Τίτλος Εργαστηρίου Δεξιοτήτων:
Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή!
Μικρές Ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το …παράθυρο!
Στην αρχή γνωριστήκαμε με τη μικρή ηλιαχτίδα μέσα και από το γράμμα του Ήλιου,
και στη συνέχεια ξεδιπλώνοντας το κουβάρι της, το οποίο περνούσε από χέρι σε χέρι, δημιουργώντας στο τέλος έναν αχτινο-ιστό που μας συνέδεσε όλους μαζί.
Φυσικά στη συνέχεια παίξαμε διάφορα παιχνίδια με τη νέα μας φίλη όπως αυτό της ηλιαχτίδας οδηγού που κάθε φορά αναλάμβανε να μας οδηγήσει από το σπίτι στο σχολείο μέσα από «δαιδαλώδεις» διαδρομές. Τον ρόλο του αρχηγού πάντως τον δοκιμάσαμε όλοι με τη σειρά και τον χαρήκαμε ιδιαίτερα.
Έπειτα δημιουργήσαμε μια ομαδική συνεργατική κατασκευή του ήλιου και κάθε ένας συμπλήρωσε ατομικές λωρίδες από χαρτόνι στην οποία εκφράζαμε μια λέξη συναίσθημα ή σκέψη μας, που όλες μαζί δημιούργησαν ένα σύνολο ηλιαχτίδων.
Στη συνέχεια και αφού ενημερώσαμε τους γονείς ότι θα χρειαζόμασταν το αγαπημένο αντικείμενο των μικρών μας μαθητών πραγματοποιήθηκε παρουσίαση στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο μας των αντικειμένων αυτών. Πριν όμως παίξαμε ένα κουίζ και προσπαθούσαμε με διάφορες ερωτήσεις να καταλάβουμε πριν το δούμε τι ήταν αυτό. Μόνο σε μια περίπτωση δεν τα καταφέραμε καθώς το αντικείμενο αυτό λόγω μεγέθους ήταν αδύνατο να …κρυφτεί.
Αφού παρουσιάσαμε όλοι και τα καταφέραμε περίφημα, η μικρή ηλιαχτίδα μας έκανε ένα μικρό δώρο … Ένα βραχιολάκι-ηλιαχτίδα και όλοι την τιμήσαμε και το δεχτήκαμε με χαρά να το φορέσουμε στο χέρι μας.
Φυσικά και εμείς που τόσο την συμπαθήσαμε μάθαμε το πρώτο της γράμμα …ΤΟ Η,η
Και φυσικά επιλέξαμε να το τοποθετήσουμε ψηλά στο μολυβόδεντρό μας ώστε να είναι πιο κοντά στον ήλιο και το χρώμα που επιλέξαμε να το χρωματίσουμε δεν ήταν άλλο από το χρυσό!
Κατόπιν μέσα από διάφορα παιχνίδια με τη φίλη μας την ηλιαχτίδα προβληματιστήκαμε για τους υγιεινούς τρόπους που χρειάζεται να ακολουθούμε στη ζωή.
Θυμηθήκαμε πως να πλένουμε σωστά τα χέριαΠως πλένω τα χέρια
και το σώμα μας, ότι η διατροφή μας χρειάζεται να είναι γεμάτη με φρούτα και λαχανικά και σπάνια να τρώμε γλυκά, κατανοήσαμε πόσο ωφέλιμος είναι ο ύπνος για να είμαστε ξεκούραστοι και γεμάτη ενέργεια αλλά και πως η σωματική άσκηση θα μας δώσει περισσότερη ευεξία και ενέργεια.
Γνωριστήκαμε πολύ καλύτερα τόσο με την ηλιαχτίδα, όσο και με τους υπόλοιπους συμμαθητές μας. Με τρόπους διασκεδαστικούς – παιγνιώδεις και με κύριο γνώμονα την ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικότητας. Ένα από αυτά που παίξαμε σε ζευγάρια ονομάστηκε “Αχ κολλήσαμε”.
Αλλάδε μείναμε σε αυτό… Η συνεργασία μας σε ζευγάρια συνεχίστηκε καθώς ζωγραφίσαμε και παρουσιάσαμε τις δημιουργίες μας.
‘Επειτα το σχολείο μας μπήκε στο στόχαστρο και όλοι μαζί είχαμε πολλές όμορφες ιδέες για να το βελτιώσουμε. Αφού τις συγκεντρώσαμε όλες μαζί ψηφίσαμε την επικρατέστερη που δεν ήταν άλλη από το να μεταμορφώσουμε τον τοίχο της τάξης μας. Το ουράνιο τόξο που μας αρέσει να ζωγραφίζουμε κάθε πρωί πήρε τη θέση του στον τοίχο και από κάτω ένας ένας σχηματίστηκαν οι αριθμοί που θα τους ζωγραφίσουμε και αυτούς με τη σειρά.
Το αγαπημένο μας ουράνιο τόξο στάθηκε και η αφορμή να γνωρίσουμε καλύτερα τα 7 χρώματα της ίριδας αλλά και να πειραματιστούμε για να κατανοήσουμε πως δημιουργείτε το ουράνιο τόξο. Τα υλικά απλά, ένα ποτήρι νερό, σκοτάδι, ένας φακός και ένα λευκό χαρτί Α4 και … έγινε το ουράνιο τόξο της τάξης μας.
Στην τελευταία μας συνάντηση με την ηλιαχτίδα, μας έφερε το τελευταίο γράμμα του φίλου της του ήλιου, που είχε δει όσο καταφέραμε, πόσο πιο όμορφο έγινε το σχολείο μας και ήθελε να μας επιβραβεύσει για αυτό. Το γράμμα του ήλιου 2