3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Τμήμα 2ο:Κα Ελευθερία

Θεματικός κύκλος: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

Θεματικός κύκλος: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

Υποθεματική: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η πρώτη επαφή και γνωριμία των μικρών μαθητών με την έννοια και το λόγο ύπαρξης των «ανθρώπινων δικαιωμάτων».

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η προσέγγιση δύσκολων και αφηρημένων εννοιών επιχειρείται να γίνει μέσα από ένα Εργαστήριο που έχει βασικό στόχο να αποκτήσουν τα παιδιά, μέσα από δομημένες  δραστηριότητες, τη δεξιότητα να αναγνωρίζουν την ύπαρξη και εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων, να κατανοήσουν τη σημασία και τη σπουδαιότητα της εφαρμογής τους για τη ζωή των ανθρώπων πέρα από σύνορα, φυλή, εθνότητα. Να γνωρίσουν τα παιδιά τον αλληλοσεβασμό και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, τη συνεργασία, την αντιμετώπιση των διακρίσεων, την κοινωνική ευαισθησία, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν: Δεξιότητες Μάθησης( Κριτική σκέψη- Επικοινωνία-Συνεργασία-Δημιουργικότητα), Δεξιότητες Ζωής( Κοινωνικές- Ενσυναίσθηση και ευαισθησία-Πολιτειότητα- Προσαρμοστικότητα- Υπευθυνότητα).

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο: Βασικές ανάγκες του ανθρώπου- ποια αγαθά είναι αναγκαία για την επιβίωσή του

Σε φύλλο εργασίας , γράφουν ή ζωγραφίζουν ‘’Τι χρειάζεται ένα παιδί για να ζήσει; Ποια είναι τα αναγκαία αγαθά για την επιβίωσή του;

Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών:

Τα παιδιά χρειάζονται….

-Νερό

-Φαγητό

-Σπίτι

-Οικογένεια

-Αγάπη

-Φροντίδα

-Σχολείο

-Φίλους

-Ειρήνη

-Παιχνίδι

20240415 100454 20240415 100655 20240415 101228 20240415 101449 20240415 101728

Συζητήθηκε επίσης, και το ποιος μπορεί να προσφέρει στα παιδιά αυτά που χρειάζονται, προβλήθηκαν εικόνες και τα παιδιά έγραψαν τη λέξη: “UNICEF”

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο:   Δικαιώματα του παιδιού

1) Προβολή της ταινίας «Ειρήνη», η ιστορία ενός μικρού παιδιού που έχει διαφύγει από έναν πόλεμο και ψάχνει να βρει ένα καταφύγιο-μια καινούργια ζωή.

Συζητάμε για τους όρους «δικαίωμα», «υποχρέωση» «ανάγκες». Προβληματισμός και διατύπωση υποθέσεων για τους λόγους που σε κάποιες περιοχές τα δικαιώματα των ανθρώπων κινδυνεύουν.

– Συζητάμε για τους φόβους που είχε η μικρή Ειρήνη της ιστορίας μας καθώς περιπλανιόταν ολομόναχη. Κατόπιν μιλάει  το κάθε παιδί για τους δικούς του φόβους, προτείνουμε τρόπους για να τους ξεπεράσουμε και τέλος σε φύλλο εργασίας τους ζωγραφίζουμε.

Καταγράψαμε τους φόβους των παιδιών:

ΦΟΒΑΜΑΙ: 

-Τις αράχνες

-Τους σκορπιούς

-Το σκοτάδι

-Τις μάγισσες

-Τα φίδια

-Τις σαύρες

-Τον πόλεμο

-Τη φωτιά

-Τα φαντάσματα

20240415 115940 20240415 120111

20240415 120623

20240415 120643

20240415 122030

20240417 113154

20240415 115940 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο:   Αναγνώριση της  διαφορετικότητας και ανάπτυξη ενσυναίσθησης

Δραματοποίηση  διαδικτυακής ιστορίας ‘’Άσπρα και μαύρα πρόβατα’’

Η ιστορία αφορά ένα κοπάδι από λευκά πρόβατα τα οποία συναντούν δυο μαύρα πρόβατα και καλούνται να συζητήσουν για το αν θα τα δεχτούν στην ομάδα τους. Θα συζητήσουν  μεταξύ τους, θα ακούσουν όλες τις απόψεις και θα αποφασίσουν από μόνα τους πως θα αντιδράσουν, αν δηλαδή θα τα δεχτούν στο κοπάδι τους ή αν θα τα διώξουν.

Η πλειοψηφία είπε  πως θα δεχόντουσαν τα μαύρα πρόβατα καθώς όλοι είμαστε Διαφορετικοί και Ίσοι…!!!

Υπήρξαν όμως και απαντήσεις παιδιών που είπαν πως δεν θα τα δεχόντουσαν για να μην τους φάνε το χορτάρι….

Το αποτύπωσαν σε ένα φύλλο εργασίας

20240416 102436

 

20240416 102422 20240416 102358 20240416 102338

Παρακολουθήσαμε επίσης και το παραμύθι “Το χαρούμενο λιβάδι”, όπου σε ένα λιβάδι με μαργαρίτες, είχε φυτρώσει μια παπαρούνα και δεν την ήθελαν οι μαργαρίτες διότι ήταν κόκκινη και είχε αγκάθια…

Τι έγινε τελικά, τη δέχτηκαν ή όχι;

20240401 090721

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4ο:   Τα δικαιώματα ανήκουν σε όλους

-Τα δικαιώματα είναι κοινά σε κάθε ύπαρξη πάνω στη γη;

Τα παιδιά φαντάζονται τη φροντίδα που χρειάζεται ένα κατοικίδιο και το επεκτείνουν στις ανάγκες των παιδιών και το δικαίωμα τους στην επιβίωση.

Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν: πως έχουν τα ίδια δικαιώματα με τα κατοικίδια με τη μόνη διαφορά πως δεν πάνε εκείνα σχολείο.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5ο:   ” Όλοι μαζί μπορούμε”

Η αλυσίδα της φιλίας: Συζητήσαμε τι μπορούμε να προσφέρουμε σε ένα φίλο μας και πως να τον βοηθήσουμε αν το χρειαστεί.

20240417 102925

20240417 162933

20240417 163001

Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν πως θα πρόσφεραν στους φίλους τους Αγάπη, Σπίτι, παιχνίδια αν δεν είχαν καθώς επίσης θα τους πήγαιναν και σε γιατρό αν είχαν χτυπήσει.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6ο: Φτιάξαμε την αφίσα” Το λουλούδι των Δικαιωμάτων”  με τα δικαιώματα όλων των παιδιών!!!

20240417 102037