Φθινόπωρο

Φθινόπωρο, η πρώτη εποχή για εξερεύνηση από τους μικρούς μας μαθητές.  Χρώματα πορτοκαλί, κόκκινα και κίτρινα γέμισαν το χώρο γύρω μας.

Αρχικά μιλήσαμε για το φθινόπωρο, καταθέσαμε τις γνώσεις μας γύρω από αυτό και τις καταγράψαμε .

Μαζέψαμε φύλλα και φτιάξαμε την  Φθινοπωρούλα για να μας συντροφεύει όλη τη διάρκεια του φθινοπώρου

IMG 20211110 084653 1

 

 

Παρατηρήσαμε τα δέντρα τώρα τα φθινόπωρο και μάθαμε για τα φυλλοβόλα και τα αειθαλή. Διαβάσαμε την ιστορία του Φυλλοβόλου και του Αειθαλή και την παίξαμε στο κουκλοθέατρο
“Πριν από πολλά χρόνια, υπήρχαν δυο φίλοι αγαπημένοι. Δύο φίλοι που δεν
αποχωριζόταν ποτέ ο ένας τον άλλο. Τα ονόματά τους παράξενα, αλλά δεν είναι και
η πρώτη φορά που ακούμε τέτοια. Ο Φυλλοβόλος και ο Αειθαλής, ήταν δυο δέντρα
φυτεμένα δίπλα δίπλα στη μέση ενός μεγάλου κήπου. Έμοιαζαν πολύ αλλά ήταν και
τόσο διαφορετικοί. Από τη μια ήταν και οι δυο ψηλοί, λυγερόκορμοι και φορούσαν
σχεδόν ίδια πράσινα ρούχα. Από την άλλη ο ένας ήταν πάντα χαρούμενος ενώ ο
άλλος γκρίνιαζε συνεχώς.
-Βαριέμαι, έλεγε ο Φυλλοβόλος στον Αειθαλή. Κοίτα με πώς είμαι! Πάντα με τα ίδια
ρούχα.
-Και τι έχουν τα ρούχα σου; Όμορφα, πράσινα και συχνά πλένονται από την βροχή.
Και τα δικά μου το ίδιο. Αλλά μου αρέσουν πολύ και δεν θα τα άλλαζα με τίποτα!
-Εγώ όμως τα βαριέμαι.
Η γκρίνια του Φυλλοβόλου συνεχιζόταν για πολύ καιρό. Και ο Αειθαλής ήρεμος και
με υπομονή τον άκουγε να γκρινιάζει και προσπαθούσε να τον ηρεμεί. Τόσο πολύ
αγαπούσε το φίλο του. Μια μέρα από δίπλα τους πέρασε ένας γεράκος, ντυμένος
με χοντρά καφέ ρούχα. Μόλις πλησίασε άρχισε να κάνει κρύο. Στάθηκε και άκουσε
τον Φυλλοβόλο να γκρινιάζει ενώ ο Αειθαλής του μιλούσε με ηρεμία,
προσπαθώντας για άλλη μια φορά να τον καθησυχάσει. Τους λυπήθηκε και θέλησε
να τους βοηθήσει.
-Μπορώ να σας βοηθήσω, είπε. Είμαι το Φθινόπωρο.
-Και πώς θα μας βοηθήσεις; ρώτησε ο Φυλλοβόλος.
-Ξεκίνα εσύ σιγά σιγά να βγάζεις τα παλιά σου ρούχα και θα σου στείλω εγώ
καινούρια με τη φίλη μου την Άνοιξη, είπε και έφυγε.
Έτσι και έγινε. Ο Φυλλοβόλος έριξε αργά αργά τα παλιά του ρούχα και η Άνοιξη του
έφερε καινούρια. Από τότε μια φορά το χρόνο ο Φυλλοβόλος αλλάζει ρούχα. Έπαψε
να γκρινιάζει και μαζί με το φίλο του τον Αειθαλή (ακόμα δίπλα δίπλα βρίσκονται),
σκαρφίζονται καμιά αστεία ιστορία πού και πού, για να περνά η ώρα, και πλέον
περνά ευχάριστα, χωρίς γκρίνια!

28 Οκτωβρίου 1940

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος γιορτάσαμε  την 28 Οκτωβρίου στο νηπιαγωγείο μας μέσα από ποικίλες δραστηριότητες που κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών.

  • Μιλήσαμε για τα γεγονότα και σχολιάσαμε το εποπτικό υλικό που  είδαμε .
  • Είδαμε  βίντεο με τα γεγονότα
  • Διαβάσαμε  το παραμύθι                                                                                                           λήψης

 

  • Μάθαμε τη λέξη ΟΧΙ, την σχηματίσαμε με στεφάνια και κοντάρια                          IMG 20211021 120544 1

 

  • Κάναμε κολλάζ το ΟΧΙ με μικρά κομματάκια κάνσον                               IMG 20211029 085250

 

  • Μιλήσαμε για τη σημαία μας  και φτιάξαμε ένα μενταγιόν  με αυτήν . Η σημαία ήταν ιδέα από το e-children                                                                                                                                                                       aHR0cHMlM0ElMkYlMkYxLmJwLmJsb2dzcG90LmNvbSUyRi1GMFhkb0NaVW1zRSUyRlZ1blhsOUhCVUZJJTJGQUFBQUFBQUFETkElMkZkdHN0dllsSVNzRWl1bEotMFRBalFlakw2RUhBdlNxTEElMkZzNDAwJTJGJTI1MjVDRSUyNTI1OTUlMjUyNUNFJTI1MjU5QiUyNTI1
  •  Μετρήσαμε τις  5 μπλε και τις 4 λευκές ρίγες της
  • Είδαμε σημαίες άλλων χωρών, περιγράψαμε τα χρώματα, τα σχήματα και τα χαρακτηριστικά τους και ορίσαμε κριτήρια κατηγοριοποίησης                                                                                               IMG 20211025 101752

 

  • Μάθαμε τραγούδια
           
    Σαν σήμερα παιδιά
    Σαν σήμερα παιδιά,
    οι Ιταλοί με τα φτερά,
    ζητούν απ΄ την Ελλάδα μας
    να πάρουν τα κλειδιά (δις οι 2 τελευταίοι στίχοι)
    Στης Τήνου το νησί,
    χωρίς καμιά αφορμή,
    χτυπούν την «Έλλη» μας παιδιά
    και τη βουλιάζουν στα νερά (δις οι 2 τελευταίοι στίχοι)
     Και τότε η Ελλάς,
    φαντάρος και τσολιάς,
    «Αέρα» τους φωνάζουνε
    και οι Ιταλοί τρομάζουνε (δις οι 2 τελευταίοι στίχοι)

 

 

    Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του

Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του
και τη σκούφια την ψηλή του
μ’ όλα τα φτερά. (δις)
Και μια νύχτα με φεγγάρι
την Ελλάδα πάει να πάρει
βρε το φουκαρά. (δις)
Ωχ! Τον τσολιά μας το λεβέντη
βρίσκει στα βουνά..
και ταράζουν τον αφέντη
το μακαρονά.
Αχ, Τσιάνο, θα τρελαθώ Τσιάνο,
με τους τσολιάδες ποιος μου είπε να τα βάνω;

Ξεκινάει την άλλη μέρα
μα και πάλι ακούει: «Αέρα!»
από τον τσολιά. (δις)
Δρόμο παίρνει και δρομάκι
και πηδάει το ποταμάκι
ξέρει τη δουλειά. (δις)
Ωχ! Τρώει τις σφαίρες σαν χαλάζι
από τον τσολιά
κι όλο στρατηγούς αλλάζει
για να βρει δουλειά.
Αχ, Τσιάνο, θα τρελαθώ Τσιάνο
και στείλε γρήγορα τα μαύρα μου να βάνω.

 

Σημαία

Της πατρίδας η σημαία
έχει χρώμα γαλανό
και στη μέση χαραγμένο
έναν κάτασπρο σταυρό.

Κυματίζει με καμάρι
Δεν φοβάται τον εχθρό
σαν τη θάλασσα είναι γαλάζια
και λευκή σαν τον αφρό.

  • Και φυσικά η κατασκευή μας, ένα στεφάνι αφιερωμένο στους ήρωες μας                   IMG 20211029 085344 1

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.

Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.

 Οι Κύκλοι Δεξιοτήτων στα Εργαστήρια

Θεματικές Ενότητες των Εργαστηρίων

 

 

 

Μπορείτε να δείτε το σχέδιο δράσης του νηπιαγωγείου μας πατώντας εδώ

 

 

Μαθαίνω το όνομα μου

Στα μικρά παιδιά αρέσει να ασχολούνται με το όνομά τους,
τη λέξη αυτή που αποτελεί την ταυτότητά τους, από την ώρα που γεννιούνται. 
Στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου
τα παιδιά μπορούν να έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους
​και με τα ονόματα των φίλων τους, μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφή επικοινωνιακό στόχο, όπως π.χ. για να πάρουν  παρουσίες, να υπογράψουν τις εργασίες τους, να δανειστούν βιβλία κ.λ.π.
Από το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματός μας. 

  • Πήραν την καρτέλα με το όνομα τους, την επεξεργάστηκαν  και προσπάθησαν  να εντοπίσουν μέσα σ’αυτό το γράμμα που τους έδειχνα κάθε φορά
  • συνέθεσαν το όνομα τους  και ζωγράφισαν τον εαυτό τους 
  •  
  •  και σε φύλλο εργασίας
  • Μέτρησαν τα γράμματα του ονόματος μας και βρήκαν ποιος  έχει το μεγαλύτερο και ποιος το μικρότερο

 

Πολλές ήταν και οι δραστηριότητες με το αρχικό τους

  • Βγήκαν στην αυλή και το σχημάτισαν με χαλικάκια                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
  • το ψάρεψαν                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
  • πέρασαν το αυτοκίνητο τους μέσα από τούνελ με το αρχικό τους                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
  • Έκαναν ομαδούλες  με τα ίδια αρχικά                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
  • Έκαναν το αρχικό κούκλα και έπαιξαν κουκλοθέατρο                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
  • Το ζωγράφισαν με τη τεχνική του   Zentangle                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
  • Διαβάσαμε το βιβλίο της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου «Το όνομα του Δράκου»                                                                                                                                                                                                                                                                            to onoma tou drakou cover                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             και περπάτησαν πάνω στις πατούσες του δράκου που έγραφε το αρχικό τους.

 

Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΡΩΝΗΣ ΠΥΛΙΑΣ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.