Γ΄ Θεματικό Πεδίο
“Παιδί και Θετικές Επιστήμες”
Υποενότητα: Μαθηματικά- Γεωμετρικά Σχήματα
Γνώσεις :Να αναγνωρίζουν τα βασικά γεωμετρικά σχήματα και
Δεξιότητες: Να αντιπαραβάλλουν αντικείμενα του πραγματικού κόσμου με τα γεωμετρικά σχήματα.
Κύκλος
Μέσα στην τάξη μας βρίσκονται πολλοί κύκλοι κρυμμένοι. Ζητήσαμε λοιπόν από τους μικρούς μας μαθητές να γίνουν ντεντέκτιβ και να αναζητήσουν στην αίθουσα κύκλους και έπειτα να τα φέρουν στον χώρο της συζήτησης. Τους παρατηρήσαμε καλά, για να ανακαλύψουμε όλα τους τα χαρακτηριστικά. Αφού τους βρήκαμε ως καλοί ντετέκτιβ είπαμε να δημιουργήσουμε με τα σώματά μας έναν κύκλο όλοι μαζί.
Και μετά είπαμε να παίξουμε με τις αγαπημένες μας σαπουνόφουσκες, που είναι κυκλικές. Δημιουργήσαμε λοιπόν με τύπωμα τη δική μας μοναδική προσέγγιση.
Φυσικά ήρθαμε σε επαφή και με τiς τέχνες γνωρίζοντας τον μοναδικής έμπνευσης πίνακα ζωγραφικής του W. Kandinsky.
Χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης (Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι) επεξεργάσθηκαν το εν λόγω έργο τέχνης και κατόπιν επέλεξαν το δικό τους αγαπημένο μέρος του έργου για να το αποδώσουν κι αυτοί με τη σειρά τους ως άλλοι ζωγράφοι.
Μετά από όλη αυτή τη διαδικασία, το εξελίξαμε και προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε και τις δικές μας προσωπογραφίες και όχι μόνο.
Μάθαμε όμως να γράφουμε και τη λέξη ΚΥΚΛΟ.
Τι κι αν μπήκε ο φθινοπωρινός αέρας και μας ανακάτεψε τα γράμματα …εμείς τη βρήκαμε την άκρη και τη φτιάξαμε εξ αρχής…
Και φυσικά μάθαμε να τραγουδάμε και το τραγούδι του κύκλου.
Τρίγωνο
Το τρίγωνο το προσεγγίσαμε μέσα από ένα ενδιαφέρον παραμύθι ενός πολύ γνωστού συγγραφέα του Βαγγέλη Ηλιόπουλου με τίτλο: ” Ο Τριγωνοψαρούλης στον κόσμο των παράξενων ψαριών”
Ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας σκηνή από το παραμύθι που μόλις μας είχε αφηγηθεί η κυρία μας.
Φυσικά δεν ξεχάσαμε να αναζητήσουμε τρίγωνα σχήματα, όπως το σχήμα του αγαπημένου μας ήρωα μέσα στην τάξη και να μάθουμε να τραγουδάμε το τραγούδι “Τρίγωνο” από τα Ζουζούνια!
Τετράγωνο
Το τετράγωνο ήρθε να μας μάθει πως όλες οι πλευρές είναι ίσες και όπως και να το γυρίσεις πάλι μοιάζει να είναι ίδιο. Φυσικά αναζητήσαμε διάφορα τετράγωνα στην τάξη μας και τα συγκεντρώσαμε στην παρεούλα μας. Αφού ακούσαμε και το τραγούδι για το τετράγωνο …
γνωρίσαμε καλύτερα και το πρώτο γράμμα του Τετράγωνου, του Τρίγωνου αλλά και του φίλου μας του Τάσου. Έτσι ξεκίνησε και η ιδέα να δημιουργήσουμε το δικό μας μολυβόδεντρο και πάνω στα κλαδιά του να βάζουμε κάθε νέο γράμμα που γνωρίσαμε… Θαυμάστε το Τ! Επιλέξαμε να το χρωματίσουμε με κίτρινο χρώμα.
Ορθογώνιο
Το Ορθογώνιο το γνωρίσαμε μέσα από την κυρία Τριγωνομετρία,
που μας επισκέφθηκε από την ορθογώνια πόλη όπου όλα είχαν σχήμα ορθογώνιο ακόμα και οι μπάλες…Μόλις είχε φτάσει στο χωριό μας και χαιρόταν που επιτέλους έβλεπε διάφορα σχήματα γύρω της και δεν ήταν όλα μονότονα όπως στη δική της πόλη. Σαν μας ζήτησε να ψάξουμε να βρούμε ορθογώνια μέσα στη δική μας τάξη, εμείς υπακούσαμε και βρήκαμε πολλά. Καταφέραμε μάλιστα να βρούμε και να αντιστοιχίσουμε και το σχήμα και το χρώμα.
Δημιουργήσαμε όμως και το δικό μας μεγάλο κόκκινο ορθογώνιο.
Και αφού τελειώσαμε όλα τα σχήματα έγινε αγαπημένο μας παιχνίδι “Αγώνας δρόμου”, όπου έπρεπε να αντιστοιχίσουμε την κάρτα που βρισκόταν στο έδαφος με το αντίστοιχο σχήμα και χρώμα ώστε να τελειώσουμε τη διαδρομή στον καλύτερο δυνατό χρόνο.