1o Τμήμα, Κυρία Δήμητρα
Η 3η Δεκεμβρίου είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των Ατόμων με αναπηρία! Με αφορμή την σημερινή ημέρα παρακολουθήσαμε την Παρασκευή 1-12 την βραβευμένη ταινία μικρού μήκους “Cuerdas” για την παιδική αναπηρία. Μια ταινία που πραγματικά συγκινεί όποιον τη βλέπει!
Στην πρώτη προβολή άφησα τα παιδιά να παρακολουθήσουν την ταινία χωρίς κανένα δικό μου σχόλιο. Απόλυτη ησυχία στην τάξη! Με την ολοκλήρωση της ταινίας υπήρξε ένας καταιγισμός σχολίων και παρατηρήσεων.
Αξιοποιήσαμε διδακτικά την ταινία και παρότρυνα τα παιδιά να ζωγραφίζουν ό,τι πίστευαν ότι σκέφτεται η Μαρία και ο Νικόλας. Το σύνολο των παιδιών πίστευε πως η Μαρία θεωρούσε ότι ο Νικόλας θα γινόταν καλά, θα περπατούσε, θα έπαιζε και κάποια μέρα θα μπορούσαν να χορέψουν!
Από την άλλη το σύνολο των παιδιών θεωρούσε ότι ο Νικόλας είναι χαρούμενος από την φροντίδα και την αγάπη της Μαρίας!
Αγάπη, φιλία, ενσυναίσθηση, αλληλοσεβασμός ,κατανόηση, βοήθεια είναι το μήνυμα της σημερινής ημέρας!
Η Παγκόσμια ημέρα για τα άτομα με αναπηρία “συναντήθηκε” με το εργαστήριο δεξιοτήτων και την “Κυκλοφοριακή Aγωγή” που ολοκληρώνεται αυτή την εβδομάδα στο τμήμα μας. Θελήσαμε λοιπόν να εξετάσουμε τα προβλήματα που συναντούν τα άτομα με αναπηρία στην μετακίνησή τους.
Διαπιστώσαμε ότι τα εμπόδια είναι πολλά! Μην είσαι και εσύ ένα από αυτά!
Μπήκαμε, λοιπόν, για λίγο στη θέση τους…
Από εμάς εξαρτάται να είναι λιγότερα τα εμπόδια στον “δρόμο” τους, στη ζωή τους!
Έτσι στέλνουμε το μήνυμά μας με τον τρόπο που εμείς ξέρουμε και μπορούμε με ένα ομαδικό κολάζ!
ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ!
Τμήμα 3: κ.Αρετή
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία μας έδωσε την ευκαιρία να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά σε ζητήματα ισότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας.
Αρχικά συζητήσαμε ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν τι σημαίνει «αναπηρία», τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, ενώ εστιάσαμε στα δικαιώματα και στις δυνατότητές τους.
Γνωρίσαμε, επίσης, την Αργυρώ, ένα κοριτσάκι σαν όλα τα άλλα που μπορεί να κάνει ό,τι και τα παιδιά της ηλικίας της ζώντας μια φυσιολογική ζωή, ενώ ήταν έκπληξη η αποκάλυψη πως… δε μπορεί να περπατήσει! Τα παιδιά ανέφεραν, στη συνέχεια, όλα αυτά που κάνει η Αργυρώ, συνειδητοποιώντας πως είναι περισσότερες οι ομοιότητες από τις διαφορές τους!
Η ιστορία της Αργυρώς βοήθησε τα παιδιά να αντιληφθούν πως τα άτομα με αναπηρία μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες της εκφάνσεις της ζωής! Είδαμε, ακόμη, πόσες ξεχωριστές ικανότητες έχουν και πόσους σημαντικούς στόχους επιτυγχάνουν σε πολλούς τομείς, αξίζοντας και την αποδοχή και το σεβασμό μας.
Το ζήτημα της προσβασιμότητας κοινόχρηστων χώρων από άτομα με κινητικά προβλήματα ή με προβλήματα όρασης το προσεγγίσαμε παίζοντας. Παίρνοντας την ιδέα, αλλά και στοιχεία, από το παιχνίδι «Παραμέρισε τα εμπόδια» δημιουργήσαμε ένα νέο παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν σε ποια από τις δυο εικόνες που είχαν μπροστά τους δεν υπάρχουν εμπόδια στη μετακίνηση ατόμων με αναπηρία.
Τέλος, είδαμε την ιστορία του Ελμερ, του πολύχρωμου ελέφαντα που εντυπωσίασε τα παιδιά γιατί ήταν τόσο διαφορετικός από τους άλλους ελέφαντες και τον ζωγραφίσαμε!
Τμήμα 2: Κα Ελευθερία
Παρακολουθήσαμε τα βίντεο πως είναι η ζωή χωρίς χέρια…
..και τη δύναμη θέλησης…
και θελήσαμε και εμείς να δούμε πως είναι να ζωγραφίζεις με το στόμα ή με το πόδι…
Στη συνέχεια μιλήσαμε και για άλλα άτομα με κάποια είδους αναπηρία όπως τυφλός, κωφός και μπήκαμε για λίγο στη θέση τους να δούμε αν είναι εύκολο….
Η αφίσα μας για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Μετά από πρόσκληση που είχαμε, κάναμε διαδικτυακή συνάντηση με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Τροπαίων και μιλήσαμε για τα άτομα που είναι κωφά και μάθαμε λέξεις στη Νοηματική, στη γλώσσα που μιλούν οι κωφοί…
Κλείσαμε με το σύνθημα ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ!!!!!