Τμήμα 1: Κυρία Δήμητρα
Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης της Σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1998.
9
Ξεκινήσαμε με τα παιδιά στην ολομέλεια της τάξης να συζητάμε για τα δικαιώματα που όλα τα παιδιά της γης θα πρέπει να έχουν ώστε να είναι χαρούμενα.
Διαβάσαμε το παραμύθι: “Η ζωή στη Λουλουδούπολη” και μάθαμε για τη καλή νεράιδα τη UNICEF (το παραμύθι αυτό έχει δημιουργηθεί από τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς του 100ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης). Και αφού μάθαμε για τον ρόλο της UNICEF στη ζωή των παιδιών, τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Αν όλα τα παιδιά της Γης”.
Ήρθε η στιγμή το κάθε παιδί να επιλέξει και να ζωγραφίσει ένα από τα δικαιώματά του
Στη συνέχεια τα παιδιά έγραψαν τα δικαιώματά τους
Φτιάξαμε το δικό μας παζλ
Ολοκληρώσαμε με ένα ομαδικό κολάζ με το σύνθημα “Ένας είναι ο ήλιος για όλα τα παιδιάς της Γης”
Τμήμα 2: Κα Ελευθερία
Το ΛΟΥΛΟΥΔΙ των ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Τα παιδιά γράψανε σε κάθε πέταλο τα δικαιώματα που έχουν όπως το να πάνε σχολείο, να παίζουν, να έχουν υγεία, φαγητό, σπίτι και οικογένεια.
Το αερόστατο των ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Συζήτηση με τα παιδιά για το ποια νομίζουν ότι είναι τα δικαιώματα τους (δηλαδή τι χρειάζεται ένα παιδί για να μεγαλώσει και να έχει μια ισορροπημένη ανάπτυξη).
Οι απαντήσεις τους εντυπωσιακές! Τις καταγράψαμε και δημιουργήσαμε το αερόστατο των δικαιωμάτων μας!
Κάθε παιδί έκοψε ένα μπαλόνι, στην συνέχεια τα κόλλησαν στην ομαδική μας εργασία και τέλος γράψαμε ένα δικαίωμα στο κάθε μπαλόνι με δακτυλομπογιές, εξασκώντας έτσι και την λεπτή μας κινητικότητα!
Συζητήσαμε λοιπόν για το πόσο σημαντικό είναι όλα τα παιδιά της γης να απολαμβάνουν αυτά τα δικαιώματα.
Τραγουδήσαμε και δραματοποιήσαμε το τραγούδι “Αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια”
και στη συνέχεια διαβάσαμε «Το μαγικό πανί»
Μια ιστορία για τα δικαιώματα των παιδιών!
https://online.anyflip.com/hbcij/dsma/mobile/
Για το τέλος, διδακτικη αξιοποίηση online παιχνιδιών για τα δικαιώματα των παιδιών. Εμείς επιλέξαμε «Βρες το όμοιο» και «Απαντώ στις ερωτήσεις».