεύκων, μια ιστορική πηγή του τόπου μας, συνδεδεμένη με την καθημερινή ζωή και την ιστορία της περιοχής. Μέσα από την επαφή με το μνημείο αυτό της λαϊκής μας παράδοσης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν όσα έμαθαν κατά τη διάρκεια της ημέρας με την τοπική ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά.
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ουρανία, την κ. Πόπη Ρουσσάκη που συνέβαλαν ουσιαστικά στην πραγματοποίηση αυτής της όμορφης εμπειρίας, γεμάτης γνώσεις, συναισθήματα και πολύτιμες αναμνήσεις!
“Έκπαίδευση” από το Πυροσβεστικό Σώμα Ιεράπετρας!
Στο πλαίσ
ιο της συμμετοχής της σχολικής μας μονάδας στο Διεθνές Δίκτυο της Εταιρείας της Φύσης καθώς και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στον άξονα Φροντίζω το Περιβάλλον (Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές-Πολιτική Προστασία), φέτος εξοικειωνόμαστε με την προστασία των δασών και των οικοσυστημάτων της στεριάς. Πρόκειται για ένα θέμα που πρέπει να μας προβληματίσει όσο ποτέ άλλοτε και που -άλλωστε- κοντινά μας τοπία καμμένων στρεμμάτων μας θυμίζουν ξανά και ξανά την αναγκαιότητα να ευαισθητοποιηθούμε μικροί και μεγάλοι στην φροντίδα και προστασία των χερσαίων οικοσυστημάτων…
Η επίσκεψη του νηπιαγωγείου μας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Ιεράπετρας είχε στόχο την εξοικείωση των νηπίων με τις πολύτιμες υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος. Με τον συντονισμό του πυροσβέστη κ. Σπύρου, με πολύ ευχάριστο και απλό τρόπο οι μικροί μας μαθητές “εκπαιδεύτηκαν” στο χώρο του Πυροσβεστικού Σταθμού. Συγκεκριμένα, τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το πολυδιάστατο έργο των πυροσβεστών ως διασωστών, και να ενημερωθούν για τον ρόλο τους στην πρόληψη και αντιμετώπιση των πυρκαγιών και για όλες τις έκτακτες συνθήκες που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Πυροσβεστικού Σώματος, και να εξοικειωθούν με τους αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης (112/199).
Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στον χώρο του σταθμού, είδαν και μπήκαν μέσα στα πυροσβεστικά οχήματα, “μιμήθηκαν” τους πυροσβέστες δοκιμάζοντας τον εξοπλισμό τους και άκουσαν χρήσιμες συμβουλές για το πώς μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος. Με μεγάλο ενθουσιασμό έκαναν ερωτήσεις που είχαν ήδη συγκεντρώσει σε μορφή συνέντευξης από την προηγούμενη μέρα και συμμετείχαν στη συζήτηση “ζωηρά”!
Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία βιωματικής μάθησης που πραγματικά ενθουσίασε τα παιδιά, ενισχύοντας την ευαισθητοποίησή τους σε θέματα πρόληψης, προστασίας της φύσης και ενεργού πολιτειότητας, εξοικειώνοντάς τα την ίδια στιγμή με ένα επάγγελμα προσφοράς και ευθύνης.
Γι’ αυτό ευχαριστούμε θερμά τον Πυροσβεστικό Σταθμό Ιεράπετρας και το προσωπικό του για τη ζεστή φιλοξενία και την απολαυστική “εκπαίδευση” που θα θυμόμαστε με ενθουσιασμό…!!!
Το ευχαριστήριο δωράκι μας (μακέτα-ομάδική κατασκευή) προς το Πυροσβεστικό Σώμα:
Στιγμιότυπα από την “Εκπαίδευση”:
Ας γίνουμε… Σούπερ Ήρωες διάσωσης του Πλανήτη Γη!!
Η Παγκόσμια Ημέρα Γης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Απριλίου, είναι μια σημαντική ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν τον πλανήτη μας, να αντιληφθούν από τι αποτελείται (φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον) και να θυμηθούν/ διερευνήσουν σχετικά με το πώς μπορούν να τον προστατεύουν μέσα από απλές καθημερινές πράξεις, ώστε να περιορίζεται η επιβάρυνσή του από την ανθρώπινη δραστηριότητα.
Στο νηπιαγωγείο μας αφιερώσαμε τη μέρα σε δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες με στόχο να καλλιεργήσουμε την αγάπη και τον σεβασμό προς το περιβάλλον. Επεξεργαστήκαμε πληροφορίες για την ανακύκλωση, την εξοικονόμηση νερού και ενέργειας, τη σημασία των δέντρων και την καθαριότητα στην στεριά, τον άερα και στα υδάτινα οικοσυστήματα. Εξοικειωθήκαμε με συμπεριφορές που προάγουν τη βιωσιμότητα και αειφορία.
Μια από τις δραστηριότητές μας ήταν ένας ιδιαίτερος και συμβολικός τρόπος να…”πρασινίσουμε” τη γη- μια δραστηριότητα που ξεκίνησε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας με φύτεμα σπόρων, που συμβολίζει για εμάς την επιθυμία μας να μείνει η γη μας πράσινη και να πρασινίζει ολοένα και περισσότερο!..
Φύτεμα σπόρων επάνω στη “Γη”
Οι σπόροι μας άρχισαν να εμφανίζουν φύτρες! Η “Γη” μας πρασινίζει… και όλο πρασινίζει!!!….
Συμβουλές από μικρούς Σούπερ Ήρωες που σώζουν τον πλανήτη Γη!!! (Αφίσα- ομαδική εργασία)
Πειρμένοντας το Πάσχα, εξοικειωθήκαμε με τα γεγονότα της Σταύρωσης και της Ανάστασης του Χριστού μας και ασχοληθήκαμε με ποικίλες δραστηριότητες για να εξοικειωθούμε με τα πασχαλινά έθιμα!
Λίγα μόνο στιγμιότυπα από τις δραστηριότητες και τις κατασκευές μας…
Καλή Ανάσταση! Το Άγιο Φως να ζεσταίνει τις καρδίες όλων μας!
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου), το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε μια εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη του Σταυροχωρίου, σε συνεργασία με τον κ.Γιώργο Λάκουρα ή…αλλιώς “κ. Λα”, όπως και μας συστήθηκε ο κύριος υπέυθυνος της Βιβλιοθήκης, που μεριμνά γι’ αυτήν με πολύ μεράκι και αγάπη!! Σκοπός της επίσκεψης ήταν η εξοικείωση των νηπίων με τον χώρο της βιβλιοθήκης, η προώθηση της φιλανάγνωσίας και η υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην γραφική τοποθεσία, μέσα στη φύση, όπου στεγάζεται η Βιβλιοθήκη.
Ο κ. Λα μας περίμενε με χαρά και έτοιμος για δημιουργικές δραστηριότητες! Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο της βιβλιοθήκης και είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την ανάγνωση ενός πασχαλινού παραμυθιού, σε συνεργασία με τον κ. Λα., καθώς και την -ειδική προσκεκλημένη στη δράση- μουσικό κ. Δέσποινα Παντελή. Η κ. Δέσποινα συνόδευσε μουσικά την ανάγνωση και συντόνισε σχετικά μουσικο-κινητικά παιχνίδια που όχι μόνο διασκέδασαν αλλά και εξάσκησαν μουσικοκιντηικές δεξιότητες των νηπίων.Την ανάνγωση του παραμυθιού ακολούθησε διδακτική επεξεργασία της, που έδινε στα παδιά την ευκαιρία να φανταστούν και να αποτυπώσουν εικαστικά ένα διαφορειτκό τέλος ή μια συνέχεια της ιστορίας.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ένα πασχαλινό παιχνίδι με γρίφους, που πραγματοποιήθηκε στον αύλειο χώρο και το οποίο ενθουσίασε τα παιδιά!
Κατά την επίσκεψη, τα παιδιά απόλαυσαν το πρωινό τους κάνοντας πικ νικ, επίσης, στον αύλειο χώρο της βιβλιοθήκης.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Σύλλογο Σταυροχωρίου για τα νόστιμα κεράσματα που είχε ετοιμάσει για να προφέρει στα παιδιά κατά το πικ νικ μας!!
Θερμά ευχαριστούμε τον κ. Λα και την κ. Δέσποια για την υπέροχη και διδακτική εμπείρια και για τα όμορφα δωράκια που προσέφεραν στα παιδιά, κάνοντας τη μέρα μας ακόμη πιο ξεχωριστή!
Η Διπλή Εορτή της 25ης Μαρτίου στο Νηπιαγωγείο μας!
Η 25η Μαρτίου είναι μια ξεχωριστή ημέρα για την πατρίδα μας, καθώς συνδυάζει δύο μεγάλες γιορτές: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Στο νηπιαγωγείο μας, προσεγγίσαμε τη διπλή αυτή εορτή με τρόπο βιωματικό, δημιουργικό και προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών.
Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ημερών, τα παιδιά γνώρισαν βασικά στοιχεία της ιστορίας μέσα από αφηγήσεις, εικόνες, παιχνίδια και εποπτικό υλικό. Μιλήσαμε για τους ήρωες του 1821, τα σύμβολα της ελευθερίας και τη σημασία της εθνικής ανεξαρτησίας. Παράλληλα, ασχοληθήκαμε με το σπουδαίο θρησκευτικό μήνυμα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, με απλό και κατανοητό τρόπο.
Οι δραστηριότητές μας περιλάμβαναν:
Ιδιαίτερη θέση στις δράσεις μας είχε η δημιουργία της «Μουσειοπινακοθήκης» μας την οποία οργανώσαμε κατόπιν συνεργασίας νηπιαγωγείου – οικογένειας. Τα παιδιά, παρακινήθηκαν να δημιουργήσουν με εφόδιο τη φαντασία τους σε συνεργασία με τους γονείς τους και άλλους οικείους έργα τέχνης, εμπνευσμένα από τα ιστορικά και θρησκευτικά γεγονότα. Μετατρέψαμε χώρο του νηπιαγωγείου σε έναν μικρό “εκθεσιακό χώρο”, όπου εκτέθηκαν οι δημιουργίες τους, εκείνες που δημιουργήθηκαν εντός σχολικού περιβάλλοντος κι εκείνες που πραγματοποιήθηκαν στο σπίτι.
Η εκδήλωσή μας ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των έργων στη «Μουσειοπινακοθήκη», καθώς και με τραγούδια που ετοίμασαν τα παιδιά με κέφι και περηφάνια!
Μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με σημαντικές αξίες, όπως η ελευθερία, η πίστη, η συνεργασία και ο σεβασμός στην ιστορία και την παράδοσή μας.
Ξεχωριστή στιγμή των δράσεών μας αποτέλεσε και η συμμετοχή μας στην παρέλαση που πραγματοποιήθηκε στο χωριό μας προς τιμήν των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης! Τα παιδιά, ντυμένα γιορτινά και κρατώντας τις ελληνικές σημαίες, περπάτησαν με ενθουσιασμό, συνοδεία των γονέων τους, που τίμησαν με την συμμετοχή τους στη φετινή μας παρέλαση!
Η εμπειρία γέμισε χαρά και συγκίνηση τους παρευρισκόμενους, ενώ τα ίδια τα παιδιά ένιωσαν υπερηφάνεια που συμμετείχαν σε αυτή τη σημαντική στιγμή για την τοπική μας κοινότητα. Ήταν μια όμορφη εμπειρία που ενίσχυσε το αίσθημα της συλλογικότητας και της αγάπης για την πατρίδα.
Χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες!!! Ζήτωη η Ελευθερία!!!
Ετοιμάζοντας έργα στο νηπιαγωγείο μας:
Η εκδήλωση στη… “Μουσειοπινακοθήκη” μας:
Η παρέλαση μας:
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2026-2027 θα πραγματοποιηθούν από 2 έως 23 Μαρτίου 2026. Εγγραφές μετά την 23η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109)
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2026-2027 εγγράφονται μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2022
Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίουπρονηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)), οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25)).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του
Μετά την υποβολή της αίτησης (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή. Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο νηπιαγωγείο.
ΩΡΑΡΙΟ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: 11:15-12:15
Προϊστάμενη: ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ
ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ: Παρακαλώ πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να σας βοηθήσει βήμα-βήμα
https://youtu.be/0dtpMpA5Vik?t=6